May 02 2024 12:15:12
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 4

· Piloti on-line: 1
AFT_xl8_CZ

· Registrovaní piloti: 2,745
· Nejnovější pilot: Kokes
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2 Sturmovik 1946 (letový bojový simulátor z období druhé světové války) /*PC série*/ » IL-2: 1946 - diskuse
 Vytisknout diskuzi
Španělská kampaň - offline a COOP
GC3_glum
Jak to vypadalo z pohledu pilota bombardéru He111:
1)mise - útok na konvoj - brífink nam nařizoval letět ve výšcě 500m a odhodit 30x50kg bomb (IMHO level bombing z 500m je pěkně ulítlá myšlenka). Aby se dal zorganizovat slušný nálet je potřeba mít čas na domluvu kooperace mezi jedlotlivými skupinami účastícími se náletu. Takhle jsme dostali cca 5 minut před letem brífink a snažte se. To se mi moc nelíbilo, na můj vkus to bylo moc chaotické a improvizované.
2)mise - útok na letiště (cílem bylo zasáhnout ukořistěnou BF109 někde tam stojící) - start ve vzduchu kousek od cílového letiště - než jsem stihl nacvakat údaje do zaměřovače a zorientovat se, byl čas na odhoz a nezbyl čas na korekci. Návrat domů bez jediné údálosti.

Shrnutí:
+ možnost zalétat s s vámi coop
- špatné brífinky, málo času na domluvu,špatný start do 2. mise

Nebylo by lepší kdyby, někdo kdo tomu rozumí ty mise trochu upravil a vyvěsil je předem na web ať se to může trošku domluvit?
 
jofe
3BAP_UO_glum napsal:

Nebylo by lepší kdyby, někdo kdo tomu rozumí ty mise trochu upravil a vyvěsil je předem na web ať se to může trošku domluvit?


Keďže ma včera postihol "syndrom LesníhoHU" (modré okno so zoznamom hráčov cez celý čelný štítok) a tá tématika ma zaujala, tak sa na túto úlohu podujmem a v priebehu týždďa by som to pripravil.
 
3IAP_Momo
jen takový skromný dodatek : se omlouvám že sem včera nedorazil, ale vypadl na kolejích net Naštvaný
 
http://jaja.kn.vutbr.cz/~krupa9/
1stCL_Jiricek
Angažovaným děkuju, bylo to zábavné a občerstvující letět za jiného fašistu než za německého : )) Nebo jsem byl komunista ?? No to je jedno, pravda jako pravda...

Veřejně si sypu popel na hlavu za nezvládnutí situace a za skromný bojkot startu při "modré smrti" Jofeho. Sám jsem zastáncem neopakování startů. Jen mi přišlo líto, že je zvykem opakovat startky kvůli všem debilním osobním chybám typu "sori kluci nezabrzdil jsem si", ale když klíčový pilot expediční jednotky Ju87B-1 Legie Condor onemocní modrou nemocí v samém počátku akce, která měla trvat přes 80 minut, tak mě to mrzelo. No nic, sorry. Ale jen dodávám, že ta Stuka, která "brzdila" start, jsem nebyl já, ale právě Jofeho stroj, který Heinkely nějak ne a ne objet : ))



A ve jménu tradice - report:

Na osobní pozvání Wolframa von Richthofena (prakticky souseda, rodáka z Bernartic u Javorníku, z Ostravy co by Stukou dostřelil) jsem se zúčastnil Španělské kampaně. Mé původní určení bylo velitel zkušbní jednotky střemhlavých bombardérů, nicméně během všech bojových akcí (jedné) jsem prošel všemi možnými funkcemi, kromě střemhlavého bombardování.

První ránu nám nepřítel zasadil svými záškodnickými jednotkami, operujícími v našem skladu barviv a nátěrových hmot. Odtut tito totiž odcizili kbelík modré barvy pomocí níž následně znehodnotili čelní sklo kabiny Jofeho Stuky. Závady si pilot všiml bohužel až po narolování na dráhu, kde následně brzdil veškerý provoz, řka "nevidím". Technický personál vyzkoušel modrou barvu přetřít všemi barvami, které ještě na skladě zbyly, ale závadu se nepodařivlo odstranit. Startovali jsme tedy ve třech.

Vrchní plánovací důstojníci, ještě ne zcela kompetentní, naplánovali neodnavigovatelnou trasu bez navigačního štítku celou nad mořem, pročež jsme po dohodě se všemi složkami náletu změnili trasu a letěli podél pobřeží se srovnávací navigací.

Plán byl takový, že Stuky odstarují, poletí jak pomalu to jen půjde, Heinkely se připojí a stíhači nás budou hlídat. Na dotaz, zda cover poletí s námi ve 3000 podél pobřeží se mi dostala odpověď "viktor". Zlozvyk z Německa mě přiměl věřit, že cover souhlasí. Jak se později ukázalo, Fučida jen ve vzduchu potkal známého kolegu z mládí Viktora a hlásil ho ostatním.

Několik minut po startu Heinkely hlásily pozici 10 km za námi. Trošičku nervózní, že nevidím ani Heinkely, ani cover, ani horizont (letěli jsme rychlostí asi 105 IAS s nosem kolmo vzhůru) jsem se jal tázat na vzdálenost Heinkelů každých 30 vteřit. Zanedlouho bylo jasné, že Heinkely nás nedoženou. Zahájili jsme tedy zatáčku zpět. V tento okamžik se ukázalo, že nás nedožene ani cover, protože tento se rozhodl dodržet původní plán letu a letět "s horním krytím ve 2500" a krýt tak Stuky dole ve 3500. Inu, chlapci nezkušení...

Náhle promluvil Falkon, se stručnoastí jemu vlastní: "Striela mi strielec... Vyskočil som... buchla mi Stuka... Zabil mňa výbuch..." Pohledem do zadu jsem zjistil, že v plmanenech jsou oba zbylé stroje. Zapáli nás dříve, než jsme si vůbec zahlásili, že na nás někdo útočí. No máme se ještě co učit, snad budeme ve Španělsku ještě dlouho. Falkon rozhodně bude.

Zústal jsem tedy sám, Čutora "visel". Zahodil jsem bomby a statečnost a zavolal cover, že jako po nás střílí asi nepřítel nebo kdo. Podle plánu měl být cover u Heikelů asi 15 km od nás. Hlásím polohu. Fučida opět vidí ve vzduchu Viktora. Po asi deseti minutách hry o čas opět hlásím polohu. Fučida tentokrát odpovidá: "udej polohu". Po třetí tedy hlásím polohu. Okamžiky spracování informace jsou nekonečné, když tu se mi přeci jen dostává opovědi "čeče nám to asi nevyjde, jsme fakt daleko, ahoj... Jééé, Viktor !!"

Neváhám, a spěšně sepisuji oficiální stížnost samotnému Wolframovi na jeho chatu v Jeseníkách. Podpis, razítko, známku a jde se bojovat. Akorát včas - hbitým manévrem jsem se posadil před jednu z asi 70 Čajek, které na nás podle zaútočily. Střelec neváhal a po necelých 10 minutách palby Čajku donutil se zřítit. Tím se síly vyrovnaly a z loveného se stal lovec. Okamžitě jsem se zařadil za jeden ze zbylých strojů a pronásledoval ho až do úplného konce (stavu své munice, rozumnějte). Čajka dělala všechno možné i nemožné, aby se mě zbavila. Letěla rovně, zase rovně, pak zahla, zase rovně, a tak furt dokola. V jednom okamžiku se dokonce pokusila mě vytočit, ale na novotou se blýskající Stuku si něpřišla. Obdaroval jsem ji všemi náboji, které se mi a jí do stroje vešly, sprostě ji vynadal a odpoutal se z boje.

Má úloha stíhače skončila, stal se teď ze mě záchranný stroj. Čutora, který právě balil na zemi padák a po Čajkách házel kamení, na mne nenápadně kývnul hlavou, čímž mi dal jasné znamení, že cesta poblíž jeho dopadu je suchá, místy mokrá, viditelnost že je v celku dobrá. Nasadil jsem tedy na přistání, vyhnul se několika kamenům na místní komunikaci (ne už tak křovinám podél cesty). Po předpisovém přistání jsme spolu s Čutorou pohřbili zbylého člena jeho posádky, připravili stroj ke startu a čekali, až se budou vracet Heinkely. Čutora po prožitém stresu poněkud trpěl zimnicí, jelikož ale seděl v zadním kokpitu spolu s mým střelcem Borisem, kterého předchází pověst opravdu vřelého přítele, bylo čutrovi za chvíli horko.

Zanedlouho jsme již viděli vracející se Heinkely. Odstartovali jsme tedy a zařadili se k jednomu do formace. Formaci bylo relativně snadné udržet, protože pilot Heinkelu neměl žádnou šanci zasáhnout do řízení stroje - stály mu oba motory, měl vyřazené všechny ovládací prvky a zaseknuté klapky. Na tyto poměry předváděl pilot výtečný výkon, když se mne dokázal držet poté, co jsem přijal funkci "follow me" stroje a vedl jej nad vlastní letiště, kde jeho posádka opustila stroj na padáku.

Já si pak ještě vychutnal krásné přistání, zatímco Čutora vysvětloval Borisovi, že to "jdi do pr..." myslel úplně jinak. Let to byl dobrý, Falkona je trošku škoda, ale při vzpomínce na něj v kantýně jsme se ještě dlouho smáli.

At žije svobodné Španělsko a celá jeho rodina
Jiříček
Upravil/a 1stCL_Jiricek dne 04-12-2005 11:58
 
1stCL_Fucida
Úsměv)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Noram
tak už se mi to konečně stáhlo ,ten "malej" soubor "Šklebící se
 
http://noram.youaremighty.com/
1stCL_Jamamoto
Jiříčku krásné!:jamamoto:
 
GC3_Messik
Ať žije ta tuna skinů a Španělsko ovšem. Pryč s Pacifikem, Španělsko sem ..
Išak je ten nejlepší! pozn. v roce 33 Mrknutí
 
gc3normandie.over.cz
3IAP_Momo
Úsměv tohle nesnáším, když mě začne pronásledovat štuka nebo 110ka ....GRRR - úplně lituju tamtoho cos ho tak mučil Šklebící se
 
http://jaja.kn.vutbr.cz/~krupa9/
310_cibule
Bravo, Jirziczek. A toho debila, co neumí odstartovat, si neberu osobně, neboj. Mrknutí
 
Hoper
tak konečně sosnuto... uff...
 
GC3_Messik
:sm6:Hopře mnoo s 16 hodinovym spožděním ale přeci :sm9:
Išak je ten nejlepší! pozn. v roce 33 Mrknutí
 
gc3normandie.over.cz
XXX_Dazz
No mi se to podařilo sosnout až napočtvrté.
 
AH_Watson
Jiříčku, špica! Šklebící se Díky.
 
Tajpan
Moje dojmy
Klady
1. nelagovalo to. Super. To je podla man základ každého lietania, ak sa to chce brať reálne. Ziadny lag som nezaznamenal.
2. Coop- ako misia a Ludia- ako piloti. Super!!

Negatíva
1. velenie -aspon za Blue stranu- velmi slabé. Jiríček pred stíhačmi a sám. Ja viem bolo to vysvetlené viz hore, ale treba podotknút, že ak bombardér nevidí štíhačky ,nemá sa spolahnúť len na rádio ale aj na viziálny kontakt. A určite nebyť prvý.

Dilema misie.

Berte to len ako úvahu, možnú do diskusie.

v briefingu pre stíhačky za Blue bolo napísané - cover výška je 2000-2500 metrov. Po 20 minútach He111 boli v 3000m.
Neviem akú mali operačnú výšku I16. Myslím že by sa malo dohodnúť , že či sa to bude letieť s dodržaním historicky-reálnej taktiky alebo len historicky držaním faktov.
uvediem príklad.
Povedzme bude kampan Bitka o Anglicko.
Nálet He111 a Bf109. Bud sa dodržia historické reálie - výška 4000m a Blbý Goringov príkaz o coveru. Alebo si velitel náletu určí výšku sám a aj typ coveru pre Bf109.
:sm8::sm4:



Let v G50.
Jeden poškodený I16 - púštl palivo.
jeden zničený I16 - odstrelené krídlo.
návrat bez problémov na letisko.

Ale bola to nádhera. Dakujem všetkým.:sm16:

 
1stCL_Jiricek
Tajpane, to jako že by bombardéry létali podle toho, jak letí jejich cover??? To je novinka, že ano : ))

Co se týče dodržení briefingu, tam to asi chtělo se dohodnout. Nicméně pokud je briefing totálně debilní a nereálný (jako let podle asi 16 radiomajáků, čirou náhodou rozesetých všude po trati k cíli a uprostřed moře; let bez srovnávací navigace bez záměrné chyby, atd.), pak je otázkou, zda vůbec něco z něj dodržovat. Přiznám se, že jakmile jsem viděl, kudy vede trasa a že se budu muset spolehnout na waypointy nemající reálný ekvivalent, tak jsem briefing ani nedočetl. Tzn. v jaké výšce jsem měl letět jsem nevěděl.
Upravil/a 1stCL_Jiricek dne 04-12-2005 22:51
 
GC3_Messik
šak skiny máme, tak si uděláme svoje ŠpanělskoÚsměv Už jsem nad tím přemýšlel a do Vánoc to snad stihnu, udělat sérii trošku logičtějších misí.
Išak je ten nejlepší! pozn. v roce 33 Mrknutí
 
gc3normandie.over.cz
Tajpan
1stCL_Jiricek napsal:
Tajpane, to jako že by bombardéry létali podle toho, jak letí jejich cover??? To je novinka, že ano : ))



Jiríčku , sú asi dva typy útoku bombardérov po taktickej stránke.

1. Typ stealth: Bez stíhacieho doprovodu.

Ale pre štuky absolútne nevhodný.
Pre IL2 niekedy velmi ideálny, vid dnešok. (teraz už včerajšok na AH - Immelman plus Wedge plus Tajpan)
2. Cover. S náležitým doprovodom stíhačiek.

Ty, ako velitel štúk máš dosť povinnosťí. Z jednou hlavných je bezpečnosť svojich chlapov. Nehazardovať s ich životmi. A ako velitelovi štúk je tvojou povinnosťou vyžadovať doprovod stíhačiek. A ked žiadny nevidíš ,tak sa podla toho zariadiť. I za cenu prerušenia náletu. A dokial ich nevidíš a nevidel si, nemal si pokračovať v ceste.

Sorry , že som trochu tvrdý.
Sorry.
 
Noram
Trhej Tajpane Trhej
 
http://noram.youaremighty.com/
1stCL_Jiricek
Poučen odcházím do ústraní ... : ))

Stíhači prostě zase zklamali a chtějí to svést na nebohého velitele nebohých Stuk : )
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

30-04-2024 10:19
Teď se tyká všude. Každý je familierní jak kdybychom všichni spolu pásli husy.

29-04-2024 20:53
Tem Teamspeak jedete trojku nebo pětku? Mně se nechce nikam registrovat.

29-04-2024 20:44
Jsem zapl discord. FUJ! Proč mi tam všechno tyká? To je tak nezdvořilé a neuctivé.

24-04-2024 12:25
-Vzrusuju te? - -Docela jo, jsi krasna zenska a chtel bych byt tvuj princ. - -To je pekne. Ale na to jsem se neptala. Potrebovala bzch yjistit, jak se yapina ceska klavesnice. Pomuyes mi?

22-04-2024 20:31
Njelepší je kombinace FF (s pluginem kačera)+uBlock ;-)

21-04-2024 09:36
No zatím ještě není. Neumí blokovat vyskakovací okna.

19-04-2024 23:01
jo, kačer je dobrej Úsměv

19-04-2024 17:04
No já asi přejdu na duckduckgo, až jej vyladí.

16-04-2024 11:52
To jsou Jaromíre defekty z realtime anti-anti-ads google teroru. Chyba není na tvém přijímači. Už před 3 rokama jsem Chrome definitivně odinstaloval a přešel opět po 20 letech na FF

12-04-2024 16:25
Pořídil jsem si Arctic Liquid Freezer III 360. Poměr cena/výkon asi nepřekonatelný. Uchladilo to 300W po dobu 10 minut.

34,801,488 návštěv