PhysX hardware z graficke karty.
|
WT_Horrido |
Přidané 12-08-2008 23:44
|
Fusioner
Příspěvek: 10264
Založený: 30.09.05
|
Dnes dala nVidia na net nove ovladace 177.83 ktere jsou v baliku spolu s novyma ovladacema PhysX 08.08.01 ktere pridavaji podporu hardwarove akcelerace fyziky (a CUDA) pro vsechny karty od 8800 nahoru (dosud to fungovalo oficialne jen na devititisicovkach a vys).
http://www.nvidia...wnload.asp
Otestovano na Ageia Island v GRAW2 http://www.youtub...2cs1o_qqAI
Funguje to, vypada to moc pekne, prostredi reaguje na strelbu a vybuchy, vsude leta bordel a listi uplne jako v tom videu tak ted jen aby se toho chytli programatori. Na me 8800GTS zaple PhysX efekty na max sezerou asi 25 fps.
A ATI... ma lepsi obraz
Upravil/a WT_Horrido dne 12-08-2008 23:46
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
|
|
|
|
606_Temp |
Přidané 13-08-2008 09:55
|
Stařešina
Příspěvek: 5502
Založený: 19.08.07
|
A o tech 25 fps vice.
PhysX je jen jedna velká bouda. prostě ti to přidá jen další efekty aby ti to žralo výkon
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
|
|
|
|
WT_Horrido |
Přidané 13-08-2008 10:36
|
Fusioner
Příspěvek: 10264
Založený: 30.09.05
|
No tak to mas jako hi-res textury, lepsi cmoudiky, vodu ci stromecky ve Sturmovi. Taky je to bouda co zere vykon. A mas to vsechno vyple?
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
|
|
|
|
XXX_Dazz |
Přidané 13-08-2008 13:08
|
Uživatel
Příspěvek: 1411
Založený: 29.09.05
|
606_Tempik napsal:
A o tech 25 fps vice.
PhysX je jen jedna velká bouda. prostě ti to přidá jen další efekty aby ti to žralo výkon
Hry tady jsou od toho aby žraly výkon, proč by jsi pak měl PC které máš že ? |
|
|
|
clone9cz |
Přidané 13-08-2008 13:09
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 5062
Založený: 09.10.05
|
moment, horrido, tady mi neco nesedi s moji rok starou predstavou
... kdyz pises "zaple PhysX efekty", tak to myslis na jedne karte ? nebo mas 2 a jednu extra pro PhysX ?
Kdybys mel extra grafickou kartu pro PhysX, tak bych cekal, ze to napises ponekud jinak, jak to tedy funguje ?
|
|
|
|
XXX_Dazz |
Přidané 13-08-2008 13:10
|
Uživatel
Příspěvek: 1411
Založený: 29.09.05
|
Jede to na jedné grafice |
|
|
|
WT_Horrido |
Přidané 13-08-2008 13:29
|
Fusioner
Příspěvek: 10264
Založený: 30.09.05
|
Presne tak.
http://www.extrah...nich-dejin
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
|
|
|
|
606_Temp |
Přidané 13-08-2008 13:37
|
Stařešina
Příspěvek: 5502
Založený: 19.08.07
|
jenže když to jede na jedné grafice, tak výpočty physX žerou výkon pro výpočty grafiky. Stačí se podívat na testy a s PhysX jedou pravě proto hry pomaleji. Mimochodem AMD s Intelem prosazují zaběhlejší fyzikální engine a to HAVOK, který je lepší a který bude využívat CPU (GPU až později). CPU se vám beztak fláká víc než grafika. Nebo alespoň lidem s dvou(tri, ctyr) jadrem. PhysX je jen techdemo bouda. Bud si ho zapnete a budete muset snížit ostatní nastavení grafiky aby to bylo plynulé, nebo ho nezapnete a budete mit nastaveny vetsi detaily. Vysledek je stejne
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
|
|
|
|
WT_Horrido |
Přidané 13-08-2008 14:12
|
Fusioner
Příspěvek: 10264
Založený: 30.09.05
|
Jo to je fakt, pomaleji to jede, misto 100 fps je tam hned 75 nekdy i 60 ci 50 fps.
Samozrejme pokud neco jede normalne na 45 fps tak ubytek 25 fps je problem. Nicmene to neni zalezitost implementace PhysX, vzdy se da poridit za par supu 9600 nebo neco takoveho na samostatnou akceleraci pripadne pri modernizaci ponechat starou kartu...
A vysledek opravdu neni stejny.
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
|
|
|
|
XXX_Dazz |
Přidané 13-08-2008 14:19
|
Uživatel
Příspěvek: 1411
Založený: 29.09.05
|
Na 22" monitoru se ti flákají i dnešní grafiky za 5000 Kč. Nezapomeň že na plynulý obraz ti stačí nějakých 40fps. Podívej se na rozjeté projekty s PhysX já bych to jako boudu neviděl zvlášt, když to srovnám s projekty s Havokem
A AMD a Havok to je taky otázka, AMD si nechává otevřená vrátka pro výpočet fyziky na GPU a to podporou a příjetím standadu OpenCL
PhysX je na rozdíl od Havoku fungující a dobře marketingově rozjetá věc. Myslím že díky dobré spolupráci nVidia a vývojářů her bude i celkem úspěšný.
Upravil/a XXX_Dazz dne 13-08-2008 14:21
|
|
|
|
Patrikhuhu |
Přidané 13-08-2008 14:21
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 277
Založený: 29.09.05
|
Nezmiňoval se náhodou Oleg při nějakém rozhovoru o podobných "vychytávkách" pro BoB?? Předpokládám, že asi půjde zase cestou svojí "fyziky" ne? |
|
|
|
Blc |
Přidané 13-08-2008 14:41
|
Nováček
Příspěvek: 31
Založený: 12.06.08
|
Nechápu vás. Místo toho , abyste byli rádi, že vám ty drivery odemkly věcičku navíc, tak tu řešíte hlouposti |
|
|
|
606_Temp |
Přidané 13-08-2008 15:00
|
Stařešina
Příspěvek: 5502
Založený: 19.08.07
|
WT_Horrido napsal:
Jo to je fakt, pomaleji to jede, misto 100 fps je tam hned 75 nekdy i 60 ci 50 fps.
Samozrejme pokud neco jede normalne na 45 fps tak ubytek 25 fps je problem. Nicmene to neni zalezitost implementace PhysX, vzdy se da poridit za par supu 9600 nebo neco takoveho na samostatnou akceleraci pripadne pri modernizaci ponechat starou kartu...
A vysledek opravdu neni stejny.
nj, ale mě třeba ve hrách nezajímá max fps hodnota 100, ani průměrná hodnota FPS 40, mě zajímá minimální FPS. A pokud ho snížíš o 25FPS, tak už to bude cukat.
navíc se tu bavíme o funkci, která prozatím nemá podporu her.
A to že dnešní grafiky za 5 litrů přetékají výkonem nemusí být pravda za 3 měsíce s novýma hrama (jak už to tak bývá pokaždé). Tačí se podívat na lidi co mají grafiky za 10 litrů a minimální FPS v ilovi jim stejně klesají na 20, když je závar a mají pěkné detaily. Věří tu snad někdo tomu, že nappř BOB bude méně náročný než Il2?
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
|
|
|
|
clone9cz |
Přidané 13-08-2008 15:58
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 5062
Založený: 09.10.05
|
Tempiku, stezujes si na spatnem miste, tady to nikdo resit nebude, tak to prosim nedelej.
Naprosto opacnej pripad je ARMA, kdy si hraci koupili sestavu, aby se mohli vytahovat jak jim jede na maximalnich detailech a ejhle, ARMA nejela nikomu na maximalnich detailech at si koupili co chteli, proste hry se delaj s nejakou zivotnosti a tak se pocita i s tim, ze si lidi budou muset stahnout detaily a nepojedou na MAX, proste kazdemu podle jeho sestavy, proc omezovat horrida - nekdo lepsi vodu, nekdo lepsi stromy, treti osvetleni a ctvtej si to vsechno bude muset vypnout.
Upravil/a clone9cz dne 13-08-2008 16:24
|
|
|
|
606_Temp |
Přidané 13-08-2008 17:48
|
Stařešina
Příspěvek: 5502
Založený: 19.08.07
|
He? Já jen tvrdím, že celý PhysX je jen dalsi habadura na lidi. Horido si zrejme nemohl odpustit narazku na ATI
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
|
|
|
|
Rufu |
Přidané 13-08-2008 18:47
|
Uživatel
Příspěvek: 1348
Založený: 30.09.05
|
Je toho dost na přečtení na Pc tuningu.Nvidia udělala skvělou věc.
Funguje to na jedné kartě funguje to i na kartách ve SLI tak že jedna počítá obraz a druhá třeba fyziku .A funguje to prý i tak že v jenom PCI-E je karta od Nvidie a počítá fyziku a v druhém PCI-E je grafika od ATI na výpočet obrazu.(navíc už to nějakej programátor převed i na ATI).
Nvidie to určitě prosadí v mnohonásobně větším měřítku než AGEIA.A nová verze Havoku má už mít taky možmnost být počítána grf. kartou.Nehledě na Intel s jeho plánovanými vícejádrovými procesory.
Ohledně užití ve hrách si myslím že hardcore hráči FPS her to stejně vypnou, protože to bude kazit orientaci v prostoru .Kdežto normální sing a hry kde není potřeba mít tak moc přehled o situaci to budou užívat.
Takže stejně vyhraje ten co to bude mít nejhezčí,ale to budem vědět tak za rok.
To sem se na netu ochytřil co?
Upravil/a Rufu dne 13-08-2008 18:49
|
|
|
|
WT_Horrido |
Přidané 13-08-2008 19:22
|
Fusioner
Příspěvek: 10264
Založený: 30.09.05
|
606_Tempik napsal:
He? Já jen tvrdím, že celý PhysX je jen dalsi habadura na lidi. Horido si zrejme nemohl odpustit narazku na ATI
Ja vim, ATI to bude mit za rok a bude to mit lepsi!
Why so serious?
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
|
|
|
|
606_Temp |
Přidané 13-08-2008 19:33
|
Stařešina
Příspěvek: 5502
Založený: 19.08.07
|
no momentálně má co dotahovat nVidia. jak výkon, tak technologie jestli to bude mít ati leší za rok netuším, ale ted ma
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
|
|
|
|
clone9cz |
Přidané 13-08-2008 19:39
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 5062
Založený: 09.10.05
|
606_Tempik napsal:
He? Já jen tvrdím, že celý PhysX je jen dalsi habadura na lidi. Horido si zrejme nemohl odpustit narazku na ATI
Absolutni nesmysl, pokud se PhysX prosadi jako standard, tak to zlevni programovani, protoze PhysX uz nektery veci bude umet a dobre, hry budou teda vypadat lepe, budou levnejsi pro vyrobu a vyrobce na nich vic vydela
co PhysX rozhodne neprinese, to bude kvalita her, ktera bude porad stejne mizerna jako doposavad.
otazkou tedy je, co to prinese pro on-line hry a poletovani. pokud nebudu zdrzenlivej, tak vam PhysX bude moct pocitat vlastni letovej model, letovej model AIcek, umelou inteligenci AIcek, vlivy pocasi
jen se podivej na tenhle seznam z odkazu postovaneho horridem
výbuchy vytvářející prach a trosky
postavy s propracovanou animací pohybu
efekty realistických i sci-fi zbraní
animace šatů, interakce textilní látky sdalšími objekty nebo větrem
realistické chování mlhy nebo kouře i vpřípadě složitých objektů, snimiž přijdou do interakce (například puklina vzemi, postava procházející kouřem apod.)
simulace povětrnostních podmínek
simulace chování kapalin
animace částicových systémů
umělá inteligence
a predstav si, jak by to zvladnulo 4 jadrove CPU, no prachbidne
nezapomen taky na to, ze mame v IL2 i po 7 letech stale jeste tabulkovej letovej model
EDIT: ja od toho ocekavam spis veci, ktery nebudou videt, nez naopak
(boreni cihlovejch zdi by me po 5-10 minutach prestalo bavit)
Upravil/a clone9cz dne 13-08-2008 19:58
|
|
|
|
606_Temp |
Přidané 13-08-2008 21:34
|
Stařešina
Příspěvek: 5502
Založený: 19.08.07
|
ano, jenže to bude žrát výkon grafické karty která má počítat grafiku. Ale jak říkám, může to být k něčemu dobré, ale revoluce se konat nebude. Mimochodem už v DX10 počítá nějakou tu fyziku grafika. A pořád je tu havok, který dost možná zvítězí. Zatím je nějaká podporaa PhysX uplně zbytečná, když na tom není co hrát. Mimochodem je krásně vidět politika nVidie, která se chlubila PhysX na nových grafikách založených na GT260 a GT 280, jak je to revoluce a pak lastně jen ovladacema zpřístupní tu novou featurku i starším grafikám
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
|
|
|