Už jste někdo vyzkoušel tuto věcičku (VUZIX iWear VR920) na Sturmoviku? Je to opravdu takový zážitek jako inzerují? Názory v diskusích se různí, ale o zkušenostech na Ilovi jsem se nikde nedočetl.
O technologii samotnou, pořídil jsem si Track-IR a ten mě posunul úplně do nové dimenze, tak hledám něco dalšího. Áha, nVidii nemám, co z toho pro mne plyne?
to je otazka, nVidie se z nejakeho duvodu zacla lepe prosazovat ve stereo zobrazeni, ne ze by to ATI neumela, ale asi na nich nejaka zavada byla (mozna jeste je)
... pro nVidii bylo stereo zobrazeni zjevne svaty gral, protoze dotahla drivery do funkcni podoby prave ve chvili, kdyz se zacaly prosazovat technologie podporujici stereo zobrazeni. A tak se stava, pokud najdes nejakou stereo hracku, ze do softwarovych pozadavku pripisou "hlavne nVidia stereo drivery" ... a ty jaksi nebezi na ATI, ze
Upravil/a clone9cz dne 30-05-2008 17:04
il2 nebezi pod 3d afaik
teda bezi ale s nespravnym zobrazenim roznych ploch a pod.
skusane s 3d okularmi a myslim 93.71
dajte vediet keby sa to zmenilo...
Ne, neběží. A pochybuji že by se to změnilo, znamenalo by to v podstatě přepsat celý program, protože to nesprávné zobrazování popředí - pozadí se týká terénu, objektů i letadel. Taky jsem to prubnul.
A z tohoto důvodu to nebude nejspíš umět ani BoB protože začal být psán ještě před tím než se objevily knihovny pro zobrazování 3d...
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
k tomu, aby to bezelo ve stereu neni treba nejaka specialni modifikace enginu hry, jen je treba, aby vsechny objekty byly ve 3D a ne jen tak vypadaly (mozek se rad necha oklamat, staci mu perspektiva se stinovanim a mame tu 3D hru, kteda ve stereu nikdy nepobezi)
... pak uz staci jenom zajistit, aby program komunikoval s drivery, kdyz si reknou o obrazek z mista leveho a nasledne praveho oka
Jasně, jenže ani 3d modely samy o sobě nestačí - ještě je třeba je pootáčet o paralaxu - to je to co píšeš jako "aby program komunikoval s drivery, kdyz si reknou o obrazek z mista leveho a nasledne praveho oka".
A tyhle knihovny pro drivery graf. karet se začaly psát asi tak kolem roku 2003. Obávám se že ani v BoB není jádro psáno tak aby posílalo dva výstupy, což je pro to 3d zobrazení nutné.
Je taková fičura na pseudo3d, je to v tom že existují programy které se jakoby zařadí mezi výstup z programu a vstup grafárny a přepočítávají "vzdálenost" jednotlivých "objektů". Ale nedokáží to dost dobře v tom FPS jaké je pro simulátory nutné. Navíc i to musí ten program trošku podporovat, a to Šturm nedělá. Navíc, stejně by to fachčilo jen když bychom se dívali na letadlo proti obloze, tam je dostatečný "rozdíl vzdálenosti". Objekty na zemi jsou při pohledu z letadla příliš blízko země.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
samozrejme, ze slo o teoreticky vypocet neopirajici se o vlastnosti lidskeho oka, pokud se nad tim ale clovek zamysli, tak musi dojit k zaveru, ze to pro litani stereo zobrazeni vubec nikdy nebude potrebovat - obrazek z paintu bohuzel nekam zmizel, mrknu se po nem
PS: mozna to vypada jako silenost, ale jde o vypocet vzdalenosti, ve ktere dostane leve i prave oko, pri uziti stereo zobrazeni, stejny obrazek na danem zobrazovacim prvku
Upravil/a clone9cz dne 31-05-2008 23:48
Jen ještě dodám že právě tohle umožňuje prakticky využitelnou navigaci podle nebeských těles. Přepočítávat sférické trojúhelníky pro velikosti stran až 40 000 km je pro magory. Naštěstí, ve vzdálenostech ve kterých se Měsíc (a tím pádem i Slunce apod.) nachází se dá aproximovat na rovinné trojúhelníky, a rozdíl ve výpočtu je významně (= v řádech) menší rozdílu vypočtených hodnot. Takže, vyjde-li vám že jste nad cílem, jste nad cílem a laskavě bomběte!
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.