May 03 2024 14:48:36
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 6

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,745
· Nejnovější pilot: Kokes
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2 Sturmovik 1946 (letový bojový simulátor z období druhé světové války) /*PC série*/ » Speciální mise
 Vytisknout diskuzi
Jak dal s velkymi specialkami?
313_Santy
Ono taky pokud je na serveru víc jak 60 lidí, je to často nehratelné.
Taky Level High na to myslím poprvé doplatil. Bylo nás tam myslím zhruba tolik. Mrknutí
 
clone9cz
313_Santy napsal:
Ono taky pokud je na serveru víc jak 60 lidí, je to často nehratelné.
Taky Level High na to myslím poprvé doplatil. Bylo nás tam myslím zhruba tolik. Mrknutí


High level doplatil nejspis na nejakeho pilota s pomalym pocitadlem nebo pripojenim (z toho ci jsem se dozvedel), kterej sestrelil celej server.
(stejny problemy jsem zazil uz drive, vsichni bombri chteli naspawnovat ve vzduchu, tak aby byli rovnou ve formaci, a server se odporoucel asi ve 30-50s ... po pravde mozna jeste driv, jen to nasim klientum nedoslo tak rychle)

... o druhem kriteriu vykonu a pripojeni jsem tu ale nechtel psat, dosud se totiz nevymyslelo nejake mereni, ktere by vyloucilo nevhodny pocitacovy sestavy a zpusoby pripojeni k internetu.
Preberte si to jak chcete, vogon tu napsal o dedikaci dost na to, aby sme se jen desili nekoho s blbym pripojenim a ja mu verim, protoze vim, ze byl dedikac puvodne psanej pro LAN.
A stejne tak prasacky bude napsanej i BoBek, OleG uz se prece vyjadril pred rokem dvouna, ze pro nej neni priorita litani po Internetu, ale kampan a multiplayer (multiplayer se u me rovna LAN)
 
http://www.wwii-illusion.net
doktorkop
Nebo prostě potřebují velké DF speciálky typu Kurlandu čas,aby o ně byl zase seriózní zájem.
Takže uvidíme.
Jinak,pro speciálkotvůrce je tu stále k dispozici Lesního HU mód,který dává podle mého zajímavé možnosti.

Je snadné být přečíslen,když je někdo nula.
Že?
 
GC3_Messik
No možná je to také tím, že se roztrhl pytel s většíma či menšíma coopkama, který jsou dost často s příponkou speciálka. Takže hodně aktivní pilot si může odletět pět speciálek měsíčně, dobrých či méně dobrých, od blbostí po hardcore akce a po nějaké době už nebere slovo speciálka nijak vážně. Je to jen další coopka, kde nejsou striktní pravidla, kde není tak nutná spolupráce, komunikace skupin.... Na to pak pravá speciálka(Mega-speciálka mezi speciálkama Úsměv ) doplácí.
Já menší pamětník si ještě pamatuju Berlín, speciálku všech speciálek. Každej měl respekt ze speciálky, nedovolil si dělat píčoviny, aspoň já měl v té době pocit, že musím proto něco udělat abych mohl vůbec letět. Dneska se nabírá každý, jen aby se zaplnilo místo a laťka jde dolů. Každá lama (bez urážky) to může letět a nemusí proto nic udělat..
Išak je ten nejlepší! pozn. v roce 33 Mrknutí
 
gc3normandie.over.cz
Safrik
GC3_Messik napsal:
No možná je to také tím, že se roztrhl pytel s většíma či menšíma coopkama, který jsou dost často s příponkou speciálka. Takže hodně aktivní pilot si může odletět pět speciálek měsíčně, dobrých či méně dobrých, od blbostí po hardcore akce a po nějaké době už nebere slovo speciálka nijak vážně. Je to jen další coopka, kde nejsou striktní pravidla, kde není tak nutná spolupráce, komunikace skupin.... Na to pak pravá speciálka(Mega-speciálka mezi speciálkama Úsměv ) doplácí.
Já menší pamětník si ještě pamatuju Berlín, speciálku všech speciálek. Každej měl respekt ze speciálky, nedovolil si dělat píčoviny, aspoň já měl v té době pocit, že musím proto něco udělat abych mohl vůbec letět. Dneska se nabírá každý, jen aby se zaplnilo místo a laťka jde dolů. Každá lama (bez urážky) to může letět a nemusí proto nic udělat..


MrknutíMrknutíMrknutí
 
Hoper
LesniHU napsal:
-bylo by dnes mozno zorganizovat neco typu Berlin, velkou akci s velkymi treninky? ...

Velká akce, v současné době, nutně nepotřebuje velké tréninky... Do bomberů si teď sednou především bombeři nebo ti, co už něco umí (maj na to žaludek, koule, co já vím co...) - jakási formace se už udrží
Výjimkou je myslím ten Megažbluňk, kdy to chtělo, aby každý dotyčný věděl, co se od něj požaduje a jak se to bude provádět...

LesniHU napsal:
-snaha o originalitu dnes prinasi hlavne posun na mene znama a mene oblibena bojiste, pripadne torchu jine pojeti. Coz nektere lidi prilaka a dalsi odradi.

nemyslím, že se musí dělat vyloženě originální mise, resp přemýšlet, čím novým lidi uchvátit - viz "touha" po Berlínu.

LesniHU napsal:
-delat kvaziletkove specialky? ...

mno kromě jo hodně prvních specek se stejnak lítá především letkově, ne ? :)

LesniHU napsal:
-jak udelat pravidla? Jsou vitanejsi spis akce s pevne danou osnovou, nebo improvizace pod velenim generalu? Laka lidi vic nepredvidatelnost, nebo garantovana hratelnost?

tohle bych nechal na autorovi - myslím, že klidně můžou být oba dva druhy. Pro mne je ideální jakási improvizace, stejně se občas i "skriptované" mise občas zvrhnou jiným směrem, než zamýšlel autor :)



1stCL_Fucida napsal:
Já myslím, že to hlavně musí bavit samotného tvůrce. Nemá cenu, aby se do něčeho nutil. No a když to tvůrce baví a je schopný tím svým nadšením nadchnout i lidi, pak by to mělo být dobré. Ale těžko na to hledat nějaký recept. Já bych se na něco vrhl už docela rád, ale je tam moc ALE, mezi kterými převažuje nedostatek času.

Dřív to byl velmi dobrý způsob, jak posílit letky - nabrat nové tváře, se kterými se dalo seznámit právě přes akci.

Je pravdou, že pokud to autora nebaví, asi tomu nedá tolik, kdyby byla opačná situace. A pak se to odrazí na kvalitě mise. Ale dle mého skromného názoru ta akce především musí bavit zúčastněné - to je bohužel daň za "dobročinné" akce - jeden se obětuje (minimálně svůj volný čas), aby se jiní pak bavili...
Nebo nebavili.


Jirka napsal:
Když to je pořád samý megažbluňk a letadlovka a pacifik, tak se nikdo nemůže divit, že je malá účast. Koneckonců. koukněte se na AHčka, jaká je návštěvnost na jakém typu mapy. Má to značnou vypovídající hodnotu co lidi baví a co ne.

bohužel, je smutnou pravdou, že Pacifik tolik netáhne. Ono podařit se 48 (nebo kolika) lidem přistát bez nehody, pak se srovnat na palubě a opět bez karambolů rychle za sebou odstartovat může být pěkné. Bohužel to opravdu tolik lidí netáhne...
Takže dle mého nápad hezký, ale patrně nerealizovatelný. Možná že tomu uškodilo i to, že bylo (mělo být) tolik tréninků - stanovil bych jeden a na ten by se dostavili všichni. A ideálně v co nejkratší době po tom odletět vlastní akci.
Problémem v tomto je, že někdo může ve všední dny a někdo naopak jen o víkendech. A paradoxně - ač je nás v současné době daleko více, než v dobách Berlína, nesežene se tolik lidí, co by bylo ochotno dva dny jedné akci (a to nemluvím o SM...).
Sice "dokážou" lítat během jednoho dne x hodin na AH, ale patrně díky tomu, že v danou dobu mají volno...
Nebo je to něčím jiným ?
Proč se na specky nehlásí Hasič, Carlos, Vonty, Pája ? Třebas Pája se mohl na posledních Kamikaze krásně vyřádit...


MK_KaiN napsal:
Jirka napsal:
Když to je pořád samý megažbluňk a letadlovka a pacifik,

nebo ve které si neužije jen autor a jeho věrní.


Toto je velmi přesné ;)

Pár specek jsem letěl a vždy to bylo to samé, nejzajímavější úkoly dostanou pouze vybraní a předem daní jedinci. A krom tohoto,speciálka znamená neustálé čekání na něco nebo na někoho. Takže nakonec s toho je velká nuda a opruz.
:)

Letěl jsem dvě akce, ve kterých byla "vyvoleným" dána hlavní role - první bylo Ediho útok na japonskou atomovou továrnu, kdy v konečném důsledku naše čtyřka měla nejnudnější část akce - odhodit "někam" bomby. Zbytek totiž bojoval se Zerama a pak ničil pozemní cíle. Nebýt Cibulova bloudění v mlze, návštěvy Petrohradské ermitáže a pak spásného nalezení cíle, byl by to pro naši čtyřku opravdu opruz :) (schválně pomíjím závěrečné prázdné nádrže při hledací cestě k letadlovce. Plující :)) )
Druhá akce byl "můj" Alsterufer, kdy hlavní role připadla pouze jedinému letadlu. Ale oni tím byli vlastně též biti - byli nuceni se spolehnout sami na sebe, zatímco zbytek, ač musel též navigovat, byl v chumlu a tolik se nebál...

Dále tu pak někdo (clone ?) zmínil cosi o nudě jedněch (bezcílné kroužení a čekání), protože jiní upravili plán z důvodu nedostatku pilotů - snad myslel Kurland a "moje" :P bombery :))
Jedni se sice nudili, ale bombery (nebo alespoň jejich navigátor a velitel) se nenudil vůbec. A po akci (ač nedoletěl) byl s jejím průběhem velice spokojený. Velice spokojený... :)))


Ucho napsal:
...
- Další věc, každá větší speciálka začla s hodinovým a více zpožděním, vopruz.

- Osobní, na posledních 2-3 akcích = Transfering mission. To mě dorazilo... :-)

ta první poznámka je opravdu dosti vážná. Nechci se chlubit, ale na Alsterufera jsem řekl, že čas je ten a ten a lidi byli. Začlo se bohužel s drobným zpožděním, protože nejmenovaný Cibule nemohl odstartovat... :DDDD (my tě nemít... ;) )
Ale je opravdu nehezký nešvar, že se začíná poměrně pravidelně s velkým zpožděním :(
Z části je to přístupem lidí, z části nepodchycením autora akce...

ten Transfering mission je hnus, ale patrně se s ním nic neudělá. Já ho při akci zažil jen jednou. Naštěstí...
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.

[samurajský pohled na zajetí]
ovarek.cz/hamster.gif
 
clone9cz
kdyz jsme u specialek, tak jsem se poslednich nekolik let nedocetl, ze je zakazano mackat klavesu "S", plati to nejak automaticky, nebo ...
 
http://www.wwii-illusion.net
Hoper
NECHCI ODPOVĚDI SEM, ale když vidím tu nábožnou úctu při zmínce o Berlínu - dokážete (vy staří "mazáci") vyjmenovat co nejvíce speciálek ? Těch větších ? Coopky pro "až" 10 liduchů netřeba ;)

Také rád vzpomínám na Berlín - Berlín byl první ... ;)
Vlastně byl a nebyl :)) Ale myslím, že bylo dost dalších, které stály za to.
Ač byl Berlín jaký byl (nebo nebyl), neměli bysme předem odsuzovat k zániku nové velké akce.
Tenkrát jsme byli z tak rozsáhlé mise "vykulení" - bylo to něco nové - ale on vlastně i šturm byl ještě stále "nový"...

Opět už někdo přede mnou psal něco ve smyslu - modří jsou v FW, které dokáží zaútočit na pozemní cíle a pak ještě nastoupat, než se dokodrcají červení a udělají jim kachny...
Nerad bych, aby mne teď Fuči zle pochopil, ale ať se podívá, jaká je obsazenost LW a reds u Kurlandu - červených "pár" chybí, ale jsou rozhození tak nějak po všech letadlech. LW má zaplněné stíhačky a Heinkely zejí prázdnotou... Pardon - Hiltos, Kurtis a ExtraG jsou světlé výjimky. Je problém v tom, že Jiříčkovo kameráden ze štuk a Heinkelů už neexistují ? Nebo nějaký jiný ?
Kolik bylo speciálek po "Tajpanových tygrech", které byly z východní fronty, kde museli i modří do bačkoráků a autobusů ?
Je pravděpodobné, že by se takováto speciálka neujala ? Kdy modří útočí a červení se stíhačkama (s raketama) se brání ? Nehrozilo by, že aby byly obsazené německé bombery, museli by do nich sednout červení piloti ?
Jsou červení odsouzení k tomu, že budou i nadále hráči pouze při dobývání Evropy a při možnostech (a schopnostech) šturma budou nadále biti početně sice oslabenou LW, ale jinak v konečném důsledku silnější ? (mrkněte na nové rozhození Kurlandu, už jsem se v daném vlákně na toto téma mírně zmiňoval. A podobné to už bylo při jedničce...)
Myslím, že ani za čas snad nebude problém sehnat lidi, ochotné usednout do spojeneckých strojů, ale bohužel bude mít LW stále výhodu v tom, že bude vědět kde a kolik bude letadel nepřítele. Ač bude poměr letadel nerovnoměrný, stále to nebude stačit k tomu, aby na velikosti map, které jsou k dispozici stavy LW nedokázaly najít a zaútočit na svazy bomberů. Pokud je akce o tom, aby si LW zaútočila, pak je dobré to říct - viz LHuova akce Macho Grande, kde B-25 šli vědomě na odstřel...
Chtěl jsem tím jen říct, že pokud nebudou mít spojenci možnost klamných útoků, adekvátních stíhacích doprovodů, doprovodných (proti)akcí, bude LW stále ve výhodě. Ač se to někomu líbí nebo ne.
A myslím, že to je škoda...

Pospíchám dom, takže nevím, jestli to dává hlavu a patu, dyžtak doupravím až doma...
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.

[samurajský pohled na zajetí]
ovarek.cz/hamster.gif
 
1stCL_Fucida
Hoper napsal:
Opět už někdo přede mnou psal něco ve smyslu - modří jsou v FW, které dokáží zaútočit na pozemní cíle a pak ještě nastoupat, než se dokodrcají červení a udělají jim kachny...


Nepamatuji si na jedinou speciálku, kdy by modří s Fw 190 útočili na pozemní cíle, pak nastoupali a ještě postříleli červené. Ale to je jedno, jinde se to občas povedlo. Tomu se nedá nijak předejít. Fw 190 je prostě silné letadlo a když ho ovládají zkušení piloti, pak mohou dosáhnout velmi dobrých výsledků. Pro Bf 109 platí to samé, pro sovětské stíhačky obecně ne, kvůli absenci slušné A-G výzbroje.

Nerad bych, aby mne teď Fuči zle pochopil, ale ať se podívá, jaká je obsazenost LW a reds u Kurlandu - červených "pár" chybí, ale jsou rozhození tak nějak po všech letadlech. LW má zaplněné stíhačky a Heinkely zejí prázdnotou... Pardon - Hiltos, Kurtis a ExtraG jsou světlé výjimky. Je problém v tom, že Jiříčkovo kameráden ze štuk a Heinkelů už neexistují ? Nebo nějaký jiný ?


Mě překvapilo, jak se červení dobře zaplnili. U modrých tradičně žádný problém se stíhačkami, horší je to s bombardéry..snad se nám tam podaří sehnat ještě nějaké další piloty. Ono obecně je na modré straně s tímhle problém - k dispozici jsou Ju 88 A-4 a He 111 H-6 z roku 1941 a tím vlastně bombardovací LW končí. Ano, ještě na konci roku 1944 Arado 234. A pak už jen maximálně univerzální bitevníky a Stuky.

Kolik bylo speciálek po "Tajpanových tygrech", které byly z východní fronty, kde museli i modří do bačkoráků a autobusů ?


Občas různé polety s StG. Z velkých speciálek asi jen Barbarossa 1941. Ale ono obecně lze těžko dosáhnout německé bombardovací ofenzivy, když po roce 1943 žádná neexistovala - nemáme na to letadla a v důsledku tedy ani lidi, kteří by to mohli nějak "hromadně" letět.

Je pravděpodobné, že by se takováto speciálka neujala ? Kdy modří útočí a červení se stíhačkama (s raketama) se brání ? Nehrozilo by, že aby byly obsazené německé bombery, museli by do nich sednout červení piloti ?


Viz. Barbarossa 1941. S obsaditelností modrých bombardérů to úplně růžově nevidím. Ale možná, kdyby na straně červené nebyly vůbec žádné bombardéry, tak by část tamních přešla.

Jsou červení odsouzení k tomu, že budou i nadále hráči pouze při dobývání Evropy a při možnostech (a schopnostech) šturma budou nadále biti početně sice oslabenou LW, ale jinak v konečném důsledku silnější ? (mrkněte na nové rozhození Kurlandu, už jsem se v daném vlákně na toto téma mírně zmiňoval. A podobné to už bylo při jedničce...)


No ale co s tímhle mají organizátoři dělat? Modří stíhači mají výhodu v jednotě, v ověřených taktických postupech..rychlé komunikaci po TS už jen kvůli tomu, že se po hlasu znají. Červení rozdělení do mnoha letek to mají těžší. Je na nich, jak moc se chtějí slétat před speciálkou. Nemyslím, že by správnou cestou bylo další snižování počtu modrých třeba k poměrům 3 : 1.

Myslím, že ani za čas snad nebude problém sehnat lidi, ochotné usednout do spojeneckých strojů, ale bohužel bude mít LW stále výhodu v tom, že bude vědět kde a kolik bude letadel nepřítele.


To by LW věděla asi jen kdyby to nějaký organizátor prozradil..takříkajíc "co se chystá". Nicméně kromě Berlína to Luftwaffe snad nikdy moc přesně nevěděla. Nejméně informací měla na Kurlandu, v Lekkových akcích taky často informační tok nedorazí až na letiště mocné Luftwaffe.

Ač bude poměr letadel nerovnoměrný, stále to nebude stačit k tomu, aby na velikosti map, které jsou k dispozici stavy LW nedokázaly najít a zaútočit na svazy bomberů.


To ale platí i obráceně, ne?

Pokud je akce o tom, aby si LW zaútočila, pak je dobré to říct - viz LHuova akce Macho Grande, kde B-25 šli vědomě na odstřel...


Tam přežila jedna B25 a dva Raideny. Nedopadlo to tak, že by někdo šel rovnou někam na odstřel. Prostě zařvalo skoro všechno.

Chtěl jsem tím jen říct, že pokud nebudou mít spojenci možnost klamných útoků, adekvátních stíhacích doprovodů, doprovodných (proti)akcí, bude LW stále ve výhodě. Ač se to někomu líbí nebo ne.
A myslím, že to je škoda...


Pokusím se připravit speciálku, které se Luftwaffe nebude účastnit a nebude tak spojencům působit ztráty Úsměv

Pospíchám dom, takže nevím, jestli to dává hlavu a patu, dyžtak doupravím až doma...


No, spíš z toho vyplývá, že tady házíš Kurlandem sem a Kurlandem tam a zřejmě sis ani to Kurlandské vlákno nepřečetl - třeba zrovna klamné útoky, předstíhací ochrana, výškové rozložení kryjících stíhaček apod..vše je tam možné, záleží na tom, co modří/červení velitelé naplánují a jak se toho budou držet. Je to sice extrémně nepravděpodobné, ale může dojít dokonce k situaci, že se za celou speciálku červení a modří vůbec nesetkají - nic se tam neláme přes koleno a formace do sebe už nejsou navedeny jako na původním Kurlandu 1945, kdy jsme takto naváděli dohromady šturmy a Focke-Wulfy nad LW letištěm.
Btw: proč ses tam nepřihlásil do He 111? Luftwaffe je vždy ve výhodě a všechny snadno masakruje..na konci roku 1944 to v německém bomberu z roku 1941 jistě bude hračka. Nebude třeba klamných útoků ani adekvátních stíhacích ochran. Luftwaffe to zvládne prostě proto, že je to Luftwaffe Vyděšený
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Hoper
Opět nevím, esli je dobré psát sem odpovědi, ale -

komu z vás při specce jde o co nejvíce sestřelů protivníka ? O to, najít nepřítele a vymazat ho z oblohy ?
Nebo v rámci splnění úkolu raději nepřítele ani "nepotkat" a po úspěšném splnění se živ a zdráv vrátit na základnu ?
Nevím jak by pro většinu z vás bylo zábavné si hrát s druhou stranou na kočku a myš - obyčejní "lítači", kteří by jen slepě plnili rozkazy svého velitele, by z takovéto specky nejspíše nic neměli... Nevím, kolik by se našlo lidí, kteří by chtěli nepřítele "najít" (ne ho jen někde tupě čekat), zjistit, co má za lubem a přelstít jeho lsti... A nemusí to být jen velitelé, které by toto bavilo, i obyčejným pilotům se v iniciativě nebrání...
"Bohužel" tenhle "systém" v sobě skrývá možnosti skutečných bojových letů - zjistěte si, na kolik letů bylo těch skutečně s kontaktem nepřítele (ve vzduchu)...
Speciálky se kdysi dělaly nejen pro velký počet lidí, kteří spolu nadprůměrně kooperují, ale kterým se jedná i o přežití. I ve speciálkách můžou být "sebevražedné" dílčí úkoly, ale pokud by měly být, pak opravdu pouze jen jako podminoritní úkoly...
Jestliže se na speciálky chodí s tím - hmm, na týdle akci bude pohormadě spousta cílů, nebudu je muset hledat jako tudle na AH, to si príma zastřílím..., pak se nedivím, že takovéhle lidi ani netankuje se omluvit, když jim do toho něco vleze a oni se nezúčastní. A že jich není málo...

Zajímalo by mne, kdyby se vypsala anketa, co kdo od speciálky očekává a byly možnosti - 1. "napětí, strach a (případnou) úlevu" a 2. "pokec s dobrýma kámošema a bezva akci", kolik modrých by hlasovalo pro jedničku... Ale je dost dobře možné, že by pro ni nehlasovalo ani mnoho červených :)





Škoda, že S-M vyšumělo, tohle byl "systém"... I zde záleželo na počtu zúčastněných, ale dalo se s tím relativně něco operativně dělat - fronta byla veliká... Možnost připojovat se "kdykoliv" za hry byl super prvek, ovlivňující průběh bojů - ve válce též občas dorazily "nečekané" posily ;) Takže se domnívám, že zde by snad tak velký problém s počty zúčastněných nemusel být. Dalším silně ovlivňujícím faktorem bylo "hledání" - hledání, kde co nepřítel má. Dokud jsi nevěděl (neviděl), neměl jsi témeř co dělat. A i když jsi pak něco viděl, neviděls všechno a tudíž stále nebyl jistý s tím, co nepřítel zamýšlí... Tenkrát to sice byl sice souboj dvou vojevůdců, ale tahle hra, tenhle způsob byl "vzrušující" (ehm ;) ) i pro samotné lítače - nikdy jsi nevěděl, jestli když tě velitel pošle v nehlídané A-20cce nad cíle, jestli tam někoho potkáš nebo ne (protože těch cílů bylo spousta)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.

[samurajský pohled na zajetí]
ovarek.cz/hamster.gif
 
1stCL_Fucida
Byl tady tým, který chtěl SM strojově ošetřit, prostě nějak naprogramovat. Ale vyšlo to do ztracena. Velmi vysoké nároky byly na čas všech zúčastněných. Připojování do hry za chodu má světlé a stinné stránky. Tou nejstinnější jsou lagy. To, že se bojovalo všude, znamenalo mít všude i kvanta pozemních cílů, což dále zhoršovalo lagování. Je otázka, jestli by něco takového dnes vůbec bylo chtěné, když už jen mise založená právě na tomto systému (průzkumy => operativní rozhodnutí), tedy Korálové moře dopadlo tak, jak dopadlo.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
LesniHU
O tech bombarderech:
nekdo tu uz kdysi psal zajimavy postreh, ze bombardovaci piloti jsou celkem opak nemeckych stihacu - jsou ochotni letat za obe strany.

Ze jsou Ju88 a He111 z roku 41 je sice pravda, ale jaka je proti nim opozice? Kdyz se pak vezme B25 (ktera je tusim 43?) a postavi se proti kombinaci stodevitek s gunpodama/30mm a fw190 se skoro nesmrtelnym motorem, vyjde to nastejno. Kdyz vezmeme ten Kurland, ceho se ma he111 se svou legendarni odolnosti proti kulometum obavat? Ctyrech jaku 9T a mozna trochu tech Lavocek.

S Macho Grande bych moc neargumentoval, to byli zivi strelci, umyslne sestaveni na co nejvice akcni rez.

Hoper napsal:
LesniHU napsal:
-bylo by dnes mozno zorganizovat neco typu Berlin, velkou akci s velkymi treninky? ...

Velká akce, v současné době, nutně nepotřebuje velké tréninky... Do bomberů si teď sednou především bombeři nebo ti, co už něco umí (maj na to žaludek, koule, co já vím co...) - jakási formace se už udrží
Nojo, jenze u (tezkych) bombarderu je formace prave to nejzakladnejsi, protoze na ni primo zavisi obranyschopnost a taky (-nevim, jak to nejlip napsat-) pocit z dobre vykonane prace. Kdyz se jeden nebo dva porad vlecou pozadu, akorat odtahnou boj od 'skutecnych' bombarderu, coz je metoda obrany, ktera se na speckach proste praktikovat neda. Taky mi to pripada nefer vuci tem pilotum, co leti ve formaci.

Nicmene Hoper kapnul uplne presne na to, nad cim posledni dobou premyslim i ja, a to, ze to nejdulezitejsi je atmosfera. Poradne hutna atmosfera strachu, ze na vysledku zalezi a ze chcipnout je proste nemyslitelne. A jsme zpatky u treninku, pokud je nekdo ochoten letat 'jen' treninky, je pravdepodobne, ze vezme vazne i ostrou akci, coz dela z treninku hezky filtr na zajemce.
 
Hoper
1stCL_Fucida napsal:
Hoper napsal:
Opět už někdo přede mnou psal něco ve smyslu - modří jsou v FW, které dokáží zaútočit na pozemní cíle a pak ještě nastoupat, než se dokodrcají červení a udělají jim kachny...


Nepamatuji si na jedinou speciálku, kdy by modří s Fw 190 útočili na pozemní cíle, pak nastoupali a ještě postříleli červené. Ale to je jedno, jinde se to občas povedlo. Tomu se nedá nijak předejít. Fw 190 je prostě silné letadlo a když ho ovládají zkušení piloti, pak mohou dosáhnout velmi dobrých výsledků. Pro Bf 109 platí to samé, pro sovětské stíhačky obecně ne, kvůli absenci slušné A-G výzbroje.

ohledně FW jsem "citoval" někoho před tím. Pokud ale chceš můj příklad, pak se jednalo o Me262 a Tempesty - švalbiny si odhodily svoje bomby a (omylem) našly zmatené a cíl hledající Tempesty...


1stCL_Fucida napsal:
Nerad bych, aby mne teď Fuči zle pochopil, ale ať se podívá, jaká je obsazenost LW a reds u Kurlandu - červených "pár" chybí, ale jsou rozhození tak nějak po všech letadlech. LW má zaplněné stíhačky a Heinkely zejí prázdnotou... Pardon - Hiltos, Kurtis a ExtraG jsou světlé výjimky. Je problém v tom, že Jiříčkovo kameráden ze štuk a Heinkelů už neexistují ? Nebo nějaký jiný ?

Mě překvapilo, jak se červení dobře zaplnili. U modrých tradičně žádný problém se stíhačkami, horší je to s bombardéry..snad se nám tam podaří sehnat ještě nějaké další piloty. Ono obecně je na modré straně s tímhle problém - k dispozici jsou Ju 88 A-4 a He 111 H-6 z roku 1941 a tím vlastně bombardovací LW končí. Ano, ještě na konci roku 1944 Arado 234. A pak už jen maximálně univerzální bitevníky a Stuky.

Kolik bylo speciálek po "Tajpanových tygrech", které byly z východní fronty, kde museli i modří do bačkoráků a autobusů ?

Občas různé polety s StG. Z velkých speciálek asi jen Barbarossa 1941. Ale ono obecně lze těžko dosáhnout německé bombardovací ofenzivy, když po roce 1943 žádná neexistovala - nemáme na to letadla a v důsledku tedy ani lidi, kteří by to mohli nějak "hromadně" letět.

Různé polety s StG byly "pidiakce", psal jsem speciálky. A nemusíš si hned vybavovat svazy bombardérů - ty snad LW po BoB ani pořádně neměla. Ale co takhle štuky, Me-110, Me-410, Ju-88 a spousty bojové techniky ? ..... Teď si nevybavuju, jestli se podařilo udělat specku, kdy proplouvala německá Kriegsmarine Kanálem.
A je hezký tvůj "postřeh" - není problém naplnit německé stíhače...

1stCL_Fucida napsal:
Je pravděpodobné, že by se takováto speciálka neujala ? Kdy modří útočí a červení se stíhačkama (s raketama) se brání ? Nehrozilo by, že aby byly obsazené německé bombery, museli by do nich sednout červení piloti ?


Viz. Barbarossa 1941. S obsaditelností modrých bombardérů to úplně růžově nevidím. Ale možná, kdyby na straně červené nebyly vůbec žádné bombardéry, tak by část tamních přešla.

to je to, co říkám - aby mohli modří obsadit bombery, museli by do nich sednout červení piloti...

1stCL_Fucida napsal:
Jsou červení odsouzení k tomu, že budou i nadále hráči pouze při dobývání Evropy a při možnostech (a schopnostech) šturma budou nadále biti početně sice oslabenou LW, ale jinak v konečném důsledku silnější ? (mrkněte na nové rozhození Kurlandu, už jsem se v daném vlákně na toto téma mírně zmiňoval. A podobné to už bylo při jedničce...)


No ale co s tímhle mají organizátoři dělat? Modří stíhači mají výhodu v jednotě, v ověřených taktických postupech..rychlé komunikaci po TS už jen kvůli tomu, že se po hlasu znají. Červení rozdělení do mnoha letek to mají těžší. Je na nich, jak moc se chtějí slétat před speciálkou. Nemyslím, že by správnou cestou bylo další snižování počtu modrých třeba k poměrům 3 : 1.

oki, mrknu ;)
S tímhle (jednota, organizovanost...) organizátoři asi opravdu nic neudělají... Ad poměry - možná ti něco napíšu do PM, tady k tomu není dobré místo. Jestli se k tomu ale dokopu ;) Ale mise by se měla připravit tak, aby nedocházelo k přečíslování. Ať už početnímu nebo technickému. Resp - mělo by to být v rukách velitelů. A pokud jim jejich krok nevyjde a oni potkají nepřítele, navíc silnějšího, pak holt zvolili špatný krok a špatnou strategii a je to jejich průser. Ale (dle mého) mise by měla umožňovat se těmto "možnostem" vyhnout. Pak mise nebude o sestřelování a přežívání, ale o hlednání a myšlení (myšlení vlastním a myšlení jak myslí protivník)
Jinak ad komunikace - tohle je problém červených - pokud mají víc skupin, pak mají mít velitele, kteří komunikují mezi sebou (velení) a pak v rámci své dané skupiny. Myslím, že pokud se to striktně dodržuje, pak to funguje - na pár misích se to takhle používalo. A třebas na Krasnodaru taky. A fungovalo to.

1stCL_Fucida napsal:
Myslím, že ani za čas snad nebude problém sehnat lidi, ochotné usednout do spojeneckých strojů, ale bohužel bude mít LW stále výhodu v tom, že bude vědět kde a kolik bude letadel nepřítele.


To by LW věděla asi jen kdyby to nějaký organizátor prozradil..takříkajíc "co se chystá". Nicméně kromě Berlína to Luftwaffe snad nikdy moc přesně nevěděla. Nejméně informací měla na Kurlandu, v Lekkových akcích taky často informační tok nedorazí až na letiště mocné Luftwaffe.

věděl jsem, že jsem to napsal "blbě", ale nechtělo se mi to už opravovat. A tak nějak jsem čekal, jestli se toho někdo chytne - nemyslel jsem tím, že LW přesně ví, kde se nachází nepřítel, ale občas díky rozloze mapy těch směrů moc není. Navíc pokud ví, že má bránit jeden dva cíle... Na Kurlandu jste neměli info i proto, protože jsme vám vaše snažení ztěžovali naším snažením :)) A to, že vám tam pak do alelujá lítali stíhači a velitel nebyl schopnej na to zareagovat ...

1stCL_Fucida napsal:
Ač bude poměr letadel nerovnoměrný, stále to nebude stačit k tomu, aby na velikosti map, které jsou k dispozici stavy LW nedokázaly najít a zaútočit na svazy bomberů.


To ale platí i obráceně, ne?

teď nevím, esli rozumím dobře... ale pokud, pak - jakéže pomalé a "slabé" skupiny bomberů nasazují modří ? Aby měli problém s jejich hlídáním ?

1stCL_Fucida napsal:
Pokud je akce o tom, aby si LW zaútočila, pak je dobré to říct - viz LHuova akce Macho Grande, kde B-25 šli vědomě na odstřel...


Tam přežila jedna B25 a dva Raideny. Nedopadlo to tak, že by někdo šel rovnou někam na odstřel. Prostě zařvalo skoro všechno.

jo, to je pravda, ale pokud si pamatuješ, když sme si zkoušeli útoky nanečisto, B-25 dostávaly záhul. A dost našich ztrát bylo chybou našeho pilota... Ale jinak jsem tenhle příklad myslel tak, že letěly bombery bez krytí. A proti nim poměrně slušné (ehm ;)) ) stíhačky se slušnou palebnou silou. Sice málo nábojů, ale i tak to bylo mačo grande :))

1stCL_Fucida napsal:
Chtěl jsem tím jen říct, že pokud nebudou mít spojenci možnost klamných útoků, adekvátních stíhacích doprovodů, doprovodných (proti)akcí, bude LW stále ve výhodě. Ač se to někomu líbí nebo ne.
A myslím, že to je škoda...


Pokusím se připravit speciálku, které se Luftwaffe nebude účastnit a nebude tak spojencům působit ztráty :)

:PPPP
spíš udělej(me), aby šlo útočit na letiště LW, aby bylo spousty cílů a LW nevěděla, na který se půjde, aby bylo vícero spojeneckých svazů, aby byly oklamávané německé radary...

1stCL_Fucida napsal:
Pospíchám dom, takže nevím, jestli to dává hlavu a patu, dyžtak doupravím až doma...


No, spíš z toho vyplývá, že tady házíš Kurlandem sem a Kurlandem tam a zřejmě sis ani to Kurlandské vlákno nepřečetl - třeba zrovna klamné útoky, předstíhací ochrana, výškové rozložení kryjících stíhaček apod..vše je tam možné, záleží na tom, co modří/červení velitelé naplánují a jak se toho budou držet. Je to sice extrémně nepravděpodobné, ale může dojít dokonce k situaci, že se za celou speciálku červení a modří vůbec nesetkají - nic se tam neláme přes koleno a formace do sebe už nejsou navedeny jako na původním Kurlandu 1945, kdy jsme takto naváděli dohromady šturmy a Focke-Wulfy nad LW letištěm.
Btw: proč ses tam nepřihlásil do He 111? Luftwaffe je vždy ve výhodě a všechny snadno masakruje..na konci roku 1944 to v německém bomberu z roku 1941 jistě bude hračka. Nebude třeba klamných útoků ani adekvátních stíhacích ochran. Luftwaffe to zvládne prostě proto, že je to Luftwaffe :o

Kurlandem jsem házel, ale především tím prvním. O tom druhém moc psát nechci - nemůžu, protože se ještě neletěl. Vlákno jsem si četl. V době, kdy jsem ho četl, tak jsi tam moc údajů o vlastní akci neměl.
Jenže aby bylo možno dělat třebas ty klamné útoky, musel bys těch červených mít jednou tolik. Proto jsem se tě opatrně ptal, jestli us boys můžou pomáhat ivanům. Tvoje odpověď v té době byla trošku jiná, než píšeš teď...
Jestli si dobře pamatuju, psal jsi cosi o tom, že je hra opět mírně skriptovaná - teď tu píšeš, že je vše možné...
A proč jsem se nepřihlásil ?
V první řadě jsem přemýšlel, jak na tom budou červení, jaké mají šance.
Pak jsem zvažoval Jaka-9M. A i ho testoval...
A vidíš, zrovna dneska, při pohledu na ty osamocené tři He-111, jsem dokonce uvažoval o těch He-111... Aby mocnou LW zachránil jeden žluto-červený.... Ale je hloupé (smutné), že letadlo z roku 41 v roce 44 je výzvou pro červeného (a pravda - tři modré), když jinak modrých je jak hasačertů...
Nechceš mi dělat wingmana ? Nebuď srab a ukaž, že to jde ;) Buď tím správným velitelem = vzorem nejen v počtu sestřelů, ale i v odvaze a sebezapření a sedni do té "plečky"
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.

[samurajský pohled na zajetí]
ovarek.cz/hamster.gif
 
Hoper
1stCL_Fucida napsal:
Byl tady tým, který chtěl SM strojově ošetřit, prostě nějak naprogramovat. Ale vyšlo to do ztracena. Velmi vysoké nároky byly na čas všech zúčastněných. Připojování do hry za chodu má světlé a stinné stránky. Tou nejstinnější jsou lagy. To, že se bojovalo všude, znamenalo mít všude i kvanta pozemních cílů, což dále zhoršovalo lagování. Je otázka, jestli by něco takového dnes vůbec bylo chtěné, když už jen mise založená právě na tomto systému (průzkumy => operativní rozhodnutí), tedy Korálové moře dopadlo tak, jak dopadlo.


ad připojování - jestli si dobře vzpomínám, tenkrát se připojovalo v časech odvislých od každého jednoho člověka. Ale i tak - neposílalo se jedno letadlo do vzduchu, ale pokud možno vícero najednou - takže lagy by se daly omezit tím, že se startuje po skupinách. Tím se ovšem nezamezí tomu, že lagy nebudou ve "vyhrazené" termíny...
ad kvanta pozemních cílů - tohle je smůla :( ty pozemní cíle tam byly důležité, ty (by) omezovat moc nešlo ...

ad Korálové moře - jenže tohle bylo ještě mališko extrém ;) Moře je moře... A operativní rozhodnutí - Lekkovo akce jsou tak trochu na operativním rozhodnutí...

ed: ad vysoký nároky na čas všech zúčastněných - pokud jsi umřel, měl jsi volného času habakuk :D
A ono i čas na přezbrojení nebo dokonce přelet z jednoho letiště na druhé ti stačil k tomu, abys vyluxoval, utřel prach, umyl nádobí, uspokojil jiné další potřeby... :)))
(myšleno samozřejmě průběžně při několika pauzách, ne vše v jedné :D I když takovej Turbína, ten to uspokojování zvládnul i za letu :DDDD )
Upravil/a Hoper dne 28-04-2008 21:00
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.

[samurajský pohled na zajetí]
ovarek.cz/hamster.gif
 
Hoper
LesniHU napsal:
...
Nojo, jenze u (tezkych) bombarderu je formace prave to nejzakladnejsi, protoze na ni primo zavisi obranyschopnost a taky (-nevim, jak to nejlip napsat-) pocit z dobre vykonane prace. Kdyz se jeden nebo dva porad vlecou pozadu, akorat odtahnou boj od 'skutecnych' bombarderu, coz je metoda obrany, ktera se na speckach proste praktikovat neda. Taky mi to pripada nefer vuci tem pilotum, co leti ve formaci.
...

trošku jsem nad tím uvažoval (už i při tom předchozím psaní ;) ), a je pravdou (hm, bohužel), že ač zkušení piloti, udržení sevřené formace jim může dělat problém. Jenže reálně - máš šanci se během dvou tří tréninků naučit lítat obranné formace ?
Někdo tu před tím psal, že se formace dají učit s AIkama. Mno, pro začátek jo. Ale zkus letět vedle strojového AIka a zkus letět vedle třebas Tajpana, který sebou furt mele na všechny strany... A u AI (offline) se nenaučíš, co dělat v lagu...
Občas je na AH vidět pokus o formace bomberů... Jenže dost často vedoucí je moula (pardon ;) ) a žene bomber jak kdyby letěl sám a neuvažuje, že ti další se ho musejí nějak držet a mít při tom dostatek výkonu. A při tom letí na 110% jen aby ho dojeli...
Kluci slovenští občas lítali ve čtveřičkách. Nevím, esli jejich fotky byly takové ty vyfocené ve správný čas ;) nebo jestli formace udrželi op delší dobu. Docela by mne zajímalo, jestli by se chytli na druhý Berlín... :))
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.

[samurajský pohled na zajetí]
ovarek.cz/hamster.gif
 
1stCL_Fucida
LesniHU napsal:
Ze jsou Ju88 a He111 z roku 41 je sice pravda, ale jaka je proti nim opozice? Kdyz se pak vezme B25 (ktera je tusim 43?) a postavi se proti kombinaci stodevitek s gunpodama/30mm a fw190 se skoro nesmrtelnym motorem, vyjde to nastejno.


B25, A20, Pe-2. Teď se SM mnohé další včetně těžkých bombardérů..LW by potřebovala prostě něco pozdějšího. He 111 H-16+, Ju 88 S..nebo aspoň pozdější Ju 88 A. Ale ono to zase tolik nevadí. LW to dokáže tak nějak umlátit i s bombovými Fw 190. Dokázala to v reálu, dokáže to v ILovi.

Kdyz vezmeme ten Kurland, ceho se ma he111 se svou legendarni odolnosti proti kulometum obavat? Ctyrech jaku 9T a mozna trochu tech Lavocek.


La-5, Jak-9T a Jak-9M (ten má taky 37 mm kanon)..Mustangy určitě hůře, ale ty budou mít určitě své starosti s B17.

Hoper napsal:
Jenže aby bylo možno dělat třebas ty klamné útoky, musel bys těch červených mít jednou tolik. Proto jsem se tě opatrně ptal, jestli us boys můžou pomáhat ivanům.


LW i VVS budou mít přibližně stejně útoků proti pozemním cílům - a tedy i přibližně stejnou potřebu provedení klamných útoků..atd.

Tvoje odpověď v té době byla trošku jiná, než píšeš teď...


Nemyslím:
- celá akce je jistým způsobem "skriptována", je tedy přibližně nalinkován její průběh. Samotné provedení a načasování operačních letů ale záleží již pouze na velitelích formací.
-Znovu opakuji: B17 tam nejsou od odlehčování Rusům.
-No flaky budou určitě - ale jak už jsem naznačoval. Napadení amerických bombardérů bude do značné míry dílem náhody a plánování obou stran. Které bude víceméně zcela oddělené. Prostě bude dán úkol, že nějaká jednotka má "ráno" něco provést a "před polednem" zase něco. Jak si s tím velitelé jednotlivých formací poradí..to už je jejich věc.


A vidíš, zrovna dneska, při pohledu na ty osamocené tři He-111, jsem dokonce uvažoval o těch He-111... Aby mocnou LW zachránil jeden žluto-červený.... Ale je hloupé (smutné), že letadlo z roku 41 v roce 44 je výzvou pro červeného (a pravda - tři modré), když jinak modrých je jak hasačertů...
Nechceš mi dělat wingmana ? Nebuď srab a ukaž, že to jde Mrknutí Buď tím správným velitelem = vzorem nejen v počtu sestřelů, ale i v odvaze a sebezapření a sedni do té "plečky"


Výhoda speciálek je, že si každý může vybrat, do čeho si chce sednout. Mně je poměrně jedno, jestli Heinkelů bude 6, 2, nebo 15. Ve stíhačce je budu chtít ochránit všechny.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
310_cibule
Sakra, to by jeden řekl, že všechny speciálky zkurvila cibule, co Hopře? Mrknutí

A to jsi ještě zapomněl dodat, že mne jako velitele coveru při Berlínu několik stodevadesítek zahnalo "down to the deck" a já pak bombery už nikdy nenašel. Naopak si mne našel Fuči a - tuším - že BlueL "as sitting duck".

Že by tudy vedla cesta k jinému, zábavnějšímu pojetí speciálek? Cool
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
 
3BAP_Cassius Chaerea
Dop*dele, chtěl sem reagovat ohledně těch bitevníků, ale jaksi sem po 15 minutách čtení ztratil přehled. Buď Fučida s Hoperem začnou psát krátce a jasně, nebo budu muset přestat chlastat. Tak mě nese*te, páč abstinentů už je i tak dost!
Upravil/a 3BAP_Cassius Chaerea dne 28-04-2008 23:36
 
Jirka
To jsem zvědav, jestli z té hromady keců vzejde něco užitečného. Mrknutí Osobně o tom ale pochybuju.
 
Hoper
310_cibule napsal:
Sakra, to by jeden řekl, že všechny speciálky zkurvila cibule, co Hopře? Mrknutí

A to jsi ještě zapomněl dodat, že mne jako velitele coveru při Berlínu několik stodevadesítek zahnalo "down to the deck" a já pak bombery už nikdy nenašel. Naopak si mne našel Fuči a - tuším - že BlueL "as sitting duck".

Že by tudy vedla cesta k jinému, zábavnějšímu pojetí speciálek? Cool

špatně jsi vstával nebo špatně rozumím tomu, co píšeš ?
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.

[samurajský pohled na zajetí]
ovarek.cz/hamster.gif
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

03-05-2024 11:15
Vykání je následek nepochopení formy vlády pozdních římských císařů. Koncem Římského císařství spoluvládli čtyři vládci. Proto byli oslovován jako celek. Tykání je správné.

30-04-2024 10:19
Teď se tyká všude. Každý je familierní jak kdybychom všichni spolu pásli husy.

29-04-2024 20:53
Tem Teamspeak jedete trojku nebo pětku? Mně se nechce nikam registrovat.

29-04-2024 20:44
Jsem zapl discord. FUJ! Proč mi tam všechno tyká? To je tak nezdvořilé a neuctivé.

24-04-2024 12:25
-Vzrusuju te? - -Docela jo, jsi krasna zenska a chtel bych byt tvuj princ. - -To je pekne. Ale na to jsem se neptala. Potrebovala bzch yjistit, jak se yapina ceska klavesnice. Pomuyes mi?

22-04-2024 20:31
Njelepší je kombinace FF (s pluginem kačera)+uBlock ;-)

21-04-2024 09:36
No zatím ještě není. Neumí blokovat vyskakovací okna.

19-04-2024 23:01
jo, kačer je dobrej Úsměv

19-04-2024 17:04
No já asi přejdu na duckduckgo, až jej vyladí.

16-04-2024 11:52
To jsou Jaromíre defekty z realtime anti-anti-ads google teroru. Chyba není na tvém přijímači. Už před 3 rokama jsem Chrome definitivně odinstaloval a přešel opět po 20 letech na FF

34,808,584 návštěv