Prosím zkušené piloty o základní rady s ovládáním Vlaštovky.
Mé první kroky na startu vedly k mohutným plamenům na motorech.
Vím, že se musí velmi opatrně pracovat s přípustí, ale proč to chytí, když velmi pomalu uberu plyn až na nulu atd...?
No... Vlaštovka je taková trochu zmatená a mám pocit že se lyší patch od patche. Co jsme se na jednom MFLF bavili s jedním pilotem, tak s reálnou Vlaštovnou se nesmělo jít s plynem pod 25% tahu tuším. Když se podíváš na plynovku, tak je tam v jednom místě té drážky takovej zlom a pod to by jsi neměl jít.
Svalbinka chyta kdyz se ubere? Tak to slysim poprve.
U realne 262 zalezelo na otackach turbin ne na praci s pakou pripusti (mimo prudkych pohybu samozrejme :-) a pokud jsem se dobre dival co ukazuje budik tak to ma Oleg nasimulovano vicemene spravne.
S plynem musis citlive - chyta pri rychlem pridavani... rychle stazeni ji nevadi, ale pridavat pak musis zpet s citem... Chce to trochu cviku.. z nuly na 100% plynulym tahem za 5s a vic be melo byt celkem ok...
Pinky
No právě, Horri. Já totiž nevím o Švalbině vůbec nic. Co ty otáčkoměry mají správně ukazovat? Nepochybuji o relativně správném nasimulování od Olega. Proto prosím znalé o několik bpdů základních úkonú startu motorů, startu vlastního letounu, pojezdu, vypínání motorů atp.
Ještě trochu o sobě. Několik let již létám, ale pouze off, a velmi často pročítám toto i jiné diskuze. Teprve nyní jsem se odhodlal sednout do Švalbinky. Mám poměrně dost nalétáno jak v modrých tak červených stojích, tak jsem to chtěl zkusit i v tomto stroji. Proto jsem prosil o informaci o základních úkonech.
Díky všem
Startuj motor při 10% plynu. Nestahuj plyn na nulu , někdy chcípne. Jestli ti běží oba motory si kontroluj na palubní desce. Zbytek jako jakákoli jiná mašina, jen přistání může bejt ošidný , protože si nemůžeš pohrávat s plynem, chce si to párkrát zkusit.
Co ty otáčkoměry mají správně ukazovat? Nepochybuji o relativně správném nasimulování od Olega.
On Oleg zase úplně všechno správně nesimuluje . Správné hodnoty, co mají být na budících, myslím zmiňuje v Křídlech Luftwaffe Eric Brouwn - v Levných knihách na Václaváku byla k dostání snad za stovku, hodně dobrá koupě.
Koukni se i tady..určitě pár důležitých informací najdeš (pilotní manuál přeložený do Aj):
Proto prosím znalé o několik bpdů základních úkonú startu motorů, startu vlastního letounu, pojezdu, vypínání motorů atp.
Motory startuj postupně, myslím, že samy automaticky naběhnou tak na 5% - 10% výkonu, tak měj stejně nastavenou i plynovou páku, po startu prvního motoru je lepší plyn úplně stáhnout a vrhnout se na druhý. Klapky ven. Necháš ustálit otáčky na obou motorech, zapneš si ovládání na oba najednou, chytneš naplno brzdy a pomalu vytáhneš plyn až na 100 procent, klidně tomu dej deset vteřin, uvolni brzdy, během rozjezdu se nesnaž mašinu předčasně táhnout do vzduchu, akceleruje jen pomalu ve srovnání s vrtulovými protějšky, nech rychlost zvednou alepsoň na 270km/h, pokud pojede více, tak jen lépe. Po startu nestoupej, ale v klidu zasuň nejdříve kola (zatím ignoruj přehřívání, chvilku to vydrží), pak klapky (dej bacha na prosednutí) a nech růst rychlost alespoň k 500km/h, pak stáhni plyn tak na 80% a začni zvolna stoupat.
Na těch 80% můžeš létat jak se ti zlíbí a těžko tě něco dožene, při jakémkoliv útoku na níže letící letadlo je ale lepší trochu zpomalit, ve střemhlavém letu to akceleruje dost slušně a mohl bys ztratit křídla. Hlavní je, abys veškeré manipulace s přípustí paliva prováděl jen jemně, jinak motory mohou zhasnout, nebo hcytnout, jak už jsi sám poznal, mně obvykle trvá stažení o 10% takové 3 vteřiny.
Ještě pár pouček:
1) netoč, jamile ztratíš rychlost, tak ji 262 nabírá jen dost pomalu.
2) nestoupej prudce (pod vysokými úhly náběhu = moc prudce k nebi), ale raději mírně a udržuj vysokou rychlost
Jamile to dostaneš trochu do ruky, tak budeš absolutně nesestřelitelný .
Ještě trochu o sobě. Několik let již létám, ale pouze off, a velmi často pročítám toto i jiné diskuze. Teprve nyní jsem se odhodlal sednout do Švalbinky. Mám poměrně dost nalétáno jak v modrých tak červených stojích, tak jsem to chtěl zkusit i v tomto stroji. Proto jsem prosil o informaci o základních úkonech.
Díky všem
Zkus to online, je to něco úplně jiného Hodně štěstí .
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 12-01-2007 15:33
JJ vcelku jak to fučida popisuje eště pár poznámeček - pokud máš plynovku tak si jí před startem stáhni na nulu občas tam totiž il hned po nahození kopne to co je zrovna nastavený. Což znamená hnedka požár. Pokud stim máš rolovat tak nahoď oba motofy plyn hezky po 5-ti % plynu tak na 25-40% narolovat brzdy na overheat kašli a pomalu plnej plyn povolit a jedéém. Zblitek jek fučida.
Jo bacha na sprejery rozzuřená P-47 nebo P-51 zvlášť sz gyrem tě trefí na 800m a motory na 262 sou heslo a stačí se na ně špatně podívat a hned hořej.
JJ vyraz online to je trošku jiná liga než Ai.
K tem motorum:
-kdyz ma motor male otacky a prudce pridate plyn, zacne horet. Ve vyssich otackach muzete s plynem manipulovat skoro jak chcete.
-kdyz ve velkych otackach prudce stahnete plyn na nulu, motor obcas chcipne. Nekdy dokonce tak, ze nejde nastartovat. Pomaha nestahovat plyn na nulu, ale nechat 10 az 20%, alespon na par sekund.
-startovat motor se da i pri plnem plynu. Je to asi nejrychlejsi zpusob, jak ho dostat do plneho tahu.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.