November 22 2024 08:42:59
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 9

· Piloti on-line: 1
Kukuloo

· Registrovaní piloti: 2,747
· Nejnovější pilot: carramba66
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
Vzlétne??... technet.cz
GC3_Messik
Tak jak koumálci, tuto delikátní otázku řeší prééj celej svět, tak SVK nesmí chybět. Úsměv

http://technet.id...chnika_pka

CoolCoolPff
Upravil/a GC3_Messik dne 29-03-2008 18:35
Išak je ten nejlepší! pozn. v roce 33 Mrknutí
 
gc3normandie.over.cz
LesniHU
Skoda ze nerekli, jakou rychlosti se ten pas skutecne pohybuje. To by pak mohla byt hezka hadanka.
 
1stCL_Fucida
Řekli, že jakoukoliv do maximální rychlosti letadla. Odpověď by mě ale taky zajímala. Mám ale za to, že spíše ne, tedy nevzlétlo Úsměv
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Maxxis
jde o to zda dokaže pohybovat pás s letadlem, koueficient odporu může být větší než odpor kladený koly.
Co z toho plyne? že letadlu se akorat točí kola ale to vlastně stojí.

jinak proc by nemohlo vzlétnout?? kde je vztlak prouděním vzduchu okolo tam to lítá
 
Maxxis
oni nenapsali zdali je letadlo zabržděné.
za 2, když dosahne vztlaku a odlepi se malinko zase si sedne nebo ne? nemá přeci krom setrvačnosti žádnou energii!
 
1stCL_Fucida
ten pás ubíhá dozadu, ne dopředu Mrknutí
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
57thMH_Edison
Je to jednoduchý jak facka. Pás bude dorovnávat rychlost letadla a tak letadlo vůči zemi ( i větru ) bude nulová. Proto nemůže docházet k optékání vzduchu kolem křídel a tak zůstane na zemi i když ty podvozky se budou chtít rozkočit. CoolCoolCool

Edison
RUM ZBYSTŘUJE ZRAK A ZJEMŇUJE PILOTÁŽ
 
GC3_Messik
no ja myslim ze urcite nebude letet, zadani mi prijde trosku nepresne (zmatene) sice se budou kolecka tocit ale je bezvetri a vzduch stoji na miste. Asi je to pro zeny v domacnosti a pro filosofy.VyděšenýÚsměv

mozna jsem se predtim unahlil, boze to je blbinaÚsměv. Premyslel jsem a neco me napadlo, pokud je vykon zajisten pomoci trysek, ktery urcujou rychlost letadla vuci vzduchu, ne vuci ranveji tak letadlo pojede vuci zemi s klasickym zrychlenim a odstartuje, jen vuci pasu pojede rychleji, takze se kolecka div neutocej..???
Upravil/a GC3_Messik dne 29-03-2008 20:59
Išak je ten nejlepší! pozn. v roce 33 Mrknutí
 
gc3normandie.over.cz
clone9cz
nic stupidnejsiho jsem jeste nevidel, tedy hadanku, moje letadlo ma nekonecny vykon motoru, pas se teda klidne muze pohybovat rychlosti svetla, a kdyz mam 4 motory s nekonecnym vykonem a mazu kola super klouzavym mazadlem, tak to by bylo, abych z toho ledovyho pasu neodstartoval

... porad vas zajima odpoved na otazku, kterou si kladou vsichni, ale uplne vsichni co nemaj co na praci ?

je sice hezky, ze se muzete podle tvaru letadla dovtipit typ a vykon motoru, vygooglovat koeficient treni asfaltu atp, ale vzdycky muze nakej chytrak prijit s tim, ze nemate pravdu.

to raci napiste nejzabavnesji odpoved jako tady http://technet.id..._denik_NYV

 
http://www.wwii-illusion.net
1stCL_Fucida
Pokud letadlo pouze stojí a není mu umožněno se vůči okolnímu vzduchu hýbat, pak nevzlétne. Jenže pokud musí mít pouze vypnuté motory a může se nechat unášet pásem, pak se dostáváme do mnohem zajímavější oblasti:

1) Můžou být aktivovány brzdy a tak v ideálním případě dosáhnout rychlosti okolo 950 km/h směrem vzad?

2) Nesmí být aktivovány brzdy. Jak vysoké rychlosti letoun směrem vzad dosáhne (poměr tření v ložiscích podvozku a aerodynamického odporu).

3) Bude rychlost couvajícího letounu dostatečná, aby křídla i v tomto směru generovala dostatečný vztlak (resp. bylo je vůbec možno "nějak naklonit", tzn. výškovka by musela nadzdvihnout ocas a umožnit tak křídlu dosažení nějakého přijatelného AoA).

==================================================

Ale můžeme uvažovat i jinak - co vzduch proudící kolem oné jedoucí plochy? Jistě bude plochou urychlován a je otázka jak moc. Jak moc je ta plocha drsná..atd. Těch vlivů na započítání je tam kupodivu docela dost Úsměv

Škoda, že ten pás neubíhá směrem dopředu, pak by asi bylo možné docela pěkně spočítat, jak rychle by daný pás teoreticky musel ubíhat Úsměv. Takhle je to ale dost nahouby Úsměv
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
clone9cz
fuci, neblazni, todle je sociologickej nebo marketingovej pruzkum, ne zadna hadankaŠklebící se
 
http://www.wwii-illusion.net
1stCL_SaBot
no teoreticky to mozny je, bych rekl
jeste mi tam chybi parametr valiveho odporu kola podvozku, ale asi na nej jenom zapomneli.

1. je potreba si uvedomit, ze podvozek neni mechanicky spojenej s motorem.
tudiz - pas bude roztacet kolo podvozku, ale letadlo bude stat (pokud bude dostatecne tezky, no spis se bude posouvad dozadu)

2. spustime motor....letadlo se bude pohybovat vpred a o tenhle pohyb se zrychli otaceni kol podvozku.

3. pokud bude v priznivym pomeru treni v loziskach a valivej odpor podvozku a vydrzi to pneumatika..tak se letadlo zacne zrychlovat (musi teda jeste prekonat setrvacny ucinky letadla)

4. kolo podvozku se bude tocit rychlosti udelenou pasem + rozjizdeni letadla a letadlo nam bude normalne startovat Úsměv

kdyz si to nakreslite, tak je hned jasny, ze jediny co ten pas dela je to, ze generuje moment valiveho odporu a moment odporu treni v loziskach.
Naopak nam ten pas pomaha prekonat setrvacnej moment kola podvozku.

uplne nejjednodusej si to predstavte jako ze stojite na koleckovych bruslich na pasovym dopravniku, pak nekdo prijde, chytne vas za ruku a bude vas tahat proti pasu....no a ta sila, ktera vas potahne proti pasu je v nasem pripade propulse motoru. Brusle se budou tocit rychle jak prase, ale pojedete dopredu Šklebící se

ono by se to dalo i spocitat, vysledna rovnice by mela tvar pomeru mezi hmotnostni letadla, valivym odporem kola podvozku a trenim v lozisku a samozrejme tahem motoru. Jediny parametry, ktery by byly zavisly na rychlosti pasu, by byl setrvacnej ucinek, kterej by byl potreba hradit motorem (pokud letadlo na zacatku couvalo) a zrejme zvysujici se treni a valivej odpor....ale ten by se zas zmensoval s nabirajici rychlosti vpred..pac by normalovou slozku zacal vyrovnavat vzrustajici vztlak...(valivej odpor a treni v loziskach je cca primo umerny normalove sile)

nebranim se ani moznosti, ze sem napsal uplnou blbost
Upravil/a 1stCL_SaBot dne 30-03-2008 02:50
 
clone9cz
vsichni ste uplne beznadejny, letadlo leti, protoze se vzduch nad kridlem pohybuje rychlejc nez pod kridlem (a hlavne proto, ze chci, aby letelo, ze), pokud teda date na spodni stranu kridla neco, co bude akcelerovat proudeni vzduchu jen na spodni strane kridla, tak se muzete dostat do stadia, kdy nebude vzduch na horni strane kridla prodit rychlejc nez na ty zpodni, teda budete mit ho... vztlak

zapomente teda na treni mechanickejch casti podvozku a vykony motoru, ty sou jiste predymenzovany, zacnete pocitat rychlost proudeni vzduchu nad pohybujici se runwayi a pod kridlem, protoze to je jedina vec co muze zapricinit, ze nebude v tydle hadance vztlak a letadlo nepoleti

PS: a zase se tu jenom clonak mlati hlavou o strop, holt nekdo se tak narodi a ...
 
http://www.wwii-illusion.net
MK_Paja
1stCL_Fucida napsal:


1) Můžou být aktivovány brzdy a tak v ideálním případě dosáhnout rychlosti okolo 950 km/h směrem vzad?

A při rychlosti 950km/h vzad se, logicky, smykem otočí čumákem dopředu (vybere vývrtku) a poletí.
 
BP_Tyrl
Pokud posádka dostane před pokusem fazolovo hrachový salát........
 
1stCL_SaBot
clone9cz napsal:
vsichni ste uplne beznadejny, letadlo leti, protoze se vzduch nad kridlem pohybuje rychlejc nez pod kridlem (a hlavne proto, ze chci, aby letelo, ze), pokud teda date na spodni stranu kridla neco, co bude akcelerovat proudeni vzduchu jen na spodni strane kridla, tak se muzete dostat do stadia, kdy nebude vzduch na horni strane kridla prodit rychlejc nez na ty zpodni, teda budete mit ho... vztlak

zapomente teda na treni mechanickejch casti podvozku a vykony motoru, ty sou jiste predymenzovany, zacnete pocitat rychlost proudeni vzduchu nad pohybujici se runwayi a pod kridlem, protoze to je jedina vec co muze zapricinit, ze nebude v tydle hadance vztlak a letadlo nepoleti

PS: a zase se tu jenom clonak mlati hlavou o strop, holt nekdo se tak narodi a ...


dejme tomu, ze letadlo potrebuje pro start 200Km/h

1. pas stoji:
takze letadlo nam jede relativne vuci pasu 200km/h (vuci vzduchu je to rovnez 200km/h)
kolecka podvozku se toci 200km/h

2. pas se pohybuje dozadu
letadlo ma relativni rychlost 200Km/h vuci vzduchu
kolecka podvozku se toci 200km/h + rychlost pasu

soustava se chova vice mene jako planetova prevodovka (kolo podvozku je satelit, letadlo je unasec a pas je korunovy kolo (v nasem pripade odbrzdeny))
soustava ma dva stupne volnosti, a tak je k tomu taky potreba pristupovat.
Upravil/a 1stCL_SaBot dne 30-03-2008 12:01
 
Panek
Letadlo vzlétne. Mrknutí
 
AH_Ronsoc
Nema ako Úsměv ked stoji na jednom mieste Šklebící se
 
1stCL_SaBot
AH_Ronsoc napsal:
Nema ako Úsměv ked stoji na jednom mieste Šklebící se


zkus sam sobe vysvetlit proc letadlo bude stat na miste, pripadne jaka sila zapricini, aby letadlo stalo na miste...az na to prijdes tak tu silu zesil....a hadej co se stane

Na to se docela hodi citat Muhameda Aliho Šklebící se

"Nemožné je jen silné slovo, které kolem sebe rozhazují malí lidé, kteří si myslí, že je snadnější žít ve světě, kde budou jen dostávat, místo toho, aby objevovali sílu, která to dokáže změnit. Nemožné není fakt. Je to postoj. Nemožné není tvrzení. Je to výzva. Nemožné je nevyužitá síla. Nemožné je dočasný stav. NEMOŽNÉ NEEXISTUJE. Muhamad ali"
Upravil/a 1stCL_SaBot dne 30-03-2008 13:20
 
606_Temp
pokud ten pas dostatecne pozene i vzduch proti letadlu, tak vzletne, jinak podle me bez sance. Nezalezi na rychlosti letadla vuci zemo pod sebou, ale vuci vzduchu pred sebou.
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
 
http://no606.ic.cz/
Přejít na fórum:
HANÁCKÉ SLET
HANÁCKÉ SLET 14.6.-16.6.
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

31-10-2024 09:57
ČTK: Z dosud nezjištěných příčin se dnes v noci zřídilo letadlo na solární pohon.

21-10-2024 20:04
Intel vydal novou aktualizaci mikrokódu.

02-10-2024 14:07
To není dobrá myšlenka. Belzebub každého stáhne do pekel a přes zvolené zástupce i nás obyčejné lidi. Vyděšený

27-09-2024 11:19
Pokud ti co zvolím budou plnit svůj program, ať se klidně spojí i s Belzebubem.

26-09-2024 16:00
Kdokoliv bude v koalici s kýmkoliv. Jím nejde o smysl, ale o prachy a to politiky spojuje.

25-09-2024 16:44
Příští volby vyhraje ANO a bude v koalici s ODS. Ostatní strany budou v opozici.

23-09-2024 08:17
Prognostik z tebe už nebude. Úsměv

19-09-2024 19:18
Jelikož se blíží ten čas, tak bych jen skromně řekl: Nacionalisti všech zemí, vyližte si prdel! Šklebící se

13-09-2024 15:43
Kroměříž a Olomouc - Pravděpodobnost 3. povodňového stupně >90%

12-09-2024 16:09
A toto je noční můra Troubek: https://hydro.chm.
..ekt/307354

36,014,214 návštěv