November 22 2024 06:56:03
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 6

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,747
· Nejnovější pilot: carramba66
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
Dotaz na motory
Dortenmann
Pročítám knihu o letadlech a čtu o "direct drive" a "geared" motorech použitých v jednom konkrétním letadle, tj. motorech bez reduktoru a motorech s převodem.

Můžete mi prosím vysvětlit rozdíl ve fungování a jaké jsou výhody a nevýhody těchto motorů?

Díky předem!
 
FK_Rychtyg
Dortenmann napsal:
Pročítám knihu o letadlech a čtu o "direct drive" a "geared" motorech použitých v jednom konkrétním letadle, tj. motorech bez reduktoru a motorech s převodem.

Můžete mi prosím vysvětlit rozdíl ve fungování a jaké jsou výhody a nevýhody těchto motorů?

Díky předem!

Obávám se, že se nejedná o motor s reduktorem a motor s převodem, ale dle mého názoru to bude obojí s reduktorem (který redukuje - snižuje otáčky hnací turbíny na otáčky vhodné pro práci vrtule. nejvhodnější 1000-2000 ot/min), jenže ten druhý motor bude mít regulátor s převodem. Jako například DH-91. Nejsem si 100% jistý, převodů je v různých typech letadlových motorů mnoho, ale pravděpodobně se opravdu jedná o regulátor s převodem. Bohužel motory nikdy nebyly moje silná stránka, takže rozdíly ti bude muset objasnit někdo jinýŠklebící se
 
1stCL_Fucida
Dost možná se pletu, ale spíš bych viděl, že se bude jednat o terminologii vztaženou nikoliv na motor, ale na kompresor. Geared by mohl být vícerychlostní (vícestupňový), direct drive pak jednorychlostní (jednostupňový). Otázka je, jestli to tak autor skutečně myslel. Výhody jsou jednoduché - jednorychlostní je jednodušší, lehčí, výrobně méně náročný, v důsledku díky jednoduchosti méně poruchový. Opakem je vícerychlostní, jehož základní výhodou je mnohem lepší možnost optimalizace výkonu v různých výškách.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
1stCL_PETRAS
No,já bych přidal trošku do mlýna.
Podle mě je myšleno :

"direct drive" - vrtule napřímo na klice.
"geared" - klika přes reduktor a pak na vrtuli..

Ale babo raď,jak to básník chtěl říci Mrknutí

A výhody/nevýhody.

Vrtule na přímo má vyšší otáčky,je hlučnější a má menší účinnost.
S reduktorem je pomalejší,může mít větší průměr a účinnost bude vyšší.
Motor může točit optimální otáčky a vrtule redukované otáčky pro nejvyšší účinnost..

( Platí i u leteckých modelů. )
Upravil/a 1stCL_PETRAS dne 22-04-2009 08:05
 
Dortenmann
Fucida má pravdu, vyplynulo to z kontextu. Díky za radu pánové!Mrknutí
 
alfik
Řekl bych, že se to týká typu použitého náhonu dmychadla.
Direct drive je asi míněno "přímo poháněný", tedy umístěný na vývodu klikového hřídele, tedy s otáčkami přímo závislými na otáčkách kliky. To může být i s převodem, ale stálým.
Geared by pak bylo "poháněný převodovkou", tedy myslel bych že jde buď o variátor s odstředivou spojkou, nebo auto či mano několikastup. převodovku. Jím plněný tlak by byl více méně konstatní, na rozdíl od prvního který dává tlak v nějakém takřka stálém poměru k nepřeplňovanému, podle výšky.
V letadlech se často kombinují oba, jeden zvyšuje tlak všude, i na nulové výšce, druhý zase má výhodu že se dá udržovat stálý tlak při různých výškách a otáčkách motoru. Použití obojího má obě výhody a nevýhodu pouze váhovou a složitosti. Typický příklad - Allisony z P-38, dvoustup. dvourychlostní automatický kompresor = tedy první stupeň na klice a druhý s dvoust. autom. převodovkou.
Může to však být i něco jiného - kdoví jak se ten co to psal, snažil držet oficiální letecké terminologie. V populární literatuře jsou běžné termíny volené/upravené tak, aby jim např. rozumněli lidé s řidičákem, když už nemají piloťák...
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
 
Přejít na fórum:
HANÁCKÉ SLET
HANÁCKÉ SLET 14.6.-16.6.
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

31-10-2024 09:57
ČTK: Z dosud nezjištěných příčin se dnes v noci zřídilo letadlo na solární pohon.

21-10-2024 20:04
Intel vydal novou aktualizaci mikrokódu.

02-10-2024 14:07
To není dobrá myšlenka. Belzebub každého stáhne do pekel a přes zvolené zástupce i nás obyčejné lidi. Vyděšený

27-09-2024 11:19
Pokud ti co zvolím budou plnit svůj program, ať se klidně spojí i s Belzebubem.

26-09-2024 16:00
Kdokoliv bude v koalici s kýmkoliv. Jím nejde o smysl, ale o prachy a to politiky spojuje.

25-09-2024 16:44
Příští volby vyhraje ANO a bude v koalici s ODS. Ostatní strany budou v opozici.

23-09-2024 08:17
Prognostik z tebe už nebude. Úsměv

19-09-2024 19:18
Jelikož se blíží ten čas, tak bych jen skromně řekl: Nacionalisti všech zemí, vyližte si prdel! Šklebící se

13-09-2024 15:43
Kroměříž a Olomouc - Pravděpodobnost 3. povodňového stupně >90%

12-09-2024 16:09
A toto je noční můra Troubek: https://hydro.chm.
..ekt/307354

36,013,414 návštěv