May 17 2024 09:07:26
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 6

· Piloti on-line: 1
1stCL_Fucida

· Registrovaní piloti: 2,745
· Nejnovější pilot: Kokes
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2 Sturmovik 1946 (letový bojový simulátor z období druhé světové války) /*PC série*/ » Speciální mise
 Vytisknout diskuzi
SPECIÁLKA - KJÚŠÚ 1945, v2
Glad69
1stCL_Fucida napsal:
Vyhodnotit akci? Úsměv. Inu vždyť vyhodnocujeme - já přeletěl nad loděmi, které rozhodně potopené nebyly Úsměv. Hlásíte zničené mosty, z nichž minimálně část viděl Georgeu stát Úsměv. Zničení všech cca 40ti vozidel, z nichž byla velká část pancéřovaných vidím taky jako nepravděpodobné, ale tam nikdo nepřeletěl, aby mohl vyhodnotit stav.
Přesné logy z mise k dispozici nejsou, protože jsem nechtěl zatěžovat HW..kvůli lagům. Což se myslím docela dobře povedlo.

Jsem zcela přesvědčený, že japonská bitevní loď by v srpnu 1945 pokračovala ke svému cíli dokud by toho byla alespoň teoreticky schopná. Napadení ponorkou možné je, ale ponorka musí být v dobré počáteční pozici, aby měla alespoň teoretickou šanci rychle plující loď potopit, koneckonců argument pro tuto akci to není. Žádné bitevní lodě ve svazu vašich letadlovek nebyly, jen 4 torpédoborce, ale i to je celkem jedno - být ta loď velikosti Yamata, tak ji stejně taková USS Pensylvania nezastaví Úsměv. Instrukce dané Lekkovi byly takové, že japonský svaz, pokud nebude potopen, zaútočí do hodiny na vaše loďě - kvůli našim omezeným prostředkům plynoucím z možností dnešního HW a počtu zúčastněných pilotů tam plula jedna bitevní loď, kterou jste nepotopily a tím to haslo. Nad mírou poškození se můžeme přít, ale cíl nebyl splněn.
Corsairy byly na konci války používány i jako střemhlavé bombardéry, ale kdybyste chtěli, tak jste mohli do oblasti doletět i s Dauntlessy z druhého svazu - měly to sice poměrně daleko, ale stihnout se to určitě dalo. Kvůli nesplnění primárního úkolu mi Lekkovo vyhodnocení útočných akcí na 110% přijde přinejmenším podovné.


Co se tyka splneni ukolu, potopit bitevni lod, tak mas pravdu.Necekali jsme, ze tam bude bitevni lod, jinak bychom tomu prizpusobili taktiku.

Mosty v AP 15 byly OBA znicene!!Co se tyka mostu v AP 11 tak nevim, jestli z nasi strany nedoslo nedopatrenim k zamene za mosty v AK 11-prece jenom instrukce byly dane pouze po TS, tak nevim, jestli nedoslo k omylu, mezi nasim vrchnim velenim a velenim svazu west.
No pro me bylo prekvapenim, ze i na me sunce to jelo celkem solidne, takze to se povedlo.Jinak ty mosty budou urcite videt na tracku(pokud tam teda zrovna nebude nejaky bug.

Co se tyka Corsairu...ano byly vyuzivany jako jabo...ale pouze pro podporu pozemnich jednotek a na male lode...ne proti lodim typu Jamato

No tezce jsme poskodili(to znamena vyradili z boje) 2 lode ze 3. Bohuzel jsme nepotopili bitevku.Takze ja bych videl splneni utoku na lode tak na 40%.
U tech mostu.bylo nam receno znicte 3 mosty-2 AK 11 a 1 AP 15
Znicili jsme 2 mosty AK 11 a 2 mosty AP 15.Z toho vyplyva uspesnost 133,333%.:-)))
 
http://www.cockneyrejects.net
Glad69
Georgeu napsal:
Glad69 napsal:
Georgeu:Napred jsme meli zrusit mosty v AK 11.Jeden zrusil Tajpan, druhy jsem zrusil ja. Pak jsme leteli na mosty v AP 15 a tam jeden zrusil McMarty a druhy ja.


AP 15 ( jsou tam dva mosty) mohl být napdaden jedině v samém závěru akce, když jsme doprovázeli kamikaze skupinu. AP 11 nebyl zničeno určitě. Vzhledem k zadaní, kdy jsem měli mosty hlídat jen do doby Velkého náletu předpkládám, že úkol byl splněn, posily do oblasti vylodění se po mostech již stačily přemístit...


Cas napadeni AP 15 si presne nepamatuju, ale rek bych, ze to bylo nekdy kolem 22:30(maximalne 22:45)..A oba mosty padly.
Upravil/a Glad69 dne 01-04-2007 18:23
 
http://www.cockneyrejects.net
1stCL_Fucida
Georgeu, časové omezení na zničení mostů tam nebylo..jen byly spojenci instruování, ať první zničí lodě, pak zničí mosty a pak zbytek. Vaše odvolání na krytí kamikaze nebylo kvůli posilám, ale spíše kvůli celkové potřebě krytí toho velkého náletu. Mohlo se tedy stát, že by jste splnili svůj úkol tím, že mosty dvě hodiny stály a spojenci taktéž, když je pak zničili. Z tracku to půjde snadno vyhodnotit..
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
GC3_glum
1stCL_Fucida napsal:
...
Zničení všech cca 40ti vozidel, z nichž byla velká část pancéřovaných vidím taky jako nepravděpodobné, ale tam nikdo nepřeletěl, aby mohl vyhodnotit stav.
Přesné logy z mise k dispozici nejsou, protože jsem nechtěl zatěžovat HW..kvůli lagům. Což se myslím docela dobře povedlo.
...


Jenom poznámečka za SBD:
Při druhém letu jsme v SBD zjistili že japonské tanky až na výjimky jdou bez větších problémů ničit kulomety 0.50 takže vzhledem k nepřítomnosti japonských stíhačů jsme ty kolony sprostě "vyluxovali". Co vím tak při odletu tam zbyli 2-3 "těžké" tanky které nešli. Já měl na kontě 5 tanků + dva náklaďáky a počítám že kluci z 311. každý +- podobně.

Jinak jsem za celou dobu neviděl jediného japonce což mě vůbec nemrzí ale tu atmosféru jsem si skvěle užil. Lagy nestáli za řeč. Ještě jednou díky Fučidovi za zařazení obstarožních SBD do planesetu i když se tam historicky nezůčastnili a 311. za možnost zúčastnit se toho v jejich formaci. Byla radost s vámi letět.
 
312_HeRa
Tak predem diky vsem za super akci(hlavne tvurcum a velitelum).

Akce z meho pohledu(mam track z cele akce):F4U se zvedli a ihned po zformovani (5min?) jsme sli na lode. Lode opravdu po nasem odletu coudili.
Do jizni jsem se trefil jednou salvou raket, do toho obra jsem napral tri a nic.
Po te jsme se dali na mosty do AK-L11(bylo to u delty ve meste jeden a druhy hned vedle mesta....ten sel take dolu...zdala se nam tam schudnejsi cesta obrnene kolony nez mestem.)
Uspesny navrat a sednuti na letadlovku.

Uspesne se navrativsi meli za ukol po urcenem case vzletnout a hlidkovat nad lodema. Kdyz prilitl svaz Betyn, padali jsem na ne dolu...posledni v rade Betyn mel stesti...mel jsem laaaaaag asi 20 vterin a jen tak tak jsem se pak probral z blackoutu. Betyny zdrhaly na sever a my je nechali...asi se baly Vyděšený

Opet pristani a cekani na palubni personal ktery prezbrojoval atd.
Planovani druheho utoku na ty nepotopitelny mrchy Úsměv

NA posledni let jsem nalozil 75% paliva, 8xAP HVAR a jednoho cerneho pasazera Honzu Chodce a vyrazili jsem na DVA mosty v AP15...oba sli pod taktovkou McMatryho a Glada dolu na prvni pokus a pokracovali jsme dal na baterii v AM8...v havu strelby pozemaku jsem s uspechem rekl bych 100% zneskodnili s Lobem vsechny baterie ktere jsme videli a uz s mene otevrenou uzaverou jsme se dle rozkazu presunovali kryt EAST svaz. Tam jsem doleteli celkem bez problemu, ale udaje od NASEHO radaru nam moc o pozicich krvelacnych sebevrahu nic nerekli. ("Naseho" jsem zviraznil proto, protoze mi prislo divne, ze stejne udaje dostaval i cover Kamikaze ???Odpoeslech japoncu ???? Vyděšený )

A pak to prislo. Ono z AE3 do BA3 pres AP15 a AM8 je to docela streka a tak mi muj budik ukazoval hoodne pod deset galonu. Prvni kontak s !!Kamikaze!! teda spis s jejich coverem byl opradvu vesely. Lobo jednomu z Japiku pustil zilou a ja ho pripravil o leve kridelko, pak se otevrela naddrz jeste jednomu a a to uz jsem videl hladove kikinyÚsměv Ale take me hladove oko (teda spis vrtuli) . To same potkalo o nekolik sekund po me i Loba a tak jsme oba sklesali az k hladine. Snazil jsem se o zachraneni stroje nouzovkou bez motoru, ale byl jsem moc rychlej a odskok se mu stal osudnym. Zatahl jsem podvozek a pristal na hladine. Kousek vedle Loba primo uprostred letadlovek. Pak uz jsem jen srazali cluny, dali panacka Johnnieho Walkera a a pripadali si jak v prvni rade kina na oskarem oceneneho filmu "Kamikaze s coverem".

Narokuji si poniceni toho hov.adka boziho , co mu nic neudelali ani 4 slavy APHVARU v rade a nasledne me 3 na ponorovou caru - paluba musela byt na mraky-mraky kousku po mem zasahu letali vzduchem Úsměv
Ten malej parchant to sparvne mel dostat tesne pod carou ponoru, ale to v ilovi nejde....rozkouril ho hned nekdo, do sel na nej po me.
Dale by tu byla baterie v AM8(s Lobem) a v neposledni rade kridelko drzeho Japika , ktere jsem si na clunu vylovil a povesil na zed v nasi kajute Úsměv

Diky vsem Mrknutí
Upravil/a 312_HeRa dne 01-04-2007 20:14
 
312raf.com
311_Rampa
1stCL_Fucida napsal:
). Zničení všech cca 40ti vozidel, z nichž byla velká část pancéřovaných vidím taky jako nepravděpodobné, ale tam nikdo nepřeletěl, aby mohl vyhodnotit stav.


zůstali stát asi 4 tanky-nějaká část obranné linie (ty nešly zničit tema prcátkama co máme na SBDčkách a bomby sme už neměli). Já osobně jsem se tam chtěl ještě vrátit, ale v té době byl ve vzduchu již pouze 1 japončík, tak sme jsme sedli a ukončili misi. A zas tak pancéřované nebyly, fotky jsou na našem webu. jde tam krásně vidět jak jdou louskat těmi kulomety.

Nalezeno bylo 6 kolon (včetně obranné linie) - dokonale zničeno 5, plus obranná linie z poloviny zničena
 
Lekk
Vyhodnocení bylo napsáno podle informací, které mi byly dostupné..svaz JPN lodí byl poškozen..a byl na něj spáchán dvojnásobný útok. Bohužel F4u nedokážou odstartit z lodě jinak než s raketama..a FM2 mají jen mrnavý šmejdy. Sry..ale SBDčka na EASTu je taky trochu divné..posílat je přes celou mapu. Pokud tě to uspokojí..poškození JPN lodí je zpomalilo a tím pádem nestihly dojet do konce specky až k našemu svazu. SBDčka byla 2,20hodiny ve vzduchu aby vymlátila ty kolony na východní pláži..a že vymlátila i tanky jsem byl osobně posmrtně svědkem. 9 Flaků jsme sejmuli se Snowmanem sami...a taky tam skončili.

Ohledně kamikaze se posily v okamžiku příletu nad svaz nacházeli v kritickém stavu s palivem a i přesto zaútočili na cover KI100..nebo čeho, i přes to, že byli naprosto bez vzájemných informací..krom odposlechu nepřátelského radaru že.Zamračený to že tam byla přesila, kvuli které jednoznačně zustali u lodí aby měli aspon malou šanci na vyrovnání najednou se objevivších letadel. Zustali tam na muj přímý rozkaz vycházející z našeho početního stavu. O poskočení svazu kamikaze o 4 čtverce během 3 minut ani nemluvě. Hlášení radaru formou chatu pro obě strany bylo velmi tendenční, ale beru to jak to je. Pokud máš jiný pocit z našich akcí prosím o kontrolu trackem..celou specku mužu doložit včetně posledního kamikaze attaku. Podle mého RED side splnila v maximální možné míře zadané útočné úkoly a tam kde byla šance na úspěch i obranné. Bohužel pokrýt celou mapu permanentním coverem našima jednotkama bylo nemožné a ani netaktické. V závěru svého hodnocení jsem psal, že zbytek je na marýně..jelikož my jsme až na pár vyjímek při specce padli..ale nedali jsme se zadarmo...což doufám nepopřeš.

Mosty na severu byli zničeny cca 30? minut před kamikaze utokem..jako poslední z našich cílů..a přeživší stroje svazu WEST (který to měl na starosti) se pak přesunul na podporu svazu EAST.
 
311_Rampa
glume tobě taky díky, skvěle se nám s tebou letětlo Úsměv
fuci tobě díky za skvělou akci
Lekku tobě díky za to že jsi se ujal velení spojeneckých vojsk
Covere tobě díky za to že jsi byl vždy někde poblíž u nás a my mohli dělat svoji práci

edit: 2,20 hod. jen druhej let.
Upravil/a 311_Rampa dne 01-04-2007 20:18
 
Hoper
Glad69 napsal:
Hoper napsal:
ad lodě - pokud vám to nenapsalo Enemy Ship destroyed, tak si kouřit můžou jak chtějí, ale zničené/odepsaté nejsou Úsměv)


Ty lode znicene nebyly,ale byly solidne poskozene.
Jinak ja jsem taky znicil 2 mosty a ani v jednom pripade mi to nenapsalo, ze bych neco znicil.

Solidně znamená co ? Úsměv

Most není brán enginem jako objekt hodný evidence (bohužel, protože mosty jsou někdy klíčově důležité Smutný )
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.

[samurajský pohled na zajetí]
ovarek.cz/hamster.gif
 
Tajpan
Trpezlivosť ruže prináša.

1. let a zároven posledný. Najväčšie straty u divokých kočiek boli sp§sobené neprítomnostou pilotou. Mrknutí Škoda, pozeral som pred letom na HL a dost bolo pilotov na serveroch. Čo už, nie každý chce prekonať sám seba. Takže FM2 boli Glad69 a moja maličkosť. Po naložení hrôzy budiacej výzbroje sme leteli na ohlásené lode. S tou našou výzbrojov , ktoru sme tak mohli vystrašiť max kuchára pri chystaní saké, sme zamestnávali flak lodí. Corsari sa snažili čo mohli, ale dosiahli len poškodenie lodí, dve minimálne kúrili. Potom sme sa odobrali na udané sektory vo vnútrozemí, kde Glad zničil most v meste a ja na prítoku. Zvýšky určite tie mosty vyzerali nezničené, ale ak by sa na ne pozrelo zblízka boli zničené. A nasledoval návrat nad lode. Vzhladom na výkonnosť FM2, doleteli sme poslední. Niektoré Corsary sa len dozbrojovali ale niektoré museli aj byť oprave. A kedže už som nemohol plánovať další let (ráno do práce) tak som zostal robiť cover. Glad pristál na prezbrojenie. Najprv to vyzeralo velmi hrdinsky , jeden wildcat stráži zväz l.lodí, ale potom .... komicky, jeden wildcat stráži celý zväz l.lodí a potom.... hororovo, jeden srot názvom wildcat , stráži zväz l. lodí. Po piatich minútach, mi začali pribúdať šedivé vlasy. Tá predstava , že práve vtomto okamihu priletia džapončíci bola neznesitelná. Kua, myslele som si , že najhoršie som zažil na Midway , ked ako jediný som prežil z Cutorovej skupiny a 27minút som letel domov z roztrielavým SBD. Týchto 15 minút bolo horších.!!!!! Cool Ked vzlietli prvé tri corsáry, ukončil som asi už desiaty Zdravas Mária milostivá, pomáhaj a nedospust aby džaponcíci prileteli . Šklebící se
Čert to ber , rozhodol som sa počkať na Cibuleho skupinu a až potom pristáť.Dalších 15 minút. A ked začala vzlietať Cibuleho skupina vedel som že už je dobre. A vtom prišla najneočakávanejšia hláška:
Delá!!!!!! Čo delá? Delá sa hýbu!!! Flak!!! Džapončíci!!! Kua!!! Západ!!!
Poviem vám , krvi by sa vo mne nedorezali. Vyděšený Musím už teraz pochváliť navigátorov V G4, prileteli zo západu a to asi nik nečakal. A poviem pravdu, už sme ani nečakali. Mrknutí Prekvapenie bolo dokonalé a treba uznať , že G4 sa podarili aj zásahy do jednej l. lode. S! Ale už tu boli aj corsáry a tie odviedli super prácu s raketami. S! Mne sa podarili poškodiť a zničiť jednu G4, vedenú Razom. S! Už to vyzeralo na osamotený nálet bettyniek, ale zareagoval flak na sever , kde boli len tri? hrdinské zerá. Ale nemali šancu. Hopere, ten tretí corsár bola divoká kočka. S! Utočný sväz Bettyniek a zier bol zničený za cenu jedného corsára. Aj ked Bettyny trafili jednu l.lod, neboli viditelné žiadne poškodenia. Klasika, pristátie. S!

Ešte raz , dakujem každému zúčastnenému tejto akcii.
Thx a S!
A díky Fučida za špeciálku!!

Pochváliť musím Glada69, za ochotu a odvahu letieť v divokej kočke.
A pilotov v Corsároch , pri tom boji v G4 a Zerami ,to bola paráda. rychovka nestíhal som sa poriadne zorientovať.
A pilotov v G4 a Zerách , boli super.!!! Ešte raz, ak by ste prileteli skôr o 15-20 minút, čakal by vás jeden wildcat. Cool Mali ste smolu, vleteli ste rovno do osieho hniezda.

PS: K tým lodiam čo sme mali zničiť, malo by to byť poriadne zdôraznené. A si tak, že ak ho nezničíme, budeme musieť pristáť až na EAST liet. lod. West bude nepoužitelný. A bez rezervných lietadiel. A Torpedové Bettyny už by nemuseli útočiť na West zväz, ale by to zamierili na EAST. No po bitke je každý generál,takže už to neriešme. Úsměv

track mám z célého letu, lenže je nepoužitelný. Nad tými lodami to tak lagovalo, že môj wildcat striela do vody a Razova bettyna prichádza o výškovku.Cool I ked zase Hoperovo zero prichádza pekne o chvost.
To že Fučida videl , alebo mu bolo povedané, že sú nepoškodené lode je jasné. Z toho bettyniek a zer, nie je vidieť žiadny dym na lodiach. Bud už žiandy nebol ( ked sme odtial odlietali je cca 40-45 minutáž tracju, a ked ta prileteli Bettyny je 80 minuta), alebo je to otázka správneho nastavenia grafiky.
Aby sa predišlo k dalším podobným nezrovnalostiam, bolo by dobré dať do cielovej oblasti aspon po jednej kamere.
 
310_cibule
Tak jsem si to celé přečetl a nemám moc, co bych k nasazení skupiny WEST dodal.

Čili jen rekapitulace:

Okamžitě po brífinku, naloadování mise a rozdělení jednotek na letadlové lodě následoval start směr sektor AF 10, kde byl spatřen svaz nepřátelských lodí.

Čas cca. 20.45
Jeden křižník po zásazích kouřil ze dvou míst (těžké poškození), druhý z jednoho. Hoši z japonské bitevní lodi se nám smáli a házeli po nás rajčata.

Poté kurs AK 11, kde dvě FM-2 (více jich nebylo k dispozici) chráněné corsairy zaútočily na mosty (jeden uprostřed města, druhý zhruba severně na slepém rameni. Oba chráněny flaky.)

Čas cca. 21.00
FN-2 hlásí zničení obou mostů (fakt je ten, že z mé výšky vypadaly jako nepoškozené, nicméně nechápu proč by mi Tajpan s Gladem lhali).

Návrat na letadlovku.

Čas cca 22:00
Drobná peripetie s několika koblihama nad svazem WEST. Žádná bettyna se nedostala nad cíl, natožpak aby něco poškodila. Ani návrat domů většině těhle hochů nevyšel.

Čas cca 22:20
Skupina corsairů vedené MacMartym hlásí zničení mostů v AP 15 (zas nevidím moc důvod, proč by mi lhali). Poté pokračují na baterie AL - AM 8 a hlásí jejich zničení (dtto).

čas cca. 22.30
Druhá skupina corsairů pod mým velením dostává povolení velitele flotily opustit svaz WEST (do té doby nad ním neustále byla hlídka od začátku akce) a znovu útočí na lodě v AF 10. Všechny tři corsairy dostaly rozkaz útočit na stejný křižník.

MIMOCHODEM: Lodě při druhém útoku už nekouřily. Čily je stihly opravit nějak rychleji, než jak bylo údajně nastaveno.

Opět začal jeden křižník kouřit a to bylo tak celé. Naštěstí klukům z bitevní lodi došla rajčata.

Čas cca. 22.40
Rozkaz velitele flotily k co nejrychlejšímu přesunu do prostoru BA 3, kde se svaz EAST octl v ohrožení (naši radaroví operátoři museli být zřejmě na šrot, jinak si nedokáži vysvětli jejich výpadky ve sledování směru a pohybu nepřátelských letadel).

Většina pilotů letí na poslední zbytky benzínu, dostává se nad svaz včas a poté několik minut čeká, až se jim zase rozběhne obraz. Když se tak stane, jsou zpravidla mrtví (ale to se jen dohaduji podle toho, co jsem slyšel na TS). Já jsem se pokusil setřást jednu koblihu nízkům průletem nad loděmi, ale našim protiletadlovcům jsem byl zřejmě ukradený. Něco mne praštilo do hlavy, pak jsem slyšel nějaké rány a nakonec jsem se probudil až na člunu nedaleko našich lodí (ale uznávám, že vypít celou sedmičku červeného během poslední hodiny akce nebyl nejlepší nápad).

Z mého pohledu splnili všichni piloti, jímž jsem měl tu čest velet, úkol na sto procent. Děkuji všem za bezpříkladnou disciplínu a nasazení.

Z rozkazů se nepodařilo splnit pouze potopení bitevní lodi, což bylo s daným planesetem vyloučeno.

Akce to byla famózní, kdykoliv ji nebo podobnou poletím rád znovu. Proto chci také poděkovat jejímu tvůrci za skvělou akci, kterou pro nás připravil.
Upravil/a 310_cibule dne 01-04-2007 21:45
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
 
311_Rampa
dovolím si zde postnout malej reportek

Operace: Invaze na ostrov Kjůšů
Datum: 31.3.1945 ráno

Pohotovost:

piloti SBD: 311_Rampa,311_BleskovejPodrs, 311_Liboch, 311_Upír, 311_Permon , CG3/glum

Úkol mise: zničit kolony ustupujících japonských tanků a vozidel

Popis mise:

Dnes nás (plioty) vzbudili dost brzo, ještě před rozbřeskem. Rozkaz zněl jasně, po snídani jít zkontrolovat SBDčka a připravit se na briefink v 6:00. Cestou do kantýny sleduji na lodi zvláštní frmol, ve tvářích námořníků, mechaniků a ostatních pilotů sleduji zvláštní napětí, což jen podtrhává mé domění, že je před námi skutečně to, o čem se tady již nějakou dobu baví i rackové. A to invaze na ostrov Kjůšů. Nic jiného to být ani nemůže, jsme necelých 150km od ostrova, brífink takhle brzo, kontroly a přípravy letadel, tady půjde o něco velkýho. Během proplétání se spletí chodeb potkávám Libocha a Podrse, oba dva okamžitě předpisově zasalutují, já pozdrav opětuji a dávám jim pohov. Jejich první věta dnes není tradiční:"Jak jste se vyspal pane? Doufáme, že dobře." ale zda nevím něco bližšího o tom co se to dnes děje a proč museli vstávat tak brzo. "Chlapi, nevím víc než vy, ale v 6:00 se dozvíme víc. Pojdmě se teď nasnídat. A vůbec, kde je Permon a glum???!!!!". Podrs se s Libochem na sebe nechápavě podívali a shodli se akorát na tom, že v kajutě nebyli a že určitě budou už v kantýně. A tak taky bylo, sotva jsme vstoupili do kantýny, vystřelily dvě pravice k čelům. Permon s glumem, seděli za stolem a očividně si pochutnávali už nějakou dobu, pže jejich talíře byly skoro prázdné. Po vydatné snídani posílám kluky zkontrolovat své stroje a já ještě prohodil pár slov s lidma v jídelně a pospíchám za nimi. Po prohlídce našich vraků (tak jim říkáme) máme pět minut na cigárko, někteří toho využijí, jiní ne, ale třeba takový Permon stihl hned dvě....
Přesně v 6:00 před nás přesdtoupil velitel leteckých operací a prozradil nám, proč nás vytáhli z postelí dneska tak brzo. "Pánové, dnes budete podrpůrná jednotka, která bude podporovat první vlnu invazních jednotek, které se vylodí na ostrově Kjůšů". Nejprve rozdělil úkoly stihačům a pak se věnoval nám, bombrardérům. Naše cíly budou jednotky (tanky, vozidla a pod.) ustupujících japonců. Poctivě si zapisujeme souřadnice cílů, trasy náletů a únikové cesty. Po brífinku s velitelem stihačů probírame podrobnosti coveru, výšku ve který poletíme, kurzy a všechno důležité. Po této oficialitě , se utíkamé převlíct do leteckých kombinéz, budíme střelce a utíkáme ke strojům. Už z dálky vidím že pod mojím strojem visí 3 bomby, tzn. 3x 500lb. takže to bude zase veselej start. Po dotankování nádrží a nezbytných předletových úpravách nás vytahují na palubu, kde čekáme, pěkně seřazeni,motory nahozené, k povelu pro start.
Ten přichází po pár minutách, to už je náš cover ve vzduchu a čeká na nás. Start proběhl v pořádku, všichni zformováni, nabíráme kurz 290° , který oznamujeme coveru a od teď se už jede na ostro. Cover se nás drží velmi těsně, což nám dodává pocit bezpečí.

www.311raf.com/images/kjusu/tn_001.PNG

www.311raf.com/images/kjusu/tn_002.PNG

www.311raf.com/images/kjusu/tn_004.PNG

www.311raf.com/images/kjusu/tn_005.PNG

www.311raf.com/images/kjusu/tn_006.PNG

Po cca 20 minutách před námi začínájí vystupovat z mhly první kopce Kjůšů


www.311raf.com/images/kjusu/tn_003.PNG

a za dalších několik minut vstupujeme nad pevninu.

www.311raf.com/images/kjusu/tn_007.PNG

Další minuty se nesou v duchu "kdo první najde cíle". Úspěšně nám je identifikuje předsunutý cover a my bez čekání útočíme.

www.311raf.com/images/kjusu/tn_008.PNG

V této chvíli však přicházíme o jedno SDB (311_Permon) kterej šel moc rychle dolů a byl zasažen výbechem bomb 311_Libocha


www.311raf.com/images/kjusu/tn_009.PNG

Po této události, kdy jsme s hrůzou v očích sledovali ohnivou kouli jak se kutálí po zemi a rozpadává na menší a menší časti, jsme zaútočili ještě na několik tanků

www.311raf.com/images/kjusu/tn_010.PNG

a pak se vydali zpět na mateřskou loď přezbrojit.

www.311raf.com/images/kjusu/tn_011.PNG

a nechylěl ani průlet v formaci "V" kolem letadlových lodí.

www.311raf.com/images/kjusu/tn_012.PNG

www.311raf.com/images/kjusu/tn_013.PNG

Pak jsme všichni úspěšně posedali a počkali 15 min než nám dopní munici a palivo. ( Každý ji využil po svém, někdo šel zapít úspěšné přistání, někdo si šel vyměnit pleny, pže takové přistání člověka dost vyděsí, navíc když všichni ostatní už přistáli a zbýváte jen vy)

www.311raf.com/images/kjusu/tn_014.PNG

www.311raf.com/images/kjusu/tn_015.PNG

www.311raf.com/images/kjusu/tn_016.PNG

www.311raf.com/images/kjusu/tn_017.PNG

www.311raf.com/images/kjusu/tn_018.PNG

www.311raf.com/images/kjusu/tn_019.PNG

www.311raf.com/images/kjusu/tn_020.PNG

Člověk si ani nezdřímne a už ho budí, že je všechno ready a že nás svaz může opět startovat. Tak sedáme do mašin a jdeme zase na to...

www.311raf.com/images/kjusu/tn_021.PNG

Vydáváme se s coverem stejnou cestou dorazit zbylé tanky

www.311raf.com/images/kjusu/tn_022.PNG

po pár minutách je nacházíme a chystáme se dokončit to, co jsme před hodinou započali

www.311raf.com/images/kjusu/tn_023.PNG

www.311raf.com/images/kjusu/tn_024.PNG

www.311raf.com/images/kjusu/tn_025.PNG

Po zničení několika kolon nacházíme další a opět se s nimi vypořádáme po našem Šklebící se

www.311raf.com/images/kjusu/tn_026.PNG

www.311raf.com/images/kjusu/tn_027.PNG

www.311raf.com/images/kjusu/tn_028.PNG

www.311raf.com/images/kjusu/tn_029.PNG

www.311raf.com/images/kjusu/tn_030.PNG

www.311raf.com/images/kjusu/tn_031.PNG

www.311raf.com/images/kjusu/tn_032.PNG

www.311raf.com/images/kjusu/tn_033.PNG

reklama:

www.311raf.com/images/kjusu/tn_034.PNG

Během pokusu o vyčištění okolí ustupujících kolon od flaku byli sestřelni dva spojenečtí piloti a my (přesněji Podrs) sme se ujali záchrané akce s názvem: Nobody left behind

www.311raf.com/images/kjusu/tn_035.PNG

leč pohoří bylo plné skal a krtků tak to dopadlo neslavně

www.311raf.com/images/kjusu/tn_036.PNG

ale vypravili jsme dalšího odvážlivce pro operaci Nobody left behind 2 ale ani on něměl moc štěstí,

www.311raf.com/images/kjusu/tn_037.PNG

tak jsme toho raději nechali, vysílačkou jsme udali trosečníkům pozici (byli cca 2km od fronty) a popřáli jim hodně štěstí. Při odletu jsem sledoval jak 311_BleskovejPodrs s 311_Libochem sundávájí kulomety ze svých SBDček a vydávájí se na západ.

My, tři zbylé SBDčka se vydáváme domů s vědomím, že jsme zničili všechny kolony, na které jsme narazili.

www.311raf.com/images/kjusu/tn_038.PNG

Po cca půl hodině letu domovským kurzem, dostáváme do sluchátek zprávu, že se k našem svazu lodí blíží skupina 20+ letadel. Po drobném počítání nám vyšlo, že k lodím dorazí ve chvíli, kdy budeme my sedat, což se nám teda ani za mák nelíbilo. Jedním okem kontrolujeme palivoměry, paliva je dost, tak točíme na západ a letíme k druhému svazu který je vzdálen jen nějakých 240km. Během letu má každý čas přemýšlet o osudu našich trosečníků, zda to přežijou, zda se jim podaří dostat se k našim jednotkám, zda nepadnou do zajetí a podobně. Každý z nás přeživších jim přeje v duchu hodně štěstí...Ze vzpomínek na kamarády mě vytrhává střelec tím, že "pohled dozadu jen na 2 SBDčka je dost smutnej"....
Po 2 a půl hodinách letu úspěšně přistáváme na svazu WEST v počtu 3x SBD.

311_Rampa


PS: Podrs a Liboch se k nám za 3 dny připojili. Prostříleli si cestu k našim invazním jednotkám a byli odesláni zpět ke své jednotce. Večer pak platili utrátu za nás a vyprávěli jak je to doopravdy s těma japonkama Šklebící se

Startovalo: 6 strojů
Návrat: 3 stroje
KIA: 1
MIA : 2
Zničeno strojů: 3



SBD-5 01 - 311_BleskovejPodrs : 8x vozidlo, 4x tank
SBD-5 02 - 311_Liboch : 1x311_Permon, 2x tank
SBD-5 03 - 311_Permon: neklasifikován
SBD-5 04 - CG3/glum: 2x vozidlo, 5x tank
SBD-5 05 - 311_Upír: 1x vozidlo, 5x tank
SBD-5 06 - 311_Rampa: 1x vozidlo, 4x tank

statistika ma toleranci +/- 1 stroj k celkove souctu znicenych jednotek

Hodnocení mise:
cíle téměř všechny eliminovány
přístup a chování pilotů během letu ukázkové
Upravil/a 311_Rampa dne 01-04-2007 22:39
 
1stCL_Bumik
310_cibule napsal:
Z rozkazů se nepodařilo splnit pouze potopení bitevní lodi, což bylo s daným planesetem vyloučeno.


Nechci nejak smrdet, ale my potopili bitevni lod s 250kg pumama na 5 naletu, tzn na 2500kg pum a to unesou 2 korzari....Zamračený
 
Rufu
Jak to tedy bylo s tou naší skupinou Shidenů?
Co je správně AK11 nebo AP11?AP15 je správný mluví o něm obě strany.
Protože pokud AK11 tak nám Fučida dal mylné info?
Nebo jste vy amíci zničili mosty pro volský potahy a ne pro vojenskou techniku.
 
310_Crowley
Ano, F4U toho unese spoustu. A za předpokladu, že bychom byli USMC a startovali z nějakého předsunutého letiště jistě bychom nesli maximum. Ze stojící letadlovky s 75% paliva už to taková paráda není.

Co se mostů týče, jednoznačně nám byli označeny sektory AP15 a AK11. Co jste hlídali je jenom vaše věcMrknutí

V každém případě díky autorovi a zúčastněným za super specku. Předčila očekávání.
 
Rufu
Pokud je to s těma mostama tak, by měl vrchní velitel Mičuda san spáchat seppuku.

PS:Rampo je to peklo ten tvůj grafickej výlev-nešlo to udělatr jako náhledy?
 
1stCL_Fucida
[img]http://www.virtualgrimreapers.net/users/Lekk/Kjusu/mapa%20Kjusu%20ostra1.jpg[/img] is not a valid Image.

tohle je mapa, kterou Lekk uveřejnil na soukromém červeném fóru. Jsou tam vidět všechny objekty na mapě. Vědět to dřív Lekku, tak tě snad vlastnoručně přetrhnu Smutný. Mapu, kterou jsem posílal jen TOBĚ a se kterou je potřeba zacházet velmi opatrně ukážeš jedné ze stran Smutný. Ach jo Smutný.

Že jste neměli letadla s bombami? Neřekl bych - teď jsem si zkusil oba typy Corsairů ze Saratogy (na té jste startovali) s 50% paliva a s 2x 500lb vzlétnu i z první pozice, dohromady 8000lb 8 Corsairů, 16000lb při dvou náletech..(pravda, s F4U-1A je to o dost těžší než s F4U-1D, což si nedokážu vysvětlit). Ale nemuseli jste stejně použít Corsairy, mohli jste na to vzít SBD, které jsou k tomu určené, měly to kolik? 250km? G4M létaly na stejnou vzdálenost, nebo spíše ještě větší. Rakety nemají snad žádnej účinek na bitevní loď. Je to jako střílet po ní kulometem.

Podle mého RED side splnila v maximální možné míře zadané útočné úkoly a tam kde byla šance na úspěch i obranné. Bohužel pokrýt celou mapu permanentním coverem našima jednotkama bylo nemožné a ani netaktické. V závěru svého hodnocení jsem psal, že zbytek je na marýně..jelikož my jsme až na pár vyjímek při specce padli..ale nedali jsme se zadarmo...což doufám nepopřeš.


RED strana nesplnila primární úkol. Ostatní úkoly měly oproti tomuhle téměř mizivou důležitost. Snažil jsem se ti to naznačit i na tom TS, že ten svaz je prostě to nejdůležitější, mosty, baterie děl a další..to je sekundární. Obranný úkol jste splnili jeden a to přikrytí svazu před Bettynami. Váš hlavní obranný cíl (opět jsem na to při instruktáži kladl důraz..) - krytí křižníků jste nezvládli. Oba šly ke dnu, navíc bitevní loď v zálivu, ale její krytí nebyl váš cíl, koneckonců ani cíl modrých Úsměv. zapomenuto v instruktáži. Podařilo se vám zničit konvoje a baterie děl, byť je vše degradováno mapou, kterou jsi dal svým pilotům k dispozici. Modří měli instrukce ve tvaru "svaz AE3", "silnice na západním pobřeží"..atd. No, jsem poučen, příště jasně řeknu, že tohle se prostě zveřejnit nemůže. Neočekával jsem, že by tě mohlo byť jen napadnout tuhle pracovní mapu ukázat všem Smutný
To že jste až na pár výjimek ve specce padli beru jako vaší vůbec největší chybu a i mé selhání, že jsem dal možnost k takovému rudému masakru. Tyhle akce jsou dělané pro atmosféru, ne proto, aby se sebevražedně plnily cíle (i když kamikaze Mrknutí). Tady je hlavní VŽDY přežít. Vaše ztráty mi přijdou téměř jako nepochopitelné - jediné letadlo, které je dostatečně silné, aby se mohlo zapojit do boje s Corsairy, tedy Ki-84, v akci nakonec nebylo. Ki-100 se rychlostně nevyrovná ani Hellcatu, natožpak Corsairu.

Ad radar: nenapadlo mě rozumnější řešení. K přímé kooperaci mezi japonským námořnictvem a letectvem ale nedošlo. Náš radar přestal hlásit ve chvíli, kdy byla spatřena vaše letadla.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
1stCL_Fucida
Tajpan:
Poviem vám , krvi by sa vo mne nedorezali. Musím už teraz pochváliť navigátorov V G4, prileteli zo západu a to asi nik nečakal. A poviem pravdu, už sme ani nečakali. Prekvapenie bolo dokonalé a treba uznať , že G4 sa podarili aj zásahy do jednej l. lode. S! Ale už tu boli aj corsáry a tie odviedli super prácu s raketami. S! Mne sa podarili poškodiť a zničiť jednu G4, vedenú Razom. S! Už to vyzeralo na osamotený nálet bettyniek, ale zareagoval flak na sever , kde boli len tri? hrdinské zerá. Ale nemali šancu. Hopere, ten tretí corsár bola divoká kočka. S! Utočný sväz Bettyniek a zier bol zničený za cenu jedného corsára. Aj ked Bettyny trafili jednu l.lod, neboli viditelné žiadne poškodenia. Klasika, pristátie. S!


Kolik tam ve vzduchu bylo těch Corsairů nakonec ve vzduchu? Původně jsem myslel, že jsem někomu říkal, aby ve vzduchu hlídkovala dvojice strojů..ale už nevím komu. Jak vás mohlo napadnout si na to vzít rakety? Vědět, že vás to může napadnout, tak to zatrhnu..jsem u svazu vystřelil po odstoupávajícím Corsairu a když padla poslední Bettyna, tak jsem s celou svojí trojicí vzal nohy na ramena a valil domů Úsměv
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
310_cibule
1stCL_Fucida napsal:
Kolik tam ve vzduchu bylo těch Corsairů nakonec ve vzduchu? Původně jsem myslel, že jsem někomu říkal, aby ve vzduchu hlídkovala dvojice strojů..ale už nevím komu. jsem u svazu vystřelil po odstoupávajícím Corsairu a když padla poslední Bettyna, tak jsem s celou svojí trojicí vzal nohy na ramena a valil domů Úsměv


Sedm plus jeden FM-2. Měli jste smůlu, trefili jste se akorát do okamžiku, kdy měla jít tříčlenná hlídka na přistání, přezbrojit a letět na mosty. Naopak ostatní corsairy šly do vzduchu, tři měly zůstat hlídkovat, čtvrtý letět na mosty.

1stCL_Fucida napsal:
Jak vás mohlo napadnout si na to vzít rakety? Vědět, že vás to může napadnout, tak to zatrhnu..


Popravdě řečeno jsem vůbec neměl tušení, co mne tam čeká. Naši zbrojíři se vcelku jednohlasně shodli na HVAR, asi měli obavy, že s pumami bychom se nikdy neodlepili. Úsměv
Upravil/a 310_cibule dne 02-04-2007 07:52
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
 
Jirka
Koukám na tu mapu a jsem nasranej. PROČ jsme lítali přes hodinu jak kokoti někde na severu donekonečna kolečko AP10 AP15, když tam dole v AP10 ani žádné cíle nejsou ?!?!

PŘÍŠTĚ SI DĚLEJTE PRDEL Z NĚKOHO JINÝHO VÁŽENÍ "ORGANIZÁTOŘI" !!!

P.S. Nehledě na to, že na cíl v AP15 se nikdo neráčil přiletět ani podívat a ani nám nikdo nehlásil, že nějaké bombery byly na cestě zničeny.

HNUS VELEBNOSTI !!!

Příště, budu-li požádán, se vám na to nejspíš vyseru. Šklebící seŠklebící seŠklebící se
Upravil/a Jirka dne 02-04-2007 08:31
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

15-05-2024 22:10
2 z 16 snad to stihnu na termín. Ale ty pruhy jsou děs.

15-05-2024 21:49
Nesnáším proužky o šířce 46 cm! Děs. A ani jeden to nemá stejně!

09-05-2024 09:43
Thou shalt not bear false witness.

08-05-2024 22:45
A nebo naopak? Takove "you" je i pro jednotne cislo a preklada se jako "ty"?

07-05-2024 20:34
Angličané si jenom vykají. Takove "you" je i pro množné číslo. Tedy v češtině se vždy překládá jako "vy".

06-05-2024 11:24
Ještě Paulusi napiš že "takoví angličané si jenom tykaji." Úsměv

05-05-2024 18:15
Ale hovno. Co je správné, určuje společnost a její kultura.

03-05-2024 11:15
Vykání je následek nepochopení formy vlády pozdních římských císařů. Koncem Římského císařství spoluvládli čtyři vládci. Proto byli oslovován jako celek. Tykání je správné.

30-04-2024 10:19
Teď se tyká všude. Každý je familierní jak kdybychom všichni spolu pásli husy.

29-04-2024 20:53
Tem Teamspeak jedete trojku nebo pětku? Mně se nechce nikam registrovat.

34,891,802 návštěv