November 23 2024 14:49:12
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 5

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,747
· Nejnovější pilot: carramba66
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
Recenze Wings Over Vietnam
Rapier
Moje recenze, kterou jsem psal pro Ticsali: vrátili mě ji k přepracování a na to jsem už nikdy nenašel čas ani chuť Úsměv

Wings Over Vietnam - Recenze

Autor: Pavel ?Rapier? Ondruch doba recenzování: 2 týdny

Přibližně před třemi lety vyšel letecký simulátor Strike Fighters: Project 1 (dále jen SF) z dílny ThirdWire. S následnými patchi autoři odladili prakticky všechny větší i menší chyby.
Komunita fanoušků zase dodělala mnoho terénů, pilotovatelných letadel, kamufláží, kampaní, editorů, apod. Chyběl ale Vietnam. SF byl (a stále je) více o pohodovém létání než o studiu mnoha stran manuálů. Je to sim pro širokou komunitu občasných letců, ale dokáže zaujmout nejednoho hardcore pilota.

Letecká válka nad severním Vietnamem 1964-75
V prvé řadě se sluší napsat, že Wings Over Vietnam (dále jen WoV) jsou v podstatě jen rozšíření ? bojiště k SF. Představte si zkrátka SF opatchované Servis Packy 1-3, se čtyřmi novými pilotovatelnými letadly, mapu Vietnamu a s tím související kampaně.
Tvůrci slibovali mnohé. Očekávání jsou velké a tak se pojďme podívat na to, jak se jím to povedlo.


Obecné seznámení se simulátorem
Po bezproblémové instalaci (není potřeba vlastnit SF), která zabere dnes už běžných 1,2 GB, pustíte sim a rovnou skončíte na obrazovce hlavního menu, s tapetou letící F-4E Phantom II po provedení napalmového útoku. Úvodní film nastiňující probíhající leteckou ofenzivu za nezbytné asistence severovietnamské AAA, SAM a MiGů, složenou nejlépe z autentických záběrů, se bohužel nekoná.
Hlavní menu vám nabídne volby: instant action, single mission (možnost vytvořit si misi nebo hrát již vytvořenou, i historickou), kampaň, multiplaer, pilot records a nezbytné options.








Letadla
K dispozici má hráč celkem 7 pilotovatelných letadel v několika variantách, které se účastnily vietnamského konfliktu za americkou stranu v ozbrojených složkách USAF, USN a USNC. Konkrétně můžeme pilotovat F-4 Phantom II ve variantě B,C,E,J, F-105 D Thunderchief, F-100 D Super Sabre, F-8 E Crusader, A-6 A Intruder, A-4 Skyhawk B,C,E,F a A-7 Corsair II A,B.

Pochopitelně nechybí obří bombardéry B-52 D, spojenecká Canberra, respektive její US verze B-57B a letecký návodčí ve vrtulovém O1-E Bird Dogu. Za severovietnamskou stranu nám společnost dělají letouny ze sovětské konstrukční kanceláře, konkrétně MiGy-17, 17F, 19S, 21 F, MF, PFM, PFV.

Tak to bychom měli za sebou stručný výčet možností simulátoru a pojďme se podívat, jak to funguje v praxi.











Zkušenosti s letadly a letové modely

Nejvýznamnějším letounem této války byl bezesporu F-4 Phantom II. Ten se také stal mým nejoblíbenějším letadlem v simu. F-4 létá díky dvouproudovým motorům s obrovským tahem velmi rychle.Tah motorů také ?unese? neuvěřitelné množství protizemní (Air to Ground, dále jen A-G) munice. Vzlety s plně naloženou F-4 jsou poměrně snadnou záležitostí, stačí jen vysunou klapky, plynovou páku do polohy přídavné spalování, odlepit se z ranveje a až na jejím samotném konci pomalu přitahovat knipl. Jak už jste ale ve vzduchu, je samotný let těžší. Musíte si dávat pozor na rychlost a poměrně často používat přídavné spalovaní (především v režimu stoupání). Pokud vaší plně naloženou A-G municí F-4 potká na cestě k cíli MiG, nezbude vám nic jiného než jí uletět (a dost možná odhodit veškerou A-G munici) nebo se spoléhat na eskortu v podobě F-4 vyzbrojených protiletadlovou (Air to Air, dále jen A-A) municí . Více času jsem ovšem strávil v kokpitu F-4 na MiGCAP (bojová letecká hlídka) , ESCORT (doprovod bombardérů) nebo SWEEP (vyhledání a zničení všech MiGů v dané oblasti) misích. F-4 ať již USN nebo USAF, vyzbrojený kombinací čtyř AIM-9 spolu s čtyřmi AIM-7, podvěšeným kanónovým pouzdrem a dvěmi přídavnými nádržemi je nebezpečný soupeř pro jakýkoliv MiG. Má ovšem svá omezení, F-4 je těžký, na první pohled neohrabaný letoun, není konstruován na manévrový vzdušný boj, takže na manévry v horizontální rovině (tzn. zatáčkový boj) zapomeňte. Byli byste častěji ve vývrtce nebo pádu nežli si přejete. Budete muset s MiGy bojovat s převahou energie, výšky a rychlosti. V praxi to znamená, že se budete pouštět především do vertikálních manévrů s využitím tahů motorů, s následnou otočkou zpět, zaměřením zbraní středního dosahu AIM-7 nebo krátkého dosahu AIM-9, jejím odpálením a udržováním paprsku radaru na cíli. Pokud zasáhnete, věnujete se dalšímu MiGu. Pokud ne, postup opakujete. Jen málokdy se mi podařilo pověsit se za záda MiGu tak blízko, abych využil podvěšený kanón (nebo vestavěný - dle verze letounu). Jakmile se ale dostanete se svou F-4 do dogfightu, AIM-9 budou vaši nejlepší zbraní. Přesně jako v minulosti.

Naopak létání s F-8 E Crusader je o nečem jiném. Start z letadlové lodi vyžaduje vždy vztlakové klapky (respektive nadzdvižené celé křídlo) pro polohu vzletu a plný plyn. Poté odbrzdíte a palubní katapult vám udělí zrychlení dostatečné pro odpoutání se z paluby letadlové lodi. Musíte ale jemně přitahovat knipl, jinak hrozí prosednutí, respektive stall a pád do hlubin oceánu. Boj s MiGy v F-8 umožňuje plné zapojení do manévrového vzdušného boje - nemusíte se bát přiměřeně utažených zatáček a mimo AIM-9 také častěji využijete vestavěný kanón. F-8 je ?éro? stavěné na vzdušný boj, a podle toho vypadá dogfight. Lítá se s ním výrazně jinak než s těžkopádným F-4. Pády do vývrty vám hrozí jen při skutečně příliš utažených zatáčkách a navíc letadlo se charakteristicky třepe, což je signál povolit knipl.

Pokud nehovíte dogfightům určitě si oblíbíte čtveřici A-4 Skyhawk, A-6 Intruder a F-105 Thunderchief a A-7 Corsair II.
A-6 je námořní útočný letoun, start z ranveje ale i katapultu je velmi těžký,obzvláště s plně naloženými (přetíženými) závěsníky. Nutnost použít vztlakové klapky a velmi, skutečně velmi lehce hýbat s kniplem vás naučí respektu. Samotný let je také složitou záležitostí, A-6 se pohybuje malou rychlostí a těžkopádně. Při útoku na pozemní cíle si tedy musíte dávat obzvláště pozor při manévrech, výšku ztrácíte rychle, vztlak také (vývrtka nebo pád je otázkou chvíle) a v zemi jste dříve než se nadějete. K tomuto stroji se musíte chovat velmi citlivě, zde vás ani nezachrání obrovský tah motorů, jaký má útočný F-4. Unese slušné množství protizemních zbraní, včetně AGM-54 Shrike k ničení nepřátelských radarů.
Podobně je na tom i A-7, při startu si ale musíte dát velmi pozor abyste zadní části trupu nevrazili do ranveje a neukončili tak svůj let předčasně. Odlepit se z ranveje musíte skutečně lehkým přitažením kniplu. Samotný let připomíná A-6 v bleděmodrém. Tedy nic pro mne.
F-105 z inventáře USAF je letoun především velmi rychlý a stejně jako F-4 s ohromným tahem motorů. Zvláště ale pokud letíte při zemi si musíte dát pozor na propady, v té rychlosti již nesrovnáte, max. tak sebe se zemí. Obratnost je přibližně na úrovni F-4, možná lepší.
A-4 jsem si nechal nakonec. Stala se totiž mým nejoblíbenějším útočným letounem. Stroj neunese zdaleka tolik nákladu jako výše jmenovaní, ale o to má lepší letové vlastnosti, ne nepodobné MiGu-17. Start z ranveje s, i plně naloženou A-4 je snadná záležitost (nutnost použít vztlakové klapky zůstává), let také. Nemusíte se bát prudších obratů při útoku na cíl a jakmile odlehčíte A-4 o náklad, jste téměř dogfightová stíhačka s omezenou rychlostí ale dvěma kanóny. Ne nadarmo, v realitě, A-4 používají v Top Gunu k simulaci MiGu-17.









Protivzdušné zbraně
AIM-7 D Sparrow je ideální zbraní pro BVR boj (za hranicí vizuálního dohledu). Jedná se o palubním radarem naváděnou střelu středního dosahu, tzn. nutnost udržet cíl v limitech závěsů radaru po celou dobu letu k cíli až do zásahu. Raketu máte ve třech verzích, které se liší výkony a její šance na zásah jsou nejlepší z přední nebo zadní polosféry za předpokladu, že MiG příliš nemanévruje. Přibližně v 50% se vám podaří BVR sestřel touto verzí. Jakmile se ale dostanete na vizuální vzdálenost, tedy do dogfightu, vaše šance na zásah AIM-7 se značně snižují, jednak kvůli již zmíněným limitům radaru a kvůli nemožnosti odpalovat střelu pod určitou hranici. Lépe je na tom AIM-7 verze E (vylepšené parametry D) nebo E2 (značně vylepšená E, navíc bez omezení minimální vzdálenosti odpálení v dogfightu).

AIM-9 je ideální zbraní pro dogfight. Máte možnost používat verze D, E, E2, G, H. Ty se od sebe liší výkony, potlačením demaskující kouřové stopy a verzí užívanou USAF nebo USN/USNC. Jedná se o raketu krátkého dosahu, s infračerveným hledáčkem. Zaměřuje se buď radarem nebo jen podle charakteristickému bručení hledáčku. Výhodou je, že po její odpálení můžete okamžitě zahájit další obranný nebo útočný manévr, raketa se totiž již navádí sama (kategorie střel odpal a zapomeň). Šance na zásah jsou velmi různé, záleží skutečně na verzi střely, stejně jako na tom zdali MiG manévruje a jak ostře manévruje.

Kanón. K dispozici je 20mm M61 Vulcan u verze F-4E vestavěný nebo u dalších verzí podvěšený SUU-23/A. Munici máte na několik sekund, takže je třeba šetřit. Šance na zásah jsou poměrně malé, kvůli promakaným letovým modelům vašich rour i MiGů. O zaměřovači na HUDu nemluvě, zapomeňte na předstřel nebo jiný výpočet dráhy nábojů.



Protizemní zbraně
Jestliže s popisu A-A zbraní jste získali dojem, že působí propracovaně, nejinak je tomu u A-G zbraní. Útočně naladěný hráč dostane k dispozici praktický celý inventořář A-G zbraní tehdejší doby. Vychutnat si můžete hloupé železné pumy MK.81/82/83/84, clusterové pumy Mk.20 Rockey II a CBU 24B, podvěšné kontejnery s neřízenými raketami různých ráží LAU 3/A, 10A, 33/A, protiradarové AGM-45 Shrike nebo AGM-78A Standart ARM (Anti Radar Misisile) a v neposlední řadě bílé kontejnery BLU-1 Napalm. Chybí jen první verze LBG.





Avionika
Režimy radaru A-A. K dispozici máte dva režimy a dva submódy. Search mod (vyhledávací) s dosahem 10, 25, 50, 100 nebo 200 mil. Boresight mod je ideální v dogfightu.
Submódy radaru, do kterých přejdete automaticky vybráním cíle jsou Track mod a Acquisition mod . Samotné zachycení cíle je tedy redukováno na stisk dvou kláves a zvládne jej i naprostý laik. Jednou klávesou locknete cíl a druhou jej potvrdíte. Nemáte ale možnost si vybrat k locknutí konkrétní cíl, ten si musíte vybrat přes další klávesu rolováním tam a zpět. Jakmile ale máte zaměřeno a cíl je v dosahu zbraně, zmáčknete třetí klávesu nebo tlačítko odpalu zbraně. Postup je tedy náramně jednoduchý i pro sváteční střelce, a ti co se vyžívají ve složitém klikání alá Falcon 4.0 mají zkrátka smůlu. Důležité ale je, že na obrazovce radaru není zdaleka tak jednoduché nějaký cíl nalézt (záleží na výšce, vzdálenosti a rychlosti cíle) a identifikovat jej jako vlastní. V BVR boji máte šanci 30-50%, že sestřelíte vlastního, pokud si nejste na 100% jisti, že cíl který máte zaměřen, je skutečně nepřátelský. Tohle je ale realita Vietnamu a důvod proč letectvo zavedlo pravidla o vizuálním oveření cíle před odpálením střely. V simulátoru ale žádnými pravidly omezení nejste, záleží jen na vás a způsobu jakým si ověříte informaci o cíli. K tomu vám dopomáhá rádiovými hláškami Red Crown (radarový operátor v AWACSu), mapa se zobrazením nepřátelských cílů a vlastní přehled o situaci.

Režimy radaru A-G. Jsou jen dva a to Groud map mode a Terrain Avoidance mode. První použijete, bohužel, jen ke scanování terénu a objektů na zemi. Zaměřovat přes něj A-G zbraně nelze ?. Druhý slouží k letu nízko nad zemí. Oba módy mají několik dosahů. Tohle je jednoznačně největší zklamání u avioniky. Pokud jste se těšily jak v Intruderu zaměřujete cíle radarem, máte smůlu. Situaci zachraňuje, že můžete alespoň zvolit kolik munice odpadne se závěsníků a v jakých časových intervalech. Tohle naštěstí nechybí!

Kokpity jsou velmi pěkně udělané a odpovídají kokpitům jednotlivých strojů. Mnoho analogových budíků je plně funkčních, takže není problém létat dle přístrojů navigaci. V kokpitu je také mnoho užitečných údajů na číselnících jako např. oznámení o možnosti odpalu AIM-7, apod.


Kampaň, wingmani a komunikace: pro hráče bez internetového připojení (a jak se dozvíte dále i pro ty co internet mají) nejdůležitější kategorie ze simu. Nabídne vám možnost postupně si prožít nejvýznamnější operace vietnamské války. Zvolíte si své jméno, vyberete si historickou kampaň: Rolling Tunder nebo Licenbacker I a II, jednotku u které budete sloužit a s tím související éro, zvolíte si obtížnost, délku kampaně a dostupnost podpory v podobě doplňování letadel a zbraní. Sluší se poznamenat že mise v kampani se generují, tzn. když začnete novou, byť tutéž kampaň, poletíte jiné mise.

Poprvé jsem si zvolil kampaň s námořní perutí létající na F-4B Phantom II a těšil se jak budu drtit severovietnamské MiGy ?. Druhou kampaň jsem začal s A-4 Skyhawk. Prohlídl jsem si rozpis letců v peruti, ve hře je dokonce morálka a odvíjí se od vašich úspěchů. No nic skočíte do brifingové místnosti a ejhle, tam vás ale čeká jen strohý popis mise, planovací mapa totéž. Je sice hezké že vidíte vlastní jednotky na mapě, navigační wainponty, a nepřátelská letiště v cílovém prostoru. Ale kde jsou ostatní severovietnamské cíle ? Kde jsou známá postavení SAM a AAA ? Kde jsou rozmístěny pozemní jednotky nepřítele ? Tak tohle se milý hráči nedozvíš, v lepším případě tě čeká informace kolik je na nepřátelském letišti MiGů, respektive jaká je je jich síla. Hmm tahle část hráči příliš radosti nepřinese. Dobře vyzbrojíme letoun, jestliže se nám nelíbí originální podvěšení a jdem do mise. A čeká nás hned několik překvapení. Za prvé letět k cíli v normálním čase znamená běžně jednu až dvě hodiny (volba pro velmi trpělivé), naštěstí existuje akcelerace času (8x) a především skok na další wainpoint (hojně jsem jej používal).
U cíle, repektive v cílové oblasti čeká další překvapení. Nad městy, letišti a důležitými objekty vás SAM budou zaměřovat neustále, ani minutu si neoddychnete od vypuštěné protiletadlové rakety. Pokud si ale myslíte že klesnete k zemi a tím vyřešíte problém, jste na největším omylu! Čeká vás totiž pekelné uvítání protiletadlového dělostřelectva (AAA), rychlopalné kanóny z vás během okamžiku udělají očesaný vánoční stromeček. Soudruzi střílí velmi přesně. Mrkněte se na obrázky kolem.










Tohle je ještě horší než SAM. Jako ve skutečnosti. Takové soustředění SAM a AAA jaké potkáte zde jste ještě v životě neviděli. Jestliže SAM jsem většinou vymanévroval (byť to bylo často těsné), AAA je vražedná. Nejhorší na tom všm je fakt, že ji na A-G radaru nezaměříte. Zbývá jen vizuální zaměřování A-G cíle a to je peklo na zemi. Představte si že s kilometrové výšky máte na zemi rozpoznat dvouhlavňový rychlopalný kanón. Je tak malý že jej prakticky nevidíte, poznáte jej jen podle svítících střel. Což často bývá také poslední podhled ve vašem virtuálním leteckém životě. Také mě strašně štve že wingmani, přestože jím dám příkaz k útoku na pozemní cíle většinou zasáhnou jen několika pumami a pak vše vedle cíle nebo neodhodí zbraně vůbec i přes opakovou žádost útoku na cíl. Nezbývá vám nic jiného než se spolehnout sám na sebe. Pokud vizuálně zaměříte padlockem cíl (AAA, tank, apod.) wingman na něj zaútočí jak se sluší a patří. Opakuje to dokud má munici nebo cíl zničí. Problém je ale že tohle nedělá dle mých představ s primárním cílem. A řeknu vám že zničit most Paula Doumera (neslavnější most Vietnamké války) znamenalo po prvním náletu mé letky, zničit zbývající tři mostní oblouky. Což se mi povedlo. Horší to ale bylo v jiné misi, kde wingmani jaksi nezaútočili na strategický objekt (továrnu) vůbec. Já jej sice zasáhl a poškodil ale evidentně nezničil protože RED CROWN hlásil primární cíl mise jako probíhající a ne úspěšně ukončený. Během kampaně s A-4 jsem byl dvakrát povýšen a skončil v hodnosti kapitána. Dokonce jsem dostal i jednu medaili. Zaregistroval jsem že můj úspěch ovlivnil výkony ostatních letců v letce. Jejich úroveň se zdvihla s počátečních good na excelent.
Zamrzí ovšem že udělené medaile se nezaznamenávají do pilotních rekordů, takže pochlubit se kamarádům pohledem na medaile nelze. Škoda. Jinak co se týče wingmanů ve vzdušném boji nemohu si stěžovat, záda mě kryjí slušně a útočí na vzdušné cíle s různými úspěchy. Starty AI zvládá také dobře ale přistání na letadlové lodi už ně. Po mém, autopilotem řízeném, přistání na palubě letadlové lodi, kdy jsem skončil výbuchem to bohužel podobně dopadlo s wingmanem. Přistál sice ale sjel do moře ?. Zatímco s F-4 odstartuji i ručne s paluby letadlové lodi ?, s A-4 jsem si musel vypomoc autopilotem a ihned po odlepení z paluby převzít řízení. Když jsem ručním způsobem startoval s A-4 vždy jsem skončil v moři a cca padesáti uzlovou rychlostí. Autopilot ale funguje správně, palubní katapult udělí letounu potřebou rychlost ale zase to autopilot, pro změnu, zapíchne do země. Tohle bude evidentně potřebovat patch.

Jinak komunikace s wingmanem, letkami a AWACS nepostrádá nejdůležitější volby. Uvítal bych ale možnost odhodit přídavné nádrže u wingmanů i letky. Samotná rádiová komunikace je celkem strohá. Při startu a přistání se omezuje na automatické hlášky. Během letu o sdělení wainpoitu RED CROWN nebo hlášky o nepřátelských MiGách, opět RED CROWN. Během boje nad územím nepřítele nebo během leteckého boje je komunikace bohatší. Nechybí hlášky upozorňující na SAM, AAA, MiGy apod. Jsou docela důležité, protože pomocí rádiového volání se padlocknete na letící SAM nebo problémový MiG.



Multiplayer
Nabízí možnost hrát po síti nebo internetu. K hraní přes internet ale musíte povolit instalaci Hyperlobby klienta, který vám instalátor standartně nabízí. Doposud je to OK ale teď přichází největší mínus celé hry. Na výběr totiž máte jen dogfight nebo mise, které se prakticky opakují do nekonečna. Žádný editor misí, žádná možnost hrát kampaň online, prostě nic. Dogfight vás bude bavit hodinu, samostatné mise, kde je možno zvolit typ mise, protivníka, atd. vás budou bavit o něco málo déle. Bohužel úplně stejné možnosti jako u SF ? Vykoušel jsem oboje, síť v práci s kolegou a internet přes Hyperlobby. Zklamání bylo velké.

Grafika
Modely letadel jsou překrásně texturované a velmi detailní. Piloti dokonce otáčejí hlavami. Letadlům zkrátka není co vytknout. Horší to je ale se zemí a počasím. Země pod vámi slušne vystihuje Vietnamskou krajinu. Vidíte prostě jednotlivá rýžová políčka, džungli, hory, řeky, moře atd. A také města ale s těmi je horší. V podstatě se skládají z textury a několika desítek různě rozsetých baráků, sem tam nějaký most, přístav, průmyslový komplex, bouda. Na nádherně a reálně vymodelovaná města v LOCK ON nebo Forgotten Battles můžete rovnou zapomenout. Kdyby vám neřekli že cíl je Hanoj ,nepoznali byste jí ani náhodou, leda tak dle intenzity AAA a SAM. A co simuluje počasí a denní doby ? Nechybí plynulé střídání dne a noci, stejně jako různé úrovně počasí. Mraky se ovšem konají jen v podobě textrury kdesi v dálce s vyjímkou zataženo, kdy mraky jsou jedna velká textury. Slunce je vcelku slušné a osvětluje jak váš letoun, tak zem. Ale opět, kvality výše jmenovaných simulátorů zdaleka nedosahuje. Pozemní objekty jsou vymodelovány a otexturovány slušně. Např. u AAA nechybí ani obsluha na otáčejícám se podstavci, s dvojhlavňovým rychlopalným kanónem, který se naklápí dle potřeby. A co speciální efekty ? Slušné, napalmový útok vypadý solidně, výbuchy také. Celkově grafika působí slušný dojmem. Není také nikterak náročná na PC. Na mé testovací sestavě: XP3200+, 512 RAM, R9800 PRO 128, SB Audigi se simulátor hýbal naprosto plynule v rozlišení 1024*1280, v nejvyšších grafických detailech. A to vše se zapnutým FSAA 6x a AA 16x. Výjmečně jsem musel optimalizovat pouze vyhlazování FSAA na 4x a AA na 8x. Na dnešní poměry naprostý luxus.

Manuál
Je na CD, jak bývá dnes zvykem. Ve dvou podobách a to HTML nebo PDF. Je v celku slušně rozčleněný ale zasloužil by si podrobnějí vysvětlení některých věcí. Konkrétně použití protiradarových střel a vyhledávání pozemních cílů.

Závěr
Zopakujme si tedy v bodech nejvetší přednosti recenzovaného simulátoru. Jsou jimi skvělé letové modely, výborný vzdušný boj, jednoduchá ale stále podrobná A-A avionika, skvěle propracované a mnohými variantami oplývající zbraně, parádní modely a textury letadel, ostatní vcelku slušná grafika a stím související nároky na PC, které jsou překvapivě nízké.

Za mínusy bych považoval nedostatky v plánování kampaně, téměř nepoužitelné A-G módy radaru, občas šíleného autopilota, nedostatky v komunikaci a chybějící vrtulniky. Ne, že jsem se o tom ještě nezmínil ? Ano, Vietnam byl o helikoptérách, v kampani nepotkáte ani jednu.
A především nedostatečný multiplayer. Svátečnímu pilotovi to vadit nemusí ale hardcore hráči rozhodně ano.



Verdikt
Simulátor dokáže zaujmout svátečního pilota ale i hardcore hráče. Každý si najde své. Výborné letové modely, zjednodušená avionika, překrásné letadla a slušná krajina. Vzdušné boje jsou fantastické, protizemní horší ale zvyknete si. Kampaň, alfa a omega leteckého simulátoru, zde reprezentována Vietnamem, je na slušné úrovni. Bohužel výrazně horší multiplayer a zcela chybějící podrobný editor misí sráží konečné hodnocení a mé počáteční nadšení. Dvakrát škoda. Situaci zachraňují letouny se kterými si jinde prostě nezalítáte a ne příliš rozšířený Vietnamský konflikt. Záleží jen na vás co preferujete. Pro offline hráče cool, pro online hráče out. Já osobně se počítám už do druhé kategorie, vracím se tedy k LOCK ONu a Forgotten Battles.

65%



.
--
42nd Czechoslovak virtual falcons squadron
http://www.falcon-4.com
 
Přejít na fórum:
HANÁCKÉ SLET
HANÁCKÉ SLET 14.6.-16.6.
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

31-10-2024 09:57
ČTK: Z dosud nezjištěných příčin se dnes v noci zřídilo letadlo na solární pohon.

21-10-2024 20:04
Intel vydal novou aktualizaci mikrokódu.

02-10-2024 14:07
To není dobrá myšlenka. Belzebub každého stáhne do pekel a přes zvolené zástupce i nás obyčejné lidi. Vyděšený

27-09-2024 11:19
Pokud ti co zvolím budou plnit svůj program, ať se klidně spojí i s Belzebubem.

26-09-2024 16:00
Kdokoliv bude v koalici s kýmkoliv. Jím nejde o smysl, ale o prachy a to politiky spojuje.

25-09-2024 16:44
Příští volby vyhraje ANO a bude v koalici s ODS. Ostatní strany budou v opozici.

23-09-2024 08:17
Prognostik z tebe už nebude. Úsměv

19-09-2024 19:18
Jelikož se blíží ten čas, tak bych jen skromně řekl: Nacionalisti všech zemí, vyližte si prdel! Šklebící se

13-09-2024 15:43
Kroměříž a Olomouc - Pravděpodobnost 3. povodňového stupně >90%

12-09-2024 16:09
A toto je noční můra Troubek: https://hydro.chm.
..ekt/307354

36,026,641 návštěv