Letadla pro Air Race musí být extrémně stabilní. Při prudkém obratu působí jak na pilota, tak i na letadlo síly, které mohou dosáhnout až 10 G, což znamená, že se zdesetinásobí jejich normální hmotnost. Letadlo musí být co nejlehčí, a to nejen kvůli vysokým hodnotám přetížení.
Moderní malá letadla málokdy váží více než 600 kilogramů, protože jsou vyrobena z extrémně lehkých, avšak velmi tuhých kompozitních materiálů, například uhlíkových vláken. Díky jejich lehkosti a vysoce účinnému systému řízení jsou tato letadla mnohem pohyblivější než normální letadla a nemohou se jim v tom rovnat ani moderní stíhačky.
Několik málo letadel, která jsou vhodná pro tyto závody, se liší výkonem motoru a letovými vlastnostmi, jež mohou mít významný vliv na pilotovu naději na vítězství. V současné době je považováno za nejlepší letadlo Zivko Edge 540: s nejvyšší rychlostí 426 kilometrů za hodinu a hmotností pouze 530 kg vydrží přetížení až do hodnoty 15 G. Tomuto letadlu dává přednost mnoho pilotů, včetně mistra světa z Red Bull Air Race 2006 Kirbyho Chamblisse.
ZIVKO EDGE 540
[img]http://airrace.ct24.cz/apollo/pictures/200743115259667004.jpg[/img] is not a valid Image.
Společnost Zivko Aeronautics z Oklahomy měla za úkol vyrobit letadlo, které by bylo schopné vykonávat přesné standardní manévry při vysokých rychlostech a zároveň poskytovat odborníkům dostatek tvůrčího prostoru, aby mohli vymýšlet nové figury. Výsledkem těchto úvah bylo letadlo Edge 540. Malé jednomístné letadlo je stejně přesné a řiditelné, jako je soutěživé. Edge je hornoplošník s extrémně tuhými křídly. Také trup je velmi stabilní a odolává přetížení až 15 G.
Specifikace stroje: Počet sedadel 1
Délka 6,30 m
Rozpětí křídel 7,34 m
Hmotnost 530 kg
Výkon 340 HP
Nejvyšší rychlost 426 km/h
Roll Rate 400 stupňů za sekundu
Max G +/-10
EXTRA 300S
[img]http://airrace.ct24.cz/apollo/pictures/200743115428932583.jpg[/img] is not a valid Image.
Letadlo Extra 300S je jedním z nejúspěšnějších komerčních letadel pro leteckou akrobacii v historii létání. Vyrábí se v Německu z kombinace uhlíkových vláken, ocelových trubek a hliníkových fólií, což pomáhá snižovat hmotnost a zvyšovat odolnost. Zakladatel společnosti, která toto letadlo vyrábí, Walter Extra, byl sám leteckým akrobatem a jeho letadlo dnes používají piloti na celém světě. Piloti, kteří létají v jeho letadlech, jsou schopni vykonávat nejextrémnější manévry a otáčet se ve vzduchu, jako by nebyli téměř ničím omezováni.
Specifikace stroje: Počet sedadel 1
Délka 6,65 m
Rozpětí křídel 8,00 m
Hmotnost 580 kg
Výkon 300 HP
Nejvyšší rychlost 405 km/h
Roll Rate 400 stupňů za sekundu
Max G +/-10
MX2
[img]http://airrace.ct24.cz/apollo/pictures/20074311515901424.jpg[/img] is not a valid Image.
Letadlo MX2 je dvoumístné letadlo z uhlíkových vláken, využívající nejmodernější kompozitní materiály, promyšlené vývojové nástroje, nové postupy a technické dovednosti světové třídy v jedinečné kombinaci provedení, jakosti a trvanlivosti konstrukce. Letadlo MX2 o sobě dává vědět jak dynamickými, tak statickými parametry a jasně tak ukazuje svůj účel a úmysl. Svou soutěživost názorně vyjadřuje předváděnou technologií.
Specifikace stroje: Počet sedadel 2
Délka 6,28 m
Rozpětí křídel 7,31 m
Hmotnost 590 kg
Výkon 350 HP
Nejvyšší rychlost 426 km/h
Roll Rate 400 stupňů za sekundu
Max G +/-18
Upravil/a S5T_Galland dne 07-04-2007 10:04
S5T_Galland napsal:
Něco o letadlech převzato z ČT :
...
ZIVKO EDGE 540
[img]http://airrace.ct24.cz/apollo/pictures/200743115259667004.jpg[/img] is not a valid Image.
Společnost Zivko Aeronautics z Oklahomy měla za úkol vyrobit letadlo, které by bylo schopné vykonávat přesné standardní manévry při vysokých rychlostech a zároveň poskytovat odborníkům dostatek tvůrčího prostoru, aby mohli vymýšlet nové figury. Výsledkem těchto úvah bylo letadlo Edge 540. Malé jednomístné letadlo je stejně přesné a řiditelné, jako je soutěživé. Edge je hornoplošník s extrémně tuhými křídly. Také trup je velmi stabilní a odolává přetížení až 15 G.
Specifikace stroje: Počet sedadel 1
Délka 6,30 m
Rozpětí křídel 7,34 m
Hmotnost 530 kg
Výkon 340 HP
Nejvyšší rychlost 426 km/h
Roll Rate 400 stupňů za sekundu Max G +/-10
...
takovy mazaly sem dlouho nevidel, pak verte dylce, rozpeti a maximalni rychlosti
JOYSTICK je bezna terminologie u akrobatu ?
Peter Besenyei: Ve vzduchu se cítím naprosto volně a bezpečně
Drží slovo a stále ještě závodí. Hbitost svých prstů umí využít i při hře na klavír a rytmicky se kývá do zvuků Vangelisovy hudby. PETER BESENYEI (1956) však dává přednost jiným výškám a jeho ruce raději kouzlí s joystickem letadla Edge 540.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.