September 21 2025 03:00:47
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 4

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,755
· Nejnovější pilot: Glider
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
Spitfire aneb jak OLEG dělá vše, co se dá.....
313_Ffajtl
Tak a teď mi vy šmoulové řekněte, jestli jste si něco vybrečeli, nebo ne!
Beru to komplet LW celého virtuálního IL2 světa. Pořádně si to přečtěte a prostudujte a pak si sáhněte do svědomí, jestli je ve hře teď spitfire takový, jaký má být...

Furt si stěžujete, že je obratný, stoupavý, rychlý, ale on ve skutečnosti byl!
ve 45° zatáčce se za spitfirem nic neudrželo. Aby to nevypadalo, že teď tu brečím já, tak vězte, že jsem pěkně nasraný!

Budu to házet OLEGOVI jako BUG REPORT s tím, ať si to prostuduje. A LW ať se konečně naučí lítat se svojima mašinama jak mají a ne, že ukroutí spita sakra.

Spitfire jak má být!

SALUTE!
Upravil/a 313_Ffajtl dne 09-12-2005 11:53
 
http://www.313.cz/
1stCL_Jamamoto
No, já nikde nebrečel, beru Spita takového, jaký je a respektuji ho jako velmi nebezpečného soupeře. Že točí o dost lépe, než vše , co proti němu můžeme nasadit, a že mou stodevítku převyšuje, nebo vyrovnává i v mnoha jiných ohledech je fakt a že to tak bylo i v reálu už jsem taky vícekrát četl. Nicméně ani Spit není nesestřelitelný!:jamamoto:
 
1stCL_SaBot
ffajtliku nesmis vsemu verit Cool
Upravil/a 1stCL_SaBot dne 09-12-2005 09:55
 
Lucka
Šklebící se
 
313_Ffajtl
Tak nevim....prvni odpoved prisla za cca 30minut. Pochybuju, ze jste si to precetli
 
http://www.313.cz/
1stCL_SaBot
dyk jsou to nejaky fun stranky spitfira
to je jasny, ze tam o nem nebudou psat nic pravdivyho
 
1stCL_pbarry
Fajtle, prolet se na 109ce a pak neco hulakej

Dovolim si citovat Cometa(skywolf) z taktiky z VASICH stranek (BA)

Druhou velmi důležitou částí úhlového boje je poloměr otáčení letadla. Letadlo se nemusí otáčet tak dobře jako protivník, ale když má menší poloměr otáčení, tak se muže točit tzv. uvnitř otáčení protivníka, a i když ne trvale, tak alespoň na chvíli tak získat vhodnou pozici ke střelbě. To je přímo typický případ Spitfire Vb a Bf-109F. Spitfire se točí lépe, ale má vysoký poloměr zatáčky a 109ka se dokáže točit uvnitř jeho zatáčky. To znamená, že když má 109ku za zadkem, a začne se točit, tak 109ka na chvíli získa střeleckou šanci. Ovšem pilot 109ky na tuto výhodu nemůže sazet dlouho, protože i když se otočí na menším prostoru, tak ho Spitfire díky vyšší rychlosti otáčení doslova oběhne dokola a nakonec se mu za zadek dostane. Tedy 109ka si může dovolit chvilku se točit, ale pak musí přejít na jinou taktiku
 
barryk.webz.cz
AH_Cutora
Doporucuji zchladit hlavu!

Uz me stvou vsichni ti silenci, kteri nekde neco vyhrabou a rvou, ze letoun XY podle pramenu YZ ma mit vykony AB a ne BC!!!!

Jsem zamestnany v letectvi od chvile cojsem vylezl ze skoly. Delal jsem v AeruVodochodech na aerodynamice, podilel jsem se mimo jine i na zpracovavani letovych mereni L159, ted delam ve VZLU a podilel jsem se jako externista na vyhodnocovani letovych vykonu Ae270, takze o letovych zkouskach kapku neco vim.

Nikdy nenamerite 2x za sebou stejne vykony letounu. Vykony nejsou jednoznacna sada cisel: maximalka, minimalka, stoupavost, min. polomer zatacky, ....
Kazda tato hodnota je zavisla na straaasne moc parametrech. Nektere z nich lze podchytit, a podchycuji se, ruznymi korekcemi (prepocet na MSA), ale spousta veci nelze takto jednoduse ci jednoznacne podchytit a nejsou casto ani uvadena.

Nikdy 2x za sebou nenamerite stejne vykony a ani po zkalibrovani na jednotne podminky vam z toho nevyjdou stejne hodnoty! Kdyz budou zkousku delat dve zkusebny, tak kazda nameri trosku jine hodnoty. I kdyz to zaleti i jen dva ruzni piloti v jedne zkusebne podle jedne metodiky. Zaletet treba ustalenou zatacku tak jak ma byt zaletena neni vubec sranda a i nepatrne odchylky od predepsaneho rezimu dokazi vyrazne zkreslit mereni. Ona ani ta maximalka neni nic jednoducheho. Dalsi kouzelna vec je samotna merici aparatura a netodika mereni. Spousta veci se pocita neprimo z jinych letovych rezimu, protoze to proste neni jak primo zmerit. Tim se tam zanasi dalsi chyby. V podstate jste stastni, kdyz se vam rozptyl namerenych a zkorigovanych hodnot pohybuje s presnosti +-5%, casto se ale pohybujete +-10%.

To co se nakonec objevi ve zprave/v katalogu/pilotni prirucce je nakonec nejaka "reprezentativni" hodnota. Ale jestli je to hodnota pro ero plne paliva, nebo s prazdnymi nadrzemi, jestli s motorem na trvaly max. vykon, nebo na max. startovni, nebo na max. nouzovy rezim, jaka byla vlhkost a teplota vzduchu (ovlivnuje parametry motoru), ... to se ve zprave jdouci ven z podniku/zkusebny objevi malokdy. Manazeri, vojaci, piloti, ... chteji jedno jasne cislo a ne stostrankovou zpravu o jednom parametru...

Prirovnam to k prikladu, ktery by mohl byt jasny i uplnym leteckym analfabetum:
Vemte si auto co mate v garazi a zkuste si s nim akcelerace a max. rychlost na nejakem dlouhem uzavrenem letisti, treba Hradcany u Milovic. Zkuste si dat 5 akceleraci a na stopky merte mezi dvema kontrolnimi body A a B. Pak priberte do auta 2 lidi a zkuste to znovu. Zkuste dodrzet presnou rychlost pri vstupu na kontrolni bod A a presne spravny rezim (treba pod plnym plynem). Delejte si poznamky jak ktere mereni probihalo (kdy vam to o kolik kam ujelo). Zkuste to v lete rano kdyz je chladny vzduch a pak pres poledne v nejvetsim hicu. Pak prejedte na jine letiste, kde je jiny povrch a zopakujte to. Dostanete dost rozhazenou sadu hodnot a co s tim? Muzete to prepocitat na jednu hmotnost auta. Ale kterou? Muzete se pokusti zkorigovat vykon motoru na jednotnou teplotu, hustotu a vlhkost vzduchu podle nejake brutalni teorie. Stejne po vsech korekcich dostanete oblast hodnot, ktere se nebudou uplne shodovat. Nakonec reknete: maximalka auta je 200km/h, akcelerace z 50 na 150 je za 20s. Ale ze jste namerili max. rychlosti od 180km/h do 210km/h a kolem 200 bylo tak nejak nejcastejsi.... ze akcelerace byla od 19s do 30s ....

A pak to zkusi nekdo jiny nekde jinde a podle jine metodiky s jinym poctem testu a dojde k jinym cislum...
A pak to nekdo jiny nekde jinde podle jine metodiky a jinym poctem testu zkusi na jinem aute, ktere ma najeto o 50 000km vic nebo s jinym ridicem, jina servisovane, jiny typ ....

A ted mi reknete, jak moc je to porovnatelne? Vsechna tato mereni je treba brat INFORMATIVNE A NE ABSOLUTNE!

Dneska se uz pravdu o tech letounech objektivne asi nedovime. K nekterym letounum a zkouskam k nim jeste jsou zpravy (NACA a RAE vedli docela obstojne archivy a zpravy a dost se toho dochovalo) takze se tim lidi vice ci mene seizone prohrabuji a tahaji ruzna hausnumera. I nektera letadla jeste jsou a dalo by se neco mozna neco jeste odmerit (ale nikdo vam origos warbirda nepujci na to aby jste ho dreli nadoraz a pripadne i znicili), ale vetsina veci je jiz definitivne ztracena. Zkratka muzeme rict, ze to bylo "TAK NEJAK", ale to je asi tak vse.

A uz dejte pokoj s tema zabomysima valkama. Oleg to proste nasimuloval podle sveho nejlepsiho vedomi a svedomi a nema smysl se v tom az tak stourat!
 
Tajpan
Ffajtle neviem čo riešiš.
Sú veci a veci.
A velmi rozdielne.
je vec DM vo WWII a v IL2.
Je rozdiel medzi lietadlom ktoré absolvuje letové porovnávacie skúšky a je v boji povedzme mesiac. Dokonca jeden z československých stíhačov bol zostrelený vo Spite , len preto , že mal už dávno opotrebovaný stroj a mal íst na Repas. A to v RAF.

Ale hlavný rozdiel medzi WWII a Il2 je v pilotoch.
Tu sa každý z nás , každou smrtou, neustále zlepšuje.
Pomaly tu budú samý elitáci a napriemerný piloti v Il2.
Zatial čo počas WWII si mal velmi širokú škálu pilotov.
Malá elita, trochu viac kvalitných , dosti nadpriemerných a velmi vela priemerných a podpriemerných a slabých.
A každý z nich mal len jeden život.
Hartmanovi trvalo skoro rok než sa poriadne rozbehol a zostrelil aj druhú stíhačku. cca
Alebo niektorý naši, československý stíhači , za celú vojnu mali len 5 zostrelov a to skoro , v rámci normy RAF, stále lietali.
Alebo ako som kde si čital že z 5000 stíhačov 8.let armády nemalo asi polovica ani jeden zostrel. A lietali pravidelne na REICh.

A MY, nie je problém si nabúchať pár desiatok zostrelov na den, dva.

Dalej.
Hlavný problém v IL2.
Odolnosť pilota voči G. Neviem ako je to presne, ale tie manévre čo My prezentujeme v IL2 sú podla mna dosti UNREAL. Zatial čo ak by sme leteli reálu , tak by sme boli radi, že letíme rovne a pristaneme.
Potom sa nečuduj , že Bf109 vymanévruje občas aj Spita, Jaka.

My lietame ako UFO, a nepotrebujeme k tomu LAGY. Mrknutí

Zátačka.
Z jednodušene povedané. Lietadlo letiace v zátačke v rýchlosti 300km/h , urobí obrat o 360 rýchlejšie ako lietadlo letiace 600km/h.

PS: radšej keby si OLEGOVI nejako dokázal, aby opravil/zlepšil 12,7mm u USA mašinách. to by bolo faj.

 
XXX_Dazz
Hlavně Fajtle,
il-2 je hry a jako ve skutečnosti to být nikdy nemůže Cool.

Až budeš psát Olegovi tak doplň ať už brzy vydá ty addony a patche, začínám být nedočkavý :sm40:
JJ a moc hezké stránky.
Upravil/a XXX_Dazz dne 09-12-2005 10:47
 
Opitze
ffajtle, přijde mi, jakoby tě včera někdo pořádně prohnal a párkrat sestřelil Úsměv
já ti můžu říct pouze jediné - ty by ses jako pilot měl primárně snažit o to, aby se do defenzivní situace vůbec nedostal. To že na tebe naletí nějaké BFko, a shodou stovky náhod se za tebou udrží a dokonce tě sestřelí, se nesmí brát tak vážně.

IL2 je pouze hra. Simuluje lítání dost omezeně. Modří by mohli taky řvát kvůli mnoha podstatným detailům, které omezují výhody německý letadel, které měly v reálu.
Americké letadla zase doplací na velmi špatně simulované zbraňová systémy.

Prostě... chce to klid a stále se zlepšovat a přijmout fakt, že i ve Spitu tě občas někdo sestřelí a občas tě sestřelí několikrát za sebou. Je to hodně i o zkušenostech a v rukách...

BTW: kdy naposled měl tvůj Spit díru v křídle?
Upravil/a Opitze dne 09-12-2005 10:54
Válka a korupce se nedá oddělit.

Dosažení kritické meze korupce téměř vždy vyvolá občanskou válku. A válka vyvolá ještě větší korupci. A tato korupce vyvolá další nestabilitu, která oslabí již tak oslabené demokratické instituce. Oslabí demokratickou kontrolu elit, kontrolu vlády, kontrolu státní autority. Války vedou armády a jejich generálové. A armády z podstaty nejsou demokratické instituce. Pro generály armád je válka požehnání. Kdo podporuje válku vedenou zkorumpovaným státem, podporuje jak samotnou korupci, tak v důsledku i úplné zničení demokracie a svobody v tomto státě.
 
Josef Ruhme
3IAP_Tajpan napsal:

PS: radšej keby si OLEGOVI nejako dokázal, aby opravil/zlepšil 12,7mm u USA mašinách. to by bolo faj.



Já myslel, že už jsou opravené. Nebo je má zase zeslabit?
 
Drevokocur
k takovýmto výlevům, bez komentáře.....:mad: Naštvaný

Oleg nám donesl na naše PC nejlepší, nejobsáhlejší letecký bojový simulátor za poosledních 10 let, na nátlak vydává i po letech patche a furt se někdo v něčem rejpe.

je to jenom počítačová hra, byla je a bude :rolleyes:
 
http://traumazero.euweb.cz/fotogalerie/
jofe
Ako príslušník virtuálnej komunity LW som nikdy neplakal nad tým čo nám Oleg namodeloval Mrknutí a myslím že to nemá ani zmysel, pretože jednoduho 100% simulácia neexistuje. Je to len simulácia. Suché porovnávanie nameraných hodnôt tak ako píše Čutora nikam nevedie.
Ako každého nadšenca lietania ma zaujímajú výkony jednotlivých strojov a šance na úspech pri boji na virtuálnom nebi. Skôr ako zahrabávanie sa do správ a expertíz ma zaujala kniha Erica M Browna "Souboje na obloze", Svět křídel, 1996, ISBN -80-85280-39-6. Autor sa snaší v knihe porovnávať jednotlivé typy lietadiel a určiť ich šance na úspech pri vzdušných bojoch. Dokonca zašiel tak ďaleko že sa snažil zostaviť rebríček TOP stíhačiek WWII. Samozrejme je to jeho subjektívny pohľad na problematiku avšak nespornou devízou autora je, že väčšinu z uvedených typov lietal ako bojovo (v radoch RN), tak ako testovací pilot. Myslím že v súčasnej dobe komplexnejší pohľad na danú problematiku už nie je dostupný.
 
Opitze
a mohl by nejaky admin nebo ffajtl sam to slovo kurvi nejak vymazat, zmenit na kazi nebo podobne, jako tak expresivne a vulgarne napsane v titulku, to tu zase viset nemusi
Válka a korupce se nedá oddělit.

Dosažení kritické meze korupce téměř vždy vyvolá občanskou válku. A válka vyvolá ještě větší korupci. A tato korupce vyvolá další nestabilitu, která oslabí již tak oslabené demokratické instituce. Oslabí demokratickou kontrolu elit, kontrolu vlády, kontrolu státní autority. Války vedou armády a jejich generálové. A armády z podstaty nejsou demokratické instituce. Pro generály armád je válka požehnání. Kdo podporuje válku vedenou zkorumpovaným státem, podporuje jak samotnou korupci, tak v důsledku i úplné zničení demokracie a svobody v tomto státě.
 
Letecz
1stCL_SaBot napsal:
dyk jsou to nejaky fun stranky spitfira
to je jasny, ze tam o nem nebudou psat nic pravdivyho


LOL :lol: Četl jsi to vůbec? Ty "fun" stránky Spitfira jsou zpracované údaje z originálních letových testů prováděných RAF. Nevím kde jinde bys chtěl hledat přesnější a reálnými dokumenty podložené výkony Spitfirů a dalších letadel.
Pokud letové vlastnosti Spitfirů z Il2Fb aspoň zhruba neodpovídají těmto údajům tak je opravdu něco špatně Mrknutí
 
http://www.onlinesimulatory.cz
313_Ffajtl
Děkuji Letecz....

Na druhou stranu jsem malým pánem, který by měl někomu něco diktovat. Jo a OPICO...od pondělka jsem nelítal, takže ze včerejška rozhodně nasraný nejsem.

No, "FUN" stránky to rozhodně nejsou, ale jak psal Čutora, beru. Nikdy nevyjdou 2 stejné výsledky, ale odchylka není nikdy o 20% + -. Takže těmto poznatkům, které v rámci RAF naměřili bych věřil. Odchylka imho tak max 3% + - .
 
http://www.313.cz/
Gambac10
Ahoj,
zajimalo by me z ceho presne si dostal ty 3%? Ja myslim, ze to Cutora npsal zcela jasne a to nebral v potaz to, ze v te dobe nebyla kdispozici poradna vypocetni technika, ktera by jim s korekcema pomohla na rozdil ode dneska.
G10
P.S.Nikdo nebreci, ze neukrouti spita.
P.P.S. A nevim co se rozcilujes zarad zpatecku a je to Úsměv !
 
www.czletka.zde.cz
Opitze
CSL_Gambac10 napsal:
Ahoj,
zajimalo by me z ceho presne si dostal ty 3%? Ja myslim, ze to Cutora npsal zcela jasne a to nebral v potaz to, ze v te dobe nebyla kdispozici poradna vypocetni technika, ktera by jim s korekcema pomohla na rozdil ode dneska.
G10
P.S.Nikdo nebreci, ze neukrouti spita.
P.P.S. A nevim co se rozcilujes zarad zpatecku a je to Úsměv !


spit ma zpatecku jo? :confused::bigeek:Pff
Válka a korupce se nedá oddělit.

Dosažení kritické meze korupce téměř vždy vyvolá občanskou válku. A válka vyvolá ještě větší korupci. A tato korupce vyvolá další nestabilitu, která oslabí již tak oslabené demokratické instituce. Oslabí demokratickou kontrolu elit, kontrolu vlády, kontrolu státní autority. Války vedou armády a jejich generálové. A armády z podstaty nejsou demokratické instituce. Pro generály armád je válka požehnání. Kdo podporuje válku vedenou zkorumpovaným státem, podporuje jak samotnou korupci, tak v důsledku i úplné zničení demokracie a svobody v tomto státě.
 
Gambac10
To je na dlouhy povidani reknu ti to na TS.
G1O
 
www.czletka.zde.cz
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

13-09-2025 17:59
Ahoj, jak bych si s vámi mohl zalétat? Kdy, kde a jak? Létal jsem BOS solo a ted si na TAW trosku osvojil i engine mgmt a navigaci jen podle mapy. Sám ale nemám šanci. Létám za spojence.

20-08-2025 11:11
Ahoj dneska někdo na il-2 budem na teamspeaku kolem 5-6 hod klidne i ty Vity muzes dorazit taky se vracime po dlouhé době. Mrknutí

19-08-2025 21:45
Ahoj, Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá Úsměv poraďte mi kde bych objevil staré veterány.

09-08-2025 13:55
Tak na zbytek roku hodně štěstí jako z Kokury!

23-07-2025 10:14
A kde máš ty "svoje" obrázky?

22-07-2025 20:07
já "svoje" nezakazuju

18-07-2025 10:09
Jaké nalinkované obrázky? 95% obrázků na netu nelze linkovat, je to zakázáno.

14-07-2025 18:24
a není tu čistě náhodou někdo, kdo ví proč se nezobrazují nalinkované obrázky?

13-07-2025 23:31
Další zpráva o medvědech! Šklebící se

13-07-2025 19:07
Pro zajímavost: Na území česka se v minulosti v hradních příkopech medvědi nikdy nepoužívali. Bylo to neekonomické.

38,064,025 návštěv