May 17 2024 09:14:25
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 5

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,745
· Nejnovější pilot: Kokes
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2 Sturmovik 1946 (letový bojový simulátor z období druhé světové války) /*PC série*/ » Speciální mise
 Vytisknout diskuzi
Poslední konvoj - Malta 1943
Tajpan
1stCL_PETRAS napsal:
Ještě bych doplnil spíš všeobecnou informaci nevím jestli k Modu,AAA-Packu,nebo nevím k čemu ještě.

Letěli jsme skupinu stejně naložených FW.

Všichni letěli 300Km/h ...Punkey letěl 400km/h a přesto nás nestíhal !!!!
Klapky neměl,nic navíc taky ne .Setkal se s tím ještě někdo ???

Taková trošku záhada...

niečo podobné ale opačne sa stalo na Kurlande. 6xHe111 leteli vo formácii v 6km ale dalšie tri He111 nemohli sa dostat cez 5km. Zamračený
Myslím že k tomuto sa problému sa už vyjadril Jirka/Vogon.
Skúsim zrhnúť, ale Jirka to viem lepšie: šturm ako taký má zastaralý systém na primanie a odosielanie dát od hráča i servera. Ak sa prekročí istý počet cca 32-40 hráčov a potom sa pripojí hráč so slabým PC a pripojením , tak systém dát sa zacyklí a pracuje LEN pre tohto hráča a pre ostatných (PO NOM PRIPOJENYCH) už nie.
Takže je jedno či niekto má super PC so super pripojením, ak sa pred ním pripojí (pri danom množstve hráčov ), niekto so slabým PC , tak server už pre neho nestíha odosielať dáta.
PS: aspon tak som si to zapamätal. Mrknutí
 
Jirka
Tajpan napsal:
1stCL_PETRAS napsal:
Ještě bych doplnil spíš všeobecnou informaci nevím jestli k Modu,AAA-Packu,nebo nevím k čemu ještě.

Letěli jsme skupinu stejně naložených FW.

Všichni letěli 300Km/h ...Punkey letěl 400km/h a přesto nás nestíhal !!!!
Klapky neměl,nic navíc taky ne .Setkal se s tím ještě někdo ???

Taková trošku záhada...

niečo podobné ale opačne sa stalo na Kurlande. 6xHe111 leteli vo formácii v 6km ale dalšie tri He111 nemohli sa dostat cez 5km. Zamračený
Myslím že k tomuto sa problému sa už vyjadril Jirka/Vogon.
Skúsim zrhnúť, ale Jirka to viem lepšie: šturm ako taký má zastaralý systém na primanie a odosielanie dát od hráča i servera. Ak sa prekročí istý počet cca 32-40 hráčov a potom sa pripojí hráč so slabým PC a pripojením , tak systém dát sa zacyklí a pracuje LEN pre tohto hráča a pre ostatných (PO NOM PRIPOJENYCH) už nie.
Takže je jedno či niekto má super PC so super pripojením, ak sa pred ním pripojí (pri danom množstve hráčov ), niekto so slabým PC , tak server už pre neho nestíha odosielať dáta.
PS: aspon tak som si to zapamätal. Mrknutí


Kdepak Tajpane. Tohleto nemá se synchronizací serveru nic společného. Tohle vidím na bordel v modech. Ten případ, kde mě cituješ, ten generuje lagy a potažmo i nízké fps.
 
Lekk
Zdarec všem - předně klasika poděkování za přípravu specky, je to povinnost jelikož i nepovedená specka dá tvůrci zabrat.

Bohužel moje účast se dá nazvat krátkým výletem do sféry diapozitivů a ani opakovaný pokus nepomohl. Takže se bohužel řadím k těm neblaze postiženým - což mě dost štve, páč sem se dost těšil.

K samotnému poletu vám tedy moc nepovím, ale měl bych pár postřehů - ti zaujatější řeknou připomínek - (a ti extra zaujatí řeknou rejpanců), které mi dost zamotali hlavu - no popravdě mě dost namíchly a překvapily.
Prostě jsem to už u specky od Fučiho nečekal.

Ale popořadě:
1/ Specka nesla krásný líbivý název - POSLEDNÍ KONVOJ NA MALTU!!!1943 - jupíí řek sem si - afrika, pouštní krysy, sicilie - moje nejoblibenejší bojiště - to prostě nejde pomrvit! Bohužel jakmile mi byly zaslány rozkazy pro RED najednou koukám..o KONVOJI ani slovo. Hernajz že bych to slovo poslední KONOVJ prošvih - honem čtu znova a zase ani slovo. Prostě RED žádný KONVOJ nemají!.

2/Mírně rozladěn jsem tajně doufal v doplnění rozkazů..protože o pár řádku níže je magická věta "rozkazy upřesníme před akcí" - bohužel ani před ani po ani dokonce při akci se žádný člověk nezmínil o žádném KONVOJI. Prostě konvoj není. Dobrá řek sem si asi doplul do malty - a nebyl jsem sám, kdo si toto odvodil - viz porada velitelů RED nad taktikou. Oki Fuči je starej harcovnik a vi co dělá, ten by se žádného faux pass nedopustil - natož klamavé reklamy, že a vyzbrojen nezlomnou vírou v promyšlené pozadí akce jal jsem se uklidnovat ostatní horké hlavy. Nutno dodat, že úspěšně - po mé intervenci se dokonce odvolalo několik odvolání účasti. No a co nevidím nyní - on nakonec ten KONVOJ byl. BA CO BYL, ON DOKONCE BYL NA NAŠÍ STRANĚ. Ba co na naší straně, on byl dokonce v kurzu na Maltu.

Popravdě mi tato informace dost vyrazila dech. Předně nechápu proč se pak specka jmenovala jak se jmenovala, druhak nechápu proč se REDs nedozvěděli o stěžejní části svých sil - byt by dostali jen obecné info o jeho existenci v nějaké oblasti. Při hodnocení z odstupu mi vychází jediný důvod - aby se RED nezapojili do jeho obrany. Proč to však stále nechápu.

3/ Když opomenu výše uvedené zaráží mě absence jakéhokoliv bližšího udaje ohledně nastavení mapy - tj. jestli bude přípravný čas nebo nebude, v kolik hodin se startuje specka v reálu a v kolik hodin je nastavená mapa. Tohle jsou totiž pro jakékoliv plánování letových časů dosti klíčové parametry. Uznávám nebyl jsem u tvorby planesetu a celé akce, takže to možná zaznělo interně, nicméně pro naše plánování akce na poradě velitelů jsme tyto údaje neměli.

4/Mapa - v rozkazech krásně připravený obrázek mapy je nádherná věc, ale postrádá jakýkoliv smysl, když na ni nejsou záznamy intelservice. Tak trochu automaticky očekávám, že se dozvím kde je nepřítel (to jako kde je fronta) a jaká letiště jsou k dispozici pro mé stroje (to jako kde jsou letiště funkční). To že je navíc neznámé místo startu jednotlivých letek pak jakoukoliv plánovanou akci prakticky znemožnuje - což jak asi uznáte při přeletu 1000 km je dost duležitý.

5/ Planeset nehodlám komentovat - s uvedenými letadly se dá zaletět vždy a obě strany měly použitelné stroje pro zadané úkoly, pokud by se jich ovšem drželi pravidel - no a tady jsem naštavnej nejvíc - páč dozvědět se uprostřed letu, že na přezbrojení je 15 minut, nebo že kdo jednou umře muže zase hnedle do era - což je porušení nejzákladnějšího pravidla pro speciálky - a navíc bez žádné časové penalizace! Tož to se mnou dosti zamávalo!

6/plánování úkolů - tady byl největší kámen úrazu, kde jsem osobně velmi zklamán, jelikož jsem vsadil na důvěru v tvůrce specky. Je jedno jestli byli dva, jeden, nebo vícero - i sebeprůměrnější tvurce mapy by měl mít na zřeteli alespon optickou vyváženost celé specky. To že bombři letí z Afriky nad hustě bráněnou Sicilii musí být vyváženo letem do obdobné situace i na druhé straně - ale tady je najednou ticho po pěšině a FW na svém výletu do afriky jaksi o nic nezakopávají (natož aby to REDs věděli). To že je Konvoj pod útokem kompletně celé modré bombr strany a opět jim v cestě nic nestojí, je už dost zřejmým nelogismem, který schodil celou "specku" na uroven offline poletu bez AI.

Je mi jasné, že nelze všem vyhovět, ani že žádný plán nepřežije srážku s realitou (spity nad Maltou - měly ste být na "safe" hlídce do 13:30! že), ale nedat jedné straně duležité informace, natož ji ani nepřidělit stejně ne/bráněné cíle je dlé mého zaujatost, kterou jsem bohužel sám obhájil a díky mé víře v utajený záměr tvurce (který vše vyváží) jsem hájil něco co jak vidím nemělo ani šanci být nazváno speckou.

Souhrn:
1/Úžasné téma, chytlavý ale naprosto zavádějící slogan
2/Naprosto nedostatečné informace o specce a žádná pravidla
3/technické potíže - jedné strany (většinou startující z Afriky??) - nic proti - za to nikdo nemuže, ale evidentně to prostě ve velkém počtu nefunguje
4/nedodržení základních pravidel specky - jeden život/jedna hra
5/Nevyvážené plánování úkolů předkládající pouze scriptované úkoly s výrazně stranově nevyváženou obranou a nesdělením druhé straně dosti zásadních informací prostě celou akci pohřbilo.

Popravdě jsem rád že mi to lehlo hned na začátku - zbytečně bych zabil večer. Sám se divím, že toto pišu, ale já se fakt tak těšil na ten KONVOJ u SICILY!!!!!
Zamračený
Upravil/a Lekk dne 18-05-2009 18:36
 
313_Santy
Mrknutí
Podepisuji i s razítkem, Lekku.
 
Panek
No já nevím, my jsme měli jen jeden život. Zamračený
 
FK_Rychtyg
ZamračenýZamračenýZamračený Pokud má Lekk a spol pravdu, tak zírámSmutný Na druhou stranu alespoň nelituji toho, že jsem v době specky měl dvě promile a veselil se na srazu naší staffelÚsměv
 
Lekk
Panek napsal:
No já nevím, my jsme měli jen jeden život. Zamračený


Panku nevim cos letel, ale nechat mrtvé piloty v Ju88 reinkarnovat poté co to napraží do lesa?Smutný
 
313_OTTO
...odroluju z drahy, stojim, s pocitem dobre vykonane prace se rozhlizim se po letisti. Z niceho nic vsak prask, rana, letadlo nas*acky... Dartanan me vzal s sebou do Valhaly.

Druhy nalet byl navigacne vysoce profefesionalni! I kdyz moje Gabriella nebyla asi v nejlepsi technicke kondici, za svazem jsem se drzel jako smrad.

Panku, smůla že to tu někdo na sebe prásknul Vyděšený
S Lekkem naprosto souhlasím.
Není to tak dávno co při organizaci jedné specky uznal svou chybu její červený tvůrce (dle mého názoru za daleko rozporuplnější situace).
Škoda jen, že modří to neumí.

EDIT: Pravda uznal chybu po zuřivé debatě, ale pak se i omluvil.
Upravil/a 313_OTTO dne 18-05-2009 20:37
 
1stCL_Fucida
Lekk má v několika bodech pravdu, například v tom, že měl nízké FPS. A v některých bodech pravdu ani zdaleka nemá.

1/ Specka nesla krásný líbivý název - POSLEDNÍ KONVOJ NA MALTU!!!1943 - jupíí řek sem si - afrika, pouštní krysy, sicilie - moje nejoblibenejší bojiště - to prostě nejde pomrvit! Bohužel jakmile mi byly zaslány rozkazy pro RED najednou koukám..o KONVOJI ani slovo. Hernajz že bych to slovo poslední KONOVJ prošvih - honem čtu znova a zase ani slovo. Prostě RED žádný KONVOJ nemají!.

2/Mírně rozladěn jsem tajně doufal v doplnění rozkazů..protože o pár řádku níže je magická věta "rozkazy upřesníme před akcí" - bohužel ani před ani po ani dokonce při akci se žádný člověk nezmínil o žádném KONVOJI. Prostě konvoj není. Dobrá řek sem si asi doplul do malty - a nebyl jsem sám, kdo si toto odvodil - viz porada velitelů RED nad taktikou. Oki Fuči je starej harcovnik a vi co dělá, ten by se žádného faux pass nedopustil - natož klamavé reklamy, že a vyzbrojen nezlomnou vírou v promyšlené pozadí akce jal jsem se uklidnovat ostatní horké hlavy. Nutno dodat, že úspěšně - po mé intervenci se dokonce odvolalo několik odvolání účasti. No a co nevidím nyní - on nakonec ten KONVOJ byl. BA CO BYL, ON DOKONCE BYL NA NAŠÍ STRANĚ. Ba co na naší straně, on byl dokonce v kurzu na Maltu.

Popravdě mi tato informace dost vyrazila dech. Předně nechápu proč se pak specka jmenovala jak se jmenovala, druhak nechápu proč se REDs nedozvěděli o stěžejní části svých sil - byt by dostali jen obecné info o jeho existenci v nějaké oblasti. Při hodnocení z odstupu mi vychází jediný důvod - aby se RED nezapojili do jeho obrany. Proč to však stále nechápu.


Plány s konvojem byly párkrát otevřeny, párkrát modifikovány a párkrát uzavřeny. Probírali jsme s Rampou různé varianty útoků různých skupin a různých obran. Nakonec to dopadlo tak, že akce s konvojem byla odsunuta zcela do pozadí a zůstalo jen u názvu. Samotný konvoj byl situován do "slepé" oblasti poměrně daleko od Malty (cca 130 km). LW měla informaci, že jakmile se konvoj dostane na vzdálenost 100 km od Malty, bude pod dosahem Spitfirů.
Proč tam konvoj tedy vůbec byl? V podstatě jen kvůli tomu, aby pro Junkersy neskončila speciálka po hodině. Informace spojencům se dát mohla..ale k čemu by jim byla? S Rampou se nakonec dohodlo, že Spitfiry podpoří B25 a ne konvoj, byť ty diskuse okolo toho byly poněkud delší.

3/ Když opomenu výše uvedené zaráží mě absence jakéhokoliv bližšího udaje ohledně nastavení mapy - tj. jestli bude přípravný čas nebo nebude, v kolik hodin se startuje specka v reálu a v kolik hodin je nastavená mapa. Tohle jsou totiž pro jakékoliv plánování letových časů dosti klíčové parametry. Uznávám nebyl jsem u tvorby planesetu a celé akce, takže to možná zaznělo interně, nicméně pro naše plánování akce na poradě velitelů jsme tyto údaje neměli.


Spousta věcí se dodělávala hodně na rychlo. Nepomoct ve finále Valhera s přípravou mapy (vlastně ji připravil skoro sám), tak se akce vůbec neletí. Velká část věcí se tentokrát dodělávala skutečně hodně na poslední chvíli.
Nicméně nedomnívám se, že by ti chyběl nějaký významnější údaj nutný pro plánování. Na kolik hodin je situována mapa, to je ti celkem jedno. Psát nějaký čas startu, to je taky celkem jedno, protože nakonec se stejně vždycky mění. Takhle jsem jen do chatu napsal asi 10 minut před startem, že začátek operací je ve 20:15.
Jen tak mimochodem, modří velitelé vlastně skoro žádnou interní poradu neměli, reagovali operativně Úsměv

4/Mapa - v rozkazech krásně připravený obrázek mapy je nádherná věc, ale postrádá jakýkoliv smysl, když na ni nejsou záznamy intelservice. Tak trochu automaticky očekávám, že se dozvím kde je nepřítel (to jako kde je fronta) a jaká letiště jsou k dispozici pro mé stroje (to jako kde jsou letiště funkční). To že je navíc neznámé místo startu jednotlivých letek pak jakoukoliv plánovanou akci prakticky znemožnuje - což jak asi uznáte při přeletu 1000 km je dost duležitý.


Fronta skutečně na mapě nebyla. Ve spěchu jsem na ní zapomněl. Na průběh speciálky to ale dopad vlastně ani nijak výrazně mít nemohlo. U Spitfirů a P38 je přímo napsán sektor letiště, ze kterého opakují. Zapomenut byl u B25, ale na druhou stranu tam to řešil přiložený plán trasy. Tedy - jak asi uznáš - není tvé brečení vůbec, ale vůbec na místě.

5/ Planeset nehodlám komentovat - s uvedenými letadly se dá zaletět vždy a obě strany měly použitelné stroje pro zadané úkoly, pokud by se jich ovšem drželi pravidel - no a tady jsem naštavnej nejvíc - páč dozvědět se uprostřed letu, že na přezbrojení je 15 minut, nebo že kdo jednou umře muže zase hnedle do era - což je porušení nejzákladnějšího pravidla pro speciálky - a navíc bez žádné časové penalizace! Tož to se mnou dosti zamávalo!


Planeset byl prodiskutován a schválen organizátory. Sám jsem čekal, že nejzranitelnější skupinou jsou MC a pak Junkersy. Tohle očekávání se ukázalo jako zcela liché, nejzranitelnější byly Spitfiry.
15 minut je doba, která se použila na všech speciálkách od dob Kurlandu 45, tedy asi od roku 2006..? Bral jsem to už jako zcela automatické. Zpráva, kterou jsem poslal, byla jen informací pro modré, která následovala krátce poté, co jsem ji říkal na náš TeamSpeak a přišlo nějaké hlášení, že někdo "nerozumí". Leč poslal jsem ji veřejně. To byla chyba.
Když někdo zemře, může do letadla za poměrně dosti omezených možností. Modrá smrt, nějaký očividný bug (ghost plane, neviditelné objekty..), nebo nějaké to rollování na zemi. Pokud mi někdo, jako Kurtis řekne, že vlétli do neviditelného lesa, pak věřím tomu, že skutečně vlétli do skutečně neviditelného lesa (zvlášť poté, co jsem sám o hodinu později potkal několikahektarový les kousek severně od Afriky). Když se pak srazili Junkersy v důsledku nedbalosti při přistání, měli se odpojit. Jeden z nich v misi zůstal - to byla taky chyba, ale já ji postřehl až při čtení reportů o dva dny později. Všechno neuhlídám.

6/plánování úkolů - tady byl největší kámen úrazu, kde jsem osobně velmi zklamán, jelikož jsem vsadil na důvěru v tvůrce specky. Je jedno jestli byli dva, jeden, nebo vícero - i sebeprůměrnější tvurce mapy by měl mít na zřeteli alespon optickou vyváženost celé specky. To že bombři letí z Afriky nad hustě bráněnou Sicilii musí být vyváženo letem do obdobné situace i na druhé straně - ale tady je najednou ticho po pěšině a FW na svém výletu do afriky jaksi o nic nezakopávají (natož aby to REDs věděli). To že je Konvoj pod útokem kompletně celé modré bombr strany a opět jim v cestě nic nestojí, je už dost zřejmým nelogismem, který schodil celou "specku" na uroven offline poletu bez AI.


Junkersy kryté povětšinou jen kulometnými stíhačkami druhé garnitury letěly přímo do jámy lvové - v malé výšce do flaku a přímo do hlavní Spitfirů. To bylo mnohem nebezpečnější, než návštěva Sicílie.
O Focke-Wulfy nemusíš mít strach. Pokud by se červení o jejich úderu v Africe dozvěděli, stejně by to nejspíše nic moc nezměnilo (viz. reakce při útoku Fw na Maltu). Ani na chvíli jsem neočekával, že by se Focke-Wulfy mohly dostat do nějakých potíží. To samé jsem čekal u P38 a podobný průběh jsem předpokládal i u B25. O Fokáčích si můžeš klidně přemýšlet jako o elementu, který tam měl ten nejmenší vliv a dopad. Ani jednou nevystřelily (vlastně jednou ano, kdesi mezi Afrikou a Itálií jsem otestoval, pod jakým tlačítkem jsou vlastně kanony).
O konvoji jsi myslím už psal. Chceš nám to sdělit ještě jednou? Nebo 2x? 3x?

Je mi jasné, že nelze všem vyhovět, ani že žádný plán nepřežije srážku s realitou (spity nad Maltou - měly ste být na "safe" hlídce do 13:30! že), ale nedat jedné straně duležité informace, natož ji ani nepřidělit stejně ne/bráněné cíle je dlé mého zaujatost, kterou jsem bohužel sám obhájil a díky mé víře v utajený záměr tvurce (který vše vyváží) jsem hájil něco co jak vidím nemělo ani šanci být nazváno speckou.


Disharmonie v harmonogramu nastala ze dvou důvodů - brzký přílet Američanů a pozdní odlet Osy. Nenastat jedno z toho, Spitfiry i Macchi stíhají své druhé úlohy.
Vůbec nešlo o to, jestli má jedna strana "snazší" cíle pro útok, než druhá. Jde o celkové vyvážení střetů, hratelnost..ne o to, jestli jedna strana zlikviduje 43,7% cílů a druhá 52,8% v nějaké oblasti.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
1stCL_Fucida
313_OTTO napsal:
Není to tak dávno co při organizaci jedné specky uznal svou chybu její červený tvůrce (dle mého názoru za daleko rozporuplnější situace).
Škoda jen, že modří to neumí.

EDIT: Pravda uznal chybu po zuřivé debatě, ale pak se i omluvil.


Myslíš v té rozporuplné situaci, kdy si červení naplánovali cestu..ehm..jaksi mimo? Úsměv Ano, dát modrým hlídat sektory A - J a prolétnout sektorem N bylo rafinované a neskutečně rozporuplné Úsměv

Kdy už konečně pochopíš, že z hlediska plánování tady nebyla z pohledu hratelnosti v podstatě žádná chyba? Ani jednou tam nenastala situace, kdy by jedna strana měla být zmasakrována jinou. Snad krom těch 190tek všechna letadla mohla zažít adrenalin a situace, které byly rizikové více i méně. Ale já tam žádnou opravdovou pěst na oko nevidím. Ty ano?

12 Spitů Vc vs. 12 MC 202+205 + 12 Ju 88
12 Spitů Vc + 8 P38J + 12 B25 vs. 12 MC 202+205
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
313_OTTO
Tak teda dobře.
1) pokud odpadne jeden, dva piloti ze specky kůli modré smrti, je to bohužel smůla, ale pokud odpadne, nebo mají výrazné problémi cca 6-8 pilotů (z toho 1/2 coveru B25), je to chyba možná tvůrce, pokud to bylo způsobeno velikostí mapy, nebo počtem cílů, ale určitě je to chyba organizátora (kór v době modů), že nenastavil naprosto totožné podmínky co se týče modů, dále skiny. Nevím kdo z červenejch, ale stopro mikdo z lajtů neměl vlastní skin, ale default (bo nebil k dispozici skinpack). Narozdíl od lionů.
2)Daleko horší než obletění o 1/2 sektoru obrany, a to i když bombery byli napadeny dvojicí "zbloudilích" Fw, hlídkujících mimo vyhrazený prostor, což je mimojiné také porušení pravidel, Je to, že spojenci nemají možnost znát všechny potencionální cíle a tak přicházejí o možnost účině předpokládat pohyb protivníků a organizovat tak účině obranu. Vy narozdíl od nás jste tyto potencionální cíle znali, tedy ten jeden jediný. Dokonce dle onoho časového harmonogramu a vzdálenosti cíle, bylo naprosto jasné, jaká bude trasa bomberů.
3)Jak psal Lekk, docela dost důležitá byla neznalost fronty a tak i neznalost možnosti, kde v případě nouze přistát. Pokud by se řeklo že můžem přistát pouze tam a tam, pak neni problém.
4)Nevyváženost plánovaných útoků modré a červené strany. Asi jste to debatili opět s Rampou, pokud ano, je to chyba obou, možná to byla jednostraně nastavené To nevim, ale pro mě je to chyba organizátora, protože ten je podepsán za onou misí. Obě strany si zaútočí i budou bránit. No zajimaví a vyvážený že Vyděšený Kde kdy jak mohla bránit P38 (krom coveru?)
Kupodivu nebudu zmiňovat propíraný planeset, protože Podle mě není důležitý.
5) Jak říkal Lekk Rozkazy a detaily rozkazů. Ano vím že se to dodělávalo na poslední chvíli a pod, ale to není náš problém. Já děkuju Valherovi že na tom tak zapracoval, ale pokud se to nestíhalo, mohlo se to posunout. Osobně jsem prošvnihl vydání 2 specek, protože jsem je chtěl mít nejdřív hotoví a pak je teprve vyhlásit, ale někdo mě předešel, Díky Rampo Šklebící se.
Pokud se tyto věci debatovali a probírali, ano pak je to špatně i ze strany červený, ale ty jsi organisátor a ty pak neseš zodpovědnost, za chybu každého, kdo se účastnil příprav mapy planesetu a dalších nepodstatných věcí.

Jestli ti jde o to poplácat tě poramenou a říci tvejm melodybojs, jak jste úžasný a jak jste to těm červenejm nandali, pak promiň ale to neřeknu.

Stejně díky za Specku, je to hodně práce a uznávám to, že je někdo dělá. A to ačkoliv kůli bodu 1 jsem jí neletěl.
Z toho důvodu jsou možná mé úvahy zcestné, krom FPS, Rozkazů a nedostatečným informacím, cílům a tedy všemu co jsem tu psal.
 
Lekk
Spousta věcí se dodělávala hodně na rychlo. Nepomoct ve finále Valhera s přípravou mapy (vlastně ji připravil skoro sám), tak se akce vůbec neletí. Velká část věcí se tentokrát dodělávala skutečně hodně na poslední chvíli.
Nicméně nedomnívám se, že by ti chyběl nějaký významnější údaj nutný pro plánování. Na kolik hodin je situována mapa, to je ti celkem jedno. Psát nějaký čas startu, to je taky celkem jedno, protože nakonec se stejně vždycky mění. Takhle jsem jen do chatu napsal asi 10 minut před startem, že začátek operací je ve 20:15.


Fuči nejde o čas startu v reálu, ale o to na jakou hodinu jsi nastavil mapu - pokud B25 odstartují ihned po startu mapy a ona je nastavena na 10:00 jak se mužou setkat se spitama na Maltě, který do 13:30 hlídají ostrov + 15minut refuel. Tohle přesně nastalo jenom díky tomu, že tento "pro tebe nepodstatný" údaj chyběl...popravdě nevim doted na co byla mapa nastavena. A zcela určitě se spity neměly dekovat na zem před koncem hlídky...ale když už tam ty B25 dorazily s pulhodinovým předstihem....ale i to je mi celkem jedno...stanou se i horší věci - mě vadí, že se tudíž nedalo nic časově odvodit.

Ohledně startových letišt jsi to taky nepochopil - nešlo mi ani tak odkud jdeme - v africe bylo jen málo možností odkud, mě šlo o to, že nevim jaké letiště je moje nebo ne - třeba Panteleria - za války startovací bod Maraudrů?? - tady jsem nevěděl ani jestli je neutrální a jestli tam mužem s P38 sednout když nám dojde benál - viz absence fronty.

O KONVOJI se budu rozepisovat i vícekrát pokud bude třeba - prostě tam nebyl a tudíž celý název akce byl silně zavádějící. A je putna jestli byl odsouhlasen všema nebo žádnou stranou - prostě ste nás tahali za nos a o konvoj v této akci vubec nešlo. Udělat z něj cvičnou střelnici mi připadá ubohý i pro piloty v Ju88. (jinak na DF se cíle jak víš nepohybují - takže žádný taktický posun KONVOJE k Maltě jaksi nebyl možný)


Vůbec nešlo o to, jestli má jedna strana "snazší" cíle pro útok, než druhá. Jde o celkové vyvážení střetů, hratelnost..ne o to, jestli jedna strana zlikviduje 43,7% cílů a druhá 52,8% v nějaké oblasti.


Pro srovnání:
RED
1/Obrana - Spit - Malta - od ??? - do 13:30
následně
2/Útok - B25+P38+ zbytek Spit - utok na Sicilii s obranou - přílet podmíněn od moře
Konec

BLUE
1/Utok - Ju88+MC+FW - Malta - neurčeno do kdy
následně zbytek
2/Obrana - MC - Sicily - až do konce
3/Utok - FW - Afrika - bez obrany
4/Utok - Ju88 - KONVOJ - bez obrany
Konec

Takže součtem mi vychází
Akce obrany: 1:1
Akce útok: 1:3

strany asi najdeš sám. Bohužel mi tento pomer a podmínky nevyznívají jako tvoje "vyváženost střetů" ani "poměr cílů 50:50"
Naštvaný
To že letíš ve sturmjageru nebo v pekáči je putna - a taky jsem planeset vubec nehanil - tady jde o to jestli je to ještě polet po netu nebo skoro offline střelnice statických cílů.

Spousta věcí se dodělávala hodně na rychlo. Nepomoct ve finále Valhera s přípravou mapy (vlastně ji připravil skoro sám), tak se akce vůbec neletí. Velká část věcí se tentokrát dodělávala skutečně hodně na poslední chvíli.


Neměl jsem to srdce to psát na plno, ale tento dojem odfláknutosti jsem měl také. Je smutné, že nevidíš jak moc to ovlivnilo závěr a celkový dojem tak hezky zahájené akce. Když o ted vidím, tak mám dojem, že akce byla puvodně COOP pro LW, kde se pak narychlo dodělali nějaká letadla pro RED a celé se to přecvaklo na DF - sry muj dojem.

Nicméně porád vám chci chlapci poděkovat za snahu - dá to práci to připravit. Pokud bude další specka rád se ji osobně zúčastním, ale již za ni nebudu lobovat - nezlobte se.Mrknutí


 
313_OTTO
12 Spitů Vc vs. 12 MC 202+205 + 12 Ju 88
12 Spitů Vc + 8 P38J + 12 B25 vs. 12 MC 202+205

Proti tomu nic nemám a i kdyby se tam přidali ty Fw 190 bych proti tomu nic neměl, pokud ano, pak jsem vůl, bo jsem se na specku s takovým planesetem přihlásil. A jak jsem psal o planeset tu vůbec nejde.
Jo a že jste neměli poradu velení?
Možná je to tím, že máš u vás slovo vůdce, ale to asi ne (nejapný vtip hahaha)
Není to trošku tím, že přes 75% modrých jsou lajni? a že na červené straně se setkaly opět tři sq, teda pokud počítám 311 a 310 za jednu? A není to tím, že vaše jednotky útočili (krom malty) na zcela nechráněné cíle. A není to tím, že vy jste nemuseli koordinovat a domluvit sraz bomberů, spitů a P38 tak aby obrana mohla být co nejúčinnější?
 
Kurtis
1stCL_Fucida napsal:Když se pak srazili Junkersy v důsledku nedbalosti při přistání, měli se odpojit. Jeden z nich v misi zůstal - to byla taky chyba, ale já ji postřehl až při čtení reportů o dva dny později.

Tohle byla moje chyba. V době srážky jsem visel na padáku, protože mi nějaká P-38 vyřadila výškovku a bez ní jsem se bál sedat.
Tudíž jsem se mohl spolehnout pouze na zúčastněné, kteří mi shodně řekli, že:
1/ Jeden už byl na zemi a roloval.
2/ Druhý nezvládl přistání a najel do něj.
Viník se sportovně odhlásil, poškozenému jsem dovolil letět. Bylo mi líto jej vyhodit, když neudělal chybu.

A pokud jde o smrt Ju-88 na začátku - brečíte z mého pohledu zcela nepochopitelně.
1/ Odstartuvší piloti pokračovali vesele dál, ale dokonce ani oni nepotkali žádné útočící Spity. Takže tady naše smrt vůbec nic neovlivnila.
2/ Po našem refly jsme makali, co to dalo, abychom se přiblížili k první skupině, ale ani my jsme nebyli napadeni, ačkoliv při odletu Bumíkovy skupiny moje skupina již točila na přístav.
3/ Díky našemu refly měly P-38 možnost sestřelit zcela bezbrannou formaci 5-ti Ju-88, což by se jinak neudálo, protože první skupina již byla nad pevninou.

Takže co se změnilo po nejen-mém zmrtvýchvstání - dal jsem šanci VGRkům (myslím) aby si vystřelili po torpédovém Ju-88. Nic víc jsem neovlivnil. Tedy jsem v klidu a můžete se dohadovat dál.

Osobně to moc nechápu. Na co je kdo naštvanej? Že někdo letěl 2 hodiny a nikoho nepotkal? Že někdo čekal na Ju-88 a ty ne a ne přiletět? Že Kurtis měl 2 životy a ostatní museli hned po srážce s lodí do postele?
No tak jste tentokrát měli smůlu. Víte kolikrát už mě se stalo, že jsem dostal modrou smrt po několikadenní přípravě na akci? Víte jak dlouho jsem se připravoval na Kurland v He-111 a pak jsem to prakticky nemohl kvůli FPS letět a když, tak už mě to 3x koplo?
Dejte si čaj o páté a v klidu přemýšlejte, jak to pro příště udělat lépe.

To bylo řečí o speciálce BoB (když máme Spity I a Emily-3) a vono nic. Ale kritizovat Fučidu, ať už byla mise jakákoliv, to by nám šlo, že?
 
311_Rampa
Kurtis napsal:
Osobně to moc nechápu. Na co je kdo naštvanej? Že někdo letěl 2 hodiny a nikoho nepotkal? Že někdo čekal na Ju-88 a ty ne a ne přiletět? Že Kurtis měl 2 životy a ostatní museli hned po srážce s lodí do postele?
No tak jste tentokrát měli smůlu. Víte kolikrát už mě se stalo, že jsem dostal modrou smrt po několikadenní přípravě na akci? Víte jak dlouho jsem se připravoval na Kurland v He-111 a pak jsem to prakticky nemohl kvůli FPS letět a když, tak už mě to

myslím, že tohle nejsou důvody rozladění...

Jinak Kurtisi, díky tomu, že se zpozdily Jučka při prvním startu díky toho že potkaly neviditelný les, tak na zpáteční cestě z malty jste nás (B-25) potkali. A macchiny po tom co vyřídily lajty šly po nás... a od té chvíle se to celý změnilo... Ale byl bych nerad aby jsi to bral jako, že to házím na vás... stane se to každýmu...


Jinak co se týče toho, že byl konvoj odsunut do pozadí, četl jsem zběžně komunikaci na icq a jediný údaj o tom, že konvoj nebude, byl, když mi fuči 13.5 popsal ukol B25 a pak dodal že Briti nejdříve budou mít práci nad Maltou a pak se připojej k B25. JInou zprávu o tom, že konvoj nebude jsem nezaregistroval... Ale je možný že nemám zaznamenanou veškerou komunikaci na icq...

Co se týče "prodání" konvoje ve prospěch B-25: sám jsem se ptal, jestli nebudou mít Spity dost své práce s obranou konvoje, bylo mi odpovězeno, že v té době kdy by se měli vydat spity na sraz z bombry, bude už dávno po útoku na konvoj.
Upravil/a 311_Rampa dne 18-05-2009 22:22
 
Lekk
bigjirko tady nikdo nekritizuje Fučidu - ostatně na přípravě se podílelo více duší - tady se kritizuje akce, která nebyla dobře připravená, nebyla vyvážená a navíc dost lidí mystifikovala svým názvem.

Pokud jde o terč ke kritikám je tady každý sám za sebe - tudíž jsem svuj názor prezentoval sám za sebe. Takže směle do mě.
 
Kurtis
311_Rampa napsal:Jinak Kurtisi, díky tomu, že se zpozdily Jučka při prvním startu díky toho že potkaly neviditelný les, tak na zpáteční cestě z malty jste nás (B-25) potkali. A macchiny po tom co vyřídily lajty šly po nás... a od té chvíle se to celý změnilo...

Jediné, co mohu teď říct, je asi toto: vy jste přeci nevěděli, kdo se má s kým, kdy a kde potkat, ne? Nebo jo (nečetl jsem všechny příspěvky)? Náhoda je blbec a to i ve válce.
Neříkám, že to byl ideální stav, ale zrovna tohle mohlo být zpestření po dlouhém letu nad mořem - tedy pro mě ten kontakt s P-38 docela byl Úsměv
 
311_Rampa
jojo, prostě náhoda jako sviňa... a bohužel se to pak zvrtlo... Pro nás to zpestření bylo celkem hustý, my totiž čekali, že se do nás pustíte v těch Ju88, protože to má laufy dopředu a zaměřovač. Proto jsem na vás jaky poslal ty lajty Úsměv
 
310_Gringo
1stCL_Fucida psal:

Junkersy kryté povětšinou jen kulometnými stíhačkami druhé garnitury letěly přímo do jámy lvové - v malé výšce do flaku a přímo do hlavní Spitfirů. To bylo mnohem nebezpečnější, než návštěva Sicílie.




Jak víme, tak Flaky na maltě jaksi neflakovali, a hlavně spitfirů byly v době útoku Ju-88 uzemněny 15minutovou podmínkou přezbrojení.(když padali bomby na přístav, sledoval jsem to z pojížděcí dráhy)
Jáma lvová jak sviňa.

Tahle specka zkrátka nevyšla jak měla, ať už z jakéhokoli důvodu.Kdyby to modří místo plácání po ramenou přiznali, nemuselo by se tu tak flejmovat.
Upravil/a 310_Gringo dne 18-05-2009 22:57
 
606_hayes
neletel som tuto specku kazdopadne vzdy je to o tom isto tak neviem co ste vsetci prekvapeni na 16stran, nejake specky som letel a ked to tvorili modry tak vzdy to bola len strelnica kde sa cerveny branili a ked diktovali podmienky cerveny tak mali tu blbsiu ulohu modry(v zivej pamati mam flejm kde modry leteli v me-210 alebo co to bolo) a ani sa k bombrom nedostupali a v zivej pamati mam specky kde sme si branili bombry ktorych trasu modry presne poznali nehcali nas letiet v 5km a oni nas len pekne zoomovali z +7kmŠklebící seŠklebící se

k tomu ze junkersy narazili do lesa a mohli znova startovat....a ten dotaz akoze vo vysledku to nic neovplyvnilo pretoze nikoho nestretli je hodne smiesny prepacte mi ale ide o princip......pamatam si ze pri jednej specialke este ked v 606tke lietal WinteR ktory tuto specku letel hned na letisku pri rolovani odpasol thunderbolta lebo pridal plny kotel a slapol na brzdy, prevratil sa na drahe, pekne ste ho vsetci vysmiali ale holt smola pripojit sa uz nemohol lebo svoje lietadlo rozbil..........
tuna ste to naflakali do lesa a ej ho ved to nevadi a aj tak to vo vysledku nic nezmenilo......no pekne,SmutnýSmutnýSmutnýSmutný
 
http://606.klikej.org/news.php
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

15-05-2024 22:10
2 z 16 snad to stihnu na termín. Ale ty pruhy jsou děs.

15-05-2024 21:49
Nesnáším proužky o šířce 46 cm! Děs. A ani jeden to nemá stejně!

09-05-2024 09:43
Thou shalt not bear false witness.

08-05-2024 22:45
A nebo naopak? Takove "you" je i pro jednotne cislo a preklada se jako "ty"?

07-05-2024 20:34
Angličané si jenom vykají. Takove "you" je i pro množné číslo. Tedy v češtině se vždy překládá jako "vy".

06-05-2024 11:24
Ještě Paulusi napiš že "takoví angličané si jenom tykaji." Úsměv

05-05-2024 18:15
Ale hovno. Co je správné, určuje společnost a její kultura.

03-05-2024 11:15
Vykání je následek nepochopení formy vlády pozdních římských císařů. Koncem Římského císařství spoluvládli čtyři vládci. Proto byli oslovován jako celek. Tykání je správné.

30-04-2024 10:19
Teď se tyká všude. Každý je familierní jak kdybychom všichni spolu pásli husy.

29-04-2024 20:53
Tem Teamspeak jedete trojku nebo pětku? Mně se nechce nikam registrovat.

34,891,853 návštěv