UPDATE 20.7.08: druha verze LHmodu je venku, podrobne info na druhe strane tohoto vlakna
------------------
Prvni alfa verze LH modu. Je to zatim ciste testovaci verze, ale mela by byt plne hratelna. Je zalozena na 4.05, v archivu jsou vsechny zmeny pro instalaci pres verzi 4.08. Pro navrat zpet nahradte zmenene soubory zalohou, kterou si jiste pred instalaci udelate :-). Tato verze neni sitove kompatibilni s zadnou jinou verzi.
letatelna B24
FM: uplne novy
Vyzbroj: pridano 8*1000lb, 4*2000 a bedny s nakladem
Nove nebo nezvykle veci ohledne kabin: kabina pilota: klavesa slunecni clony zamerovace prepina pristroje na zobrazovani pravych/levych motoru, prepinani pohledu skrz zamerovac skace mezi pilotem a kopilotem
bombardovaci zamerovac: stabilizovany do 10° naklonu, s fungujicim sideslipem, pouzitelny dalsim clovekem v coopu
spodni streliste: pri vysunutem podvozku se vzdy zasune, pri zapnutem autostrelci se vysouva v nebezpeci
letatelna su26
external i kabina z IARu, FM originalni z dilny o.m.
Moznost zvolit nezavisle ruzne aspekty pocasi v misi (vitr, mraky atd.). Nutno psat primo do .mis souboru:
sekce MAIN
CloudType (existujici) typ pocasi nastavovany ve FMB
CloudHeight (existujici) vyska mraku, rozsah uvolnen na 0-15000m
sekce WEATHER
-pokud tu neco nebude, chova se to stejne nebo podobne jako standardni pocasi ze sekce main
-vitr je rozdelen na dve casti, prizemni, ktery postupne ubyva do udane vysky, a vyskovy, ktery od zeme postupne pribyva az k urcene hodnote (scitaji se). Poryvy jsou vztazeny k prizemnimu vetru, takze take ubyvaji.
-stejne jako respawny tuto sekci FMB pri editaci mapy zrusi
mozne parametry v sekci weather:
WindAzim kurs vetru °
WindSteady rychlost vetru (pri zemi), m/s
WindHigh rychlost vetru (ve vysce), m/s
WindGust standardni ilovske poryvy vetru (v nekolika stupnich, rozsah asi 0-10)
WindTop vyska, kde konci prizemni vitr, m
Turbulence standardni ilovska turbulence (asi 0-5)
FogHaze ilovska mlha pouzivana pod mraky ve spatnem pocasi (asi 0-5)
Dalsi zmeny:
pridana kompresibilita - zatim plosne se stejnymi parametry u vsech letadel.
vitr kopiruje povrch kopce
vitr fouka i ve vyskach nad kilometr, viz pocasi
kratery mizi po stonasobne delsi dobe
pri prvnim otevreni neni mapa vycentrovana na pozici letadla
moznost zapnuti krve a svastiky (HighGore=1 a HakenAllowed=1 v sekci [game] v conf.ini)
padaky nejsou cilem pro AAA
konvergence dvojice kanonu Tempesta se ridi cislem pro konvergenci kulometu
koure jsou videt z trochu vetsi vzdalenosti
kourove stopy raket jsou jako ty u R4M misto puvodniho FPS stylu
presnost raket snizena na uveritelnou uroven
rakety behem prvni vteriny letu neignoruji gravitaci
prehrivani motoru nad kritickou vyskou podle procenta vykonu, co motor skutecne podava
max. 64 lidi v sitove hre
...snad jsem na nic nezapomnel
Zname ci predpokladane bugy a omezujici vlastnosti:
B24: u preniho strelce se rozlame sklo pri mireni nahoru
B24: pri zapnuti automatiky se streliste nevraci do vychozi polohy (coz je standardni vlastnost ila), zatimco pohled ano
B24: pokud ovlada bombardovaci zamerovac strelec, musi byt v kabine bombometcika pritomen v dobe odhozu. Nastavovani bombardovaciho zamerovace je nezavisle pro kazdeho clena posadky letadla (tj. po siti se prenasi jen prikaz k odhozu od toho cloveka, co je zrovna v kabine bombometcika)
B24: kde je pouzit externi pohled pro cast kabiny, pronikaji mraky dovnitr
Nektere veci se mi testuji spatne (treba pouzivani bombsightu v coopu), nektere jeste hur (>32 lidi v sitove hre), takze vsechno nemusi uplne perfektne fungovat. Pripadne bugy piste sem do vlakna.
Upravil/a LesniHU dne 20-07-2008 20:55
No..mám tolik otázek, že je to spíš na soukromé posezení, ale nebudeš ani v Brně, ani v Praze a na TS bychom se nedomluvili..takže se asi zeptám tady
Dle mého názoru výše uvedené řádky posouvají ILa dále, než celý slavný soundmod..ale pár věcí mi není úplně jasných..:
bombardovaci zamerovac: stabilizovany do 10° naklonu, s fungujicim sideslipem, pouzitelny dalsim clovekem v coopu
Vzniká nová pozice "bombometčík", nebo se tam lze kliknout nějak "se střelců"? Je možné nadále používat i pilotem?
Uvažoval jsi o implementaci druhého pilota?
pridana kompresibilita - zatim plosne se stejnymi parametry u vsech letadel.
Mohl bys tohle nějak rozepsat? Rozdíly mezi tím, jak to fungovalo a jak to funguje teď? Abys vložil kompresibilitu, tak bys musel ty virtuální 3D modely ofoukávat virtuálním vzduchem, ne? Vím, co tenhle efekt je, jak se projevuje..atd. Ale není mi jasné, jak jsi s ním v rámci omezeného FM šturmovika mohl pracovat? Byl tam přidaný ale vypnutý?
vitr kopiruje povrch kopce
Do jaké výšky? Už se těším, až si to zítra všechno průbnu Tu výšku mraků, vítr..kompresibilitu..
rozumím tomu dobře, že pokud tuto chci vyzkoušet, musím nainstalovat verzi 4.05 ?
nebo stačí do 4.08 fouknout tuty dva soubory ?
nebo do 4.08 nahrát patch z Korálového moře a pak tam fouknout tuty dva soubory ?
proč je to na 4.05 ? ;)
a jinak - hezké, že to je v sfs ... :D
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Hoper napsal:
1. rozumím tomu dobře, že pokud tuto chci vyzkoušet, musím nainstalovat verzi 4.05 ?
... v archivu jsou vsechny zmeny pro instalaci pres verzi 4.08 ...
myslim, ze je to zcela jasne
1. jedna se o downgrade z verze IL-2 Sturmovik 1946 v4.08
2. ale zaroven i o upgrade verze IL-2 Sturmovik FP+AEP+PF v4.05
(ti z vas, kteri jeste nesmazali IL-2 Sturmovik FP+AEP+PF v4.05 si tedy muhou LH mod nainstalovat tam)
Hoper napsal:
2. proč je to na 4.05 ?
protoze je to chytre
Upravil/a clone9cz dne 26-11-2007 01:11
bombardovaci zamerovac: stabilizovany do 10° naklonu, s fungujicim sideslipem, pouzitelny dalsim clovekem v coopu
Vzniká nová pozice "bombometčík", nebo se tam lze kliknout nějak "se střelců"? Je možné nadále používat i pilotem?
Uvažoval jsi o implementaci druhého pilota?
Ano, ano, ano :-)
V ilovi jsou dve skupiny kabin, pilot (ten muze vsechno) a strelec (do nej se da pripojit v coopu a lide v ni jsou pak takove druhe kategorie, muzou skakat jen mezi strelci). Ja jsem udelal kabinu bombometcika tak, ze se chova jako streliste (takze se pri startu coopu zobrazuje jako dalsi misto a muzou do nej ve hre skakat i strelci) a odhoz bomb vlastne macka jeho spoust. Snad to cele funguje tak, jak ma.
Druhy pilot - bohuzel hra pocita jen s jednim pilotem a prekopat tohle by bylo prakticky nemozny.
1stCL_Fucida napsal:
pridana kompresibilita - zatim plosne se stejnymi parametry u vsech letadel.
Mohl bys tohle nějak rozepsat? Rozdíly mezi tím, jak to fungovalo a jak to funguje teď? Abys vložil kompresibilitu, tak bys musel ty virtuální 3D modely ofoukávat virtuálním vzduchem, ne? Vím, co tenhle efekt je, jak se projevuje..atd. Ale není mi jasné, jak jsi s ním v rámci omezeného FM šturmovika mohl pracovat? Byl tam přidaný ale vypnutý?
Tohle je skutecne zatim jenom napul udelana featura a asi se jeste bude dost menit.
V zasade: FM pro cloveka ma mimo jine danou zavislost vztlaku a odporu na uhlu nabehu, paky a plochy ridicich ploch a podobne, takze se da rici, ze il to letadlo 'ofukuje'. Zjednodussene, samozrejme, ne ze by mel 3D model v proudu vzduchu, ma predpocitane parametry pro pevne dane zavislosti. No a ja jen nektere parametry a postupy vypoctu menim.
Jak uz je v ilovi zvykem, ai maji jiny FM, takze to budou ignorovat.
1stCL_Fucida napsal:
vitr kopiruje povrch kopce
Do jaké výšky? Už se těším, až si to zítra všechno průbnu :) Tu výšku mraků, vítr..kompresibilitu..
Je tam pomerne komplikovany algoritmus, ktery zjistuje vysku terenu proti a po vetru v ruznych vzdalenostech a z toho zjistuje sklony terenu pro ty vzdalenosti. Podle vysky letadla pak nasadi vahu jednotlivym hodnotam (kdyz je letadlo tesne nad zemi, vitr kopiruje povrch velmi presne - berou se ty nejblizsi hodnoty, kdyz je vysoko, maji vetsi vahu sklony spocitane za vzdalenych bodu). Takze do jake vysky? Kdyz bude opravdu velky kopec, tak asi kilak i vic, ale uz to nebude moc znatelne.
Ale jak uz je v ilovi zvykem, vitr, podle ktereho leta clovek, vsichni ostatni ignoruji - koure, iacka, myslim ze i padaky. Smula.
Hoper napsal:
rozumím tomu dobře, že pokud tuto chci vyzkoušet, musím nainstalovat verzi 4.05 ?
nebo stačí do 4.08 fouknout tuty dva soubory ?
nebo do 4.08 nahrát patch z Korálového moře a pak tam fouknout tuty dva soubory ?
proč je to na 4.05 ? ;)
a jinak - hezké, že to je v sfs ... :D
Je to patch pro instalaci na 4.08, stejne jako Coral Sea. Pro instalaci na 4.05 staci vymenit ty .sfs soubory, ostatni fajly jsou tam pro downgrade ze 4.08.
Na 4.05 je to protoze to je posledni verze se starym formatem souboru files.sfs. Novy jeste vzdoruje.
HP_Clo-Clo napsal:
Nechceš také postnout nějakou vzorovou mapu se všema vychytávkama??
Mapy asi umi delat mnoho lidi lepe.
Tohle jsem pouzil u jednoho testu:
Cili vitr v kurzu 90 stupnu, u zeme 20m/s postupne rostouci na 30m/s v peti kilometrech, bez poryvu a turbulence. S gladiatorem se v takovem vichru da na Pacific Islands plachtit. No, spis litat bez motoru u jednoho kopce.
Tajpan napsal:
"kratery mizi po stonasobne delsi dobe"
;););)
už si to nejako testoval v QMB, FMB ako sa chovajú respawnovacie lietadlá? :|
Tady moc nerozumim otazce. Jestli si pamatuju spravne, tak 500lb bomba normalne nechava krater po 80s. Stonasobek by mel byt neco pres 2 hodinky. Tak dlouho jsem necekal, ale urcite vydrzel pres pet minut.
Tajpan napsal:
"kratery mizi po stonasobne delsi dobe"
už si to nejako testoval v QMB, FMB ako sa chovajú respawnovacie lietadlá?
Tady moc nerozumim otazce. Jestli si pamatuju spravne, tak 500lb bomba normalne nechava krater po 80s. Stonasobek by mel byt neco pres 2 hodinky. Tak dlouho jsem necekal, ale urcite vydrzel pres pet minut.
nechcem prudiť, ale cca 2hodiny, sú moc. Tak dobré na nejakú špeciálku, ale na klasický DF-server,Coopku ,je tak podla môjho odhadu tak 30min maximum. IL2 je hra a nie realita.
Ale" o tom po tom".
Skôr ma zaujíma toto:
takýto test:
Urobit cez HL v Open Mission1 nejaký server, kde bude nejaký jeden bomber B25/TB3 verzus cca 18 stíhači. Myslím že je to maximum respawnovacích miest na letisku.
Hodí bombu/bomby na stojánku na letisku a potom sa respawnu na letisko stíhači. A čo sa bude diať.
Toto by ma velmi zaujímalo.
Se zvyšující se rychlostí letu v reálu se díky vlivům stlačitelnosti mění aerodynamické charakteristiky letounu. V ILovi toto bylo namodelováno velmi zjednodušeně a nekorekně, proto ten zásah Lesního HU do toho.
Druhá věc je nárůst sil v řízení, deformace konstrukce a tak podobně. V IL2 je to od Olega namodelované jako "tuhnutí řízení na rychlosti", respektive omezování dosažitelných výchylek s rostoucí rychlostí. Toto bude nyní nutné podrobit revizi, protože s novou funkcí kompresibility to může rozházet řízení letadel na vysokých rychlostech.
Bohužel, já jsem od neděle bez ILa, rozvrtal jsem si pedály a plynovou páku a nevím kdy to zase dám do funkčního stavu. Tak mám pár dní útrum a nemohu seriózně testovat.
Teda pane nadlesni, me z tebe klepne. Minuly tyden jsem odinstalil zahnivajici variantu 4.05, protoze tri instalace Sturma uz se mne zdaly na disku moc...
Hernajs, kdyby se ti to tak povedlo na verzi 4.08 se SM, to by bylo...
WT_Pedropan napsal:
Teda pane nadlesni, me z tebe klepne. Minuly tyden jsem odinstalil zahnivajici variantu 4.05, protoze tri instalace Sturma uz se mne zdaly na disku moc...
Hernajs, kdyby se ti to tak povedlo na verzi 4.08 se SM, to by bylo...
LesniHU napsal:
letatelna su26
external i kabina z IARu, FM originalni z dilny o.m.
Ten FM je "original IARu z dielne o.m." alebo nejaky iny "original"?
to sugo má být v BoBku
už je tam nyní
čili FM je originál FM suga
od Olega ;)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.