The V-1 rocket is a completely new object type with a new set of parameters. To use it, open Full Mission Builder, load a map, and in the object browser find a Rocket object set. From here you have a choice of a V-1 Ground and a V-1 Air object. These basically function the same, except the Ground object starts on a rail while the Air object starts in mid-air.
You can place an Air V-1 anywhere, while a ground V-1 should be placed on flat ground. Both should be places with no mountains, hills or buildings immediately in front of its path. Pressing Insert or ctrl-clicking the ground places the rocket under the mouse cursor. This is its starting waypoint, one of only two possible. The final waypoint is not created in the same way as plane or vehicle waypoints. Instead you must go to the Rocket tab of the Object window with the V-1 selected, press the Set button, and drag and click the target waypoint on the target area. You can drag and drop it later to fine-tune the aiming.
The rocket always flies to target at around 2625 +/-200 meters of altitude; thus for Ground V-1s your target should be far enough for it to climb to that altitude. Usually it’s not a good idea to place a V-1 target close to its launch point since it’s very likely to miss in this case.
There are more important parameters you must set in the Rocket tab of the object window, namely the Timeout, Count and Period.
The Timeout parameter sets the initial time between the start of the mission and the launch of the first V-1. The first box is hours, the second is minutes. It’s best to set this value to at least two minutes (0:2) to allow the first V-1 to launch correctly. Setting it to a lower value may cause the first rocket not to launch at all.
The Count parameter sets the total number of V-1s launched from the current point towards the current target. If you want several V-1s to launch from the same point but towards different targets, you must create multiple launch points with different targets, and set their Timeouts to different values.
Finally, the Period parameter sets the time interval between the launches of each subsequent rocket from this point.
The rocket itself appears on the rail at exactly half the Timeout or Period time; during the other half of the interval the rail appears empty. For example, if the Timeout is set to 10 minutes and Period is set to 20, then the rail will appear empty for the first 5 minutes of the mission (timeout / 2); the rocket will appear on it for the next 5 minutes and launch at 00:10 of game time; then the rail will appear empty for the next 10 minutes (Period / 2) and then the rocket will sit on it for the remaining 10 minutes of the Period; etc.
The last important point is that the V-1 is not an airplane but rather a special other type of object; therefore it will not have a plane-like camera attached to it. In order to watch the V-1s take-off and fly you must place ground cameras around its launch point or across its mission path.
But of course the best way to look at V-1s is from an airplane. Our V-1s are “tippable”. They pack a lot of explosives so it’s not always a good idea to shoot at one; it may take it with you when it explodes. A better historical way to destroy it is to fly alongside it matching your airspeeds, close formation and then gently touch its wingtip with yours. Since the V-1 has no ability to stabilize itself horizontally it will go into a diving turn and hit the ground below instead of exploding in your face. Good luck!
ed: nevím jestli umíš anglicky, ale toto je C&P z ReadmePF.rtf, který bys měl mít v adresáři Ila...
pokud anglicky neumíš, budto ti to někdo jiný shrne v rychlosti nebo se k tomu časem dokopu snad já...
Upravil/a Hoper dne 21-10-2008 20:09
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Když chceš aby startovala ze vzduchu, dáš v-1 air a nastavíš cíl. Raketa pak vystartuje ve výšce tuším 2500 metrů a letí k cíli. Když chceš aby startovala ze země, dáš v-1 ground a nastavíš cíl, raketa pak startuje z rampy a stoupá. Pokud si vzpomínám, je tam nastaveno, že každých 20 minut vystartuje nová raketa, ale jde nastavit start třeba každou minutu.
Tady je z výňatek z originálního ilovského českého readme
Používání raket V-1
Zcela novým objektem je raketa V-1, u kterého se může nastavit řada parametrů. Otevřete Kompletní editor, nahrajte mapu a v nabídce Objekty si vyberte raketu V-1. Zde máte možnost si vybrat „V-1 ve vzduchu“ a nebo „V-1 na zemi“. Funguje to stejně jako u ostatních objektů, ale jak vyplývá z názvu možností tak V-1 se na začátku mise objeví už ve vzduchu (první případ) nebo na startovací rampě zemi (druhý případ).
Objekt „V-1 ve vzduchu“ můžete umístit kamkoli zatímco „V-1 na zemi“ musíte umístit na rovný terén. Oba dva objekty nesmí mít ve směru letu žádné překážky, jako jsou hory, kopce nebo budovy. Zmáčknutím klávesy Insert nebo klávesy Ctrl se současným kliknutím na mapu umístíte raketu na místo, kde je kursor. Toto místo je současně jeho prvním otočným bodem (bod startu) ze dvou možných. Druhý a zároveň poslední bod (bod dopadu) se neurčuje stejně jako u letadel nebo vozidel. Musíte si přejít na záložku Raketa v okně Objektu a mít současně vybranou raketu V-1, klikněte na tlačítko Určit, kliknutím a držením tlačítka myši si chyťte a táhněte otočný bod na požadované místo dopadu. Toto lze provést i později pro přesnější umístění bodu dopadu.
Raketa vždy letí k cíli ve výšce okolo 2625 +/-200 metrů, z toho důvodu by měl být cíl pro „V-1 na zemi“ dostatečně daleko, aby raketa stačila vystoupat do této letové výšky. Obecně není vhodné umístit cíl blízko startovacího bodu rakety V-1 neboť ta pak nemusí trefit svůj cíl.
Na záložce Raketa v okně Objektu jsou další důležité parametry, které musíte nastavit: Čekat, Počet a Cyklus.
Parametr Čekat určuje, jak dlouho po začátku mise bude první raketa V-1 čekat, než odstartuje. První okénko jsou hodiny a druhé minuty. Nejmenší doba, kterou by bylo vhodné zadat, jsou dvě minuty (0:2). Tím si zajistíte, že raketa korektně odstartuje. Pokud nastavíte menší interval, pak nemusí první raketa odstartovat vůbec.
Parametr Počet určuje celkový počet raket V-1 vpuštěných z tohoto startovacího bodu. Pokud si přejete, aby několik raket z tohoto startovacího bodu letělo i na jiné cíle, pak musíte vytvořit nové startovací body a určit jim nové parametry včetně cíle.
A nakonec parametr Cyklus stanovuje interval mezi startem jednotlivých raket z tohoto startovacího bodu.
Raketa se objeví na startovací rampě přesně v polovině nastaveného času v parametru Čekat nebo Cyklus, během druhé poloviny tohoto času je rampa prázdná. Například pokud je parametr Čekat nastaven na 10 minut a Cyklus na 20, pak rampa bude prázdná prvních 5 minut (Čekat/2) po začátku mise a odstartuje v 00:10 herního času, po dalších 10 minut zůstane rampa prázdná (Cyklus/2) a na dalších 10 minut se objeví raketa na rampě, atd.
Poslední důležitou věcí je si uvědomit, že V-1 není letadlo, ale specifický objekt a proto nemá vlastní kameru jako letadla. Pokud chcete sledovat start nebo let V-1 musíte umístit na zemi kamery okolo startovacího bodu a nebo okolo jeho letové trasy.
Samozřejmě nejlepší způsob, jak sledovat V-1, je z letadla. Naší V-1 se lze „dotýkat“. Sestřelování V-1 není dobrý způsob jejich ničení, neboť mají značný detonační rádius a po výbuchu by smetla vaše letadlo i s vámi. Podle historických pramenů se ničily ve vzduchu rakety V-1 tak, že se k nim přiletí „do skupiny“ co nejtěsněji to jde a jemným náklonem křídla se dotknete křídla V-1. Protože se po tomto impulsu V-1 nedokáže sama stabilizovat zpět do horizontálního letu, přejde do klesání, až se srazí se zemí. Hodně štěstí!
A tady je jedno vylepšení skinu V-1 z AAA od 4./JG53_Badgera, myslím dost povedené.
[img]http://i111.photobucket.com/albums/n154/uscstaylor/V-1.jpg[/img] is not a valid Image.
Samozřejmě nejlepší způsob, jak sledovat V-1, je z letadla. Naší V-1 se lze „dotýkat“. Sestřelování V-1 není dobrý způsob jejich ničení, neboť mají značný detonační rádius a po výbuchu by smetla vaše letadlo i s vámi. Podle historických pramenů se ničily ve vzduchu rakety V-1 tak, že se k nim přiletí „do skupiny“ co nejtěsněji to jde a jemným náklonem křídla se dotknete křídla V-1. Protože se po tomto impulsu V-1 nedokáže sama stabilizovat zpět do horizontálního letu, přejde do klesání, až se srazí se zemí. Hodně štěstí!
Už se to někomu z vás povedlo? Já zatim vždycky úspěšně explodoval
Oleg nějak pozapomněl dodat, že Němci na taktiku "sundavání" křídlem přišli a dávali na ně roznětky. Takže milý spojenec přilétl, ťuknul křídlem do křídla a - úspěšně explodoval jako ty ;)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Mě se to jednou povedlo. V jednotlivých misích pro Brity je jedna mise s P-51 na sestřelení V-1. Po asi deseti pokusech se mi povedlo srovnat rychlost s V-1 a podsunout křídlo mustangu pod křídlo V-1. Ta se naklonila a pomalým pádem to zapíchla do země. Nejsem v tomhle úplně odborník ale má to co do činění s aerodynamikou. Mustang nějak naruší aerodynamické proudění kolem jednoho křídla V-1 to se zvedne a gyroskop bomby takový náklon už nezvládne vyrovnat a proto se zřítí. Zkuste to taky.
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.