February 27 2021 20:13:10
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 1

· Piloti on-line: 1
311_Vont

· Registrovaní piloti: 2,686
· Nejnovější pilot: waxero
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
Fw 190 A - historie
Rad
Nedávno jsem na mém oblíbeném blogu našel odkaz na zajímavý fotky vykopaného, docela zachovalého a velice pěkně renovovaného kanónu MK 108 Mrknutí

Pochází ze stroje Fw 190 A8/R-2 (Wr.Nr. 68228?) "černá 6" z JG 300, který měl být sestřelen dne 17.12. 1944 u Dolan okres Olomouc.

fota zde: http://www.detekt...068bd9f28f

další info s odkazem na fota z výkopu: http://www.jg300....=schweiger

doplňující info zejména k Wr.Nr., kde jsou rovněž výše uvedené odkazy: http://www.hloubk...orwebu.php
 
zajaczik
1stCL_Jamamoto napsal:
No k těm zajímavostem, v Británii byl snad prvním funkčním zajatým fokem letoun se kterým tam přistál pilot, který si spletl cestu do Francie...jméno a jednotku takhle z hlavy bohužel nevim....ale někdo určitě doplní...


mno.... není to k tomuhle, ale oni se nějak často ztrácely : "Fw-190 A-8; I/JG 26, Základna Delmenhorst. Přistál na americkém letišti na které útočil 1. ledna 1945"....
pokud by měl někdo zájem, zabojoval bych a opsal 2 "články" z knihy Stíhací letadla..... o Fw-190... od začátku po konec, je možnost i Ta-152..... ( resp. mnoha dalších letounů ) články jsou vcelku zajímavé, knihu doporučuji Úsměv
 
1stCL_Fucida
Jakou konkrétní knížku stíhací letadla máš na mysli? Rok vydání, autor, nakladatelství?
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
zajaczik
je to od Votobie...... rok je 97...... a ilustrace.....i spisovatel je od Zbyňka Války..... Úsměv
 
WT_Horrido
Já myslím, že Fuči dává přednost před Válkou panu Rodeikemu, Grandallovi či Porubovi Úsměv
Je v prostoru prostor, v něm je náš vesmír, v něm planeta Země, na ní člověk, v člověku srdce a v srdci Bůh.
V Bohu je prostor, v něm je náš vesmír, v něm planeta Země, na ní člověk, v člověku srdce a v srdci Bůh.
 
1stCL_Fucida
Grandalla jsem nečetl - Verdammt! Co konkrétního máš na mysli? Úsměv Ale jinak má Horrido pravdu, tohle není třeba opisovat. na internetu najdeš jistě podrobnější články o Fw 190 i v jazyce českém.

Btw: Horrido, TOHLE znáš? Jeden z mých oblíbených zdrojů při tvorbě nové verze litánie o Fw 190 Úsměv
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
WT_Horrido
Crandall je přes Dory Úsměv


[img]http://www.eagle-editions.com/DORA-Cover-V-2.gif[/img] is not a valid Image.

[img]http://www.eagle-editions.com/dora2cover.gif[/img] is not a valid Image.
Upravil/a WT_Horrido dne 28-12-2009 10:58
Je v prostoru prostor, v něm je náš vesmír, v něm planeta Země, na ní člověk, v člověku srdce a v srdci Bůh.
V Bohu je prostor, v něm je náš vesmír, v něm planeta Země, na ní člověk, v člověku srdce a v srdci Bůh.
 
zajaczik
je to česky.... :-D
 
Pragr
Měl bych menší dotaz. Máte někdo nebo víte o odkazu fotek poškozených Fw190? Vždycky mě zajímalo, kde se vzala teorie, že 190ka dokázala vydržet značné bojové poškození a přitom se mi skoro nepodařilo najít fotku nějakého vážnějšího poškození. Většinou když už na něco narazím, tak je to evidentně zásah AP granátem. Ale třeba v porovnání s existujícími fotografiemi poškozených Spitfirů, Typhoonů, Mustangů, ale dokonce i Jaků (nemluvě o tom co dokázal přežít Thunderbolt), to je příliš málo na to, aby se dalo říct že Focke-Wulf nějak zvlášť odolný. Možná jen koukám špatně a hledám ve špatných publikacích.
 
1stCL_Fucida
Fotky vážněji poškozených německých letadel jsou kupodivu poměrně raritní. Těžko říct, proč (nebyly nějaké instrukce to nefotit?). Sem tam nějaký ten bombardér, sem tam nějaká ta stíhačka..ale na "masochistické orgie" spojenců to zdaleka nemá.

Stejně tak bylo pořízeno poměrně málo kvalitnějších letových fotografií stíhaček (vesměs jen propagandistické). Také trochu zvláštní.

Jinak nemyslím, že by Fw 190 měl strukturálně vydržet nějak extra více, než jiná podobně velká, podobně hmotná, podobně řešená celokovová letadla Úsměv
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
313_OTTO
No absence fotek se dá do jisté míry vysvětlit tím, že Německo, jako každá ustupující armáda po cestě ztrácí dokumenty (včetně osobních fotografií). Spousta spojeneckých fotografií totiž je ze soukromích alb pilotů. Zároveň je praktikou ustupující, či poražené armády likvidovat veškerou a to i technickou dokumentaci. A tak se klidně mohlo stát, že zůstali právě pouze fotografie propagandisticky laděné.
Další má hypotéza je taková, že Němci jsou národ, který nemá rád neúspěch a tak i těžce poškozené letadlo je poražené a není tedy vhodné pro propagandu (Heroismus typu, šel bojoval vyhrál a deměl ani škrábnutí-ubersoldat), proti tomu masochystičtí spojenci se naopak chlubili, todle nám udělali a stejně žijeme a útočíme v masách (heroismus tipu: Přišel o nohu a šel dál, přišel o druhou a šel dál přišel o obě ruce a šel dál aby se vrátil a mohl dál zabíjet němce).

No a s tou strukturální pevností to asi nikdy nezjistíme, ale dá se usuzovat o té pevnosti z výpovědí jak pilotů, co s nimi létali, tak z výpovědí pilotů co proti nim létali. Záznami z guncamů taky něco vypovídají.
 
WT_Horrido
Většina fotek rozsekaných mašin je soukromá fotografie, ať už pilota, posádky nebo pozemního materiálu. A myslím, že Němci si fotili stejně, jen ten materiál nepřežil konec války (vojáci se podobných věcí zbavovali) nebo poválečná léta.

Fotek poničených bomberů je dost (přece jen "klidnější" nasazení), stejně jako následků bombardování letišť, zhusta focených civilními zaměstnanci.
Je v prostoru prostor, v něm je náš vesmír, v něm planeta Země, na ní člověk, v člověku srdce a v srdci Bůh.
V Bohu je prostor, v něm je náš vesmír, v něm planeta Země, na ní člověk, v člověku srdce a v srdci Bůh.
 
Letecz
Nazdar Pragre! Zas bojuješ v Il2?
Jestli jsi neviděl, fotky poškozených FW190 jsou ve VF albu: http://forum.virt...?cat_id=39
Pokud někdo máte další - rád doplním.
Myslím, že řeči o vetší odolnosti FW pramení z obecně vetší odolnosti hvězdicových motorů (u FW umocněné solidním pancéřováním předního prstence) a pancéřováním pilota. Křídla a trup imho žádnou vyjímečnou odolností neoplývaly.
Upravil/a Letecz dne 20-03-2010 19:23
 
http://www.onlinesimulatory.cz
Pragr
Jojo, právě tyhle fotky znám. Ještě jsem kdysi viděl jednu pěknou v nějaké knížce, kde byla fotka 190ky po zásahu 20mm HE granátem z Hispana někam do prostoru kořene náběžné hrany křídla. Bohužel ta knížka mě zase až tak nezaujala, abych ji kupoval kvůli jedné jediné fotce.

Jinak máš pravdu Úsměv Zase jsem emigroval na Il2. Trochu se nám rozpadla stará garda u 56th FG a to bylo to poslední co mě u WWIIOL drželo Smutný
 
Panek
Z jiného soudku. Obrátil se ne mne kamarád Jochen. Poptává schéma funkčnosti ostruhového kolečka pro Fw 190 A-6.

Momentálně tam má odpruženou ostruhu a vypadá to fakt ..l Úsměv
 
Letecz
Pokud nevadí že je to A-8 - tady najdeš schéma ostruhového kolečka i další:
http://www.simcentrum.com/pafiledb.php?action=file&id=51

 
http://www.onlinesimulatory.cz
WT_Horrido
Vyšla pěkná kniha o Fokáčích na Sicílii http://airwarpubl...

V sekci Articles & Downloads tam (mimo skinů do šturma :-) mají zdarma ke stažení zajímavé věci jako například kompletní seznam operačních letů, či technické detaily, kde se například píše jak Fokáč nadopovaný methanolem uletěl těm trapným Spitfirům Úsměv

Kdyby to někoho zajímalo...
Je v prostoru prostor, v něm je náš vesmír, v něm planeta Země, na ní člověk, v člověku srdce a v srdci Bůh.
V Bohu je prostor, v něm je náš vesmír, v něm planeta Země, na ní člověk, v člověku srdce a v srdci Bůh.
 
czs_scharck
Oh, dik.
CSL/I_Scharck <iíi=< 59
 
1stCL_Fucida
900 - 950 km/h je moc i na methanol, který v té době ještě ani neprošel testy Šklebící se Pilot je buď blbě interpretován, nebo má blbou paměť Úsměv
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
606_Temp
Možná ten methanol nenalejval do letadla
„Já nestojím proti náboženství, nýbrž proti náboženství zvrhlému, které potřebuje politiky, aby jej hájili.“
TGM
 
http://no606.ic.cz/
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

22-02-2021 19:41
Čerstvá hláška na SpaceX ... proč jsou tak úspěšný? Motory/rakety tam dělaj Němci :-)

16-02-2021 14:16
A DelanClip by ti nestačil?

16-02-2021 08:38
Jestli to Ninjo pořídíš, udělej nám zde pak nějakou recenzi, jakožto první průkopník Úsměv

16-02-2021 08:37
Zřejmě jde o "dokonalou" kopii TrackIR5. Ale problém může být driver. Nebude to moci používat originál driver a pak je otázka zda ten čínský bude fungovat.

15-02-2021 21:44
Zdravím. Mám dotaz, má tady někdo zkušenost s TrackIR 5 z AlliExpres? Děkuji za odpověď.

12-02-2021 16:20
Ahojte, prosím mrknite na tento môj špecifický problém. Potrebujem pomôcť : https://vwings.ne...os
t_321171

11-02-2021 14:45
No, kdyby to v jedné hře nezačalo dělat artefakty, tak bych si toho ani nevšiml.

09-02-2021 13:44
no tak, tak by to ještě 5 let vydrželo Šklebící se

09-02-2021 11:45
Vydrží 95°C

09-02-2021 11:30
1080 myslím vydrží i 84°C Úsměv

25,490,045 návštěv