V rámci šťourání se v ILovi jsem si zkusil udělat vlastní mapu, jak to dopadlo se můžete juknout zde: http://www.uloz.t...4/maps-rar .
Standartně zkopírovat do složky maps, kterou najdete ve složce MODS nebo Files, a připsat řádku do all.ini (viz textovej soubor).
Má se jednat o letiště Plzeň-Bory. VAROVÁNÍ mapu jsem udělal pro max 6 hráčů (6 respawn bodů) a pouze pro malé letadla (respawn body jsou uvnitř hangáru). Letecké snímky Plzně a okolí najdete zde: http://gis.plzen....4a1f71b1d7
[img]http://i988.photobucket.com/albums/af2/Stoupa/letiste.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://i988.photobucket.com/albums/af2/Stoupa/letiste2.jpg[/img] is not a valid Image.
Upravil/a Stoupa dne 03-06-2011 15:28
Plán je takovej. 1. nejdřív Avia jako statický objekt, 2. Avia jako AI, 3. Avia jako Flyable. Hotovo je toto: základní model s texturou, kokpit je ve stavu nedotexturování v metasequoiai (kokpit asi udělam až budu mít AI).
tuhle mini mapu jsem dělal ani ne 1 hodinu, ale podotýkám že před tím jsem zkoušel větší mapu (jednalo se o mapu Plzně a okolí) a ta mi trvala 2 dny, ale když už se to naučíš je to snadné, ale zdlouhavé.
Kompletní navod na tvorbu map je zde v pdf: http://uloz.to/50...ers-v3.rar . V podstaně se jedná o soubor obrázků ve formě .tga. o velikosti 1pixel =50m. Takže mapa ČR v měřítku 1:1 (520 000m x 320 000m- měřeno v mapy.cz) by měla rozměr 10400x6400 pixelů. Dále výsledný rozměr v pixelech musí být dělitelný 32.
Tímto dostanete rozměr map_c (mapa řek a moří, voda černá barva, souš bílá, stupně šedé), ostatní mapy musí být 4x menší, map_F (mapa která se objevuje mimo rádius dohledu, je v RGB, řeky musí být průhledné -alfa kanál), map_h (výšková mapa ve stupních šedé, černá - nejnižší místo, bílá-nejvyšší místo, u ploché mapy stačí černá barva na celou plochu), map_t (mapa v odstínech šedé, každý odstím odpovídá jisté textuře, např silnice). ed_m01 (což je 2D mapa v RGB co vidíte ve hře na obrazovce) může být klidně větší/menší ale v nějakém násobku.
Map_c se dělá pomocí programu map_c Toolbox.
Editováno 4.7. 2010
Upravil/a Stoupa dne 04-07-2010 02:51
Stoupo, omezeni velikosti pameti pri tvorbe mapy neni takovy problem. Existuji neinteraktivni nastroje na slucovani obrazku ktere umi pracovat s pameti mnohem setrneji. Mapa by sla udelat rozrezana treba na 4kusy a pak ty bloky spojit nebo jinak upravit - i za cenu ze by se to prepocitavalo treba pres celou noc. Hledej napriklad ImageMagic. Ten umi na 32bit platforme adresovat 1 az 2 GiPX, takze s mapou 10400x6400x4x4 se vejdes. Pokud by ti to bylo malo, musel bys jit na 64bit system s ImageMagicem (to dneska uz neni problem sehnat kamose s 64bit linuxem) a udela to tam. 64bit ImageMagic ma limit nekde v ExaPixelech (kolik nul to Exa je netusim, ale asi strasne moc). To jsou jen technicke a resitelne veci.
Pripadne pokud bys trval na interaktivni praci s celou mapou na raz tak by to pravdepodobne resil asi prechod na 64bit system a obrazkovy editor take 64bit + nastaveni velkeho swap prostoru ale si myslim ze bys to sice nacetl, ale jakakoli sebetrivialnejsi operace by byla na hodiny prepocitavani.
Stoupa napsal:
tuhle mini mapu jsem dělal ani ne 1 hodinu, ale podotýkám že před tím jsem zkoušel větší mapu (jednalo se o mapu Plzně a okolí) a ta mi trvala 2 dny, ale když už se to naučíš je to snadné, ale zdlouhavé.
Kompletní navod na tvorbu map je zde v pdf: http://uloz.to/50...ers-v3.rar . V podstaně se jedná o soubor obrázků ve formě .tga. o velikosti 1pixel =50m. Takže mapa ČR v měřítku 1:1 (520 000m x 320 000m- měřeno v mapy.cz) by měla rozměr 10400x6400 pixelů. Dále výsledný rozměr v pixelech musí být dělitelný 32.
Tím to dostanete základní rozměr map: map_F (mapa která se objevuje mimo rádius dohledu, je v RGB, řeky/souš? musí být průhledné (alfa kanál)), map_h (výšková mapa ve stupních šedé (černá - nejnižší místo, bílá-nejvyšší místo, u ploché mapy stačí černá barva na celou plochu),map_t (mapa v odstínech šedé, každý odstím odpovídá jisté textuře (např silnice, pole atd.)). ed_m01 (což je 2D mapa v RGB co vidíte ve hře na obrazovce) může být klidně větší/menší ale v nějakém násobku. Ale co je největší problém, že map_c (mapa řek a moří, voda černá barva, souš bílá, stupně šedé) musí být před převodem do té páskované podoby 4x větší. což odpovídá rozměru 41600x25600pix, což Photoshop/Gimp nezvládne (psalo to něco o paměti či co), ten umožňuje max 30 000 pixelů. Což je důvod proč NIKDY nebude mapa ČR v měřítku 1:1, maximálně by šlo udělat nějakou část viz. mapa Ostravy. Co se týče tvorby map vim vše potřebné, bude te-li mít problém můžete se obrátit. Jediný co neumim dát tam delší obdobu mostů, která je vidět např. na mapě berlína.
Bohužel odkaz nefachá - nemohl bys poslat na mail díky.
Udělal bych pro tu mapu americkou minikampaň v dubnu 1945 - stačí tam naházet pár baráčků, a je to! Doufám, že ta mapka zatím zůstane stejná - ať to nemusím předělávat, když začnu dělat kampaň.
Upravil/a Cracken dne 11-06-2010 23:21
Hmm. Já myslel, že je to spíš pro Plzeňáky, jako fajnšmejkry. Co tam chceš Crackene dělat za kampaň, když ta mapa je plus mínus pár kiláků kolem letiště?
Upravil/a olda Olde maly dne 12-06-2010 08:35
Ahoj, jak bych si s vámi mohl zalétat? Kdy, kde a jak?
Létal jsem BOS solo a ted si na TAW trosku osvojil i engine mgmt a navigaci jen podle mapy. Sám ale nemám šanci. Létám za spojence.
Ahoj,
Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá poraďte mi kde bych objevil staré veterány.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.