April 19 2024 20:25:30
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 4

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,745
· Nejnovější pilot: Kokes
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
P51 a jeho nasadenie !
Koty
No, zkus si kouřit v hermetizovaný kabině Pff ...můžeš, ale pak nic neuvidíš a nejspíš se udusíš. Nehledě na to, že pak budeš za debila...

EDIT: A popel se ti propálí zkrz trenky.
Rien n'est parfait; c'est la vie!
 
magot
Garrett napsal:

Nevíte proč je na zaměřovači napsáno "no hand hold". Viděl jsem to i u dalších letadel, ale nikde jsem se nedočetl důvod.

Aby si nerozhodil nastavení zaměřovače, je to velmi citlivé zařízení. S nastupováním a vystupováním to nemá nic společnýho Úsměv
 
ringlett
Serza napsal:

Pokud si vzpominam, ve Sturmu mela verze G-4 nebo G-2 v osach vrtuli Mk103 nebo Mk108. Vzdy sem predpokladal, ze do Sturmu by nikdo vylozene blaboly nepridal.


TTo muhu potvrdit taky, ale byl to bug Ultrapacku. Střílely 30 z čumáku a blejskalo se od vrtulí ....
Nelétám, občas se plazím ...
 
Voyk
Koty napsal:

No, zkus si kouřit v hermetizovaný kabině Pff ...můžeš, ale pak nic neuvidíš a nejspíš se udusíš. Nehledě na to, že pak budeš za debila...

EDIT: A popel se ti propálí zkrz trenky.


Sovětští piloti převážející moderní proudové stroje československým pilotům by ti to tvoje tvrzení vyvrátily a to i s ukázkou. Pff
 
BP_Madvlk
Voyk napsal:

Koty napsal:

No, zkus si kouřit v hermetizovaný kabině Pff ...můžeš, ale pak nic neuvidíš a nejspíš se udusíš. Nehledě na to, že pak budeš za debila...

EDIT: A popel se ti propálí zkrz trenky.


Sovětští piloti převážející moderní proudové stroje československým pilotům by ti to tvoje tvrzení vyvrátily a to i s ukázkou. Pff


Tak tak...i zahermetizovaná kabina má cirkulaci vzduchu....a to by ses divil,jak cigaretový dým mizí z kabiny,když víš,kam správně fouknout Úsměv
 
Garrett
Koty napsal:

No, zkus si kouřit v hermetizovaný kabině Pff ...můžeš, ale pak nic neuvidíš a nejspíš se udusíš. Nehledě na to, že pak budeš za debila...

EDIT: A popel se ti propálí zkrz trenky.


... a mohl bys dopadnout třeba takhle Úsměv

https://www.youtu...o11SqLmuGc
 
1stCL_Novotny
BP_Madvlk napsal:

Voyk napsal:

Koty napsal:

No, zkus si kouřit v hermetizovaný kabině Pff ...můžeš, ale pak nic neuvidíš a nejspíš se udusíš. Nehledě na to, že pak budeš za debila...

EDIT: A popel se ti propálí zkrz trenky.


Sovětští piloti převážející moderní proudové stroje československým pilotům by ti to tvoje tvrzení vyvrátily a to i s ukázkou. Pff


Tak tak...i zahermetizovaná kabina má cirkulaci vzduchu....a to by ses divil,jak cigaretový dým mizí z kabiny,když víš,kam správně fouknout Úsměv


Měl by slyšet Ediho vyprávění o staré škole! Šklebící se Pecka.
 
OREL_Kolokolcik
No o tom koureni to můžu potvrdit. Chodil jsem na pivko s pilotama z Pardubic nejen že rusové kouřil. v kabině ale i chlastali. Po příletu 23 na letecký den našli na podlaze vajgli a prázdnou flašku od kořky. Navíc museli uschovat líh na rozmražování že by jim vyipily.
 
OREL_Kolokolcik
Sorry za úpravu píšu z mobilu
 
Koty
X Novotny napsal:

BP_Madvlk napsal:

Voyk napsal:

Koty napsal:

No, zkus si kouřit v hermetizovaný kabině Pff ...můžeš, ale pak nic neuvidíš a nejspíš se udusíš. Nehledě na to, že pak budeš za debila...

EDIT: A popel se ti propálí zkrz trenky.


Sovětští piloti převážející moderní proudové stroje československým pilotům by ti to tvoje tvrzení vyvrátily a to i s ukázkou. Pff


Tak tak...i zahermetizovaná kabina má cirkulaci vzduchu....a to by ses divil,jak cigaretový dým mizí z kabiny,když víš,kam správně fouknout Úsměv


Měl by slyšet Ediho vyprávění o staré škole! Šklebící se Pecka.


To je sice pravda, že je tam cirkulace vzduchu, ale... "kterej kretén mi ji vypnul? ~Hek-hek~"
Rien n'est parfait; c'est la vie!
 
magot
Taky z nám piloty co za letu kouří, prostě se otevře okénko Úsměv
 
OREL_Kolokolcik
Šklebící se
 
alfik
A kde jste doprčic vzali že je tam 100% recirkulace???
Ve skutečnosti je to jednosměrný systém - vzduch se odebírá od dmychadla motoru/ů (v P51 samo že ne, tam byl kompresor pro tento účel).
Tento vzduch je upravován za pomocí OBOGS, tedy systému (zařízení) pro obohacení vzduchu kyslíkem - někdy se mu říká nesprávně "kyslíkový vyvíječ", protože vzduch ve výškách kde se dnes létá obsahuje méně kyslíku než u hladiny moře. Dříve se (P51) užívaly kyslíkové bomby pro doplnění jeho parciálního tlaku. Kromě Ruských letadel má taky systém pro úpravu vzd. vlhkosti (kdo někdy letěl těma starýma ruskýma potforama tak ví své).
No a na zádi, u hajzlíků, má letadlo s přetlakovou kabinou vypouštěcí (redukční) ventil. Vyhřívaný. Aby v té výšce (a tlakovým rozdílem) nezamrzal.
A dodám už jen to, že letadla netlakují kabiny na tak u hladiny moře, ale na tlak v cca 2000 -3000mnm, podle výrobce, a to proto, že je to levnější - jednak nemusí mít tak moc dimenzované kabiny, a jednak ani ten tlakový a obohacovací systém nemusí tak zuřivě makat. Takže i v moderních, přetlakových, cestujícně přívětivých, lupe v uších Úsměv
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
 
alfik
Měl jsem zato, že P51 měl utěsněnou kabinu s kabinovým tlakem vyšším než venkovní (jako Bf) - pokud ne, díky za info.
Dále je zajímavá informace o A320, bylo by to asi jediné letadlo s oběma systémy - i u vojenských se totiž OBOGS používá jako jediný zdroj, ukázalo se, že je (už od 80. let) jak hmotnostně, tak i energeticky mnohem méně náročný než flašky... plus navíc flašky s kyslíkem představují bezp. riziko.
V každém případě závisláci kouří všude a nic je nezastaví Úsměv viděl jsem mnohokrát i kouření na benzínce apod Úsměv
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
 
1stCL_Fucida
Vidíš...a já do dnešního dne žil v představě, že Pony měl kokpit přetlakovanej a že piloti se v něm měli jako v Rolls-Royce Úsměv. Nechápu, proč se Amíci tak smějí našim děravým snahám o hermetizovanou kabinu u Fw 190 a Bf 109! Úsměv.

P47 a P38 byly přetlakované, nebo ne?
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
magot
Ano, neměl, pouze P-47E ale to byl prototyp.
Ale vždycky jsem si myslel že P-47 měl, když dělal doprovod B-29.

Přetlakové kabiny měl Ju-86R a verze P. Taktéž Ju-388 za luftwaffe.
Za US B-29, experimenty ala P-47E ...
Britové měli přestavěných několik kusů Spita MK-V. (MK IX se ukázal je méně výkonný ve výškách nad 12km) ty měli přetlakovku ale nebyla to sériová výroba.
Rusové se snažily ač marně vyvinout něco na sestřelení Ju-86P, měli přizpůsobenej Jak-1B myslím ... tam ani nevím jak se dostali daleko s přetlakovanou kabinou ... bych se musel mrknout ..
Co vím tak jediný stíhač s přetlakovanou kabinou byly ty modifikace Spita.
Upravil/a magot dne 07-11-2014 22:04
 
ringlett
magot napsal:
Britové měli přestavěných několik kusů Spita MK-V. (MK IX se ukázal je méně výkonný ve výškách nad 12km) ty měli přetlakovku ale nebyla to sériová výroba.


Britové

No přestavby Spita V. Ono z něj moc nezůstalo, jen křídlo s novými koncovými oblouky a trup od kabiny dozadu.
Jmenovalo se to H.F. Mk.VI a přetlaková kabina byla provázená spoustou problémů. Protože byla vložena do hodně upraveného trupu. A motor Merlin 46 a později 47. Kolik bylo kusů? Kolem 120? Vše sériová výroba. Dvě perutě komplet, a pak pár kusů u dalších letek. Vždy tak po dvou až čtyřech.

Pak přišel H.F.VII, ten už byl opravdu stavěnej jako od počátku výšková stíhačka s přetlakovou kabinou, tvořcí od počátku silovou část trupu, odsuvným překrytem (VI měla kabinu nasazovací), nový motor řady 60, nové křídlo, trup. Ze starých spitfirů zůstal jen vnější tvar. Vše bylo nové. Pak z něj demontáží přetlakové kabiny vznikl VIII. Ten se dělal taky HF, ale obnášelo to jen nový motor, stejně jako u HF IX.

On je v tom zmatek díky motorům a těm zkratkám.
Sedmička měla původně motor řady 60, ale od desátého kusu už výškové motory řady 70!. Postupně rostl výkon a výška, nejlepší výkon byl vždy nad 9500 m.
HF VIII a IX měli vždy (s vyjímkami) motory řady 60. S nejlepším výkonem kolem 7500 m u verzí HF? Výšky chrlím z hlavy, takže to nemusí být úplně přesné.



Poslední dva Spity s přetlakovkou byly Mk.X a XIX (typ 390), X byla vlastně sedmička bez výzbroje s dalším na menší tlak těsněným prostorem pro kamery v trupu za kabinou a integrální nádrží v náběžné hraně křídla. Devatenáctka byla průzkumná verze s motorem Griffon s přetlakovou kabinou stejného typu jako X a drakem (kromě křídla) ze Spitfiru XIV, křídlo bylo z X.

Ještě došlo ke zkušebnímu nasazení trojice Welkinů s přetlakovou kabinou nad Orkneyemi a Norskem. Moskita Mk. XV, těch bylo asi do deseti. Jejich systém kabin pak zdědili poválečné průzkumné verze. Samozřejmě několik verzí Wellingtonů, vesměs prototypy. Zkušební Lancaster (pilot seděl v původní a v zadní části trupu byla zkušební kabina.

Amíci

P-47E, B-29 a B-32

Rusové?

Nějaké prototypy. Nic důležitého, kromě MiGů 3 různých subverzí, ale stejně vlastně bez přetlakových kabin. Výškové Jaky 1B a 7 měli jen odlehčenou konstrukci, menší palivové nádrže, lepší radio, kyslíkovou lahev navíc a vyšlechtěný M 105PF2 co vydržel šlapat kolem deseti až 15 hodin a pak se zadřel. Často i dřív. Jako výškové stíhací používali Spitfiry F a LF V, LF, F a HF IX, dokonce Kingkobry a u námořnictva P-47D-25 a 27.

Němci?

Fw 190 B nebo C, pár prototypů. Myslím, že ty 109 ve verzích G-1 a G-3, G-5 už myslím přetlakovku neměl, výše zmíněné bombardéry.

Japonci jsou tu vyjmenovaní komplet ...

Italové? Ani prd.

Edit: Chyby, překlepy, rozvedení spitů a oprava migů, wimpy.
Upravil/a ringlett dne 08-11-2014 07:53
Nelétám, občas se plazím ...
 
Joe Hallenbeck
Va kapitole k Anti G blekům dodávaným na podzim 1944 k 339 a 357 FG 8th USAAF.
"Američtí piloti měli navíc k dispozici plně přetlakové kabiny svých letounů, které zabraňovaly velice bolestivým stavům,...
Jediným způsobem, jak se tomu v roce 1944 dalo zabránit, bylo nadýchat se před bojovým letem stoprocentního kyslíku."

Jerry Scutts; Mustangy Stíhacích Es 8. USAAF, str. 55

Mimochodem tam citují slova "Bud" Andersona:
"Mustang dokázal vydržet daleko náročnější obraty než člověk, který ho pilotoval. Pilot většinou ztratil vědomí dávno před tím, než by se letounu ulomila křídla." str. 53.

Tak si to přeberte, protože je to tam dost nejednoznačně....

Spit Mk VI a VII měl přetlakovou kabinu. Šlo o speciální výškové verze a na "šetce" si zalítali hoši od 310 a 313 (červen - září 1943).
313_FlyBoy
RY-C
 
ringlett
Joe Hallenbeck napsal:

Va kapitole k Anti G blekům dodávaným na podzim 1944 k 339 a 357 FG 8th USAAF.
"Američtí piloti měli navíc k dispozici plně přetlakové kabiny svých letounů, které zabraňovaly velice bolestivým stavům,...
Jediným způsobem, jak se tomu v roce 1944 dalo zabránit, bylo nadýchat se před bojovým letem stoprocentního kyslíku."

Jerry Scutts; Mustangy Stíhacích Es 8. USAAF, str. 55

Mimochodem tam citují slova "Bud" Andersona:
"Mustang dokázal vydržet daleko náročnější obraty než člověk, který ho pilotoval. Pilot většinou ztratil vědomí dávno před tím, než by se letounu ulomila křídla." str. 53.

Tak si to přeberte, protože je to tam dost nejednoznačně....

Spit Mk VI a VII měl přetlakovou kabinu. Šlo o speciální výškové verze a na "šetce" si zalítali hoši od 310 a 313 (červen - září 1943).


Pan Scutts se v tomto plete. Třeba jen proto, že V-1650-5 a 7 neměl úpravu pro pohon dmychadla druhého kompresoru.
A o spitech to přeci píšu, kromě toho polétání ovšem.
Nelétám, občas se plazím ...
 
Joe Hallenbeck
ringlett napsal:

magot napsal:
Britové měli přestavěných několik kusů Spita MK-V. (MK IX se ukázal je méně výkonný ve výškách nad 12km) ty měli přetlakovku ale nebyla to sériová výroba.


Britové

No přestavby Spita V. Ono z něj moc nezůstalo, jen křídlo s novými koncovými oblouky a trup od kabiny dozadu.
Jmenovalo se to H.F. Mk.VI a přetlaková kabina byla provázená spoustou problémů. Protože byla vložena do hodně upraveného trupu. A motor Merli 46 a později 47. Kolik bylo kusů? Kolem 120? Vše sériová výroba. Dvě perutě komplet, a pak pár kusů u dalších letek. Vždy tak po dvou až čtyřech.

Pak přišel H.F.VII, ten už byl opravdu stavěnej jako od počátku výšková stíhačka s přetlakovou kabinou, tvořcí od počátku silovou část trupu, odsuvným překrytem (VI měla kabinu nasazovací), nový motor řady 60, nové křídlo, trup. Ze starých spitfirů zůstal jen vnější tvar. Vše bylo nové. Pak z něj demontáží přetlakové kabiny vznikl VIII. Ten se dělal taky HF, ale obnášelo to jen nový motor, stejně jako u HF IX.

On je v tom zmatek díky motorům a těm zkratkám.
Sedmička měla původně motor řady 60, ale od desátého kusu už výškové motory řady 70! Podle doby výroby se jednalo o verze 70, 71 a 75. Postupně rostl výkon a výška, nejlepší výkon byl vždy nad 9500 m.
HF VIII a IX měli vždy (s vyjímkami) motory řady 60, tedy 60, 61 a 65. S nejlepším výkonem kolem 7500 m? Výšky chrlím z hlavy, takže to nemusí být úplně přesné.

Poslední dva Spity s přetlakovkou byly Mk.X a XIX (typ 390), X byla vlastně sedmička bez výzbroje s dalším na menší tlak těsněným prostorem pro kamery v trupu za kabinou a integrální nádrží v náběžné hraně křídla. Devatenáctka byla průzkumná verze s motorem Griffon s přetlakovou kabinou stejného typu jako X a drakem (kromě křídla) ze Spitfiru XIV, křídlo bylo z X.


To tě poprosím o zdroje ze kterých si čerpal. Co jsem četl, tak:

Spit Mk VI (přetlak) Merlin 47 - Marschallův kompresor pro zabezpečení přetlaku v kabině. První motor vyroben 2. prosince 1941

Spit Mk VII (přetlak) Merlin 46, 64, 71. (Co se týče Merlinu 46 u sedmičky tak mám pocit, že je to chyba vzniklá přesmyčkou čísel)

Spit Mk IX Merlin 61, 63 (61 - 2. březen 1942)

Spit H. F. Mk IX Merlin 70 (Bendix Stromberg anti-g carburátor)

Spit L. F. Mk IX Merlin 66

Ještě jsem našel zmínku, že Merlin 76 se montoval i do neupřesněných pozdějších verzí Spitfirů. U ostatních Merlinů řady 70, 60 jsem informace o zabudování do Spitfirů nenašel. Zamračený
313_FlyBoy
RY-C
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

19-04-2024 17:04
No já asi přejdu na duckduckgo, až jej vyladí.

16-04-2024 11:52
To jsou Jaromíre defekty z realtime anti-anti-ads google teroru. Chyba není na tvém přijímači. Už před 3 rokama jsem Chrome definitivně odinstaloval a přešel opět po 20 letech na FF

12-04-2024 16:25
Pořídil jsem si Arctic Liquid Freezer III 360. Poměr cena/výkon asi nepřekonatelný. Uchladilo to 300W po dobu 10 minut.

07-04-2024 21:31
Taky vám v prohlížeči Chrome vyskakují artefakty?

19-03-2024 14:59
Mrknutí

16-02-2024 16:54
1stCL .. forever :-)

15-02-2024 13:46
Chtěl jsem tu napsat výborný fór o České poště, ale mám obavu, že by vám to nedošlo.

02-02-2024 12:17
Nj, na rozdíl ode dneška tehdá ještě nešetřili.

29-01-2024 14:14
Dej vzorek.

29-01-2024 13:41
Rád bych tu napsal pár chemických vtipů, ale bojím se reakcí...

34,726,282 návštěv