September 19 2025 20:11:01
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 21

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,755
· Nejnovější pilot: Glider
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
Nejpoužívanější letoun ve 2. s.v.
3BAP_Cassius Chaerea
Tak mě napadlo že počty vyrobených letounů jsou vcelku lehce zjistitelný, ale jsou mnohdy velmi zavádějící. Protože mnohdy velkoseriově vyráběné letadlo má celkem nalétáno bojových hodin méně než stroje jichž bylo jen několik desítek kusů.
Asi všem je jasné že nejpočetnější letounem byl Il-2 šturmovik a v těsném závěsu supertruper "stíhačka" Po-2(Olegu ty takovej rusák a do ilu nám ho nedáš, styď se!). Ale mám sílné pochyby, že by počet bojových letů, či hodin u šturmoviku byl vyšší než třeba, u spitfirů, befek, či junkersu 88. Za američany bych si typl že nejvíce nalétaných bojových hodin by mohla mít B-24.

Proto se ptám nevíte někdo, nebo nemáte odkazy kde by se dali zjistit počet bojových letů, či počet bojových hodin, naletaných na různých strojích z 2 s.v.
 
313_Ffajtl
Cool magoooor
 
http://www.313.cz/
Twister
313_Ffajtl napsal:
Cool magoooor


zase jeden podpis bez dopisu Vyděšený Pff
 
Lucka
3BAP_Cassius Chaerea napsal:
Tak mě napadlo že počty vyrobených letounů jsou vcelku lehce zjistitelný, ale jsou mnohdy velmi zavádějící. Protože mnohdy velkoseriově vyráběné letadlo má celkem nalétáno bojových hodin méně než stroje jichž bylo jen několik desítek kusů.
Asi všem je jasné že nejpočetnější letounem byl Il-2 šturmovik a v těsném závěsu supertruper "stíhačka" Po-2(Olegu ty takovej rusák a do ilu nám ho nedáš, styď se!). Ale mám sílné pochyby, že by počet bojových letů, či hodin u šturmoviku byl vyšší než třeba, u spitfirů, befek, či junkersu 88. Za američany bych si typl že nejvíce nalétaných bojových hodin by mohla mít B-24.

Proto se ptám nevíte někdo, nebo nemáte odkazy kde by se dali zjistit počet bojových letů, či počet bojových hodin, naletaných na různých strojích z 2 s.v.

Nějak už tomuhle fóru přestávám rozumět Šklebící se Všetečná otázka: K čemu by Ti to bylo Cassi? Úsměv
 
Lucka
Mno....ale....jinak.....na to je přece jednoduchá odpověď - NO PŘECE SPIT! Cool
Upravil/a Lucka dne 13-08-2007 12:40
 
3BAP_Cassius Chaerea
Lucka napsal:
Nějak už tomuhle fóru přestávám rozumět Šklebící se Všetečná otázka: K čemu by Ti to bylo Cassi? Úsměv
No není lepší se zeptat, k čemu je ti počet vyrobených strojů?
Celkovej počet bojových letů, či bojových hodin, by bylo lepší vodítko k tomu jak moc danný stroj ovlivnil 2 s.v., než počet kolik jich vyjelo z továrny.
 
3IAP_Jacques
3BAP_Cassius Chaerea napsal:
...........Asi všem je jasné že nejpočetnější letounem byl Il-2 šturmovik a v těsném závěsu supertruper "stíhačka" Po-2......


Nie. Je pravda že zistiť presný počet je obtiažne, ale podľa mnohých zdrojov je kukuruznik pred šturmovikom. Napríklad o šturmovikoch kolujú nepresné čísla od 35 000 do 37 000. Asi najvierihodnejšie číslo čo som našiel je 36 163 kusov. U kukuruznikov sa čísla pohybujú od 37 000 do 41 000, pričom mnohé zdroje hovoria že kóta 40 000 bola prekročená. To môže byť aj tým že sa vyrábal až do roku 1953. Ale na konci vojny ich bolo okolo 38 000. U kukuruznika je to obtiažne zistiť, ale podľa všetkého takmer na 99% predstihol šturmovika...
 
Tajpan
zaujímavé. Mrknutí
ale Cassie, na to budeš potrebovať trochu viac údajov. Skombinovať počty b.letov, počty b. hodín. počty vyrobených lietadiel počas WW2 i po WW2, pomer bojových strát, pomer nebojových strát, vztah k pilotáži a náklady na výrobu a logistiku plus ešte vela dalších vecí. A poviem vcelku , sú to údaje "skoro" k ničomu. Úsměv
No najdôležitejšie, čo by si mal sledovať, je konanie nepriatela. Jeho obranné opatrenia, zmeny správania sa, vztah k logistike, výrobe, stratégii, a neposlednom rade k morálke. Mrknutí
 
3BAP_Cassius Chaerea
3IAP_Jacq napsal:
kukuruznika je to obtiažne zistiť, ale podľa všetkého takmer na 99% predstihol šturmovika...

Na 99% nepředstihnulŠklebící se Ale je pravda že kukuružník se stavěl na koleně, zrovna když na něm dělnici nestavěli špaginy, takže možná jich bylo více než prokazatelných 33 tisíců, ale šturm má těch svých 36 jistejchMrknutí.
Upravil/a 3BAP_Cassius Chaerea dne 13-08-2007 13:26
 
3BAP_Cassius Chaerea
Tajpan napsal:
zaujímavé. Mrknutí
ale Cassie, na to budeš potrebovať trochu viac údajov. Skombinovať počty b.letov, počty b. hodín. počty vyrobených lietadiel počas WW2 i po WW2, pomer bojových strát, pomer nebojových strát, vztah k pilotáži a náklady na výrobu a logistiku plus ešte vela dalších vecí. A poviem vcelku , sú to údaje "skoro" k ničomu. Úsměv
No najdôležitejšie, čo by si mal sledovať, je konanie nepriatela. Jeho obranné opatrenia, zmeny správania sa, vztah k logistike, výrobe, stratégii, a neposlednom rade k morálke. Mrknutí
Tajpane já nechci knihu volovin, ve kterých se každej normální utopí, jen mi stačí stručnej počet bojových letů, či hodin nic víc. A jestli v logistice byl jednorukej Franta s kuřím okem na noze a jestli to mělo vliv na strategii 8. letecké armády, mě je vcelku fukMrknutí.
 
Tajpan
3BAP_Cassius Chaerea napsal:
Tajpan napsal:
zaujímavé. Mrknutí
ale Cassie, na to budeš potrebovať trochu viac údajov. Skombinovať počty b.letov, počty b. hodín. počty vyrobených lietadiel počas WW2 i po WW2, pomer bojových strát, pomer nebojových strát, vztah k pilotáži a náklady na výrobu a logistiku plus ešte vela dalších vecí. A poviem vcelku , sú to údaje "skoro" k ničomu. Úsměv
No najdôležitejšie, čo by si mal sledovať, je konanie nepriatela. Jeho obranné opatrenia, zmeny správania sa, vztah k logistike, výrobe, stratégii, a neposlednom rade k morálke. Mrknutí
Tajpane já nechci knihu volovin, ve kterých se každej normální utopí, jen mi stačí stručnej počet bojových letů, či hodin nic víc. A jestli v logistice byl jednorukej Franta s kuřím okem na noze a jestli to mělo vliv na strategii 8. letecké armády, mě je vcelku fukMrknutí.

ako myslíš, tak GL.!
 
1stCL Pepan
Twister napsal:
313_Ffajtl napsal:
Cool magoooor


zase jeden podpis bez dopisu Vyděšený Pff



Šklebící seŠklebící seŠklebící seŠklebící seŠklebící seŠklebící seŠklebící seCoolMrknutíPffCoolŠklebící seMrknutíMrknutíMrknutíÚsměvZamračenýMrknutíVyděšenýCoolŠklebící seŠklebící seCoolŠklebící seŠklebící seŠklebící seCool CoolMrknutíMrknutíMrknutí
 
3IAP_Jacques
3BAP_Cassius Chaerea napsal:
3IAP_Jacq napsal:
kukuruznika je to obtiažne zistiť, ale podľa všetkého takmer na 99% predstihol šturmovika...

Na 99% nepředstihnulŠklebící se Ale je pravda že kukuružník se stavěl na koleně, zrovna když na něm dělnici nestavěli špaginy, takže možná jich bylo více než prokazatelných 33 tisíců, ale šturm má těch svých 36 jistejchMrknutí.


http://www.aerosp...0292.shtml

http://www.answer...arpov-po-2

http://www.luftfa...tf/po2.htm

http://en.wikiped...arpov_Po-2

http://www.topsid...r&unit=po2
 
3IAP_Jacques
Najmä ten prvý odkaz je dobrý. Tam keď si odmyslíme mimovojnové stroje tak rebríček ww2 je
1. Po-2
2. Il-2
3. DC-3
4. Bf-109
5. B-24
 
Hoper
pokud chceš dohledávat, tak dohledávej bojové lety, ne hodiny
to by ti pak klidně mohli do čela poskočit Cataliny ;)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.

[samurajský pohled na zajetí]
ovarek.cz/hamster.gif
 
3BAP_Cassius Chaerea

"Mass production started in 1930 at 'Krasnyj Letchik' (The Red Pilot) factory and ended in 1953, when requirements to primary pilot training changed again. More than 33,000 were build. Actual number is almost impossible to figure out, because many were built by aeroclubs, repair shops and even enthusiasts. Small scale production lasted at least until 1959!"

Neustálé opakování více jak 40 kolíků, mě prostě připadá jak přejímaný text z ruky do ruky. Někdo kdysi řekl že opakovaná lež se stává pravdou. Já neřikám že jich nemohlo být tolik (v Rusku je všechno monžéŠklebící se) a docela tomu věřím že neevidovaných letadel mohlo být ještě spousty, ale abys mě přesvědčil chtělo by to dohledat něco blížšího o existenci 40 000 Kukuružníků. A upřímnou soustrast v hledání v sovětském "archívním" bordeluSmutný.
Upravil/a 3BAP_Cassius Chaerea dne 13-08-2007 14:25
 
3IAP_Jacques
To hej, ale ide aj o to aký chceš údaj zistiť. Či chceš zistiť produkciu od začiatku po koniec, od začiatku po koniec vojny alebo len počas vojny. Ak len počas vojny tak to je jasne šturm. Dokonca v jeden moment ich malo letectvo okolo 12 000 a produkcia v roku 1943 sa pohybovala okolo 11 600 kusov. O kukuruzníkoch sa mi podarilo vycucať že do konca vojny ich bolo vyrobených 33 818 ks, takže tu je tvoja 33. A boh vie koľko sa ich urobilo po vojne. Čítal som že produkcia skončila v 1949, podľa iného zas 1953 a dokonca som našiel aj 1959. A v prvý rok po vojne sa ich vyrobilo cca 1 400 kusov a keď si vypočítaš s klesajúcou tendenciou výroby zopár rokov dopredu tak číslo 40 000 až zas tak nereálne nebude. Mrknutí
 
3BAP_Cassius Chaerea
Hoper napsal:
pokud chceš dohledávat, tak dohledávej bojové lety, ne hodiny
to by ti pak klidně mohli do čela poskočit Cataliny Mrknutí
No víš jak prospěšné a ovlivňující průběh bojů, bylo celodenní sledování prázdného mořeŠklebící se. Ale dej mi odkaz, někde kde ty čísla, aspoň o catalínách najduMrknutí.
 
BP_Tyrl
Já myslím, že to byl Fi-156 Storch každý německý pilot, který si potřeboval vrznout se bez opušťáku vzdaloval tady na tom.Šklebící se
 
3BAP_Cassius Chaerea
3IAP_Jacq napsal:
To hej, ale ide aj o to aký chceš údaj zistiť. Či chceš zistiť produkciu od začiatku po koniec, od začiatku po koniec vojny alebo len počas vojny. Ak len počas vojny tak to je jasne šturm. Dokonca v jeden moment ich malo letectvo okolo 12 000 a produkcia v roku 1943 sa pohybovala okolo 11 600 kusov. O kukuruzníkoch sa mi podarilo vycucať že do konca vojny ich bolo vyrobených 33 818 ks, takže tu je tvoja 33. A boh vie koľko sa ich urobilo po vojne. Čítal som že produkcia skončila v 1949, podľa iného zas 1953 a dokonca som našiel aj 1959. A v prvý rok po vojne sa ich vyrobilo cca 1 400 kusov a keď si vypočítaš s klesajúcou tendenciou výroby zopár rokov dopredu tak číslo 40 000 až zas tak nereálne nebude. Mrknutí
Ne klidně po celej čas výroby kukuružníka. Docela rád bych viděl aspoň kde si vzal to do konce vojny 33,8 tisíc. Já jen že zatím vím že s fabrik vyjelo 33 kolíků, plus spousty letadel bylo označeno za vyřazené, či neopravitelné, v průběhu války byly zase zprovozněny nově označeny atd., plus možná výroba nebo úprava ve všech koutek SSSR i za jeho hranicema. Takže klidně těch letounů mohlo být více než 40 nebo méně, ale zatím údaj kterému můžu věřit je těch 33Mrknutí. Šturmovik narozdíl od kukuružníka nešel postavit v každé stodole a jejich stavy byly alespoň na přelomu 42-43 již hlídané, takže tomu udaji 36 +-1, jde věřit.
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

13-09-2025 17:59
Ahoj, jak bych si s vámi mohl zalétat? Kdy, kde a jak? Létal jsem BOS solo a ted si na TAW trosku osvojil i engine mgmt a navigaci jen podle mapy. Sám ale nemám šanci. Létám za spojence.

20-08-2025 11:11
Ahoj dneska někdo na il-2 budem na teamspeaku kolem 5-6 hod klidne i ty Vity muzes dorazit taky se vracime po dlouhé době. Mrknutí

19-08-2025 21:45
Ahoj, Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá Úsměv poraďte mi kde bych objevil staré veterány.

09-08-2025 13:55
Tak na zbytek roku hodně štěstí jako z Kokury!

23-07-2025 10:14
A kde máš ty "svoje" obrázky?

22-07-2025 20:07
já "svoje" nezakazuju

18-07-2025 10:09
Jaké nalinkované obrázky? 95% obrázků na netu nelze linkovat, je to zakázáno.

14-07-2025 18:24
a není tu čistě náhodou někdo, kdo ví proč se nezobrazují nalinkované obrázky?

13-07-2025 23:31
Další zpráva o medvědech! Šklebící se

13-07-2025 19:07
Pro zajímavost: Na území česka se v minulosti v hradních příkopech medvědi nikdy nepoužívali. Bylo to neekonomické.

38,046,629 návštěv