Navod, ktory som rozpisal v neverejnej sekcii L13 fora, snad sa bude hodit niekomu aj tu:
Ak niekto podobne ako ja pouzivate viacere instalacie Ila, urcite vam nevyhovuje, ze si skiny pilotov a lietadiel musite kopirovat do kazdej verzie Ila zvlast. V nasledovnom navode vysvetlim pouzivanie zaujimaveho programu, pomocou ktoreho je mozne mat na lubovolne mnozstvo instalacii jeden jediny priecinok so skinmi. Usetri sa tak miesto na disku atd.
Program, o ktorom je rec, sa nazyva Junction Link Magic a vyzera takto:
[img]http://www.rekenwonder.com/images/linkmagicVista.gif[/img] is not a valid Image.
Staci stiahnut, nainstalovat, raz nastavit a mozme nan zabudnut.
Ako to funguje?
Program sluzi na vytvorenie tzv. 'krizovatky' v systeme Windows, laicky povedane sa jeden plny priecinok prepoji s prazdnym priecinkom a system si bude mysliet, ze ten prazdny priecinok je taky isty ako ten plny. Nejde o nijaku alchymiu, nas operacny system (najma Vista) pouziva presne taketo 'krizovatky' nativne od prvej instalacie a spominanym programom si len pridame dalsiu.
Na co je to dobre?
Mam 4 instalacie Sturmovika, jednu ako cistu 4.09m, ostatne dajmetomu zMODovane. Vsetky skiny mam len v tej cistej zaloznej instalacii, ostatne verzie si ich 'beru' odtialto. Usetrim si tym jednak kopec miesta na disku a jednak ostaru s tym, ze kde mam ktory skin nainstalovany. Nove skiny mozem nakopirovat kamkolvek, stale budu iba na tom jednom mieste. System Windows vidi vetky 4 priecinky s rovnakou velkostou, ale realne nam na disku miesto zabera iba jeden. Taktiez novy skin budeme mat po nakopirovani vo vsetkych 4 instalaciach.
[size=150]NAVOD:[/size]
1 - stiahneme a nainstalujeme si program Junction Link Magic (link je uvedeny vyssie, stranka je TU)
2 - nachystame si jednu vychodiskovu poziciu vsetkych skinov, ktore mame a pouzivame. Je vhodne pouzit zaloznu vychodiskovu instalaciu a vobec nevadi, ze tam budeme mat v nemodovanej verzii skin foldery aj pre nove lietadla z UP / AAA / SAS / C6 MODpacku. Skratka vsetko na jedno miesto. (Ja osobne mam originalny PaintSchemes priecinok pre istotu napaleny na zaloznom DVD)
Dolezite: MODpacky obsahuju nove lietadla s vlastnymi priecinkami, odkial si beru skiny. Nezabudnite na to, ked si budete vytvarat jednotny PaintSchemes.
3 - Krizovatku si ideme vytvorit na urovni ...\IL-2 Sturmovik 1946\PaintSchemes Takze mozme zdielat aj netcache, skiny pilotov, regiments a nosearts. Vsetky ostatne instalacie upravime tak, aby bol priecinok PaintSchemes prazdny.
4 - Spustime si program Junction Link Magic (JLM) a stlacime tlacitko CREATE (vytvorit)
(Tlacitko Scan now! sluzi na vyhladanie uz existujucich 'krizovatiek' vo vasom Windowse, netreba sa tym zaoberat.)
Otvori sa nam okno s dvoma stlpcami.
Lavy stlpec sa vola Junction Point (host folder) [zdrojovy adresar]
Pravy stlpec sa vola Destination (target folder) [cielovy adresar]
5 - v lavom stlpci sa preklikame k nasmu prazdnemu adresaru PaintSchemes (v tej instalacii Ila, ktora si bude brat skiny)
Nizsie sa nam odfajkne, ze adresar je v NTFS5 a ze priecinok je Empty (prazdny)
6 - v pravom stlpci sa preklikame k nasmu plnemu adresaru PaintSchemes (v tej instalacii, odkial si ostatne beru skiny)
Skontrolujeme, ze na oboch stranach mame spravne otvorene priecinky PaintSchemes a klikneme CREATE (vytvorit)
Dalsie okno odklikneme YES (len nas to varuje, ze s krizovatkami nie su zarty)
Klikneme na CLOSE (zatvorit)
Mame vytvorenu krizovatku medzi dvoma priecinkami PaintSchemes.
Ked si prezrieme priecinok PaintSchemes v tej instalacii, v ktorej bol este pred chvilkou prazdny a voila. 8)
Priecinok sa javi ako dva priecinky na dvoch roznych miestach, ale chova sa ako jeden priecinok na jednom mieste, pretoze to je jeden priecinok na jednom mieste. Takze cokolvek zmenime v jednom klone prejavi sa aj v ostatnych. Ak mame viac instalacii, skratla si vytovrime prislusnu krizovatku pre kazdu z nich.
Robo, včera se mi o tom zmínil Rufu, takže už přibližně vím, oč se jedná
ale i já též velice děkuji !
jen dotaz - što takóje "priecinok" :))
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Nehroší je, když ti kamarád za Slovenska napíše, co všechno si máš vzít na chatu a ty ho musíš požádat, aby ti to napsal raději anglicky. To sem se fakt cítil trapně.
Jinak super pomůcka.
Hoper napsal:jen dotaz - što takóje "priecinok" :))
Éto 'složka' cili folder.
Kurňa, sem si myslel že umím slovensky. to je podobně uhodnutelné slovo jako třeba "slák" (nebo sláčik) :D
jsem rád, že jsi se ozval i ty :)
z kontextu to samozřejmě bylo pochopitelné, ale slyšet to slovo někde "samostatně", tak netuším ... :)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Jen jsem nakonec místo JLM použil Hard Link Shell Extension, na kterej jsem přišel díky zmínce na JLM webu. Pomocí něj se dá nastavit nejenom junction na celou složku PaintSchemes (u mě úspora 2,8 GB ), ale i hardlink jednotlivých SFS souborů fb_3do*.SFS, fb_maps*.SFS a fb_sound*.SFS. Tím jsem na 51 souborech ušetřil další 3 GB... Odzkoušeno offline na HSFX modu pod WinXP.
Hard Link Shell Extension možná vypadá na první pohled složitější, než přehledný okýnko JLM a je určitě dobrý prokousat se nejdřív celým tím popisem na webu, aby člověk zjistil jaký možnosti to vlastně má. Nakonec je to ale na používání velice jednoduchý a v Průzkumníku jsou i linkovaný složky a soubory označený, takže je na první pohled vidět, jestli právě pracuju s normálním souborem/složkou, nebo je tam nějaká vazba jinam a nemusím kvůli tomu spouštět extra program.
Upravil/a spike_six dne 31-12-2009 13:31
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.