"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
No jestli jsem pochopil funkci, tak je potřeba co nejvyšší obnovovací frekvence monitoru, protože každé oko vidí jenom polovinu, takže LCD tak nějak odpadá. Ale můžu se mýlit, jestli technologie postoupila dopředu. Naposledy jsem to viděl... no to je už hodně dlouho.
s tou obnovovaci frekvenci je to takhle:
čím vyšší obnovovaci frekvence tím min je v brejlích videt blikaní displeju... jako monitory ktery jsou toceny kamerou a je videt to blikani. vysoké je dulezité proto, aby byl efekt prostoru super, je vyzadovano vysoke stridaní otevreného a zavreneho lcd. TZn když je leve stinené, prave je pruhledné a naopak, a tim střídáním oci vnímají prostor jako 3D
Ještě jsi zapoměl, že při každěm přepnutí oka se posune obraz na monitoru o sloupec křížem od oka, čímž se vytváří 3D obraz. Takže na vytvoření jednoho celistvého obazu o 1 Hz jsou potřeba 2 Hz. Takže pokud by LCD mělo obnovovací frekvenci 60 Hz, tak ve výsledku bude mít 3D obraz obnovovací frekvenci 30 Hz, což je totálně na zblytí. Takže pro rozumný obraz se doporučují monitory s obnovovací frekvencí 120 Hz a více.
To vše samozřejmě vím,pricip je mi také jasný.Zajímají mne pouze skutečné výsledky a kdo s tím má jaké zkušenosti,jak mu to funguje,jestli je spokojený atd....
PS:Monitor je potřeba s rozlišením min. 800x600@144Hz (lépe160Hz) Díky příchodu LCD ceny (nejen) profesionálních CRT klesly,takže by se to už dalo....
technologii znas, je ti tada jasny, ze pri 40 FPS normalnich ti pri stereu bude grafika generovat 20 pro kazde oko ?
... uz jsem to nekde psal, je to nahrazka, do ktere bych nesel s hrou, ktera mi nedokaze stabilne ject nad 80FPS (tedy 40 obrazku pro kazde oko)
--------------------
dalsi vec je pouziti LCD, ne vsechny to totiz bude podporovat, musej bejt totiz zatracene rychly, aby svedly zobrzovat dostatecnej pocet obrazku pro kazde oko bez blikani ... samotna rychlost se dneska dotahuje technologii overdrive, kdy LCD zpracovava 2 nebo 3 obrazky a vypocitava jakou zmenu ma provadet oproti predchozimu obrazku, pricem tento samotny fakt muze zpusobit jisty casovy posun skutecne zobrazeneho snimku oproti generovanemu grafikou, se kterym sou brejle synchronizovany ... nasledky tohoto muzou bejt takovy, ze se ti do praveho oka dostane levy obrazek a naopak
(stejne tak pri pretizeni grafiky budes dostavat stejny obrazky pro pravy a levy oko)
-----------
eh, malem bych zapomnel, nekdo tu kdysi tvrdil, ze sou kokpity v IL2 ve 3D, ale pruhledovy zamerovace nikoliv ... jestli je to pravda netusim, ale zamerovac ( stejne jako 2D textovej chat ) by jiste nebyl prijemnej v prostoru, kde rozhodne nema co delat ... vzhledem k hloubce kokpitu (kdy vjem obrazu odpovida mistu za monitorem) by takovy zamerovac hloubku nemel a zobrazoval se presne v miste - resp v hloubce "0"
PS: tot nazor teoretika, kterej to v zivote nevidel, jen vi na jakem principu to funguje ... z toho duvodu pouze tvrdim: "muze to bejt uzasna vec, ktera ma jiste spoustu ale"
Upravil/a clone9cz dne 25-01-2007 02:11
clone9cz napsal:
technologii znas, je ti tada jasny, ze pri 40 FPS normalnich ti pri stereu bude grafika generovat 20 pro kazde oko ?
... uz jsem to nekde psal, je to nahrazka, do ktere bych nesel s hrou, ktera mi nedokaze stabilne ject nad 80FPS (tedy 40 obrazku pro kazde oko)
Clone, v tom tvrzení mícháš hrušky s jabkama. FPS hry jsou v tom zcela druhořadé.
Rozumná frekvence je 100Hz MONITORU, kdy každé oko má 50. Je to ale tak tak a po hodině si připadáte jako když čučíte zblízka do televize. Maličko to prostě vnímáte a oči to unavuje.
FPS hry je v tom důležité jen tolik kolik i při normálním 2D zobrazení... A tam je nějaká rozumná frekvence 25 - 25Hz je hranice kdy oko přestává vnímat trhání při pohledu na změnu obrazu a registruje to jako plynulý pohy. Fakticky televize kreslí také "jen" 25Hz ačkoliv obnovovací frekvence je 50Hz (řádky jsou ale prokládané). U 100Hz televize je to totéž... počet snímků zůstává 25, ale jsou kreslené 100x za sekundu.
Pokud jde o LCD, tam je problém s dobou dosvitu (jak rychle krystal zhasne). Jinak dochází k tomu že brýle zakryjí oko, kreslí se obraz pro druhou stranu, ale do toho je na obrazovce dosvit původního obrazu pro první (nyní zakryté) oko. Dělá to dojem rozmazaného a neostrého obrazu a v tom pak ten prostor prostě není vidět.
Ozkoušel jsme na několika simulátorech a v podstatě na každém je nějaký problém s tím že se něco kreslí na vzdálenost 0. typicky zaměřovač (WB, MSCFS2+3, IL2) často také ikony (a to je děs, pokud letadlo vidíte v hlouce před vámi ale nad tím vám prskne ikonu "na sklo monitoru".
Nejlepších výsledků jsme dosáhl na nějakém CRT SONY monitoru který zvládl 1024x768 při 120Hz a každé oko mělo tak 60. To už se dalo lítat i 2-3 hodiny.. pak už to bylo stejně znát. Á propos obnovovací frekvence monitorů.... napíšou cokoliv, je třeba ověřit. Měl jsem asi 4 monitory které měly umět při tom rozlišení 120Hz, uměl jen ten Sony... zbytek skončil na 100, ač papírově to měly umět všechny...
Pokud jde o tu spokojenost... ozkoušel jsem, pár týdnů si s tím hrál, vrazil do toho pár korunek... a pak to zase vypnul a jsem na 2D. Ono jamile tam je něco v blbé vzdálenosti (zaměřovač, ikony) tak se s tím fakt nedá...
clone9cz napsal:
technologii znas, je ti tada jasny, ze pri 40 FPS normalnich ti pri stereu bude grafika generovat 20 pro kazde oko ?
... uz jsem to nekde psal, je to nahrazka, do ktere bych nesel s hrou, ktera mi nedokaze stabilne ject nad 80FPS (tedy 40 obrazku pro kazde oko)
Clone, v tom tvrzení mícháš hrušky s jabkama. FPS hry jsou v tom zcela druhořadé.
Rozumná frekvence je 100Hz MONITORU, kdy každé oko má 50. Je to ale tak tak a po hodině si připadáte jako když čučíte zblízka do televize. Maličko to prostě vnímáte a oči to unavuje.
FPS hry je v tom důležité jen tolik kolik i při normálním 2D zobrazení... A tam je nějaká rozumná frekvence 25 - 25Hz je hranice kdy oko přestává vnímat trhání při pohledu na změnu obrazu a registruje to jako plynulý pohy. Fakticky televize kreslí také "jen" 25Hz ačkoliv obnovovací frekvence je 50Hz (řádky jsou ale prokládané). U 100Hz televize je to totéž... počet snímků zůstává 25, ale jsou kreslené 100x za sekundu.
...
Pinky
proti tomu nemuzu nic namitat
dle meho je ale nizke FPS a obcas vypadnuty (spravny) obrazek prave tou pricinou boleni hlavy - oci ... pridame k tomu rozsynchronizovane bryle s monitorem a mame tu diru do hlavy
ale
Fakticky televize kresli 50Hz (50 rozdilnych pulsnimku o polovicni velikosti snimku), nikoliv 25Hz !!!
oba pulsnimky se od sebe lesi ... presvedcis se, kdyz si s kamerou svenknes a v pocitadle nezapnes filter deinterlace
stejne tak jako televize zobrazuje nejdriv pulsnimky liche (liche radky) a potom zobrazuje pulsnimky sude (sude radky), tak to snima i televizni kamera
proc neblika projekce z filmovyho pasu o 24 snimcich za vterinu ?
na to je taky jednoducha odpoved, jednotliva policka se mezi sebou musi vymenovat bez toho, aby byl videt jejich posun (posun filmu), nez se tedy film posune z jednoho snimku na druhy, vlozi se svetlu do cesty zatmivaci policko (obvykle je to negativni kriz, proc nedovedu oduvodnit, je prej lepsi nez plne policko)
PS: aby obraz neblikal staci skutecne jen 22-23 snimku, ale zkuste si predstavit situaci na vasem pocitaci, kdy vam v jedne vterine vygeneruje stroj 20 obrazku pro leve oko a 20 pro prave oko, pricemz techto 40 snimku bude generovano pouze v prvni polovine vteriny a ve druhe bude pretizeny system zobrazovat jeden a ten samy ... a meme tu zpatky nas trhany obraz pri 40FPS
ze se s vama tady tak mazu
Upravil/a clone9cz dne 25-01-2007 13:59
Jj, s tou TV to je tak nejak jak pises.. prenosove pasmo staci jen na 25 snimku... aby to bylo plynule tak se pousti se jen polovina informaci (pulsnimky jako sude/liche radky) ktere se pak proladaji. Vysledny dojem je lepsi nez pri 25snimcich "plnych". To prokladani je interlacing.
Co jsme chtel jen rict je ze FPS hry je skutecne vedlejsi. nevim proc tomu tak je ale na masine kde jsem to zkousel jsem mel 18-23 FPS ale rozhodujici skutecne je frekvence monitoru/2 - to je to co oko realne vnima.. pri tech 120Hz je to asi tak jako kdyz si prepnes monitor na 60Hz.... da se na to koukat ale 85 je mnohem hladsi a na oci prijemnejsi...
Nejsem si presne jisty jaky byl rozdil mezi 2D a 3D ale urcite ne polovicni. Myslim ze to bylo nejakych 5-7 snimku/s (FPS hry) v ILovi. Kdo to ma podratovane at prosim ozkusi a potvrdi jaky je realny pokles kresliciho vykonu hry pri stereo zobrazeni...
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.