May 22 2024 00:15:49
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 3

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,745
· Nejnovější pilot: Kokes
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2 Sturmovik 1946 (letový bojový simulátor z období druhé světové války) /*PC série*/ » Speciální mise
 Vytisknout diskuzi
Noční nálet VVS - podzim 1941
AH_Enty
Speciálka se poletí na serveru Lionů. Fuči sem během soboty hodí adresu serveru i s heslem. Doufám.
TS použijeme ten AH na speciálky.
 
Mungo
Trochu som sa flakal, ale urobil som si jednu treningovu misiu, kde sa da zaletiet cely let aj s odbombardovanim. Nie je to ziaden zazrak, nie som ziaden expert (napr. doteraz neviem, ci PL svetlomety proste nesvietia, alebo ich nie je vidiet, lebo slnko uplne nezapadlo a je vcelku vidno). Misie su 2, jedna je kompletnym letom, druha je skratena na finalne priblizenie a odbombardovanie.
Je to samorozbalovaci WinRar archiv, staci to rozbalit do nejakeho adresara v Missions/Single/RU/XX
EDITED: Subor zmazany

Gastowski: Vzhladom na moju pracu s bombardovacim zariadenim a spol. je vylucene, aby som robil velitela. Mne bude najlepsie niekde na kridle
Upravil/a Mungo dne 18-12-2005 13:33
 
Hoper
Chcete slyšet nějaké úryvky ze včerajšího tréninku na polet ?
Že ne ? Smutný
Hmm, stejnak vám je řeknu Šklebící se

velitel: "Musím vám oznámit, že nevím kde právě sme..."
velitel (o něco později) : "Musím vám oznámit, že jsem právě omylem ale správně přeletěli druhý otočný bod"

člen zvěna: "Tak jestli teď do mne Edi (poslední v řadě letadel letících za sebou) drcne, pozná to i velitel. Se poskládáme jako domino..."

(jiný) člen zvěna: "Veliteli, jak daleko je kulomet mého předního střelce od kanonu tvého zadního střelce ?"
velitel: "Asi pět centimetrů"
(stejný) člen zvěna: "Fajn, jdu ještě blíž"
velitel: Já to nechci vidět, já to nechci vidět..."

a tak nějak v podobném duchu se to dělo ještě několik minut do velitelovo smrti Šklebící se
 
Hoper
Mungo napsal:
...(napr. doteraz neviem, ci PL svetlomety proste nesvietia, alebo ich nie je vidiet, lebo slnko uplne nezapadlo a je vcelku vidno)....

světlomety se zapínají tuším od 2100 simového času
a svítí na letadla letící nad 500m
 
Mungo
No, misia zacina o 23.00 a letis v 4000m - malo by to stacit. Jedine, co som zmenil bolo pocasie, povodne bolo dost pod mrakom, takze sa neprejavil efekt severskeho Slnka, mozno to je dovod - podla tracku reflektory svietia, ale nie je to asi tolko vidiet. Vdaka za informaciu.

Este otazka k flakom - vzdialenost, ktoru nastavim je predpokladam priama vzdialenost k lietadlu, nie jeho letova vyska? Co ale je parametrom pri nejakom "case", aku vlastnost flaku tym nastavujem?
 
Hoper
misi sem si pustil a flaky mi svítily

u AAA je ten čas pro "moment překvapení" - můžeš nastavit, po jaké době po tobě flak začne pálit
 
310_cibule
Drobné doplnění Hoperových rozvláčných postřehů:

Tak jsme včera odpoledne s edisonem, hoperem a falkonem trénovali nálet na Berlín v bettynách. Sesmolil jsem misi podle Entyho instrukcí v rozkazu na velký finský mapě, falkon zahostoval a šli jsme do toho.

Hoši jsou trochu šprýmaři, už dřív se dohodli, že tomu budu velet já. No, nic. Když zvládnu vykoupat a přebalit dvě malý děti, je tohle sranda, řekl jsem si. Řízení napravo je trochu nezvyklé, ještě že ledem a sněhem pokryté pole vedle letiště tolik nedrncá. Jinak start velmi hladký. Formace. Kurs. Stačilo mít deset minut zapnutý polohovky a bez problémů jsme se našli.

Po dalších deseti minutách jsme se shodli, že zřejmě letíme nad zamrzlým mořem. Měl jsem situaci pevně v rukou, akorát jsem nevěděl, kde jsme. Všude ten zkur... led.

Chvíli jsem měl dojem, že letíme moc na sever, tak jsem to stočil na jih. Za pár minut jsem měl dojem přesně opačný, ale deset čárek směrem na sever to spravilo. Ne, že bych nějak přesněji dokázal určit naší polohu, ale mohl jsem si aspoň říkat, že pro to něco dělám.

Hoši se zatím bavili po svém. Seřadili se do řady za sebou a zkoušeli, jestli zadní střelec dokáže podrbat pod bradou bombometčíka v letadle za sebou.

Takhle ztrácet čas nemíním, řekl jsem a přepnul se do zaměřovače. Vyzkouším nastavení výšky a rychlosti TAS. Kříž se zastavil na kusu ledu a pak se pomalu sunul před něj. Aha, uberu rychlost. Kříž zrychlil svůj úprk vpřed. Asi něco dělám špatně.

Vlezl jsem zpátky do kabiny pilota a začal se rozhlížet, kde jsme. Přímo před námi se zcela nečekaně a překvapivě vyloupl podlouhlý ostrov - otočný bod 1. A pak, že neumím navigovat. Já vám dám brusle....

"Bombs Away," ohlásil lakonicky bombometčík. Zapomněl jsem při svých testech vypnout Bombs Automation. Myslím, že jsem nic netrefil. Opatrně jsem to ohlásil svým kolegům. "Fakt tam žádný bomby v podvěsech nemáš," ohlásil poněkud zbytečně falkon.

No, nic letíme dál, rozhodujeme se kolektivně. Nejsem si jist, jestli někteří v té chvíli neuvažovali už i o jiných alternativách.

"Vlez si do zadního střelce, uděláš mi fotku," zavelí můj dočasně podřízený falkon. "Paráda," hlásím. "Seš fakt blízko."
"To ještě není ono," tvrdí sebevědomě falkon. "Du blíž." Ten člověk je fakt borec, tohle bych si tedy netroufl.

V příštím okamžiku se obrazovka zatmí a já mám neodbytný pocit, že se řítím do hloubky 4000 metrů. Nápis na černé ploše to za chvíli potvrzuje: "falkon shot down 313_cibule."

Ostatní (snad ze solidarity) jdou střemhlav dolů. Vidím z vnějšího pohledu bettynu, která se křídlem zakousla do ledu. Místo výbuchu jím projíždí jako nůž máslem a uhání v jakési podivné pozici (s jedním křídlem pod hladinou) dál. Místo jedné zelené čárky se vpravo nahoře objevuje několik červených. Server se milosrdně kouše.

Mumláme pár slov na pozdrav a poměrně spěšně jeden po druhém opouštíme TS. Stačí zaslechnout Edisona jak říká, že další trénink už asi není potřeba. Mám si jen otestovat, jak v bettyně funguje zaměřovač. Jo, to by mělo stačit...

Mám pocit, že jsem na sobotní misi opravdu dobře připraven.
 
AH_Enty
A sakra, ono přituhlo a napadl sníh. Při poslední obhlídce letiště se ještě krásně zelenalo a teprve se začal ozívat podzim. No snad to nebude na dlouho a sníh sleze.Šklebící se
 
310_cibule
Jo, přituhlo. A bude hůř...
 
AH_Enty
No tak nejvyšší již poslal NKVD na Dědu Mráze. Prý ho dá na chvíli k ledu.
 
AH_Cutora
Úsměv krasne jsem se pobavil Cibule, v tomto smutnem dni se rehtam jak o zivot
 
Mungo
Tak som si vcera skusil zaletiet tu svoju misiu - no, co vam budem vykladat, stupanie k prvemu otocnemu bodu pohoda, ale potom let k poslednemu otocnemu bodu pred finalnym naletom bola katastrofa. Alebo som drzal kurz, alebo letovu vysku, furt som mal odchylku vpravo. Skoncil som 20 km dalej na zapad :bigeek:
Tak som si dal bombardovanie a utrpenie s udrzanim stability pokracovalo. Ta bestia hadam nikdy neleti rovno, najma vario sa nikdy neukludni a svisti raz hore a raz dole. Trafil som kusok za tovaren - a aj to viac menej so stastim :sm19:

Takze vecer dalsi trening. Dufam, ze po sobote nepojdem vyhrabavat miny na Ladozske jazero.
 
Hoper
mno mi přijde, že díky tomu "blbému" výhledu z Bettyny se taky pořád stáčím doprava ...
 
313_OTU_oblak
""Bombs Away," ohlásil lakonicky bombometčík. Zapomněl jsem při svých testech vypnout Bombs Automation. Myslím, že jsem nic netrefil. Opatrně jsem to ohlásil svým kolegům. "Fakt tam žádný bomby v podvěsech nemáš," ohlásil poněkud zbytečně falkon.
"

Tak tohle mne naprosto dostalo.Šklebící se:sm6::sm38:
 
CZAF_mrazik
ja a velitel? sis na chatu mi furt rvou spravce tady velitetele ach jo, bohuzel nemuzu nikdy predem potvrdit treningy pres tyden bo mi vyssi autorita v ty nejlepsi casy vzdy zabavi masinu (18-22) v sobotu letim i kdybych me ze sibire prijit pesky
 
CZAF_mrazik
wov bezva 4ku beru vsema deseti
 
AH_James_Gastowski
Já budu moct potrénovat až v pátek večer asi tak od 22.00, takže bysme trošku mohli něco vyzkoušet. Mungo, Paegasi, (Mrazíku?) máte čas? Nebo jsme takoví machři, že to zaletíme bez tréningu? Úsměv

Mrazíku, nepochopil jsem to "4ku beru" jestli to znamená pozici 4, nebo že bereš vedení 4ky. Každopádně já to klidně povedu, bombardování zvládnu, horší bude navigace, ale to snad taky zvládnu :sm43:
 
CZAF_mrazik
myslel sem tu pozici, nesasim odpovednost za vic nez za sebe,max jeste tak za posadku
 
Mungo
Gastowski: Mensi problem, v piatok mame posedenie pri predvianocnej kapustnici, takze to obavam sa z mojej strany nebude moc mozne. Takze ak mensi trening, tak do uvahy prichadza az v sobotu.

Holt, budeme musiet byt machri :-)

Ale mali by sme sa aspon dohodnut na letovej formacii a sposobe bombardovania (ako to vlastne funguje, zhodia lietadla bomby automaticky ked ich odhodi zameriavac vo veducom lietadle, alebo jeho pilot zahlasi "bomby - Teraz!"?
 
AH_James_Gastowski
No já bych navrhoval letět ve formaci diamant a zaměřovat cíl bude asi jenom velitel a při odhozu zařve a ostatní odhodí podle něj (no prostě tak jak to píše Enty v briefingu).
 
Přejít na fórum:
HANÁCKÉ SLET
HANÁCKÉ SLET 14.6.-16.6.
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

21-05-2024 07:41
Zkusil bych se zeptat na fóru 310raf.com

19-05-2024 10:25
Akutní máte někdo fotku Spitfiru 313.SQN s invazními pruhy? A mohl bych ji vidět? Nemám jedinou ...

15-05-2024 22:10
2 z 16 snad to stihnu na termín. Ale ty pruhy jsou děs.

15-05-2024 21:49
Nesnáším proužky o šířce 46 cm! Děs. A ani jeden to nemá stejně!

09-05-2024 09:43
Thou shalt not bear false witness.

08-05-2024 22:45
A nebo naopak? Takove "you" je i pro jednotne cislo a preklada se jako "ty"?

07-05-2024 20:34
Angličané si jenom vykají. Takove "you" je i pro množné číslo. Tedy v češtině se vždy překládá jako "vy".

06-05-2024 11:24
Ještě Paulusi napiš že "takoví angličané si jenom tykaji." Úsměv

05-05-2024 18:15
Ale hovno. Co je správné, určuje společnost a její kultura.

03-05-2024 11:15
Vykání je následek nepochopení formy vlády pozdních římských císařů. Koncem Římského císařství spoluvládli čtyři vládci. Proto byli oslovován jako celek. Tykání je správné.

34,918,420 návštěv