May 05 2024 04:27:16
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 2

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,745
· Nejnovější pilot: Kokes
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
Wings over Vietnam
Strangy
Přidám se do diskuse s jednou otázečkou. Jak se dá vyhnout střele s dlouhým dosahem? V kokpitu mi to začne pípat a na radaru blikat letoun co mě zaměřil (apoň myslím). Já ale i když vidím letoun na radaru tak ho nemůžu zaměřit, pak se to rozpípá v kratších intervalech a to už je zle. Snažím se prudce manévrovat a vyhodit klamný cíle, ale ty jsou mi přijde asi proti radarem navaděným střelám k ničemu, ty jsou zřejmě jen proti tepelným střelám krátkýho dosahu. I když si myslím, že letím proti střele, tak ji nikdy nevidím a najednou bum. Někdy mi to v kokpitu nezačne ani zrychleně pípat a najednou vidím v zrcátkách, že mi hoří prdel. I když v tomhle případě to bude asi tepelnej Atol, nebo jak se ty ruský rachejtle jmenujou. Konkrétně je to sim WOE a letím s F-15 a proti mě mig-27, nebo mig-23.
 
Rigor Mortis
Zkusím také přispět se svou troškou do mlýna. WoV a WoE jsem tedy lítal velmi krátce, ale zbraňové systémy by měly mít stejný princip jako LockOn, kterého mám naštudovaného a nalítaného dost.

Rakety s pasivním naváděním - Standartně IR naváděné se navádějí pouze na EM (v našem případě tepelné) záření vydávané letounem-cílem. Po odpalu se navádějí autonomě. Mají většinou krátký dosah, jsou malé a obratné. Použití pro Dogfight - boj WVR. (Sidewinder, R-60, R-73)

Rakety s poloaktivním navedenmím - Střela s delším dosahem, která se navádí na radarový paprsek odražený od cíle. Střela nemá svůj vlastní radar! Cíl je tedy potřeba až do zásahu ozařovat radarem buď střelcova letounu nebo letounu, který s ním spolupracuje. Použití i pro boj BVR. (Sparow, R-27...)

Rakety s aktivním navedením - Stejná jako poloaktivní, pouze s rozdílem, že střela obsahuje vlastní radar a po odpalu je schopna se na letoun-cíl zaměřit sama a tudíž nepotřebuje asistenci radaru střelcova letounu. (AMMRAM, Phoenix, ruské si už nepamatuji...)

Ativní střely se zaměřují různými způsoby. Může se navádět celou dobu svým radarem, ale pak na sebe upozorní cíl. Nebo se pro první fáze letu využije navedení radarem střeleckého nebo jiného letounu, nebo dnes i inerciální či GPS systém a vlastní radar střely se aktivuje až v závěrečné fázi letu, aby měl cíl co nejmenší čas na protiakci či únik.

Je to velmi zkrácené a okleštěné. Doporučuji si opravdu poctivě přečíst něco o způsobech BVR a WVR boje, o režimech radaru, o varovných systémech RWR, protiopatření atd atd. Pěkné manuály na Lock Ona se o těchto věcech dají najít na netu i v češtině a dá se to určitě použít i v jiných simech. Zkrátka u simů letadel, která už nejsou ušitá ale snýtovaná, je potřeba se učit, se učit, se učit a pak teprve lítat. :-)
 
VioletLightning
koukni, kde máš RWR a na něm se ti ukazuje, odkud hrozba jde (a snad i jestli je to SAM nebo AA)
divoké změny kurzu nepomůžou, když v konečném důsledku poletíš furt jedním směrem :)

raketa tě potřebuje buďto ztratit z "výhledu" (čiliž nějaké přírodní překážky) nebo manévrem, který ona není schopna následovat. Případně je schopná, ale ztratí při něm rychlost (palivo) a už pak není schopna tě dohnat (ty tu ryhlost ztratit nesmíš, paliva bys měl mít podstatně více než ona ;) )
nebo když je hezky vidět díky kouřové stopě, tak ve vyzkoušené vzdálenosti udělat barel či jinou změnu směru, na kterou nestačí zareagovat a neškodně prolétne na svém původním kurzu do dáli kolem tebe

ad pípání - jedno je, že tě nepřátelský radar "osahává", to druhé horší je, že si loklej a patrně k tobě letí pozdrav

proti radaru byl kdysi staniol, ale teď (F-15) spíš rušičky... Jenže na zdroj rušení umějí taky poslat rachejtli, takže... :))
 
Mungo
VioletLightning napsal:
Sparrow v Namu už mohl být poloaktivní, čiliž se cíl musel držet jen "chvíli", od určité vzdálenosti si ho držela raketa sama
Sorry, poloaktivny znamena prave to, ze musis ciel ozarovat lietadlom.
Pasivny - vyuziva ziarenie vysielane cielom. To znamena IR strely a strely navadzajuce sa napr. na radiolokator ciela, pokial je zapnuty
Poloaktivny - strely navadzajuce sa na EM ziarenie odrazene od ciela, co je Sparrow a odvodene. Ciel je teda aktivne ozarovany, ale nie samotnou strelou
Aktivne - strela sama nesie vysielac EM ziarenia. Dnesny AMRAAM a podobne.

Sparrow by si mohol pouzit tak ako pises za predpokladu, zeby mal sam vysielac alebo iny detektor napr. na IR principe. Podobnym sposobom sa da pouzit AMRAAM, pokial si mozes dovolit pokracovat v kurze k cielu - sledujes ho svojim radarom a aktualizujes udaje o polohe ciela pre letiacu strelu a ona az v koncovej faze vyuzije svoj vlastny RL.

Strangy napsal:
Přidám se do diskuse s jednou otázečkou. Jak se dá vyhnout střele s dlouhým dosahem? V kokpitu mi to začne pípat a na radaru blikat letoun co mě zaměřil (apoň myslím). Já ale i když vidím letoun na radaru tak ho nemůžu zaměřit, pak se to rozpípá v kratších intervalech a to už je zle. Snažím se prudce manévrovat a vyhodit klamný cíle, ale ty jsou mi přijde asi proti radarem navaděným střelám k ničemu, ty jsou zřejmě jen proti tepelným střelám krátkýho dosahu. I když si myslím, že letím proti střele, tak ji nikdy nevidím a najednou bum. Někdy mi to v kokpitu nezačne ani zrychleně pípat a najednou vidím v zrcátkách, že mi hoří prdel. I když v tomhle případě to bude asi tepelnej Atol, nebo jak se ty ruský rachejtle jmenujou. Konkrétně je to sim WOE a letím s F-15 a proti mě mig-27, nebo mig-23.
Pouzivas spravny typ klamnych cielov a popripadne rusicku? Oba Migy myslim ze nenosia este skutocne high-tech strely, aj ked su na vyssej urovni, nez tie predchadzajuce.
Mig-27 nemoze niest RL navadzane strely, kedze ziaden radiolokator nema. Len IR
Mig-23 moze niest oboje a ako na potvoru este Sovieti svoje strely stredneho dosahu vyrabali nielen ako RL navadzane, ale existovali aj verzie s IR hlavicou. Takze ozaj pozor, co to na teba leti.
 
Rigor Mortis
U mého příspěvku raději ignorujte zkratku EM u pasivních střel. Sice jsem vycházel z toho, že teplo je také EM záření, ale ať mám s Mungem stejnou terminologii a zbytečně nematu.

Mungo moc pěkné. Já jsem tedy až do těchto detailů moc zabřehnout nechtěl, abych někoho ještě neodradil od lítání rour, ale tys to shrnul krásně.
Upravil/a Rigor Mortis dne 12-03-2009 12:46
 
VioletLightning
Mungo napsal:
VioletLightning napsal:
Sparrow v Namu už mohl být poloaktivní, čiliž se cíl musel držet jen "chvíli", od určité vzdálenosti si ho držela raketa sama
Sorry, poloaktivny znamena prave to, ze musis ciel ozarovat lietadlom.
Pasivny - vyuziva ziarenie vysielane cielom. To znamena IR strely a strely navadzajuce sa napr. na radiolokator ciela, pokial je zapnuty
Poloaktivny - strely navadzajuce sa na EM ziarenie odrazene od ciela, co je Sparrow a odvodene. Ciel je teda aktivne ozarovany, ale nie samotnou strelou
Aktivne - strela sama nesie vysielac EM ziarenia. Dnesny AMRAAM a podobne.
...


Mungo, jsem zmaten...

AIM-7A Sparrow I (AAM-N-2) práce na prvním typu PLŘS začaly již v roce 1947 na základě požadavku US NAVY. Vývoj pokračoval obtížně takže první ůspěšné letecké střelby proběhly až v roce 1952. Sparrow I byl zařazen do výzbroje roku 1956 byl používán na letounech F3H-2M Demon a F7U-3M Cutlass. Systém navádění střely byl po paprsku radiolokátoru což jí činilo použitelnou pouze za dobrého počasí při viditelnosti cíle a jen na krátký dosah.Bylo postaveno kolem 2000 kusů.

AIM-7B Sparrow II (AAM-N-3) práce na této střele byly zahájeny v roce 1955 ve snaze odstranit nedostatky předchozího typu byl použit aktivní radiolokační naváděcí systém(střela má svůj palubní radiolokátor a navádí se tak sama zcela nezávisle na mateřském letounu). O střelu ztratilo v roce 1956 zájem US NAVY.Počítalo se s ní sice nadále pro kanadský letoun CF-105 Arrow ale v roce 1958 byl vývoj definitivně zastaven.

AIM-7C Sparrow III (AAM-N-6) tato střela byla prvním moderním Sparrowem. Vývoj začala v 1955 firma Raytheon. Hlavní změna spočívala v použití poloaktivního radiolokačního naváděcího systému. Další změnou byla zástavba přeplňovaného raketového motoru na dlouhouskladovatelné kapalné pohonné hmoty (KPH), který střele dodával výrazně vyšší výkon.Postaveno okolo 2000 kusů.

link: http://www.mapell...sparow.htm
 
Rigor Mortis
Proč zmaten? I v tom výcucu ze článku, který jsi ve svém příspěvku uvedl je psáno, že - První Sparow byl poloaktivní, druhá verze byl pokus s aktivním navedením a u dalších verzí až do verze M se vrátili opět k poloaktivnímu navedení.
 
alfik
Strangy: Lítávával jsem kdysi i Falcona, a tam se osvědčilo (a je to i v manuálu) snažit se letět tak, abys měl střelu pohledově přímo nad hlavou. Tedy letět v takové utažené zatáčce, abys měl úhel svého letounu co nejblíže 90 stupňů k dráze střely. Příklad: letí zleva - tak prudce doleva, utaženou zatáčkou, a když dáš hlavu nahoru nad sebe, což je v této zatáčce vlastně rovnoběžně se zemí, tak abys ji viděl. Ve chvíli kdy ti začně "klouzat" dozadu, tak tě míjí. "Klouže"-li ti dopředu, tak jsi zatáčku přetáhl a začínáš letět jakoby naproti té střele a to je zase špatně.
Lepší borci (pokud mají dostatečnou výšku) pak už jen přidají takovou vylepšku pro fajnšmekry, že tu zatáčku začnou směrem šikmo dolů, a pak pokračují obloukem s vybráním šikmo nahoru. Ta střela celkem logicky začne klesat na svůj cíl (na tebe) a ve chvíli kdy zase začneš stoupat je pro ni těžší tě sledovat a spíše bouchne do země.
No a nakonec - modli se... protože ani tento návod tě úplně vždycky nezachrání Vyděšený
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
 
Joe Hallenbeck
yerrx napsal:
manuál jsem hledal ale nenašel



jinak jestli to s tim waleyem fakt je jak říkáš tak je odchylka +- 500m Šklebící se


Nasel jsem to:
"You can select a ground target (red box)in the game and the guided bombs will go for that target (if they are delivered within correct parameters), but you don't actually use the ground radar to select/lock the target."

"if you left the defaults alone...hit the "E" key to select the target, default "\" is the air to ground munition selection...then align yourself and when you would like to kill the little digital bad men, with the air to ground mode selected, whatever you use to fire the missiles will now drop the bombs..."

A dalsi:
"Regarding targeting in Hard settings, I play with all the realism settings on hard except for visual targeting and HUD. I leave these on medium, and I think that's fair given the lack of complex targeting/navigational equipment and the fact that were limited to what we can see by our monitor resolution.

Bridges and buildings can be visually targeted if they are the primary target for the mission."
Upravil/a Joe Hallenbeck dne 12-03-2009 13:37
313_FlyBoy
RY-C
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

03-05-2024 11:15
Vykání je následek nepochopení formy vlády pozdních římských císařů. Koncem Římského císařství spoluvládli čtyři vládci. Proto byli oslovován jako celek. Tykání je správné.

30-04-2024 10:19
Teď se tyká všude. Každý je familierní jak kdybychom všichni spolu pásli husy.

29-04-2024 20:53
Tem Teamspeak jedete trojku nebo pětku? Mně se nechce nikam registrovat.

29-04-2024 20:44
Jsem zapl discord. FUJ! Proč mi tam všechno tyká? To je tak nezdvořilé a neuctivé.

24-04-2024 12:25
-Vzrusuju te? - -Docela jo, jsi krasna zenska a chtel bych byt tvuj princ. - -To je pekne. Ale na to jsem se neptala. Potrebovala bzch yjistit, jak se yapina ceska klavesnice. Pomuyes mi?

22-04-2024 20:31
Njelepší je kombinace FF (s pluginem kačera)+uBlock ;-)

21-04-2024 09:36
No zatím ještě není. Neumí blokovat vyskakovací okna.

19-04-2024 23:01
jo, kačer je dobrej Úsměv

19-04-2024 17:04
No já asi přejdu na duckduckgo, až jej vyladí.

16-04-2024 11:52
To jsou Jaromíre defekty z realtime anti-anti-ads google teroru. Chyba není na tvém přijímači. Už před 3 rokama jsem Chrome definitivně odinstaloval a přešel opět po 20 letech na FF

34,817,799 návštěv