October 23 2025 17:28:39
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 7

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,755
· Nejnovější pilot: Glider
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
Red Bull Air Race World Series
S5T_Galland
Přidávám něco odkazů:

http://airrace.ct...

http://redbullair...

A současně zakládám diskuzi na toto téma, ať se to neplete jinde.
 
www.letectvi.wz.cz
S5T_Galland
Něco o letadlech převzato z ČT :

Letadla pro Air Race musí být extrémně stabilní. Při prudkém obratu působí jak na pilota, tak i na letadlo síly, které mohou dosáhnout až 10 G, což znamená, že se zdesetinásobí jejich normální hmotnost. Letadlo musí být co nejlehčí, a to nejen kvůli vysokým hodnotám přetížení.

Moderní malá letadla málokdy váží více než 600 kilogramů, protože jsou vyrobena z extrémně lehkých, avšak velmi tuhých kompozitních materiálů, například uhlíkových vláken. Díky jejich lehkosti a vysoce účinnému systému řízení jsou tato letadla mnohem pohyblivější než normální letadla a nemohou se jim v tom rovnat ani moderní stíhačky.

Několik málo letadel, která jsou vhodná pro tyto závody, se liší výkonem motoru a letovými vlastnostmi, jež mohou mít významný vliv na pilotovu naději na vítězství. V současné době je považováno za nejlepší letadlo Zivko Edge 540: s nejvyšší rychlostí 426 kilometrů za hodinu a hmotností pouze 530 kg vydrží přetížení až do hodnoty 15 G. Tomuto letadlu dává přednost mnoho pilotů, včetně mistra světa z Red Bull Air Race 2006 Kirbyho Chamblisse.

ZIVKO EDGE 540

[img]http://airrace.ct24.cz/apollo/pictures/200743115259667004.jpg[/img] is not a valid Image.

Společnost Zivko Aeronautics z Oklahomy měla za úkol vyrobit letadlo, které by bylo schopné vykonávat přesné standardní manévry při vysokých rychlostech a zároveň poskytovat odborníkům dostatek tvůrčího prostoru, aby mohli vymýšlet nové figury. Výsledkem těchto úvah bylo letadlo Edge 540. Malé jednomístné letadlo je stejně přesné a řiditelné, jako je soutěživé. Edge je hornoplošník s extrémně tuhými křídly. Také trup je velmi stabilní a odolává přetížení až 15 G.

Specifikace stroje: Počet sedadel 1
Délka 6,30 m
Rozpětí křídel 7,34 m
Hmotnost 530 kg
Výkon 340 HP
Nejvyšší rychlost 426 km/h
Roll Rate 400 stupňů za sekundu
Max G +/-10


EXTRA 300S

[img]http://airrace.ct24.cz/apollo/pictures/200743115428932583.jpg[/img] is not a valid Image.


Letadlo Extra 300S je jedním z nejúspěšnějších komerčních letadel pro leteckou akrobacii v historii létání. Vyrábí se v Německu z kombinace uhlíkových vláken, ocelových trubek a hliníkových fólií, což pomáhá snižovat hmotnost a zvyšovat odolnost. Zakladatel společnosti, která toto letadlo vyrábí, Walter Extra, byl sám leteckým akrobatem a jeho letadlo dnes používají piloti na celém světě. Piloti, kteří létají v jeho letadlech, jsou schopni vykonávat nejextrémnější manévry a otáčet se ve vzduchu, jako by nebyli téměř ničím omezováni.

Specifikace stroje: Počet sedadel 1
Délka 6,65 m
Rozpětí křídel 8,00 m
Hmotnost 580 kg
Výkon 300 HP
Nejvyšší rychlost 405 km/h
Roll Rate 400 stupňů za sekundu
Max G +/-10


MX2

[img]http://airrace.ct24.cz/apollo/pictures/20074311515901424.jpg[/img] is not a valid Image.

Letadlo MX2 je dvoumístné letadlo z uhlíkových vláken, využívající nejmodernější kompozitní materiály, promyšlené vývojové nástroje, nové postupy a technické dovednosti světové třídy v jedinečné kombinaci provedení, jakosti a trvanlivosti konstrukce. Letadlo MX2 o sobě dává vědět jak dynamickými, tak statickými parametry a jasně tak ukazuje svůj účel a úmysl. Svou soutěživost názorně vyjadřuje předváděnou technologií.

Specifikace stroje: Počet sedadel 2
Délka 6,28 m
Rozpětí křídel 7,31 m
Hmotnost 590 kg
Výkon 350 HP
Nejvyšší rychlost 426 km/h
Roll Rate 400 stupňů za sekundu
Max G +/-18
Upravil/a S5T_Galland dne 07-04-2007 10:04
 
www.letectvi.wz.cz
clone9cz
S5T_Galland napsal:
Něco o letadlech převzato z ČT :

...
ZIVKO EDGE 540

[img]http://airrace.ct24.cz/apollo/pictures/200743115259667004.jpg[/img] is not a valid Image.

Společnost Zivko Aeronautics z Oklahomy měla za úkol vyrobit letadlo, které by bylo schopné vykonávat přesné standardní manévry při vysokých rychlostech a zároveň poskytovat odborníkům dostatek tvůrčího prostoru, aby mohli vymýšlet nové figury. Výsledkem těchto úvah bylo letadlo Edge 540. Malé jednomístné letadlo je stejně přesné a řiditelné, jako je soutěživé. Edge je hornoplošník s extrémně tuhými křídly. Také trup je velmi stabilní a odolává přetížení až 15 G.

Specifikace stroje: Počet sedadel 1
Délka 6,30 m
Rozpětí křídel 7,34 m
Hmotnost 530 kg
Výkon 340 HP
Nejvyšší rychlost 426 km/h
Roll Rate 400 stupňů za sekundu
Max G +/-10


...

takovy mazaly sem dlouho nevidel, pak verte dylce, rozpeti a maximalni rychlosti

JOYSTICK je bezna terminologie u akrobatu ?
Peter Besenyei: Ve vzduchu se cítím naprosto volně a bezpečně
Drží slovo a stále ještě závodí. Hbitost svých prstů umí využít i při hře na klavír a rytmicky se kývá do zvuků Vangelisovy hudby. PETER BESENYEI (1956) však dává přednost jiným výškám a jeho ruce raději kouzlí s joystickem letadla Edge 540.
http://airrace.ct....asp?id=10
Upravil/a clone9cz dne 07-04-2007 14:08
 
http://www.wwii-illusion.net
S5T_Galland
Jo jo taky jsem nevěděl že do letadel teďka montujou místo kniplů joysticky. Mrknutí
 
www.letectvi.wz.cz
Maxxis
S5T_Galland napsal:
Jo jo taky jsem nevěděl že do letadel teďka montujou místo kniplů joysticky. Mrknutí


vidíš, už jsi starej a nic nevíš Pff
 
S5T_Galland
Šklebící se no jo no už to není co to bejvávalo.. Šklebící seŠklebící se
 
www.letectvi.wz.cz
S5T_Galland
Tady je ke shlédnutí páteční závod :
http://airrace.ct...eamType=WH

pro ty kdo neviděli
 
www.letectvi.wz.cz
clone9cz
S5T_Galland napsal:
Tady je ke shlédnutí páteční závod :
http://airrace.ct...eamType=WH

pro ty kdo neviděli

koukam, taky jim to obcas laguje Úsměv
IMHO sem tak katastrofalni komentar ale dlouho neslysel

a kdyz uz jsme se dostali do podrobneho rozboru systemu rizeni letadla, tak nam zbyvaji 2 nohy ? ...

Upravil/a clone9cz dne 08-04-2007 12:02
 
http://www.wwii-illusion.net
AH_Cutora
clone9cz napsal:
...
IMHO sem tak katastrofalni komentar ale dlouho neslysel
...

Ja uz bohuzel jo. Na memorialu Martina Stahalika ?2004? nebo tehdy nejak. To byla taky sila.
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

06-10-2025 19:06
Radiační situace za firmamentem zůstává normální

21-09-2025 14:51
Byl jsem na dnech NATO. Viděl Harrier, Hornet, Rafale, EF Typhoon, Mirage2000 a B-52 a bylo to dobré.

20-08-2025 11:11
Ahoj dneska někdo na il-2 budem na teamspeaku kolem 5-6 hod klidne i ty Vity muzes dorazit taky se vracime po dlouhé době. Mrknutí

19-08-2025 21:45
Ahoj, Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá Úsměv poraďte mi kde bych objevil staré veterány.

09-08-2025 13:55
Tak na zbytek roku hodně štěstí jako z Kokury!

23-07-2025 10:14
A kde máš ty "svoje" obrázky?

22-07-2025 20:07
já "svoje" nezakazuju

18-07-2025 10:09
Jaké nalinkované obrázky? 95% obrázků na netu nelze linkovat, je to zakázáno.

14-07-2025 18:24
a není tu čistě náhodou někdo, kdo ví proč se nezobrazují nalinkované obrázky?

13-07-2025 23:31
Další zpráva o medvědech! Šklebící se

38,351,367 návštěv