1) Ne všechna letadla to umí.
2) Na letadlové lodi je to o hubu.
3) Stále se na to zapomíná, což při přistání dělá hodně velké potíže.
4) V momentě, kdy se zvedne ocas letadla z dráhy, stejně se roztančí vlivem kroutícího momentu. Je lepší to vyrovnávat směrovkou už od začátku.
5) Výkonější letadla stejně přetočí letadlo i se zamnknutou ostruhou.
6) Když je poplach, není na to čas.
Už jsem si tolikrát rozbil hubu o silo, že ho jej radši zamykám.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Zvíře, hezky postavené...
Asi by bylo dobré uvést, proč "na mé přání".
Ostřílení borci ;) z SVK už umí a když ne, nic se neděje (na DF). prostě vzlétnou znovu.
Jenže moje připomínka vznikla z důvodu toho, že Zvíře psal návod pro nováčky, kterým by se tadle rada mohla dost podstatně hodit, zvlášť pokud nemají "pedály" nebo ještě neumí dostatečně dobře ovládat směrovku klávesama.
Navíc např při koopkách, kdy stojí dvě letadla vedle sebe, je docela o "hubu" si to kolečko (alespoň těsně před startem) nezamknout.
1. I-16 opravdu nemá zamykací kolečko. Kolik ale % takových letadel z těch 200+ lítatelných je ?
2. Když stojíš, mírně se natočíš a pak naopak to je o "hubu" si to nezapnout
3. Američani měli postupy startu a přistání napsaný - když zapomínáš, dělej to tak. Nebo si nadefinuj "makro" na joy...
4. Které letadlo se tak divoce roztančí po odlepení ocasu od země ? Pokud mi ustřeluje zadek, je to jen v případě, kdy je ocas dole, po odlepení naopak ustřelování přestane (není tak výrazné)
5. a teď si vem, že bys tu ostruhu zamknutou neměl ... Kolik těch letadel je ? V poměru k těm, co to nedělají ?
6. "Emergency scramble" je ale o nečem jiném, že, to se toho pak nedodržuje víc...
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
takže já, pokud stojím rovně na dráze nebo vím, že letadlu ustřeluje na zemi zadek - zamykám
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
na letadlovce (a prenoskach bo z nich vetsinou vzletavam podobne jako z letadlovky) zamykam vzdycky - vzlet je mnohem pohodlnejsi nez zurivy vykopavani hned po odspalkovani. fakt netusim proc by to prave tady melo bejt o hubu spis naopak o hubu to je bez zamceni
na letisti jak kdy
Upravil/a j4ck41 dne 08-02-2007 12:18
Hoper napsal:
3. Američani měli postupy startu a přistání napsaný - když zapomínáš, dělej to tak. Nebo si nadefinuj "makro" na joy...
Proč bych to dělal? Já odstartuju i bez uzamčení a dokonce to zvládnu i z pojížděčky. To je co?
Hoper napsal:
4. Které letadlo se tak divoce roztančí po odlepení ocasu od země ? Pokud mi ustřeluje zadek, je to jen v případě, kdy je ocas dole, po odlepení naopak ustřelování přestane (není tak výrazné)
Takový drobný dotaz. Už jsi někdy startoval za špatného počasí? Nebo když jsi musel prudce přidávat plyn?
Je to právě vidět na koopkách, kdy si začátečník zamkne ostruhu a jakmile se mu zvedne ocas, začne tancovat a vyjede z dráhy. Letadlo se mu zhoupne, on na to šlápne, samozřejmě na plno, letadlo jde na druhou stranu a pak už je to jako houpačka. Proto je lepší startovat bez ostruhy, kdy vyrovnáš už od začátku a zvednutí tě nepřekvapí.
PS: Od patche 4.0 je ovládání směrovky docela hodně potřeba i u kalsického letu.
VGR_j4ck41 napsal:
na letadlovce (a prenoskach bo z nich vetsinou vzletavam podobne jako z letadlovky) zamykam vzdycky - vzlet je mnohem pohodlnejsi nez zurivy vykopavani hned po odspalkovani. fakt netusim proc by to prave tady melo bejt o hubu spis naopak o hubu to je bez zamceni
na letisti jak kdy
Pokud je to koop, tak to jde, ale jak se zamčenou ostruhhou reaguješ v DF na náhle se objevivší letadlo před sebou? Proto nezamykám.
Hoper napsal:
3. Američani měli postupy startu a přistání napsaný - když zapomínáš, dělej to tak. Nebo si nadefinuj "makro" na joy...
Proč bych to dělal? Já odstartuju i bez uzamčení a dokonce to zvládnu i z pojížděčky. To je co?
protože ->
57MH_Zvire napsal:
3) Stále se na to zapomíná, což při přistání dělá hodně velké potíže.
ad start z pojížděčky - no tak to už jsi ale velký kluk ...
Takový drobný dotaz. Už jsi někdy startoval za špatného počasí? Nebo když jsi musel prudce přidávat plyn?
Je to právě vidět na koopkách, kdy si začátečník zamkne ostruhu a jakmile se mu zvedne ocas, začne tancovat a vyjede z dráhy. Letadlo se mu zhoupne, on na to šlápne, samozřejmě na plno, letadlo jde na druhou stranu a pak už je to jako houpačka. Proto je lepší startovat bez ostruhy, kdy vyrovnáš už od začátku a zvednutí tě nepřekvapí.
jo - pak mám zamčenou ostruhu a směrovku vy/našplápnutou
nepřidávám prudce plyn od doby, kdy se simuluje ustřelování zadku
přidávám ho plynule
pokud funguje boční vítr, je to zase o něčem jiném, než běžný start, který ty jsi ve školce popisoval...
PS: Od patche 4.0 je ovládání směrovky docela hodně potřeba i u kalsického letu.
jistě, to nikdo nepopírá, sám to dobře vím (a nadávám, že už zas nemám pedály)
jenže my se bavíme o startu a ne o letu
a tam je docela hodně potřeba zamknutá ostruha ;)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
pokud ty mluvíš o koopkách obecně, já můžu mluvit o (své) koopce adresně - když startovali Beau a Mossie z ostrova, startovali ze dvou pruhů z "letadlovkové" dráhy a (hm, už nevím které letadlo) bylo nutné mít ostruhové kolečko zamčené, protože ač dvoumotorák, stáčel se těsně po startu stranou vlevo. Díky uzamčené ostruze tohle vybočení bylo minimální a dalo se pohodlně dokorigovat lehkým natočením směrovky.
V případě nepoužití zamčení, pokud by nováček vůbec odstartoval, bys právě měl ten problém po odlepení ocasu - díky vytočení směrovky při startu na jednu stranu, bys musel po zvednutí ocasu korigovat do protisměru. A to je pak to "tvoje" houpání. Což je způsobené neuzamčenou ostruhou a moc vyšlápnutou směrovkou...
Zkus se Zvíře zamyslet, jak se bude BFUčku startovat, pokud má jen joy, příp. maximálně k tomu plyn.
Jestli líp se zamknutou ostruhou s případně mírně natočenou směrovkou (krokování, bez pedálů používám od 1-3 kroků) nebo když se bude snažit udržet letadlo v ose dráhy JEN pomocí směrovky.
Zkus se zamyslet, proč i u skutečných letadel se ta ostruha zamykala
A zkus se zamyslet, komu píšeš (píšete) ty rady - jestli nováčkům nebo Šmudlovi a spol...
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Proč mám Kopr dojem, že tohel je čistě osobní útok, nikoliv problém se zamykáním?
Hoper napsal:
protože ->
57MH_Zvire napsal:
3) Stále se na to zapomíná, což při přistání dělá hodně velké potíže.
Nezamykám, není žádné protože.
Hoper napsal:
pokud funguje boční vítr, je to zase o něčem jiném, než běžný start, který ty jsi ve školce popisoval...
Já měl pocit že to je škola. Mmj pokud budeš alespoň rámcově postupovat jak to popisuji, tak odstartuješ i v bočním větru.
Prostě se smiř s tím, že zamykání ostruhy není jediný správný a zaručeně nezbytný postup. A začátečníkům spíš škodí jak pomáhá.
Hoper napsal:
jistě, to nikdo nepopírá, sám to dobře vím (a nadávám, že už zas nemám pedály)
jenže my se bavíme o startu a ne o letu
a tam je docela hodně potřeba zamknutá ostruha
No vidíš a není to pravda. Pokud jsi přesvědčen o své jediné boží pravdě, tak tam napiš svůj jedině správný postup startu.
57MH_Zvire napsal:
Pokud je to koop, tak to jde, ale jak se zamčenou ostruhhou reaguješ v DF na náhle se objevivší letadlo před sebou? Proto nezamykám.
zamčenou ostruhu mám až na dráze (logické)
rozjíždím se když mám volno (logické)
pokud se mi tam "náhle" někdo objeví, je to s největší pravděpodobností jeho vina, protože startuje jak magor z pojížděčky (asi velkej frajer)
pokud máš ocas dole a začneš brzdit jedním kolem + zatáčet, jak často ti to vydrží podvozek ? Hodně japoncům to dělá totiž problém...
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
57MH_Zvire napsal:
Proč mám Kopr dojem, že tohel je čistě osobní útok, nikoliv problém se zamykáním?
Hoper napsal:
protože ->
57MH_Zvire napsal:
3) Stále se na to zapomíná, což při přistání dělá hodně velké potíže.
Nezamykám, není žádné protože.
Hoper napsal:
pokud funguje boční vítr, je to zase o něčem jiném, než běžný start, který ty jsi ve školce popisoval...
Já měl pocit že to je škola. Mmj pokud budeš alespoň rámcově postupovat jak to popisuji, tak odstartuješ i v bočním větru.
Prostě se smiř s tím, že zamykání ostruhy není jediný správný a zaručeně nezbytný postup. A začátečníkům spíš škodí jak pomáhá.
Hoper napsal:
jistě, to nikdo nepopírá, sám to dobře vím (a nadávám, že už zas nemám pedály)
jenže my se bavíme o startu a ne o letu
a tam je docela hodně potřeba zamknutá ostruha
No vidíš a není to pravda. Pokud jsi přesvědčen o své jediné boží pravdě, tak tam napiš svůj jedině správný postup startu.
milé Zvíře, přečti si, co jsem ti psal jako úvodní příspěvek do ICQ
z toho snad soudný člověk pozná, kdo si tu prosazuje jen svoji pravdu a kdo se snaží do jedné pravdy PŘIDAT i další část...
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Hoper napsal:
pokud ty mluvíš o koopkách obecně, já můžu mluvit o (své) koopce adresně - když startovali Beau a Mossie z ostrova, startovali ze dvou pruhů z "letadlovkové" dráhy a (hm, už nevím které letadlo) bylo nutné mít ostruhové kolečko zamčené, protože ač dvoumotorák, stáčel se těsně po startu stranou vlevo. Díky uzamčené ostruze tohle vybočení bylo minimální a dalo se pohodlně dokorigovat lehkým natočením směrovky.
V případě nepoužití zamčení, pokud by nováček vůbec odstartoval, bys právě měl ten problém po odlepení ocasu - díky vytočení směrovky při startu na jednu stranu, bys musel po zvednutí ocasu korigovat do protisměru. A to je pak to "tvoje" houpání. Což je způsobené neuzamčenou ostruhou a moc vyšlápnutou směrovkou...
Zkus se Zvíře zamyslet, jak se bude BFUčku startovat, pokud má jen joy, příp. maximálně k tomu plyn.
Jestli líp se zamknutou ostruhou s případně mírně natočenou směrovkou (krokování, bez pedálů používám od 1-3 kroků) nebo když se bude snažit udržet letadlo v ose dráhy JEN pomocí směrovky.
Zkus se zamyslet, proč i u skutečných letadel se ta ostruha zamykala
A zkus se zamyslet, komu píšeš (píšete) ty rady - jestli nováčkům nebo Šmudlovi a spol...
Víš Kopr asi takhle:
1) Souběžný start z letadlové lodě bývá docela dost i pro zkušené piloty, takže jenom ****** by cpal pilota, pro kterého je ten web určený do takové akce.
2) Všechny letadla, kromě P-38 se po odbrždění stáčejí. Ne všechna mají brzditelnou ostruhu a i tak se s nima dá odstartovat.
3) I bez zamknuté ostruhy se dá vybočení korigovat vyšlápnutím směrovky. Že to nejde tobě, protože jsi zakrněl díky zamykání ostruhy neznamená, že to ostatní nedokáží.
4) Bez uzamknuté ostruhy dokáží odstartovat i začínající piloti, kteří nemají pedály. Mmj který Joystick nemá v dnešní době kroutící rukojeť něbo jinak řešenou analogovou směrovku? Jestli chceš argumentovat tím svým krámem, tak za prvé by si ho začátečník nikdy nekoupil a za druhé je jenom tvůj problém, že nemáš celý set včetně pedálů.
A opět už po páté. Pokud se ti to nelíbí, napiš tam svoji pravdu zjevenou. Nebo máš jenom na to, aby jsi krytizoval cizí práci?
Upravil/a 57MH_Zvire dne 08-02-2007 13:45
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.