313_OTU_Gryzlov napsal:
Pro falkona
Nesrovnalosti a podivné chování:
JAK-1 (1941) versus LaGG-3 (4.série)
Všeobecně ovladatelnost JAKů na nižších nebo vyšších rychlostech nejen vůči německýcm protějškům, ale i svým sovětským součastníkům.
Problémy letounů JAK-1 (1941) a MiG-3ud při vybírání střemhalvého letu vůči Bf109 řady E nebo F
Z hlediska historie jako takové (literatura, dokumenty)
Německé motory řady DB6xx versus Merliny (není mou parketou, ale vím, kdo se tím zabývá)
Nesrovnalosti ve výkonu 20mm kanónů ŠVAK a UB.
Dalo by se toho najít více.
Ale zase si neuviedol nic konkretne!!! Zase len "prazdne slova"...
Tak ked si za tym tolko stojis, ze mas pravdu, tak sprav merania v FB a daj ich do protikladu s REALNYMI letovymi testami, nie s podkladmy, ktore si nejaky fanusik Yak-u vyvesi na stranky s titulkou "Moje vysnivane vlastnosti Yak-u".
A ked to budes mat takto, a presvedcis ma, ze to tak skutocne je a bolo, tak ti dam za pravdu. Ale zatial si nic konkretne neuviedol...
falkon: též netuším jak je udělaný FM Sturmovika. To co popisuješ je přesně systém letového modelu WWIIOL (BE) a myslím i Targetware- letový model je soubor vstupních údajů (hmotnost, odpor, vztlak, výkon motoru a dále), jež se navzájem ovlivňují a výsledné hodnoty nejsou "natvrdo" nalinkovány do programu, ale jsou vypočítány z momentálních veličin. Změna jedné vstupní hodnoty má někdy nepředpokládané následky ve výsledných parametrech. Proto je tento FM poměrně obtížné vyladit aby přesně seděl se skutečností jak píšeš. Někde to vychází, někde ne. To např. v Aces High nebo Warbirds zase mají tyto hodnoty "natvrdo" zadané do programu a jedna změna neovlivní druhou. Pak se ladí mnohem líp. Jen je potřeba znát co nejvíce reálných vstupních údajů. Co je lepší - těžko říct (mě osobně je to jedno - ale hlavně ať to co nejvíc sedí se skutečností) a ve všech těchto simech se vedou stejně "tvrdé" boje o kvalitu FM jako ve Sturmoviku Všechny ty modely ale mají něco společného - ty vstupní údaje musí odpovídat skutečným údajům a čím víc jich je tím líp. Netuším jaké všechny podklady Oleg použil pro své FM, ale kdyby z jeho strany byl zájem - myslím by mu komunita hráčů mohla s lecčím pomoct. Ale můj dojem je, že zájem o to není a asi ani čas se tím zabývat kvůli blížícímu se BoB. Takže kde není zájem je zřejmě zbytečné se angažovat.
Letecz napsal:
falkon: též netuším jak je udělaný FM Sturmovika. To co popisuješ je přesně systém letového modelu WWIIOL (BE) a myslím i Targetware- letový model je soubor vstupních údajů (hmotnost, odpor, vztlak, výkon motoru a dále), jež se navzájem ovlivňují a výsledné hodnoty nejsou "natvrdo" nalinkovány do programu, ale jsou vypočítány z momentálních veličin. Změna jedné vstupní hodnoty má někdy nepředpokládané následky ve výsledných parametrech. Proto je tento FM poměrně obtížné vyladit aby přesně seděl se skutečností jak píšeš. Někde to vychází, někde ne.
Som rad, ze sa aspon v niecom zhodneme
Letecz napsal:
To např. v Aces High nebo Warbirds zase mají tyto hodnoty "natvrdo" zadané do programu a jedna změna neovlivní druhou. Pak se ladí mnohem líp. Jen je potřeba znát co nejvíce reálných vstupních údajů. Co je lepší - těžko říct (mě osobně je to jedno - ale hlavně ať to co nejvíc sedí se skutečností) a ve všech těchto simech se vedou stejně "tvrdé" boje o kvalitu FM jako ve Sturmoviku
No osobne si myslim, ze ten sturmovikovy je lepsi. Pretoze dokaze lepsie reagovat na podnety a jednotlive zmeny pocas letu, pretoze si to vsetko nanovo prerata. Naproti tomu mi ten "tabulkovy" model pride taky neprirodzeny. Na jednu stranu ano, budu sa asi dosahovat "realne " hodnoty max. rychlosti, doletu,... , ale to bude asi tak vsetko. (realne je v uvodzovkach, pretoze co je realne? To jedno cislo, ktore sa uvadza ked sa predstavuje lietadlo verejnosti, alebo tie desiatky stran merani, ktre tu minule popisoval Cutora ??) Celkove spravanie sa lietadla bude podla mna na velmi primitivnej urovni. Proste ten pocit z letu by nebol realny, lietalo by to ako po kolajniciach.
Uz len to ponatie, ze cela charakteristika zavisi na kope primitivnych faktoroch je omnoho blizsie k realite ako postulovat, ze max. rychlost je XYZ km/h. Pretoze v skutocnosti to naozaj zavisi na tych jednoduchych faktoroch. A mozno si tiez treba polozit otazku, co je naozaj realisticke? Mat natvrdo nastavene tabulkove hodnoty, alebo si tieto hodnoty doratavat? Podla mna ma navrch jednoznacne to vyratavanie. Proste je to blizsie prirode, zodpoveda to viac realite, zodpoveda to fyzikalnym zakonom. To, ci sa uz ta ci ona implementacia viac ci menej zhoduje s realitou je vec druha, ale myslienkovo je to podla mna spravne.
Pre mna je podstatny prave ten pocit z letu - ked si sadnem za knipel, chcem mat aspon trochu pocit, ze naozaj v tom lietadle sedim. Ze sa to sprava realisticky, ze to reaguje na podnety realisticky. Ze to nelieta prave po tych kolajniciach. Proste dobry letovy model ma vediet spravne "ratat vzduch".
A to, ze ci mam maximalku o 10km/h mensiu ako v skutocnosti, alebo ci musim trafit 3 granatmi z MG151 namiesto dvoch, je mi uplne ukradnute.
Upravil/a falkon dne 16-12-2005 01:37
A inak, ked tak nad tym rozmyslam... 6000km ??? :confused: To si z kade zobral ten udaj?? Ved to by pri rychlosti 300km/h bola ta bettyna skoro 20hodin vo vzduchu !!! To sa mi nejak nezda...
Oleg tento sim udělal se svým nejlepším svědomím (a vědomím ... doufám ), ale pořád je to hra... to co tu řešíte jsou žabomyší války... S! ( a pojďte létat... )
Válku snad nevedem, jen se bavíme jestli se dá něco udělat pro zlepšení oblíbeného simu
falkon napsal:
Pre mna je podstatny prave ten pocit z letu - ked si sadnem za knipel, chcem mat aspon trochu pocit, ze naozaj v tom lietadle sedim. Ze sa to sprava realisticky, ze to reaguje na podnety realisticky. Ze to nelieta prave po tych kolajniciach. Proste dobry letovy model ma vediet spravne "ratat vzduch".
To je jasné. Jen těžko hodnotit, který pocit je nejlepší když osobně neznáme jaký má být Je zajímavé, že v každém ze zmíněných simulátorů lítá spousta reálných pilotů, od sportovních letadel přes dopravní Boeingy až po vojenské piloty a dokonce znám i veterána lítajícího kdysi celou řadu tkzv. warbirds letadel. A každý tvrdí, že zrovna v tom jejich simu je ten pocit nejvěrnější tomu reálnému. Dokonce to tvrdí i celá řada pilotů co lítají Aces High, což je jinak asi nejkritizovanější sim právě pro svůj "kolejnicový" pocit z letu.
Il-2 určitě nemá špatný FM, ale není ani dokonalý a každý si přeje aby co nejvíc odpovídal reálu. Jde jen o to zda může komunita hráčů pomoct s jeho vylepšováním nebo ne. Ale to může zodpovědět asi jedině Oleg.
srry za OT... Blcu...pokud nemas konkretni a konstruktivni kritiku tohoto vlakna, tak to tu prosim te neres.
Souhlasim s Letczem skoro ve vsech bodech. Určitě musí mít pilot simulátoru dobrý pocit z létání a pokud ho něco odrazuje do takové míry, že píše kritiku, nebo se zajímá, proč není něco tak a něco je onak, je správné to řešit. Sbírá, nšbo právě zjišťuje u své komunity názory a reakce a pak se společně pouští do nějaké akce, jako se asi budeme snažit my. zatím děkuji.
No mě ten nápad přijde zajímavý a rozhodně né špatný. Jsem však dosti skeptický ohledně jeho realizace, neb tahle komunita je schopná se pohádat opravdu kvůli každé kravině a pochybuji, že by se dokázala natolik semknout, aby z toho něco rozumného vypadlo...:jamamoto:
falkon napsal:
A meral si to prosim ta ako, tych 1350km ???
Krym, poledne, 3000m vysky, 315km/h, default zbrane, 10% paliva, udrzovat vysku a rychlost a cekat, kdy dojde palivo. Jestli se letelo na stazeny plyn, nebo stazeny prop pitch, mix, nemelo prakticky zadny vliv (~5km rozdilu). Tech 135km je na mix 40%, prop 57%, plyn 100%.
falkon napsal:
LesniHU napsal:
6000km
A inak, ked tak nad tym rozmyslam... 6000km ??? :confused: To si z kade zobral ten udaj?? Ved to by pri rychlosti 300km/h bola ta bettyna skoro 20hodin vo vzduchu !!! To sa mi nejak nezda...
Vzal jsem ho vsude, kde jsem ho hledal:
http://www.combinedfleet.com/ijna/g4m.htm
http://www.airpages.ru/cgi-bin/epg.pl?nav=jp10&page=g4m
http://www.xs4all.nl/~fbonne/warbirds/ww2htmls/mitsg4m.html
Betty byl hlavne dalkovy bombarder, tomu byl obetovan treba naklad bomb a ochrana letounu.
falkon napsal:Ale zase si neuviedol nic konkretne!!! Zase len "prazdne slova"...
Tak ked si za tym tolko stojis, ze mas pravdu, tak sprav merania v FB a daj ich do protikladu s REALNYMI letovymi testami, nie s podkladmy, ktore si nejaky fanusik Yak-u vyvesi na stranky s titulkou "Moje vysnivane vlastnosti Yak-u".
A ked to budes mat takto, a presvedcis ma, ze to tak skutocne je a bolo, tak ti dam za pravdu. Ale zatial si nic konkretne neuviedol...
Takze tak...
falkone ... přijde Ti to "ftipné"? Mně ani ne. Akceptoval bych to, pokud by si znal zdroje mých informací, z čeho vycházím a něco málo věděl o dané problematice.
Nejsem člověk, který si pouští ve vážných záležitostech pusu na špacír. Toto téma považuji za dost vážné, protože se na to dívám z pohledu profesionála, nikoliv z pohledu hráče. Možná je chyba, že létám s JAKy. Pak by nedocházelo k podezření, že se snažím vylepšit "svého miláška" více než odpovída realitě. Ale kdybych je nelétal, tak by mě to asi tak nezajímalo.
Nemám rád lidi, kteří se vyjadřují přesně tímto stylem, který si předvedl. Nemám tedy jediný důvod k tomu, abych Tě o něčem přesvědčoval. Vynaložené úsilí by nedosahovalo požadovaného efektu. Nehledě na to, že přesvědčením jakéhosi falkona se věci nezmění. Nejsi ani odborníkem v oboru, se kterým by se na dané téma mohlo diskutovat, nemáš k danému problému dostatek podkladů a informací.
Příště si nejdřív tedy ověř, z jakých zdrojů člověk čerpá, než začneš být "ftipný".
Požádal jsem jistého člověka o poskytnutí informací, ohledně Olegových zdrojů, ze kterých čerpá, protože bych rád konfrontoval relevantní zdroje, ze kterých čerpám já, s Olegovými. Nestalo se tak. Mrzí mě to, ale že by mě to nějak trápilo, tak to se říci také nedá.
Lazy - co je to prosím za knihu? Pro mě známá není (stydím se ).
Gryzlov: objevil jsi nějaké zajímavé orig. dokumenty o ruských letadlech? Marně po něčem pátrám. Získal jsem jen různé grafy z knížek. Nejvíce jich je v knize "Samoletostroenie v SSSR" tkzv. TsAGI grafy. To by měly být grafy výkonů z ruských i spojeneckých testů. Ale nevim to určitě.
Možná by nebylo marné kontaktovat Olega - kdo s ním máte nějaký osobní kontakt (Lazy?) jestli je vůbec ochoten se ještě zabývat FM Sturmovika a zda má zájem o pomoc s hledáním dokumentů a jakých.
O originálních dokumentech nelze v mém případě úplně mluvit. Dostal jsem se ke konstrukci letounu JAK-1 (křídlo, trup, VOP, SOP, systém řešení ovládání všech kormidel). To samé platí o LaGGu.
Dále mám konstrukci křídla letounu MiG-3, I-16. Kdo má a zná, tak je to z knihy "Konstrukce letadel", autor Sulženko.
Dále vycházím z porvnání výpovědí několika pilotů, z různých článků a monografií. Porovnávací metdou z toho začínají vycházet vcelku smyslu plné informace.
Pokryškin, Kožemjakov (nevím, jestli jsem nezkomolil jméno), Golodnikov, Fros. Monografie La-7 od MBI. (Shodou okolností pana nakladatele znám, přes kolegu bysme možná získali podrobnější informace)
Originální měření zatím k dispozici nemám, což je zatím škoda, ale vzhledem k tomu, co už tak nějak jsem dal dohromady, neočekávám nějaké výraznější odchylky. Spíš už jen očekávám potvrzení a korekci dočasných výsledků.
Letecz: A.T.Stepanec, Stihacky Jak obdobi velke vlastenecke valky, samozrejme rusky, proc tady hernajz blbne ta azbuka..
Obavam se ze Oleg je ochoten reagovat jen na konkretni pozadavky podlozene primarnimi materialy a na jinou diskusi nema cas.. Vi dlouhou dobu o spouste bugu, ktere nikdy nebyly opraveny (a tim myslim opravdu bugy, ne neci predstavy o vysnenem stroji) ..ale dotaz zda shani nejake materialy mu samozrejme poslat muzes.. Osobni kontakt nemam, jen email. BTW naposledy shanel do BoB kokpity:
"We would like to make Bristol Blenheims MKI and MKIV flyable in BoB... But all references we have now doesn't allow us to make cockpits and gunner/other positions well... Lets say with the BoB standards where we make only 100% copy of real cockpits with the refences we have it is simply impossible....
We need good quality photos where all labesls and signs are recognizeable...
So, if you can help - you may send materials to PF@1c.ru
Thanks in advance.
PS. The books and tons of photos I have doesn't allow us to read gauges and signs on them..."
Upravil/a 312_Lazy dne 16-12-2005 16:07
-Vzrusuju te?
-
-Docela jo, jsi krasna zenska a chtel bych byt tvuj princ.
-
-To je pekne. Ale na to jsem se neptala. Potrebovala bzch yjistit, jak se yapina ceska klavesnice. Pomuyes mi?
To jsou Jaromíre defekty z realtime anti-anti-ads google teroru. Chyba není na tvém přijímači.
Už před 3 rokama jsem Chrome definitivně odinstaloval a přešel opět po 20 letech na FF
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.