Letove testy - verejna vyzva
|
AH_Cutora |
Přidané 09-12-2005 13:55
|
Uživatel
Příspěvek: 1507
Založený: 29.09.05
|
Vyhlasuji verejnou vyzvu na virtualni letove testy smerovanou k lidem, kteri nejsou spokojeni s vykony letounu XY v IL2 Sturmoviku.
Cile jsou 2:
1) prakticky ukazat ne zcela jasnou prukaznost testu
2) dat do kupy jakes takes porovnani mezi letouny v simulatoru
Pro jednoduchost se omezme na jediny letovy parametr: maximalni rychlost letu.
Metodika zkousky:
1) mapa Krym, letiste Sevastopol zapad, pocasi clear (jasno), denni cas mezi 11:00 az 13:00, obtiznost full real + povolit speedbar
2) Letouny BF 109 G2 a Spitfire Mk Vb. vyzbroj default, palivo 100%
3) vzlet z letiste, chladic na automatiku, pripadne otevrit at chladic na max., vrtule auto nebo 100%
4) vyska letu 500m +-10m (1640ft +- 33ft). Poznamenat palivo z budiku. Plny plyn, chladic auto (BF109) ci otevrit na plno (spit) a boost (spit), letet v horizontu a zrychlovat. Az se rychlost ustali, letet po dobu 30s a pokud se rychlost nezmeni, odecist rychlost z rychlomeru i ze speedbaru. Poznamenat palivo. V prubehu letu stoupat/klesat max. 0.5/s (1.6ft/s). Managovat motor tak, aby se neprehrival. To znamena letet zpocatku bez boostu a ten dat az na vetsi rychlosti at neletite furt a neutavite to v prubehu testu.
4) ubrat rychlost na 350 km/h a znovu
5) ubrat a znovu ... celkem 5 testu ve vysce. Pokazde poznamenat palivo.
6) pristat, nove ero (kvuli palivu)
7) vystoupat do 1000m +-10m (3280ft +-33ft), poznamenat palivo, zrychlovat, 30s po ustaleni rychlost z rychlomeru i ze speedbaru a palivo. Max. stoupani/klesani zase 0.5m/s. Zase 5 testu
8) stejnym zpusobem vyska 2000m +-10m (6562ft +-33ft)
9) 3000m +-10m (9842ft +-33ft)
10) 4000m +-10m (13123ft +-33ft)
11) 5000m +-10m (16404ft +-33ft)
12) 6000m+-10m (19685ft +-33ft)
13) 7000m +-10m (22966ft +-33ft)
Vysledky pres bombsighttable II prevest na km/h a m, prevest na TAS. Zkontrolovat zda odpovida rychlost z rychlomeru a ze speedbaru (rovnou kontrola budiku a spravnosti mereni).
Report at ma nasledujici formality:
Pilot: ...............
Letoun: ...............
500m, test 1: | rychlost TAS km/h | (palivo_zacatek + palivo_konec) / 2 | shoda speedbaru a rychlomeru SHODA / NESHODA | poznamka, treba !!vario -1m/s!!
500m, test 2:
...
500m, test 5:
1000m, test 1:
....
7000m, test 5:
Tak a jsem zvedav, jakych vysledku kdo dosahne a kdo se bude s kym shodovat....
A taky kdo dokaze splnit tu podminku na vysku a vario - obvzvlast ve vetsich vyskach. Tu podminku jsem si nevymyslel, to je normalni podminka z letovych zkousek v realu. |
|
|
|
rOckie |
Přidané 09-12-2005 14:15
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 228
Založený: 29.09.05
|
na určení maximálky (v příslušný výšce) a max. rychlosti u hladiny moře může posloužit prográmek Harball AV pro verzi 4.02 (stačí ověřit u pár vybraných typů, zda to odpovídá)
http://www.simhq....4;t=001590
technická:
maximálky se určují se zavřeným chladičem. rozdíly proti otevřenýmu jsou v desítkách km/h.
některý spitfiry mají automat. tam je třeba měřit asi hned po startu. |
|
|
|
Jirka |
Přidané 09-12-2005 14:17
|
Uživatel
Příspěvek: 1553
Založený: 02.11.05
|
A jestě by to byl jeden i s grafy.
http://airwarfare...2Wb-60.zip |
|
|
|
AH_Cutora |
Přidané 09-12-2005 14:35
|
Uživatel
Příspěvek: 1507
Založený: 29.09.05
|
Tahle vyzva ma splnit 2 ucely:
at lidi pochopi co obnasi letova zkouska a jake jsou jeji uskali a nakolik mohou verit ruznym hausnumerum a pramenum na netu a v literature. Slo by to udelat mnooohem jednoduseji a stejne prukazne, ale at si zkusi odletet realny program zrychlovacek tak jak se skutecne zhruba letaji - odletat komplet zrychlovacky do 7000m pro jedno letadlo je zkouska na 4-5 hodin kdyz pilot nic nezkazi a nemusi zadny let opakovat.
at se zkusi 2 reprezentativni letadla jak jsou v soucasnosti prokazatelne namodelovana.
Pak snad daji flejmy na tohle a podobna temata pokoj.
PS: umyslne jsem zadefinoval otevreny chladak aby nedoslo k utaveni motoru v prubehu zkousek.
PS2: Rekl jsem 2 jasne typy
BF 109 G2
Spitfire Mk Vb
Upravil/a AH_Cutora dne 09-12-2005 14:36
|
|
|
|
312_Lazy |
Přidané 09-12-2005 15:00
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 259
Založený: 19.10.05
|
Hardball 4.02 používá pro údaje o rychlosti data z posledního uvolněného IL2 Compare, tj. z IL2 3.02.
Co píše Čutora je pravda, jenže my to takhle dělat nemusíme, protože nám sim umožňuje abstrahovat od různých vlivů, které otravují měřiče v reálu. Nemáme problém vypnout vítr, nastavit si neubývající palivo, vypnout přehřívání motoru.. a jestliže Oleg řekne, že v určitých podmínkách by měly testy odpovídat nějakým číslům, a ony neodpovídají, nevidím důvod se ohradit..
Upravil/a 312_Lazy dne 09-12-2005 15:04
|
|
|
|
57MH_Zvire |
Přidané 09-12-2005 15:39
|
Uživatel
Příspěvek: 1287
Založený: 30.09.05
|
TO AH_Cutora - To je dobrej nápad, Do toho jdu. V neděli si tím budu léčit kocovinu. NA tu je řev motoru v uších to nejlepší. |
|
|
|
312_Jura |
Přidané 09-12-2005 15:40
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 225
Založený: 16.10.05
|
312_Lazy napsal:
.. nevidím důvod se ohradit..
myslels neohradit, ne? |
|
|
|
Opitze |
Přidané 09-12-2005 15:57
|
Stařešina
Příspěvek: 6346
Založený: 30.09.05
|
zajdete si radsi do hospody nebo si dobre zasoulozte
Válka a korupce se nedá oddělit.
Dosažení kritické meze korupce téměř vždy vyvolá občanskou válku. A válka vyvolá ještě větší korupci. A tato korupce vyvolá další nestabilitu, která oslabí již tak oslabené demokratické instituce. Oslabí demokratickou kontrolu elit, kontrolu vlády, kontrolu státní autority. Války vedou armády a jejich generálové. A armády z podstaty nejsou demokratické instituce. Pro generály armád je válka požehnání. Kdo podporuje válku vedenou zkorumpovaným státem, podporuje jak samotnou korupci, tak v důsledku i úplné zničení demokracie a svobody v tomto státě.
|
|
|
|
MK_Paja |
Přidané 09-12-2005 16:37
|
Uživatel
Příspěvek: 941
Založený: 29.09.05
|
CSL_Rook napsal:
na určení maximálky (v příslušný výšce) a max. rychlosti u hladiny moře může posloužit prográmek Harball AV pro verzi 4.02 (stačí ověřit u pár vybraných typů, zda to odpovídá)
http://www.simhq....4;t=001590
technická:
maximálky se určují se zavřeným chladičem. rozdíly proti otevřenýmu jsou v desítkách km/h.
některý spitfiry mají automat. tam je třeba měřit asi hned po startu.
Ty údaje (především o maximálkách a stoupavosti) v "HardBall's Aircraft Viewer" mají odpovídat výkonům ve hře nebo reálu ? |
|
|
|
Jirka |
Přidané 09-12-2005 16:59
|
Uživatel
Příspěvek: 1553
Založený: 02.11.05
|
paja_cz napsal:
Ty údaje (především o maximálkách a stoupavosti) v "HardBall's Aircraft Viewer" mají odpovídat výkonům ve hře nebo reálu ?
Pokud jde o tohle, pak kdysi na SimHQ se tím kdosi zabýval.
http://www.geocit...UMMARY.pdf |
|
|
|
312_Jura |
Přidané 09-12-2005 17:00
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 225
Založený: 16.10.05
|
paja>ted uz nicemu.. kdysi mozna tem ve hre..
Upravil/a 312_Jura dne 09-12-2005 17:01
|
|
|
|
MK_Paja |
Přidané 09-12-2005 17:09
|
Uživatel
Příspěvek: 941
Založený: 29.09.05
|
Jirka EAF310 napsal:
paja_cz napsal:
Ty údaje (především o maximálkách a stoupavosti) v "HardBall's Aircraft Viewer" mají odpovídat výkonům ve hře nebo reálu ?
Pokud jde o tohle, pak kdysi na SimHQ se tím kdosi zabýval.
http://www.geocit...UMMARY.pdf
Dík, opravdu zajímavé. "Krátkokřídlej" spit by se měl mít v reálu podobnej roll rate jako FW_190 :no: |
|
|
|
MK_Paja |
Přidané 09-12-2005 17:14
|
Uživatel
Příspěvek: 941
Založený: 29.09.05
|
Tenhle prográmek je pěknej ale nějakej nedodělanej, chybí tam údaje u spousty letadel, hlavne jap. Kička a USN F4F... |
|
|