Asi je to velice pošetilé, vubec vyslovit, ale je možné, aby se modří s červenyma a napopak dohodly, že pokud maji vyhrady k nějakému letadlu a vetšina si mysli ze jsou oprávněné zkusily spolu červeni a modří sehnat podklady a poslat do dalne Rusy a zkvalitnit tak zažitek z poletu? A ne se jen postuchovat ze ti maji takove a tamti zase takove vyhody či nevýhody.
Myslím, že Oleg prolézá ubi fóra a nejznámější diskuzáky,určitě ho zajímá odezva lidí. A taky se domnívám, že mu lidé posílají už tak dost emailů.
Ale jinak celkem dobrej nápad.
Messik napsal:
Myslím, že Oleg prolézá ubi fóra a nejznámější diskuzáky,určitě ho zajímá odezva lidí. A taky se domnívám, že mu lidé posílají už tak dost emailů.
Ale jinak celkem dobrej nápad.
Tak nemyslim ze by Oleg se ucil česky, aby zjistil co pisou o nem pekneho na Křidlech.
On to není úplně směšný nápad. Komunity hráčů některých simů už mnohokrát dokázaly sehnat originální data k letadlům nebo technice, jež tvůrci simu neměly k dispozici nebo je neměly úplné. I tady v CŘ jsou osoby co se podílely např. na modelování tanku Lt-38 do tankového simu nebo tady na VWings jsem viděl pěknou práci ve shánění podkladů pro Aviu B-534 nebo Š-328. Akorát, že ty podklady se špatně shání. Už roky prolézám Net a troufnu si říct, že vím asi o všech důležitých dokumentech co jsou na Netu volně k mání. Ale je toho strašně málo a velice nekompletní. Jediná možnost jak sehnat kompletní dokumenty je návštěva přímo v archivech což pro našince není jednoduché. Některé archivy nabízejí kopírování nebo skenování dokumentů, je to ovšem dost drahé, ale člověk nemusí vytáhnout paty z domu. Já už jsem některé dokumenty co mě zajímají objednal z brit. archivu, třeba test Me 110, D.B.7 a pokud by měl někdo zájem podílet se na shánění dalších dejte vědět. Oplatí se objednávat více dokumentů - je to cenově výhodnější.
Messik napsal:
Myslím, že Oleg prolézá ubi fóra a nejznámější diskuzáky,určitě ho zajímá odezva lidí. A taky se domnívám, že mu lidé posílají už tak dost emailů.
Ale jinak celkem dobrej nápad.
Tak nemyslim ze by Oleg se ucil česky, aby zjistil co pisou o nem pekneho na Křidlech.
nepočítám nás mezi známé diskusákky. je jasné že anglické.
1) Na internete sa vala kopa hluposti, nepresnych faktov, zle vysvetlenych merani, mozno niekedy vymyslenych/prifarbenych. Ako minule spominal Cutora, meranie let. vykonov je velmi rozsiahla problematika, ktora sa neda tak lahko interpretovat.
2) Vatsina problemov, ktore tu pozorujem je typu:
- "Ten Yak ma pred chvilou tak nasral, ja do neho pusitm sekundovu davku, ktora isla _stopercentne_ cela donho a on si leti dalej! To nie je normalne..."
alebo
- "To predsa nie je mozne, aby Befko utocilo Spita, ved zo vsadial na nas chrcia dokumenty, kde sa ukazuje aky bol Spit UBER lietadlo... "
alebo
- " Pozrite sa na tuto fotku,ten Sturm predsa nemoze letiet s takymto poskodenim, ktore tu vidim! To nam zase Oleg spravil UFO. "
alebo
- "To predsa nie je mozne, aby ta a ta zbran mala mensiu ucinnost ako ta a ta u nepriatelov... "
alebo
- "To predsa nie je mozne s tym damage modelom - sa som si _isty_ ze som ho trafil PRESNE do korena kridla, PRESNE do nosnika a on nic - leti dalej..."
alebo
- "To je debilina, predsa 'slavne eso' XY pise vo svojej knizke YZ ze on dokazal so svojim lietadlom urobit toto, tak ako je mozne, ze ja to tu nedokazem ?!?! "
alebo kopu inych.
Uvedomte si, ze NIKTO Z NAS v tych lietadlach nesedel, nikto ich nepoznal, nikto v skutocnosti nevie, ako sa tie lietadla skutocne spravali, kolko v skutocnsti vydrzali a ako presne/ako ucinne strielali. VSETKO TOTO SU LEN NASE SUBJEKTIVNE POCITY, ktore ale nie su dokazom toho, ze je nieco naozaj zle a ma to byt tak, ako by sa nam to pacilo.
3) Uvedomte si, ze je to LEN HRA! Jasne, niektory toto slovo nepocuju radi, ale je to tak. Je to proste hra, ktora je postavena na niekolko rokov starom engine. Ten engine je sice stary, ale je ocividne dobry !! Je najlepsi aky v tejto dobe existuje!
Neviem, kolki z vas su programatori, alebo do tej problematiky aspon trochu vidia. Ale proste naozaj _realny_ simulator, ktory bude simulovat 'pohyb kazdej molekuly' NIE JE MOZNY !! Proste je to nerealne, aby sa vsetko dialo ako v skutocnosti. Vzdy tam bude musiet byt ista miera aproximacie (=zjednodusenia).
4) Uvedomte si, ze NIE JE MOZNE nasimulovat kazde lietadlo osobitne - cize ze by kazde lietadlo malo vlastny letovy model (myslim tym kompletny letovy model). Proste to nie je realne kvoli obmedzenemu vypocetnemu vykonu pocitacov. Spominate si, ake tu boli ohlasy, ked sa pred patchom 4.0 objavili informacie, ze bude potrebovat o trozku viac vykonu?? Ale to sa vam uz nikomu nepacilo...
A tiez by som chcel vidiet, kto by programoval flight model kazdeho lietadla niekolko mesiacov (rokov?) - to by sme mali sim s 3-4 typmi lietadiel :rol:
Proste je jeden vseobecny FM, ktory spracovava urcite parametre - tymito parametrami sa od seba lietadla lisia. Ale uvedomme si, ze zase su to len nejake vseobecne udaje - proste VZDY tam bude nejaka aproximacia. A je uplne pochopitelne, ze nie vsetky lietadla sa daju vyladit uplne na 100%. Takze sa nedivte, ked niektore lietadlo zodpoveda skutocnosti 'len' na 85%. Nie je vam to aj tak dost?? A prioritu, s akou sa budu dane lietadla zhodovat so skutocnostou si samozrejme diktuje Oleg, ale to je jeho pravo ako autora hry...
5) Oleg si urcite pozhanal vsetky dostupne a pravdive informacie o tych lietadlach, takze ziadne nove podla mna nepotrebuje. On narozdiel od nas to dava testovat aj skutocnym pilotom, mozno dokonca niekomu, kto na tych masinach kedysi lietal. A oni mu povedia urcite objektivnejsie zhodnotenie ako "nejaky momentalne nasrany nemec zostreleny Yakom".
Takze zaver:
Radsej namiesto toho, aby ste tu furt mudrovali nad tym, co je ako na hovno spravene a neodpoveda "vasej predstave skutocnosti", radsej sa zmierte s tym, ze to tak proste JE, a hrajte s rozdanymi kartami. A nekecajte a nespekulujte furt o tom, ako zamenit gulovu 3ku za zolika, pretoze by sa vam akurat v tejto chvili hodil.
Takze asik tak.. :rolleyes:
P.S.: Nechcem ziadny flejm, na nikoho neutocim, napisal som len svoj nazor na toto vecne tema.
z vlastní zkušenosti Ti mohu říci: nikdo není neomylný, historické prameny je třeba ověřovat a nikdy nevíš, co z toho může vzejít. Nesouhlasím s bodem 5.
Když se toho chytnou lidi, kteří tomu rozumí, nebudou předem vzdávat boj, tak se toho ještě může mnoho změnit.
Vydržet, zatnout zuby a makat bez ohledu na to, co si o Tobě myslí lidé, kterým naboříš jejich představy o jejich "milášcích", o jejich kvalitních zdrojích atd. A jednoho dne přijde ocenění od odborníků, kteří dané problematice rozumí.
Gryzlove, jasne, nikto nie je neomylny. Ved napokon sme aj boli svedkami mnohych uprav v letovych vlastnostiach lietadiel.
Lenze treba pochopit, ze VZDY tam bude urcita rezerva, kedy sa tato HRA nebude chovat ako v skutocnosti! Treba sa s tym holt zmierit. A zobrat tie lietadla v hre take ake su, a nie sa furt stazovat aka je to na hovno hra, pretoze toto alebo hento...
---------[ sorry: OT ]------------------
313_OTU_Gryzlov napsal:
Vydržet, zatnout zuby a makat ...
Ze toto pises prave ty...
-----------------------------------------
Falcon: ad 4) proč by nebylo možné nasimulovat každé letadlo zvlášť? Vždyť už to tak je udělané. Každé letadlo má jinou rychlost v nějaké výšce s nějakým výkonem motoru, otáčkama, nastavením vrtule, svůj roll rate, stoupavost, pádovou rychlost, jinak se chová ve vývrtce, ve střemhlavém letu atd. atd. všechny tyto parametry má každé letadlo své vlastní a nesdílí je. Aspoň doufám. Jde o to aby tyto parametry a chování odpovídaly testům a historickým podkladům (vím, že některé testy nejsou přesné nebo objektivní, ale čemu jinému by měly ty parametry aspoň zhruba odpovídat? Leda by si je programátor vymyslel sám, ale to už s by s WWII simem nemělo vůbec nic společného) a pokud neodpovídají, nevidím důvod je neopravit. Pokud tedy sami tvůrci mají zájem o přesnost svého simu. Pokud ne a z nějakých důvodů dělají vlastnosti jak se jim chce nebo jak to více vyhovuje masám aby byl sim populárnější, pak je každá snaha marná.
falkone, lze pochopit a akceptovat jisté odchylky. Nelze akceptovat nesmysly, ať už vytvořené propagandou (obou stran), nevzdělaností autorů dnešních knih a publikací (jsou i čestné vyjímky), nedokonalými historickými podklady. A toho je stále dost.
Ještě jsem zapomněl podotknout: dle mnoha lidí je Il-2 simulátor. Nedokážu posoudit, do jaké míry budou platit následující řádky i pro Ila, ale pokud budu mluvit za jiný projekt, který se týká jiného simulátoru, pak musím napsat toto:
Je v plánu nový simulátor z období 2 světové války, který má jediný cíl: co nejvěrněji simulovat danou bojovou techniku. Podklady pro tento simulátor jsou sbírány po celém svtě, jsou oslovovány stovky historiků z daného oboru, porovnávají se veškeré dostupné materiály.
Při tomto porovnání vychází najevo spoustu historickcýh nesrovnalostí, nekorektností, které se dodatečně řeší. Tyto výsledky budou použity nejen pro onen simulátor, ale i pro nové publikace a poznatky v dané oblasti.
Simulátor má mít takový základ, aby byl použitelný i pro armádní trenažéry. Pokud nebude použit, má mít alespoň takovou úroveň.
Co z toho plyne? To co se "vyšťourá" a prokáže jako věrohodnější, tak bude mít dopad i na technickou literaturu, dokumentární filmy a já nevím na co ještě. To samé platí i pro to, co se nám podaří "vyšťourat" a objevit kolem Ila. Když už to neovlivní Olega, ovlivní to literaturu, což bude mít za následek novou vlnu informací, ketré bude muset akceptovat i Oleg, pokud bude chtít dále udržet prodej svých simulátorů ... cesty jsou ... a kdo mi nevěří, jeho problém.
Mezi námi jsou lidé, kteří mohou hýbat světem literatury, světem počítačových her.
Vy je nevidíte, ale jsou tu :yes:
Upravil/a 313_Gryzlov dne 14-12-2005 20:04
Letecz napsal:
ad 4) proč by nebylo možné nasimulovat každé letadlo zvlášť? Vždyť už to tak je udělané. Každé letadlo má jinou rychlost v nějaké výšce s nějakým výkonem motoru, otáčkama, nastavením vrtule, svůj roll rate, stoupavost, pádovou rychlost, jinak se chová ve vývrtce, ve střemhlavém letu atd. atd. všechny tyto parametry má každé letadlo své vlastní a nesdílí je. Aspoň doufám.
Ale ano, to nepopieram! Asi som to zle popisal ale pisal som:
... nasimulovat kazde lietadlo osobitne - cize ze by kazde lietadlo malo vlastny letovy model (myslim tym kompletny letovy model).
Proste je jeden vseobecny FM, ktory spracovava urcite parametre - tymito parametrami sa od seba lietadla lisia.
Tie parametre ma samozrejme kazde lietadlo ine. A tych parametrov je cela rada, ako si mal moznost poznamenat. Ale aj tak sa to nakoniec vsetko strci do jedneho letoveho modelu (= rozumej algoritmus, ktory to vyratava), ktory potom z tych udajov vyrata spravanie sa lietadla. A preto je pochopitelne, ze kym je ten algoritmus jediny, tak bude pre jedno lietadlo vyhovovat viac ako pre ine. A toto je presne ten problem, s ktorym sa museli programatory v Maddox Games pobit - na ktore lietadla ten model "usiju". A prirodzene sa ho rozhodli usit pre Sturmovika, kedze ten stal na pociatku celej serie. Niekde som cital (ak sa myslim, tak mi prosim prepacte), ze pre Sturmoviky im ten FM sedi zhruba na 95%, ale pre nejake ine lietadla povedzme len 90%, pre niektore len na 85%. Preto vravim, ze sa neda (podla mna) spravit sim, v ktorom sa bude dat lietat na 50+ typoch lietadiel, dalsich 100+ bude ako AI a pritom by sa kazdy na 100% zhodoval so svojim realnym vzorom.
Na druhu stranu, ja vas nechcem nijako odradzat , len si myslim, ze je to trochu zbytocne. Navyse, Oleg sa plne zacal venovat BoB-ke, kde bude zase novy FM, verim ze lepsi a prepracovanejsi (a samozrejme HW narocnejsi ). Takze ak sa chcete velmi angazovat, skuste to robit vyhladovo pre BoB-ku - to ma asi vatsiu perspektivu, pretoze nepredpokladam, ze by sa vo FM pre FB este nieco menilo (ak samozrejme Oleg nebude chciet zase nieco testnut... )
P.S.: Falkon prosim... Falkon Falcon je niekto iny..
313_OTU_Gryzlov napsal:
falkone, lze pochopit a akceptovat jisté odchylky. Nelze akceptovat nesmysly, ať už vytvořené propagandou (obou stran), nevzdělaností autorů dnešních knih a publikací (jsou i čestné vyjímky), nedokonalými historickými podklady. A toho je stále dost.
Ake nezmysli si mal na mysli? Tie, s ktorymi sa stretavame v real. zivote, alebo tie ktore su vo FB ??? Nemohol by si uviest aj priklady ?
(ako sa hovori: Dokaz namiesto slubov... )
Upravil/a falkon dne 14-12-2005 21:18
Falkon: aha, RGR! Máš tedy na mysli spíš nějaký celkový dojem z chování letadel než konkrétní výkony. To je jistě nemožné programovat pro každý letoun zvlášť. Ale výhrady k letovému modelu (a to v každém simu) směřují většinou spíš k těm odchylkám ve výkonech/vlastnostech, které se dají upravit pro každé letadlo zvlášť. A tady může být pomoc lidí co mají přístup k různým dokumentům důležitá. Dost pochybuju, že by Oleg měl k dispozici testy ke všem hlavním letadlům co modeluje. Ale pokud z jeho strany není zájem a čas se tomu věnovat tak je asi zbytečné to dál rozebírat.
Pro falkona
Nesrovnalosti a podivné chování:
JAK-1 (1941) versus LaGG-3 (4.série)
Všeobecně ovladatelnost JAKů na nižších nebo vyšších rychlostech nejen vůči německýcm protějškům, ale i svým sovětským součastníkům.
Problémy letounů JAK-1 (1941) a MiG-3ud při vybírání střemhalvého letu vůči Bf109 řady E nebo F
Z hlediska historie jako takové (literatura, dokumenty)
Německé motory řady DB6xx versus Merliny (není mou parketou, ale vím, kdo se tím zabývá)
Nesrovnalosti ve výkonu 20mm kanónů ŠVAK a UB.
Dalo by se toho najít více.
Upravil/a 313_Gryzlov dne 15-12-2005 15:25
Letecz napsal:
Ale výhrady k letovému modelu (a to v každém simu) směřují většinou spíš k těm odchylkám ve výkonech/vlastnostech, které se dají upravit pro každé letadlo zvlášť.
No hej... lenze to jedno s druhym suvisi! Teda ja tu len prezentujem svoj nazor, ja som kod ILa samozrejme nevidel, ale usudzujem tak ako programator z veci, co sa tak nejak dostali na povrch.
Ono totiz ako programator ako chces naprogramovat, aby dane lietadlo malo maximalku napr. 500km/h?? Das to natvrdo do tabulky? Ale to je hlupost, pretoze napr. ta maximalna rychlost sa meni v zavislosti na mnohych faktoroch - palivo, hmotnost, vyska, teplota, nastavenie motora a mnohych dalsich. Takze jedina moznost je posunut sa "o uroven nizsie" a ako zakladne udaje zobrat prave tu hmotnost, vykon motora atd. Lenze napr. pri tom motore to zase nie je konstanny vykon. Musis zohladnit nastavenie zmesy, let. vysku, mozno teplotu, tlak,... a zase milion dalsich veci. Tak ani vykon motora nepostulujes ako 'konstantu', ale budes ju doratavat z este primitivnejsich hodnot - vyska, zmes, atd. A takto je to so vsetkym, je to proste taka pytramida. A celkove spravanie sa lietadla je az na jej vrchole. A ty si musis urcit, ktore tie "zakladne" veliciny zoberies a budes ich zohladnovat, a ako s nimi budes ratat (to znamena, ze do akych vzorcov ich dosadis). Ten 'jednotny letovy model' su pravdepodobne prave tie vzorce; konfiguracia jednotlivych lietadiel su tie primitivne veliciny, ktore do neho davas.
A tu sa dostavame k problemu: ty musis tie zakladne hodnoty vyladit tak, aby si dostal chovanie co najrealistickejsie. Lenze jedna velicina neovpluvnuje jednu vlastnost, obecne ich ovplyvnuje celu radu. A tu je prave ten problem, ze ked ju zmenis, aby si dostal jednu vlastnost, ktora odpoveda na 100% skutocnosti, ina sa ti zase moze zhodovat len napr. na 20%. A to je problem!! Je to proste akysi trade-off, kde musis zvolit zlatu strednu cestu - cize ze napr. to nastavis tak, aby sa tie obe vlastnosti zhodovali na 85%.
Ano, niekto povie: tak napiste ten letovy model tak, aby sa vsetky letove vlastnosti zhodovali na 100%. Fajn, to sa urobit da (ved tak funguju realne simulatory na vycvik lietania), ale potom budeme mat simulator 1-2 lietadiel, a nie stovky!! Proste tie rovnice, co platia perfektne pre jeden typ, uz nemusia platit pre typ iny! A to tym duplom, ak "do jedneho vreca" chcete nahadzat stihacky, bombardery, dvojplosniky, prudove stihacky, atd... Preto aj pri samotnom letovom modeli sa musi volit kompromis.
Letecz napsal: Ale pokud z jeho strany není zájem a čas se tomu věnovat tak je asi zbytečné to dál rozebírat.
To som netvrdil, a ani tvrdit nechcem! Ja s Olegom nic nemam, az na to ze lietam jeho sim. Ale ak by som bol na jeho mieste, urcite by som mal vlastnych ludi, ktory mi zistuju informacie - originaly priamo z fabrik/muzei - a ak by mi niekto poslal podklady, museli by byt fest dobre, fest pravdive a naozaj take, ktore mi chybali aby som ich zohladnil.
Upravil/a falkon dne 15-12-2005 19:59
-Vzrusuju te?
-
-Docela jo, jsi krasna zenska a chtel bych byt tvuj princ.
-
-To je pekne. Ale na to jsem se neptala. Potrebovala bzch yjistit, jak se yapina ceska klavesnice. Pomuyes mi?
To jsou Jaromíre defekty z realtime anti-anti-ads google teroru. Chyba není na tvém přijímači.
Už před 3 rokama jsem Chrome definitivně odinstaloval a přešel opět po 20 letech na FF
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.