Modelování v 3D Max - Pomoc, rady, návody
|
olda Olde maly |
Přidané 02-03-2010 12:04
|
Diskutující
Příspěvek: 2022
Založený: 22.01.07
|
Protože se pokouším něco vytvořit a zatím jsem ve stadiu batolete, obracím se na zdejší obec s prosbou jak zprůhlednit modelovanou část, tak, abych viděl výkres a zachovala se mi i viditelnost drátů, jako je na tom přiloženém videjku, kde dotyčný modeluje vrtuli. Čtyři knihy, projito mnoho web. odkazů, staženo a prohlídnuto nespočet tutoriálů a nic. Na AAA mě nesměrujte, neboť tam jsem čerpal nejvíc. A tento tutoriál je ostatně odtamtud. Takže moc prosím. Díky.
Olda
http://www.youtub...Qv-jRK3IW0 |
|
|
|
GC3_Messik |
Přidané 02-03-2010 18:22
|
Uživatel
Příspěvek: 956
Založený: 29.09.05
|
snad jednoduchá pomoc Oldo. Nemám maxko teď na kompu ale co si pamatuju tak vtip je v tomhle. Ty musíš přiřadit té vrtuli materiál s průhledností. Otevřeš si material editor (z menu nebo snad M či shift+M) a uvidíš tam ty "kouličky" jako na tvém videu v 3:03 nastavíš v kolonce opacity(neprůsvitnost) na hodnotu nižší než 100 v intervalu 0-100. Ideál tak 50. Pak chytneš levým myšítkem tu kouličku a přetáhneš ji na objekt, který si přeješ zprůhlednit a pustíš myšidlo.
Išak je ten nejlepší! pozn. v roce 33
|
|
|
|
olda Olde maly |
Přidané 02-03-2010 19:09
|
Diskutující
Příspěvek: 2022
Založený: 22.01.07
|
To jo. Jenže, když se podíváš na to video, tak ten maník ten materiál přiřadí až potom. On to zprůsvitní nějak jinak. Co já už všechno vyzkoušel Jo a když jsem to zkoušel a tím materiálem, tak se mi právě ztratily ty dráty
Upravil/a olda Olde maly dne 02-03-2010 19:11
|
|
|
|
GC3_Messik |
Přidané 02-03-2010 22:49
|
Uživatel
Příspěvek: 956
Založený: 29.09.05
|
aha, no ještě mě napadá, jedna cesta. Jak máš obrazovku rozdělenou na 4 pohledy, tak v každém okénku máš v pravém rohu název např. perspective. Zkus na to kliknout a měla by se ukázat nabídka a tam dej configure nebo properties, nevím z hlavy jak to tam je. A tam by jsi měl opět nalézt možnost nastavení průsvitnosti.
Išak je ten nejlepší! pozn. v roce 33
|
|
|
|
olda Olde maly |
Přidané 02-03-2010 23:29
|
Diskutující
Příspěvek: 2022
Založený: 22.01.07
|
JJ. To jsem taky zkoušel, jenže se ti změní i ty výkresy, podle kterých modeluješ. Takže když seš spokojenej s průhledností modelu, tak se ti třeba zase zneviditelní ty výkresy. On to má asi někde na klávese. Já mám namapováno default. Jak říkám, ještě si s Maxem moc netykám |
|
|
|
GC3_Messik |
Přidané 02-03-2010 23:52
|
Uživatel
Příspěvek: 956
Založený: 29.09.05
|
no no tak já už jsem svoji fantazii teď vyčerpal, snaha byla ale ještě ti poradím. Mrkni na tohle fórum maxarea.com jedná se o české fórum ľidí co makaj v maxku, řeší se tam i složitější dotazy. Myslím, že ti někdo určitě dokáže pomoci.
Upravil/a GC3_Messik dne 02-03-2010 23:53
Išak je ten nejlepší! pozn. v roce 33
|
|
|
|
olda Olde maly |
Přidané 03-03-2010 13:33
|
Diskutující
Příspěvek: 2022
Založený: 22.01.07
|
Dík za odkaz. Supr. Údajně to jde přes Alt+X. Ale ještě to chce asi donastavit nějak barvu objektu. Ještě kdyby někdo věděl v jakém měřítku se modeluje třeba do ILa. Jestli ten vložený výkres, nebo obrázek podle, kterého se to dělá je v 1:1 nebo je to jedno. |
|
|
|
Stoupa |
Přidané 03-03-2010 14:53
|
Uživatel
Příspěvek: 709
Založený: 18.06.09
|
Já to dělal takhle, stáhnul jsem si nějaké modované letadlo a pomocí MshConverteru převed do 3Ds. Pak stačí můj model dát do stejného měřítka jako má modováný letadlo. Zdali je to postačující ovšem netušim. Měřítko modelu se dá snadno změnit kdykoliv.
Upravil/a Stoupa dne 03-03-2010 14:54
|
|
|
|
olda Olde maly |
Přidané 03-03-2010 16:29
|
Diskutující
Příspěvek: 2022
Založený: 22.01.07
|
Jasně, to vím. Jen mě nejde na rozum, že když máš npř. výkres v měřítku 1:x tak je zřejmý jak je to velký ve skutečnosti. V AutoCadu kreslím a v Inventoru modeluju vše 1:1 a pak to můžu zmenšit. Podle čeho to měřítko upravuješ v Maxu, nebo jiném programu? Respektive, v jaké velikosti modeluješ? V metrech, centimetrech. Aby jsi mě rozuměl. Když si udělám obrázky pro modelování z výkresu, tak je třeba půdorys 15x20 cm a bokorys 6x15cm a nárys 6x20 cm. A to je dost malý na pracování. To by chtělo tak desetkrát větší. Protože, když pak zoomuješ, tak se to při zvětšení i ztratí. Je to prostě dost titěrný. |
|
|
|
Stoupa |
Přidané 03-03-2010 16:42
|
Uživatel
Příspěvek: 709
Založený: 18.06.09
|
Tj. problem sehnat výkres aby byl v co nejlepším rozlišením. Já osobně velikost neřešim.....3d max neni kostrukční 3d program jako CAD nebo Inventor. Prostě tam dej obrazek v lib. velikosti...zajisti aby kola byly kulatý a aby tam nebyli proporční nesrovnalosti..já to dělam tak že v malování do toho obrázku dam černej kruh a čtverec. A pak už od oka se snažim aby kruh nebyl elipsa a čtverec nebyl obdélník.
|
|
|
|
311_Tank |
Přidané 04-03-2010 10:08
|
Uživatel
Příspěvek: 1021
Založený: 01.04.08
|
To aby byl videt wireframe se nastavuje nastavenim viewportu. S materialem to nema nic spolecnyho. jetli si to dobre pamatuju u maxu je to nekde pod F2 az F4 tam se da nastavit jetli ma bejt videt wireframe nebo i polygony nebojenom polygony nebo wireframe s pruhlednejma polygonama pripadne jestli maj bejt videt i backface casti wireframu. Mrknul bych v Maxu je takova interaktivni Mapa klaves kde si clovek na klavesnici ukazuje kde co je a vono rika co ja na tom za funkcni.
By si clovek nezkurvil i ty plane co ma na nich ty vykresy tak si je zamrazi a jeste si v optionu toho obektu (tech planes) nastavi aby to zobrazovalo material vzdy.
Velikostr modelu je imho ze zacatku dost sumak protoze se to da vzdycky prescalovat do libovolneho meritka velikosti i jednotek. je to zalezitost par kliku.
Upravil/a 311_Tank dne 04-03-2010 10:19
|
|
|
|
Bart Simpson |
Přidané 02-09-2011 14:09
|
Uživatel
Příspěvek: 530
Založený: 23.07.10
|
Poraďte ktorý si mám zaobstarať, pretože každý má inú veľkosť a je to mätúce.
http://tracker.cztorrent.net/torrents/?c22=1&s=3DS+Max&t=0
Ed.: Prepáčte, ale nejde to vložiť ako url.
Upravil/a Bart Simpson dne 02-09-2011 14:10
" Sláva iba nafúkne vaše ego a hudobník začne veriť aj tomu, že jeho hovno vonia". - ( J.J. Cale)
|
|
|
|
Stoupa |
Přidané 02-09-2011 14:21
|
Uživatel
Příspěvek: 709
Založený: 18.06.09
|
sežeň si max 9
|
|
|
|
Bart Simpson |
Přidané 02-09-2011 14:45
|
Uživatel
Příspěvek: 530
Založený: 23.07.10
|
Teraz som mimo. 9 ako 2009?
Alebo ďalšia alternatíva Google SketchUp
" Sláva iba nafúkne vaše ego a hudobník začne veriť aj tomu, že jeho hovno vonia". - ( J.J. Cale)
|
|
|
|
Stoupa |
Přidané 02-09-2011 14:55
|
Uživatel
Příspěvek: 709
Založený: 18.06.09
|
9 jako 9
|
|
|
|
Bart Simpson |
Přidané 02-09-2011 15:14
|
Uživatel
Příspěvek: 530
Založený: 23.07.10
|
Tento bude vhodný?
" Sláva iba nafúkne vaše ego a hudobník začne veriť aj tomu, že jeho hovno vonia". - ( J.J. Cale)
|
|
|
|
Stoupa |
Přidané 02-09-2011 15:33
|
Uživatel
Příspěvek: 709
Založený: 18.06.09
|
jj
|
|
|
|
Bart Simpson |
Přidané 04-01-2012 22:00
|
Uživatel
Příspěvek: 530
Založený: 23.07.10
|
Ospravedlňujem sa, že tak neskoro píšem, ale vtedy nejak na to nebolo času (škola a veci s tým súvisiace).
A tak som sa chcel pustit do toho teraz cez prázdniny.
Ale nastal problém. Inštalácia prebehla v pohode, ale "zastavil" som sa pri Registration - Activation a neviem ako ďalej.
Edit: Premazané
Upravil/a Bart Simpson dne 04-01-2012 22:58
" Sláva iba nafúkne vaše ego a hudobník začne veriť aj tomu, že jeho hovno vonia". - ( J.J. Cale)
|
|
|
|
olda Olde maly |
Přidané 04-01-2012 22:33
|
Diskutující
Příspěvek: 2022
Založený: 22.01.07
|
Crack.
|
|
|
|
Stoupa |
Přidané 04-01-2012 22:33
|
Uživatel
Příspěvek: 709
Založený: 18.06.09
|
Máš originálku nebo stahovanou verzi?. Pokud mas stahovanou sezen si keygen. U originalky by ten kod mel bejt. Doufám že to je MAX 9. Na novější verzi neni převodník do msh.
P.S.Předpokládám že to máš na modely do ILa.
Upravil/a Stoupa dne 04-01-2012 22:39
|
|
|