Me-209 (alias Bf109R) a Me-209 II
|
eljustico |
Přidané 26-08-2009 22:16
|
Nováček
Příspěvek: 12
Založený: 24.08.09
|
nevíte něco o Me-209?? četl jsem že to mělo být pokračování Bf-109 a že se rozhodovalo mezi 1) Me-262 nebo za 2) Me-209
(v roce 1943 bylo od Me-209 definitivně opuštěno, na základě doporučení Adolfa Galanda začít s výrobou 262 a zrušit 209... když se cítil jako by ho tlačili andělé tak se nemůžem divit )
Upravil/a clone9cz dne 31-08-2009 16:07
|
|
|
|
1stCL_Wolke |
Přidané 26-08-2009 22:34
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 200
Založený: 18.04.09
|
Tuším, že bylo letadlo nejprve vyvíjeno za účelem překonání rychlostního rekordu, což se podařilo. Když se začalo přemýšlet o nástupci Bf-109, tak byla 209 asi jediné co mohl tehdy Messerchmit jako nástupce nabídnout. Nicméně byly nějaký komplikace tuším s chlazením. A máš pravdu, že na doporučení Gallanda se od toho upustilo definitivně. Galland tvrdil, že Bf patří do šrotu a že by se měl na místo Bf raději více vyrábět Fw... (pravdu měl ten chlapec :-D)
Upravil/a 1stCL_Wolke dne 26-08-2009 22:40
|
|
|
|
eljustico |
Přidané 26-08-2009 22:53
|
Nováček
Příspěvek: 12
Založený: 24.08.09
|
je někde o tomto letadle nějaká fotka či něco takového?? zajímá mne zda byla rapidně upravena aerodinamika letadla apod...
Upravil/a eljustico dne 26-08-2009 22:54
|
|
|
|
3IAP_Sasa |
Přidané 26-08-2009 23:38
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 433
Založený: 24.02.08
|
Bf patří do šrotu a že by se měl na místo Bf raději více vyrábět Fw... (pravdu měl ten chlapec :-D)
befko je pro frajery, FW pro řezníky |
|
|
|
1stCL_Wolke |
Přidané 27-08-2009 00:19
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 200
Založený: 18.04.09
|
eljustico napsal:
je někde o tomto letadle nějaká fotka či něco takového?? zajímá mne zda byla rapidně upravena aerodinamika letadla apod...
Zdá se mi to, nebo je tady někdo liný si to vygooglovat? ... Až se někdy dostanu ke scaneru, tak ti můžu naskenovat něco z encyklopedie... je tam toho o tom dost...
Saša: když jsem se v patnácti rozhodoval co dál dělat, řezničina pro mě byla jasná volba...
Upravil/a 1stCL_Wolke dne 27-08-2009 00:21
|
|
|
|
clone9cz |
Přidané 27-08-2009 01:39
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 5062
Založený: 09.10.05
|
Nic není tak do docela přesně, máme totiž Me 209, trhající světový rychlostní rekord, a Me209 II, která vychází ze součástkové základny Bf 109 (tedy minimálnách úprav pro výrobu) a tudíž nedosahuje kvalit fokáče, neboť jde o další úpravu tehdy již zastaralé konstrukce.
Všechno tohle by byla omluva pro Messerschmittovu konstrukční kancelář nebýt toho, kdyby Me 309 lítala minimálně stejně dobře jako fokáč, to se ale nestalo a s nesenou výzbrojí to samozřejmě bylo ještě horší.
Že by se rozhodovalo přímo mezi Me 209 a Me 262 jsem se nikde nedočetl, možná tak při přesouvání lidskejch zdrojů ve vývoji, těch byl těžkej nedostatek všude, ale i přesto se některý věci vyvýjely i bez podpory ministerstva nebo přes výslovnej zákaz.
Upravil/a clone9cz dne 27-08-2009 01:41
|
|
|
|
WT_Horrido |
Přidané 27-08-2009 07:35
|
Fusioner
Příspěvek: 10264
Založený: 30.09.05
|
209 byl nepovedený parchant, Messerschmitt se snažil ho tlačit, ale bylo to letadlo zcela k ničemu. O seriové výrobě se snad nikdy neuvažovalo. Od speciálu se to dost lišilo.
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
|
|
|
|
Panek |
Přidané 27-08-2009 08:43
|
Diskutující
Příspěvek: 2105
Založený: 15.07.06
|
Me-109R dosáhl 26.4.1939 rychostního rekordu s průměrnou rychlostí 755,136. Tento rekord nebyl překonán více jak 30 let.
|
|
|
|
1stCL_Wolke |
Přidané 27-08-2009 11:48
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 200
Založený: 18.04.09
|
Tak jsem si včera důkladně přečet článek v encyklopedii. Vlastně byly takové tři verze. Jedna na překonání rychlostního rekordu, strašně hnusný letadlo, ale je pravda, že ten rekord byl překonán až snad v šedesátých letech. Samozřejmě RLM chtělo hned zkoušet, jak to bude vypadat s výzbrojí. A když se ukázalo, že je to letadlo jen na rychlost a na hovno (nespolehlivý systém chlazení, motor se přehříval, když pak chlazení zdokonalili, ukázalo se, že letí stroj pomaleji než tehdy lítal Bf-109 F), začali dělat tu druhou verzi. Měla využívat součástky z tehdy vyráběné 109 G, což z 60 % splňovala. Byl to jakýsi hybrid mezi Gustavem a Dorou... třeba směrovka hodně připomíná Doru... naštěstí ani tohle neklaplo a Messerchmit se rozhodl k poslednímu pokusu - vytvořit výškový letoun. Po dalších úpravách druhé verze Me-209 vznikl protyp označený Me-209 H. Díky kruhovému chlazení se prototyp podobal doře ještě víc... zastavení projektu pomohla jedna šťastná-nešťastná náhoda - prototyp byl zničen při bombardování, načež RLM rozhodlo o zastavení projektu.
Edt: Horrido má na tom druhém obrázku už tu třetí výškovou verzi.
Upravil/a 1stCL_Wolke dne 27-08-2009 11:50
|
|
|
|
eljustico |
Přidané 27-08-2009 19:35
|
Nováček
Příspěvek: 12
Založený: 24.08.09
|
clone9cz;horrido: je to v jedné knize, kterou momentálně čtu "Stíhací Esa Luftwaffe"
(je tam napsáno že Galand doporučil zrušit výrobu 209 a doporučil výrobu 262...) |
|
|
|
WT_Horrido |
Přidané 28-08-2009 10:47
|
Fusioner
Příspěvek: 10264
Založený: 30.09.05
|
Stíhací esa Luftwaffe od BB artu? To není zrovna hodnověrný zdroj. Spíše vůbec.
Galland navrhoval kvůli 262 zastavit výrobu stodevítek (a snad i omezit výrobu stodevadesátek) zřejme došlo k záměně jedničky na dvojku. Mimo jiné. Kupovat u nás odbornou literaturu na němce (i japonce) je až na vyjímky vyhazování peněz.
Tedy on samotný Kaplan saje, takže v tomto připadě je to jedno.
Upravil/a WT_Horrido dne 28-08-2009 10:53
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
|
|
|
|
ZVP_Hekite |
Přidané 28-08-2009 12:29
|
Uživatel
Příspěvek: 654
Založený: 16.06.09
|
Galland též požadoval po Göringovi peruť spitfirů
A prosazoval zásadní změnu kokpitu u každého svého letadla
( instalaci popelníku )
Upravil/a ZVP_Hekite dne 28-08-2009 12:32
|
|
|
|
eljustico |
Přidané 28-08-2009 13:10
|
Nováček
Příspěvek: 12
Založený: 24.08.09
|
Horrido: jak tedy zjistím který autor je důvěryhodný a který ne, před tím než si koupím knihu?? mám si přečíst jeho životopis?? nebo ho mám vyzkoušet na dektektoru lží??
Hekite: ano to mne velmi pobavilo Molders požadoval gustava a Galland spita když odpovídali na Goringovu otázku jaké letadla by chtěli
pokud vím tak Molder dostal gustava a Galland prdlajs
Upravil/a eljustico dne 28-08-2009 13:14
|
|
|
|
WT_Horrido |
Přidané 28-08-2009 13:48
|
Fusioner
Příspěvek: 10264
Založený: 30.09.05
|
Ja bych zkusil číst recenze, je to celkem osvědčený a léty ověřený postup. Měl jsem za to, že je to normální věc.
A pak, v tomhle "našem" oboru, existuje určitá skupina renomovaných autorů. Je jich poměrně málo, ale i tak je toho hodně kvalitního co nakupovat. Takže za Caldwella dám tisicovku víceméně bez vahani, Kaplana si prolustruju.
Když to neděláš, tak máš pak špatně i tu historku o Spitfajrech
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
|
|
|
|
eljustico |
Přidané 28-08-2009 14:15
|
Nováček
Příspěvek: 12
Založený: 24.08.09
|
zcela upřímně když jsem v luxoru tak se dívám na tituly a na to co mne zaujme a neplánuji si nákup té a té knížky... prostě jdu a podle toho oc mne zaujme tak si to někdy koupím... |
|
|
|
WT_Horrido |
Přidané 28-08-2009 14:21
|
Fusioner
Příspěvek: 10264
Založený: 30.09.05
|
No tak pokud ti nevadí že dáš peníze za sračku...
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
|
|
|
|
Panek |
Přidané 28-08-2009 15:38
|
Diskutující
Příspěvek: 2105
Založený: 15.07.06
|
Galland nechtěl instalovat popelní, ale zapalovač. |
|
|
|
clone9cz |
Přidané 28-08-2009 16:56
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 5062
Založený: 09.10.05
|
... přesně tak, popelník by musel mít speciální konstrukci, aby se při negativních G nevysypal. Se zapalovačem to bylo jednodušší, stačilo privést hadičku od kompresoru, aby fungoval i ve velkejch vejškách.
|
|
|
|
ZVP_Hekite |
Přidané 28-08-2009 17:06
|
Uživatel
Příspěvek: 654
Založený: 16.06.09
|
za a) proto jsem k těm spitfajrům dal smajlíka
za bé : z několika zdrojů sem zjistil že Adolf Galland při návratu z akce kouřil doutník proto měl mít ve svem letounu popelník
o zapalovači jsem nic neslyšel , možná čerpám z nedůvěryhodných zdrojů (jak píše Horrido )
..když převzal svou třetí velitelskou funkci , musel být jeho letoun vybaven popelníkem ....
Vnejbližší době se chystám číst Die Erste und die Letzen tak tam snad zjistím jak to bylo
Upravil/a ZVP_Hekite dne 28-08-2009 17:12
|
|
|
|
ZVP_Hekite |
Přidané 28-08-2009 17:15
|
Uživatel
Příspěvek: 654
Založený: 16.06.09
|
je taková speciální změna konstrukce například poklička na pérku
sakra jsem lama nevím jak sem dát foto jak Galland opouští letoun s doutníkem ale popelník není vidět
Upravil/a ZVP_Hekite dne 28-08-2009 17:17
|
|
|