Dělám takovou dobročinnost pro jednoho kluka z internetového fóra. Ten kluk měl pradědu a ten létal na takovém stroji. Ten Děda se jmenoval Ralph Himmelsbach a létal s mustangem. On se snaží zjistit, v jaké letce létal nebo alespoň jaký byl skutečný nátěr stroje. Tady jsou fotky.
P.S. Google vám najde, že to byl agent F.B.I, což je prý také pravda. A fotky jsou z jeho soukromého alba.
Upravil/a AJaromir dne 22-05-2022 22:37
F-51H, Air national guard (tzn. zálohy), možná z Kentucky, Ohio .. (používali tam označení čísly na čumáku), 1950,1951 + -
Upravil/a magot dne 22-05-2022 23:56
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Spíš bych typoval výcvikovou jednotku, né moc dlouho po skončení války.
Pokud by to bylo od USAF nebo ANG z padesátých let bylo by vidět označení pod kabinou. Což není.
Ale viděl jsem fotky P-40 a P-51D se stejným typem označením na čumáku, i když s jiným písmenem. A byly od výcvikových jednotek z války.
Trošku jsem hrabal hlouběji. Podle kódu jde o cvičný Mustang z 37. FTW USAAF Western Flying Training Command, základna Luke, Arizona, P-51 se u jednotky používali od léta 1945 do podzimu 1951. A jestli jde o stejného Himmelsbacha jako jsem našel já, tak na podzim 1944 začal výcvik u stejné jednotky s lety na Texanech. Předtím prodělal od roku 1943 základní výcvik na Stearmanech. Takže na tomhle asi. přes Warhawky, dokončil výcvik, vyřazen z výcviku byl na začátku roku 1946 a až do roku 1956 působil u ANG. Je dost možné že svůj výcvik absolvoval i pod vedenínm Roberta Lee Scotta Jr., který v té době na základně krátce působil jako velitel výcviku, asi měsíc a kousek (a o pár let později celé základně velel).
@ringlett
Děkuji i za tazatele. Měl bych na tebe jen takový malý dotaz, odkud si o tom Hmmelsbachovi, kterého jsi zde zmínil, čerpal informace. Děkuji.
@ringlett
Děkuji i za tazatele. Měl bych na tebe jen takový malý dotaz, odkud si o tom Hmmelsbachovi, kterého jsi zde zmínil, čerpal informace. Děkuji.
Není vůbec za co.
Odrazil jsem se zde http://www.fusela... a pak jen dohledával a ověřoval na netu, vše z veřejných zdrojů, noviny, zpravodajství, ročenky. Bohužel jsem si odkazy neukládal.
Ještě mohu kupovat Natural 98, který má ETBE. Nebo ještě se dá někde sehnat neoriginální těsnění na regulátor tlaku paliva, který bude dělat největší neplechu.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.