Protože se pomalu blíží Vánoce, chtěl jsem si upgradovat zážitek z létání a pořídit si k joysticku plynovku (protože se v normálních cenových relacích samostatně neprodává, byl by to joy s plynovkou Thrustmaster T.Flight HOTAS asi za 980,-).
Pak jsem si ale řekl, že v IL2, FE a RoF vlastně taková plynovka nebyla a že mnohem reálnější by byl Saitek Throttle Quadrant.
Jaký názor na to máte vy?
Nevíte, jestli se dá osa Quadrantu rozpůlit (na 0-50% a 50-100%), abych na jednu z páček mohl namapovat trim výškovky a neutrál by byl uprostřed?
Nebo nějaké zkušenosti s Quadrantem od CH? (Vzhledem k ceně by ale musel být výrazně lepší než SAitek).
"plynovka" v nejakej podobe je normalna aj pre lietadla WW2 - aspon niektore mali nejake to tlacidlo aj na plynovke.
Nejake hratky s osami by mali byt mozne - ale ja mam kvadrant zo Saitek-Yoke - co by IMO malo byt to iste. Polit ju nemusis; neutral trimu vyskovky je uprostred rozsahu.
S quadrantom od CD nemam ziadnu skusenost. Ale pri jeho cene mas minimalne 2 KS quadrantov od Saiteku - jediny problem by potom mohol byt, ze Sturmovik vidi len 4 ovladacie zariadenia; takze by si nemohol mat viac, nez Joystick a pedale (co by ale komfortne stacilo)
Já jsem váhavý střelec, než se rozhodnu, tak už budou za dveřmi
Nejake hratky s osami by mali byt mozne - ale ja mam kvadrant zo Saitek-Yoke - co by IMO malo byt to iste. Polit ju nemusis; neutral trimu vyskovky je uprostred rozsahu.
Dík, to je přesně to, co jsem potřeboval vědět. Ještě ohledně životnosti - jak dlouho už ten quadrant používáš? Páčky se neuvolnili a nepadají z pozice?
Kolko ho mam neviem a nie som nejaky extremne intenzivny letec, navyse preradujuci rychlosti ako o zivot. Pouzivam to najma na mierumilovne funkcie ako vrtula, klapky a trim, plyn ovladam inou osovu.
Packy maju rozumne trenie a drzia polohu; ich koncovky su fixovane v polohe naliatkom; takze ak nebudes menit konfiguraciu koncoviek kazdu chvilu a nezbrusis ho, nie je dovod, aby zacali odpadavat.
Treba si to pozriet v nejakom lietadle ktore ti zobrazuje skutocnu polohu klapiek, ja som si to zaznacil potom fixou, aspon tri rysky akože bojove, vzletove a pristavacie. Robil som to myslim podla Macci MC205, ten ma v kabine pekny budik na to, výchylka je v stupňoch.
Letu zdar.
Tak jsem si chtěl označit pozice klapek na číselníku HW páky.
Zkoušením (klávesy F/V) v kokpitu jsem dospěl k tomuhle:
- zavřené...100% číselníku
- bojové...68% číselníku
- vzletové...53% číselníku
- přistávací...0% číselníku
Kdybych to jenom spočítal, tak dojdu k jiným číslům, resp. jsem právě zjistil, že číselník HW páky je dost nepřesnej/posunutej nebo nechodí lineárně. Zkoušeno na MC.205 (1944). Např. bojové klapky se nacházejí na lineárním číselníku letadla na 9. dílku z 45. Takže (1 - 9/45) x 100 = bojové klapky na 80% HW číselníku, což je docela rozdíl (1/6). Prostě je to asi o jeden cm posunutí páky.
Tyhle páky už víckrát ne: https://www.alza....d84006.htm
Mám je asi rok. Bylo mi divný, proč mi vždycky začnou hořet motory u startu Mé 262. Při plynulém zvyšování tahu motoru hodnoty skáčou jak koza klidně o desítky %, což značí jistý crash.
Třeba při přistání chci jemně ubírat z výkonu 50 na 30% a při dosažení 35% to skočí na 60% a podobně.
Stejně tak klapky. Ani neletim nijak rychle a při stáhnutí do bojový polohy se klapky seknou = game over.
Jdu to reklamovat a už to nechci vidět.
Mohl ti odejít USB port. Mě odešel na starém Cyborgu Evo a projevilo se to tím, že napřed nešly některá tlačítka, a potom mi to začalo "shazovat" běžící programy a některé prostě nešly spustit.
Možná s ním má fa Saitek nějaký problém
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
To Onrej1: To dělá běžná oxidace jezdce trimru. Já už mám třetí Throttle Quadrant, po dvou letech mi to vždycky začlo dělat to samé co Tobě a tak ty páky pravidelně obměňuju. Leze to do peněz, ale co se dá dělat...
Neboj Bivoji, rok je málo,ale za pár dalších se nebudeš stačit divit. Začne ti to skákat z nuly na sto a spátky v jakékoli poloze. Ověřeno na dvou kusech co za těch x let u mne stáli na stole. A náprava žádná. Pokud je protočíš a pak usadíš cic fungují,ale zas odstraníš ty polohový tlačítla pod nulou. Leda si dodat hall senzory a zkusit předělat. Ale zas za ty roky práce nadělaly přehršel.
Ale na peška s vadným kusem rovnou zapomeň. Není to jen můj případ.
Požívají to nevhodným způsobem. Součástka, kterou Saitek zvolil, rozhodně neodpovídá aplikaci. Při denním lítání se musí projevit (bez nastaveného dumperu) závady od 6 do 14 měsíců. Ledaže by někdo lítal z A do B a používal quadrant jen při startu a přistání. Ještě ke všemu si dovolí dát přívlastek Pro. V zásadě po 6 měsících nemusí stačit ani to vyčištění, když bude prodřená odporová vrstvička až na tišták.
Tudíž, není to hračka, je to měřící zařízení a musí to vydržet nejméně 2 roky denní provoz 8 hodin.
Stejnej případ...Nasral jsem se vyrubal to a nechal jen ty tlačítka Sice to pořád vidí osy,ale naučil jsem se je ignorovat a tak nějak se vyrovnal s tím,že tohle se Saiteku opravdu nepovedlo.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.