Tajpane - a proč byli Japonci tak hloupí, že motor konstruovali/nastavili pro vysokooktanové palivo, které neměli? Já vím, že tohle bývá rádo považováno za vysvětlení, ale v důsledku to bůhvíjaký smysl nedává. Nehledě na to, že by bylo logičtější namodelovat stroj dle jeho válečných výkonů
Motor je konstruován s ohledem na určitou oktanovou "náročnost", od toho se odvíjejí plnicí tlaky a kompresní poměry. Kvůli tomu může být do motoru přidáván nějaký antidetonátor, který de facto uměle zvyšuje oktanové číslo paliva a zvyšuje tak jeho antidetonační vlastnosti.
Ale třeba se to tu už psalo, jen jsem přečetl pouze Tajpanův příspěvek Jo a LesnimuHU taky ještě furt dlužim nějaká slibovaná data
Tajpan napsal:
Podobne ako Bf109G2, je to Bf109G2 z konca roku 1943. (iné vrtanie valcov/motor a palivo )
Cože?
Je v prostoru prostor, v něm je náš vesmír, v něm planeta Země, na ní člověk, v člověku srdce a v srdci Bůh.
V Bohu je prostor, v něm je náš vesmír, v něm planeta Země, na ní člověk, v člověku srdce a v srdci Bůh.
1stCL_Fucida napsal:
Tajpane - a proč byli Japonci tak hloupí, že motor konstruovali/nastavili pro vysokooktanové palivo, které neměli? Já vím, že tohle bývá rádo považováno za vysvětlení, ale v důsledku to bůhvíjaký smysl nedává. Nehledě na to, že by bylo logičtější namodelovat stroj dle jeho válečných výkonů
Motor je konstruován s ohledem na určitou oktanovou "náročnost", od toho se odvíjejí plnicí tlaky a kompresní poměry. Kvůli tomu může být do motoru přidáván nějaký antidetonátor, který de facto uměle zvyšuje oktanové číslo paliva a zvyšuje tak jeho antidetonační vlastnosti.
Ale třeba se to tu už psalo, jen jsem přečetl pouze Tajpanův příspěvek Jo a LesnimuHU taky ještě furt dlužim nějaká slibovaná data
a prečo by boli Japonci hlúpi?
zadanie na Ki84 bolo na jar 1942 po obsadení nepoškodených a kvalitných naftových polí na Jáve a Sumatre.
Nik z konštruktérov nemohol predpokladať , že cca o 2 roky vypukne naftová kríza a bude sa musieť vystačiť z naftovými poliami niekde na severe Japonska.
No Tajpane. Letadlo možná na výrobu bylo zadané v roce 42, ale ten motor co do Kikiny cpali byl motor z roku 44/45. Devítkovej spit s 25lb taky vznikl prakticky jen novým motorem z pětky a neodvážil bych se tvrdit, že se s tím počítalo už v roce 41.
Ohledně G2 a vrtání čehosi co popisuješ jsi vedle. Zas šlo pouze a jen o plnící tlaky, které prostě G2 běžně nesnesla, ikdyž máme namodelovanou tu přeboostovanou, co občas ve vzduchu chytala sama od sebe. Ale s vrtáním to nemělo moc společného. Stejně jak A3 fokáčům snižovali plnící tlaky, protože jim to dělalo bordel a tu co si udělala komunita kolem modly fokáče v modech je tahle naboostovaná.
„Já nestojím proti náboženství, nýbrž proti náboženství zvrhlému, které potřebuje politiky, aby jej hájili.“
TGM
Tempík, ved obidvaja hovoríme o tom istom len inou cestou.
Len mna osobne nezaujímajú prílišné detaily.
Ki84a,1944, Ki84b,1944 ktorú máme v Il2 je urobená podla podkladov Ki84 (vyrobená z 1945) s testami v 1946 s 140/150lb palivom.
to palivo je jediná 100% doložená vec. tie ostatné sa môžeme len domievať. ano, či nie.
N1K2 - stoje na prelet boli použité bojové stroje, ale demobilizované. odmontované vrtule, pneumatiky, ošetrenie motorov. kamufláž majú pôvodnú, len s novým natretým americkýn znakom. na fotografiách je vidieť aj viditelné poškodenia kamufláže, otery na boku trupu a na kryte motorov. Dokonca pri prvom predlete museli pristáť , kvôli uniku paliva z nádrže.
Jediné vylepšenie bol . americký benzím. ale i to stačilo aby Corsairom zdrhli.
Siden-Kai 343-A-19 je možno vidiet v Pensacole na Floride.
ale tam je naozaj velmi krásny a nalakovaný až až .
Bf109G2,1942 ved hovorím, až niekedy na jesen 1943.
Tajpy, tak třebas byly ty Shideny skutekně tak dobré.... :)))
(a jen rýpnutí - zrychlení s prázdným érem je přeci něco jiného než jeho maximálka, né ?? )
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.
Hoper napsal:
Tajpy, tak třebas byly ty Shideny skutekně tak dobré.... ))
(a jen rýpnutí - zrychlení s prázdným érem je přeci něco jiného než jeho maximálka, né ?? )
plné nádrže, plné podvesná nádrž plus znovu namontované zbrane ale bez munície a oproti tomu nažhavené corsáry s povolením strielať .
stejně tak plné nádrže v Korzárech a plná munice...
o kolik že je Korzár těžší než Shiden ?
a když hoši zrychlili, tak to amíci nečekali (mysleli si, že jsou posraní strachy a plní rozkaz, nečekali to)
(četl jsem to též...)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.
nebo jinak - pokud mi budeš ve vesnici v autě sedět za zadkem a chtít mne předjet
a budeš čekat na značku konce obce
já pojedu na uloudanou čtyřku - slabých 50 dle budíku (u tebe)
a já 100metrů před ní začnu zrychlovat (z trojky) - ujedu ti nebo ne ? ;)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.
Hehe, agentura JPP v praxi. DB605A byl pořád jeden a tentýž, pořád se stejným palivem jen s jiným reduktorem (DB605B, DB605C). Motorům byly na několik měsíců seřízením zkrouhnuty maximalní možné výkony protože životnost motorů stála za hovno a v roce 1943 se vratily původní tovární hodnoty. V Olegově G-2 je onen "papírový" motor a vzhledem k tomu ze nejsou ve Šturmu G-4 je to uplně v pohodě.
BTW to je prostě daň za plnou prdel letadel k ničemu, žádné není pořádně.
Je v prostoru prostor, v něm je náš vesmír, v něm planeta Země, na ní člověk, v člověku srdce a v srdci Bůh.
V Bohu je prostor, v něm je náš vesmír, v něm planeta Země, na ní člověk, v člověku srdce a v srdci Bůh.
Tajpan napsal:
Tempík, ved obidvaja hovoríme o tom istom len inou cestou.
Len mna osobne nezaujímajú prílišné detaily. smiley
Ki84a,1944, Ki84b,1944 ktorú máme v Il2 je urobená podla podkladov Ki84 (vyrobená z 1945) s testami v 1946 s 140/150lb palivom.
to palivo je jediná 100% doložená vec. tie ostatné sa môžeme len domievať. ano, či nie.
No určitě to palivo není jediná doložená věc, jen nikdo tu asi nemá kopi i toho reportu. Každopádně jsem chtěl jen poukázat na to, že nalitím paliva s vyšším oktanpvým číslem bez jiných zásahů prostě není možné získat víc výkonu. To palivo je lepší jen v tom, že snese větší teploty, které vznikají při větším plnícím tlaku. V létě se proto u někteých benzinových motorů používá víceoktanovější benzín, než v zimě. |Rozdíl výkonu žádný, ale má to vliv na vznícení směsi.
„Já nestojím proti náboženství, nýbrž proti náboženství zvrhlému, které potřebuje politiky, aby jej hájili.“
TGM
Tajpan napsal:
Tempík, ved obidvaja hovoríme o tom istom len inou cestou.
Len mna osobne nezaujímajú prílišné detaily. smiley
Ki84a,1944, Ki84b,1944 ktorú máme v Il2 je urobená podla podkladov Ki84 (vyrobená z 1945) s testami v 1946 s 140/150lb palivom.
to palivo je jediná 100% doložená vec. tie ostatné sa môžeme len domievať. ano, či nie.
No určitě to palivo není jediná doložená věc, jen nikdo tu asi nemá kopi i toho reportu. Každopádně jsem chtěl jen poukázat na to, že nalitím paliva s vyšším oktanpvým číslem bez jiných zásahů prostě není možné získat víc výkonu. To palivo je lepší jen v tom, že snese větší teploty, které vznikají při větším plnícím tlaku. V létě se proto u někteých benzinových motorů používá víceoktanovější benzín, než v zimě. |Rozdíl výkonu žádný, ale má to vliv na vznícení směsi.
test ruských pilotov P39D v firme Bell- USA s americkým vysooktánovým palivom
620km/h, s stúpavostou 5000minut do 5 minút.
Test ruských pilotov P39D v SSSR s ruským palivom.
590km/h, do 5000m za 5.8minut.
odporúčaná odtučnovacia procedúra na vyrovnanie straty výkonu -
zbavanie sa cca 300-400kg výbavy.
pancierový plát za pilotom, pancierovanie reduktora , kyslíkových nádob, odstránie nadbytočných rádiostaníc, a dalšia výbavy.
Ano. Pro použití palia s nižším oktanem museli snížit plnící tlaky a proto klesl výkon. Proč myslíš, že když němcům došel C3 a přecházeli na B4, tak museli pro dosažení stejných plnících tlaků a výkonů srát vodu do válců? Z úplně stejného důvodu. Výkon motoru se odvozuje od plnícího tlaku. Plnící tlak limituje oktanové číslo paliva. Jednoduchá rovnice.
„Já nestojím proti náboženství, nýbrž proti náboženství zvrhlému, které potřebuje politiky, aby jej hájili.“
TGM
Tajpan napsal:
Tempík, ved obidvaja hovoríme o tom istom len inou cestou.
Len mna osobne nezaujímajú prílišné detaily.
Ki84a,1944, Ki84b,1944 ktorú máme v Il2 je urobená podla podkladov Ki84 (vyrobená z 1945) s testami v 1946 s 140/150lb palivom.
to palivo je jediná 100% doložená vec. tie ostatné sa môžeme len domievať. ano, či nie.
Zvlastni, velmi zvlastni, ze ted zrovna koukam na vysledky toho testu a je datovan March 1945. Zdroj, ze byl testovan se stopadesati oktany (ta stoprocentne dolozena vec)? Proc by to potreboval pri pouziti metanolu? Zdroj, ze v japonskych rukou dosahoval nizsich vykonu? Mozna mame ruzne testy...
Taká veľká mapa v ilovi ani nie je, a to hovorím aj o pacifických mapách. Teda nikdy som to neskúšal a mapa Iwojima a pod sú teda dosť veľké, ale myslím, že by to v pohode šlo. pri nastavení na cestovný režim + mix paliva, nábeh vrtule a level.
Zřejmě jde o "dokonalou" kopii TrackIR5. Ale problém může být driver. Nebude to moci používat originál driver a pak je otázka zda ten čínský bude fungovat.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.