Cobra a vyvrtka
|
Mungo |
Přidané 19-11-2005 16:14
|
Uživatel
Příspěvek: 718
Založený: 03.10.05
|
Na Airwarfare je clanok, ako dostat kobru z vyvrtky:
http://www.airwar...fb_p39.htm
Zial neviem aky je stary a akemu letovemu modelu zodpoveda. Skusal som to podla toho postupu, ale k nicomu to neviedlo. Proste prudko pritiahnem a stroj ide do vyvrtky, ktora je takmer okamzite plocha. Pritiahnutie a vykopnutie v smere rotacie neurobi absolutne nic, ked vykopnem proti, knipel vpred a kridelka proti rotacii, tak dosiahnem nanajvys, ze lietadlo pada po spirale cumakom k zemi, ale stale je nemozne vyviest ho z toho - nech som s motorom a ovladanim robil cokolvek, akurat som sa vratil k plochej vyvrte.
Existuje nejaka moznost, ako tu masinu z toho dostat?
Upravil/a Mungo dne 19-11-2005 16:14
|
|
|
|
eduardk |
Přidané 19-11-2005 16:31
|
Nováček
Příspěvek: 4
Založený: 30.09.05
|
Ide to podstatne ťažšie ako v 4.01. Musíš vykopnúť kormidlo proti smeru otáčania, klapky full, plyn dole, vyváženie ťažké na nos. Akonáhle začneš točiť čumákom k zemi ako si spomínal pritiahni a vzápätí potlač. Ak však nemáš výšku aspoň 1500 m. radšej skáč |
|
|
|
Mungo |
Přidané 19-11-2005 19:18
|
Uživatel
Příspěvek: 718
Založený: 03.10.05
|
Hmm, mam pocit, ze to funguje nahodne. Skusal som to z 5000m, ale podarilo sa mi to vybrat tak mozno 2-3 krat z 15-20 pokusov. Skusal som zo zvedavosti vysunut podvozok, pridavat plyn a pod., ale nejake riesenie som neobjavil. |
|
|
|
GC3_Messik |
Přidané 19-11-2005 19:52
|
Uživatel
Příspěvek: 956
Založený: 29.09.05
|
nejlepším řešením je prevence. Jediné kdy to opravdu u cobry je zlé pokud vás překvapí němec a ošije vás do křídla. Okamžitě cobra jde do vývrtky.
Upravil/a GC3_Messik dne 19-11-2005 19:52
Išak je ten nejlepší! pozn. v roce 33
|
|
|
|
Mungo |
Přidané 19-11-2005 21:54
|
Uživatel
Příspěvek: 718
Založený: 03.10.05
|
Ano, to ja viem, ale to plati u kazdeho lietadla, akurat u kobry obzvlast. Mna zaujima, ci je to proste definitivne stratene, alebo sa s tym da este nieco robit - a ake su sance. |
|
|
|
eduardk |
Přidané 19-11-2005 22:00
|
Nováček
Příspěvek: 4
Založený: 30.09.05
|
No ani mne sa to vždy nepodarí, ale tá úspešnosť je podstatne vyššia, aj keď mám pocit, že hodne závisí aj na tom, či už máš poškodené krídla, chvostové plochy atd. |
|
|
|
1stCL_pbarry |
Přidané 19-11-2005 22:13
|
Uživatel
Příspěvek: 1688
Založený: 30.09.05
|
u nas na prochorovce sem z vysky osolil kobru ktera spadla do spinu, borec ji nakonec vybral. Myslim zes to byl ty messiku docela vykon |
|
|
|
CR_ARNOLD |
Přidané 19-11-2005 23:55
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 193
Založený: 30.09.05
|
Tak mi to nedalo a mé postřehy jsou takovétokamžitě dát naplno kontra nohu ale pozor,hned netlačit ale naplno přitáhnout a nechat cobru dokud se ve vývrtce nestabilizuje.a až teprve vrtá čumákem dolů,tedy v normální vývrtce, potom teprve rázně naplno potlačit,jakmile se začne zastavovat rotace,ihned dát nohy a knipl do neutrálu,jinak jste okamžitě v opačné vývrtce.
Zde přikládám track[url]vwings.org/upload/Arnold/SpinP-39.ntrk [/url]
Schválně to omrkněte:yes:
Ještě jsem zapoměl,vždy křidélka v neutrálu a na volnoběhu.
Upravil/a CR_ARNOLD dne 20-11-2005 00:01
|
|
|
|
GC3_Messik |
Přidané 20-11-2005 10:27
|
Uživatel
Příspěvek: 956
Založený: 29.09.05
|
1stCL_pbarry napsal:
u nas na prochorovce sem z vysky osolil kobru ktera spadla do spinu, borec ji nakonec vybral. Myslim zes to byl ty messiku docela vykon
jj no ten den mě pak nahoře osprchnul do křídla Fuči a z 5 + jsem jen točil a točil..
Išak je ten nejlepší! pozn. v roce 33
|
|
|
|
BP_Tyrl |
Přidané 20-11-2005 11:54
|
Diskutující
Příspěvek: 2150
Založený: 30.09.05
|
eduardk napsal:
Ide to podstatne ťažšie ako v 4.01. Musíš vykopnúť kormidlo proti smeru otáčania, klapky full, plyn dole, vyváženie ťažké na nos. Akonáhle začneš točiť čumákom k zemi ako si spomínal pritiahni a vzápätí potlač. Ak však nemáš výšku aspoň 1500 m. radšej skáč
Zkoušel jsem to a opravdu to funguje. Jediný zádrhel může nastat pokud do akce zapojíte i křidélka. Což hrozí zejména majitelům twistu.
Dále jsem při studiu vývrtky došel k názoru, že nejčastějším problémem prvotního stádia je okamžik kdy pilot zjistí, že začíná přepadávat. Většinou v pudu sebezáchovy škubne kniplem a tím si to podepíše. Mě se osvědčilo v okamžiku, kdy zjistím že jdu do vývrtky nejlépe okamžitě pustit knipl, případně letoun mallilinko připostrčit. pád přejde do půl sudu a následnou souhlasnou mírně klesavou zatáčkou lze letoun v pohodě ustálit. |
|
|
|
310_Ikar |
Přidané 20-11-2005 13:53
|
Uživatel
Příspěvek: 537
Založený: 05.10.05
|
Ted jsem na to kouk Arnolde, a musim rict ze skvela prace.
Pekne uvedeni do vyvrtky a super vybrani. Fakt je ze u ty Cobry je pekne hnusna.
Zkousel jsem to nekolikrat a funguje to super. Nejdulezitejsi je podle mne pracovat s rizenim HODNE citlive, ale to prave u Cobry plati dvojnasob. Pak je to vynikajici ero. Holt to neni ero pro kazdyho :-)
Upravil/a 310_Ikar dne 20-11-2005 14:02
|
|
|
|
3IAP_Momo |
Přidané 20-11-2005 15:16
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 199
Založený: 29.09.05
|
Arnolde, hezky!....fakt to krásně funguje...takže žádné potlačení, ale nejdřív přitáhnout...skvělý fígl a pak že to nejde paráda... |
|
|
|
Ucho |
Přidané 20-11-2005 16:13
|
Diskutující
Příspěvek: 2952
Založený: 29.09.05
|
Jak se to začne trhat, jednoznačně rychle potlačit. Vybírání vrtule je už řešení chyby.
Žije, žije ve stepi jeden v suché otepi.
Druhý v láptích pod pařezem, třetí v díře mezi bezem.
Ať si jsou, tam kde jsou. Ať sem na nás nelezou.
|
|
|
|
CR_ARNOLD |
Přidané 20-11-2005 16:48
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 193
Založený: 30.09.05
|
To máš pravdu,ale řešíme tu co dělat,když už v té vývrtce jseš.A Cobra je v ní dost rychle. |
|
|
|
Ucho |
Přidané 20-11-2005 19:06
|
Diskutující
Příspěvek: 2952
Založený: 29.09.05
|
A není lepší nechat vývrtku testovacím pilotům a lítat bez ní? :-)
Žije, žije ve stepi jeden v suché otepi.
Druhý v láptích pod pařezem, třetí v díře mezi bezem.
Ať si jsou, tam kde jsou. Ať sem na nás nelezou.
|
|
|
|
CR_ARNOLD |
Přidané 20-11-2005 19:46
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 193
Založený: 30.09.05
|
Jsem pro,ale zatím se mi to nedaří. A bohužel myslím,že v tom nejsem sám |
|
|
|
Hoper |
Přidané 20-11-2005 23:02
|
Fusioner
Příspěvek: 12091
Založený: 29.09.05
|
CSL_Ucho napsal:
A není lepší nechat vývrtku testovacím pilotům a lítat bez ní? :-)
nechat vývrtku testovacím pilotům ? a čím si pak mi, obyčejní, budem otevírat víno ? usekávat hrdla usekávají jen barbaři |
|
|
|
AH_Cutora |
Přidané 21-11-2005 09:09
|
Uživatel
Příspěvek: 1507
Založený: 29.09.05
|
Mno nevim jak P39, ale muj univerzalni postup na vybirani vyvrtky v podstate u vsech letadel:
- stahnout plyn
- noha kontra
- potlacit. Tady zalezi na letadle, nektera letadla musim razantne na plno, u nekterych staci jen mirne. Kdyz to prezenu, tak se muze stat, ze letoun vyberu na zadech.
- kridelka v neutralu!
- pokud jsem v ploche a nechce to jit ven, nouzovy postup je klapky na plno a podvozek ven at to zbrzdi a spadne po cumaku dolu a rozbehne se
- hned jak to prestane vrtat zavrit podvozek a zavrit klapky at je v tom stremhlavu neznicim a lip se to rozjede.
- opatrne tahat a vybrat stremhlav. Bez kridelek, korekce nohama.
pokud nespadnu do vyvrtky 300m nad zemi, nebo nejsem poskozen, tak vybiram spolehlive v podstate s cimkoli. |
|
|
|
zajaczik |
Přidané 23-03-2008 12:09
|
Nováček
Příspěvek: 87
Založený: 11.03.08
|
http://youtube.com/watch?v=zZCi2hdcTk4
jak na to |
|
|
|
606_Temp |
Přidané 23-03-2008 13:21
|
Stařešina
Příspěvek: 5502
Založený: 19.08.07
|
Potreboval na to 1300m, tady http://www.youtub...9FrJSaXXNo to je vybrany z vysky 1km (na konci) Ale popravde me se to nedari ani z tech 2 km :-D
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
|
|
|