Vlastnosti US stihacek
|
Glad69 |
Přidané 24-09-2006 19:25
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 343
Založený: 07.01.06
|
1stCL_Fucida napsal:
co já vím, tak vlastnosti P38 ve velkých výškách byly absolutně nanic krom výkonu jako takového. Ony ty aerodynamické brzdy u P38 nebyly instalovány pronic zanic, podrobnosti najdeš na 3.IAP fóru, kde jsem to kdysi rozebíral . Ale možná bys na tohle měl spíš založit jiné téma, abys to tady Winterovi moc nerušil.
Temi vlastnostmi jsem myslel hlavne rychlost. V te dobe uz Amici prestali byt naivni a nenechavali se zatahovat do manevroveho souboje s Zery. |
|
|
|
Hoper |
Přidané 24-09-2006 19:55
|
Moderátor
Příspěvek: 12091
Založený: 29.09.05
|
až na občasné vyjimky, třebas R.I. Bong, který se svým Lightem naposled ve svém životě ubral a pak se nestačil divit :-)
Ale ten tam snad měl Hayaté a Hayabusu ... |
|
|
|
57MH_Zvire |
Přidané 24-09-2006 20:22
|
Uživatel
Příspěvek: 1287
Založený: 30.09.05
|
Glad69 napsal:
Temi vlastnostmi jsem myslel hlavne rychlost. V te dobe uz Amici prestali byt naivni a nenechavali se zatahovat do manevroveho souboje s Zery.
To trvalo docela hodně dlouho, než se naučili netočit, ale zoomovat a i přes to se nechalo hodně pilotů zatáhnout do kolového souboje.
Každopádně k té P-39. Coby stihačku ji zase tak moc nevyužívali, protože si US armáda zmršila zadání a nechtěla do motoru kompresor. Tím pádem velmi dobré letadlo odepsala. Proto ho na Nové Guinei a i jinde používali na ničení pozemních jednotek, protože bomby unesla a měla taky velmi dobrou palubní výzbroj. A když se něco dělo, tak se dokázala ubránit i japonskám stihačům.
V Rusku si ji zase nemohli vynachválit, protože tam se bojovalo nízko a proti letadlům, co moc netočili. V Pacifiku se snažili točit a proto dali P-39 špatný hodnocení.
Já to skusím ještě pohledat, ale mám tu šílenej sajgon a nemůžu půlku knížek najít. |
|
|
|
Glad69 |
Přidané 24-09-2006 20:26
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 343
Založený: 07.01.06
|
Hoper napsal:
až na občasné vyjimky, třebas R.I. Bong, který se svým Lightem naposled ve svém životě ubral a pak se nestačil divit :-)
Ale ten tam snad měl Hayaté a Hayabusu ...
Chyba lavky...
Tohle byl McGuire...
Bong se zabil v Shooting Staru |
|
|
|
Glad69 |
Přidané 24-09-2006 20:31
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 343
Založený: 07.01.06
|
57MH_Zvire napsal:
Glad69 napsal:
Temi vlastnostmi jsem myslel hlavne rychlost. V te dobe uz Amici prestali byt naivni a nenechavali se zatahovat do manevroveho souboje s Zery.
To trvalo docela hodně dlouho, než se naučili netočit, ale zoomovat a i přes to se nechalo hodně pilotů zatáhnout do kolového souboje.
Každopádně k té P-39. Coby stihačku ji zase tak moc nevyužívali, protože si US armáda zmršila zadání a nechtěla do motoru kompresor. Tím pádem velmi dobré letadlo odepsala. Proto ho na Nové Guinei a i jinde používali na ničení pozemních jednotek, protože bomby unesla a měla taky velmi dobrou palubní výzbroj. A když se něco dělo, tak se dokázala ubránit i japonskám stihačům.
V Rusku si ji zase nemohli vynachválit, protože tam se bojovalo nízko a proti letadlům, co moc netočili. V Pacifiku se snažili točit a proto dali P-39 špatný hodnocení.
Já to skusím ještě pohledat, ale mám tu šílenej sajgon a nemůžu půlku knížek najít.
Mam toho doma taky kupu a vychazim z toho co jsem cetl...Jinak od roku 43 je Amici vyuzivali uz prevazne jen k vycvikovym ucelum v USA a velmi okrajove k bojovemu nasazeni... |
|
|
|
57MH_Zvire |
Přidané 24-09-2006 20:34
|
Uživatel
Příspěvek: 1287
Založený: 30.09.05
|
Ve 43 měli měli mnohem lepší stroje jak P-39. Oni ji zatracovali celou dobu. :0/ |
|
|
|
Glad69 |
Přidané 24-09-2006 20:36
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 343
Založený: 07.01.06
|
57MH_Zvire napsal:
Glad69 - "..... V té době docházelo k paradoxním situacím, že například pumami obtěžkané P-39 doprovázely P-40 jako stíhací doprovod, ačkoli Airacobra byla prokazatelně výkonější...."
Stíhací letadla 1939-45
O tom, že byly v Pacifiku P-39 využívány jako bitevníky se píše ještě v jedné knížce, ale tu jako obvykle nemůžu najít.
Jiste...tohle se odehravalo v severni Africe pri operaci Torch |
|
|
|
Glad69 |
Přidané 24-09-2006 20:42
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 343
Založený: 07.01.06
|
57MH_Zvire napsal:
Ve 43 měli měli mnohem lepší stroje jak P-39. Oni ji zatracovali celou dobu. :0/
Jasne, ze meli, ale urcite to nebyly P-40.Prave o tom se bavim...Ze ji vpodstate odepsali, kvuli tomu, ze to neodpovidala jejich predstavam o tom jak ma stihacka vypadat.
Kolem P-40 se vytvorila pohadka o tom jak byla na pocatku valky nejlepsi US stihacka.
Jiste, letali na ni AVG, kteri na nich meli kupy sestrelu.
Nicmene Kobra proste byla lepsi... |
|
|
|
Hoper |
Přidané 24-09-2006 20:55
|
Moderátor
Příspěvek: 12091
Založený: 29.09.05
|
Glad69 napsal:
Hoper napsal:
až na občasné vyjimky, třebas R.I. Bong, který se svým Lightem naposled ve svém životě ubral a pak se nestačil divit :-)
Ale ten tam snad měl Hayaté a Hayabusu ...
Chyba lavky...
Tohle byl McGuire...
Bong se zabil v Shooting Staru
bezva, todle se mi stává :-((
nechtěl jsem to dohledávat, myslel jsem že si to pamatuju, který z těch dvou to byl
a nepamatuju :-)
jinak jen tak na okraj, z obou udělali hvězdy, ale McGuire byl prý pěkně nesnášenlivej a arogantní chlap :-) a docela spolu "závodili" kdo bude lepší. Něco jako Rečkalov a Pokryškin ;-) |
|
|
|
Glad69 |
Přidané 24-09-2006 21:02
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 343
Založený: 07.01.06
|
Hoper napsal:
Glad69 napsal:
Hoper napsal:
až na občasné vyjimky, třebas R.I. Bong, který se svým Lightem naposled ve svém životě ubral a pak se nestačil divit :-)
Ale ten tam snad měl Hayaté a Hayabusu ...
Chyba lavky...
Tohle byl McGuire...
Bong se zabil v Shooting Staru
bezva, todle se mi stává :-((
nechtěl jsem to dohledávat, myslel jsem že si to pamatuju, který z těch dvou to byl
a nepamatuju :-)
jinak jen tak na okraj, z obou udělali hvězdy, ale McGuire byl prý pěkně nesnášenlivej a arogantní chlap :-) a docela spolu "závodili" kdo bude lepší. Něco jako Rečkalov a Pokryškin ;-)
Kua kdyz jsi to napsal, tak jsem Ti chtel jenom napsat JJ,ale pak jsem si vzpomnel, ze zarval i ten druhej a najednou jsem si nebyl jisty ktery a jak...tak jsem na to mrkl.
No co se tyka Reckalova s Pokryskinem, tak to je na samostatnou diskuzi:-).Nicmene oba proslavili Kobrusku
Upravil/a Glad69 dne 24-09-2006 21:02
|
|
|
|
WT_Horrido |
Přidané 24-09-2006 23:19
|
Fusioner
Příspěvek: 10264
Založený: 30.09.05
|
Hoper napsal:
jinak jen tak na okraj, z obou udělali hvězdy, ale McGuire byl prý pěkně nesnášenlivej a arogantní chlap :-) a docela spolu "závodili" kdo bude lepší. Něco jako Rečkalov a Pokryškin ;-)
Just name me a hero, and I'll prove he's a bum.
Gregory Boyington
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
|
|
|
|
WT_Schmouddle |
Přidané 25-09-2006 08:20
|
Uživatel
Příspěvek: 1984
Založený: 02.10.05
|
Ad P38:
Ty "aerodynamicke brzdy" byly ve skutečnosti deflekory turbulentního proudění pro oddálení účinků kompresibility. A ty začínaly na 0,78 Machu a ne v 620 kph indikovaných v 3000 stop, jako v Ilovi.
[img]http://forum.il2sturmovik.com/public/style_extra/team_icons/founder_gold_en.png[/img] is not a valid Image.
|
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 25-09-2006 14:48
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10832
Založený: 26.01.13
|
P38 při vyšších rychlostech moc snadno zatuhával - a letadlo, které ve vysoké rychlosti úplně zatuhne (ne jako Bf 109, kde se prostě "jen" extrémně zvýší síly v řízení - Lightning byl údajně prakticky neovladatelný), není na zoomování vůbec vhodné. Ta rychlost, při které P38 zatuhl byla ve velkých výškách jen o několik desítek km/h vyšší, než jeho maximálka. Oproti tomu takovému Zeru ve vysokých rychlostech sice velmi ztuhla křidélka, ale výškovka šla stále poměrně lehce. P38 byl ve velkých výškách navíc handicapován svými motory, které byly krajně nespolehlivé - tohle se projevilo hlavně v Evropě, kdy piloti byli až moc často rádi, že mají motory dva a že se v případě nouze mohou schovat do svazu Fortressů.
O tomhle jsme diskutovali na několika fórech, probíraly se i jiné věci - podchlazení motoru ve velkých výškách, možnost/nemožnost vysouvat zvlášť přistávací klapky (pravá/levá), reakce na výchylky křidélek, posilovače křidélek . Já na to jen koukal, co všichni kolem mě o tom letadle vědí, já si před tou diskusí totiž myslel, že je to proklatě dobré letadlo
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
WT_Schmouddle |
Přidané 25-09-2006 16:02
|
Uživatel
Příspěvek: 1984
Založený: 02.10.05
|
Původně jsem sem měl připravené pojednání o tom jak kompresibilita u P38 začíná někde u 0,78 M a že nespolehlivost motorů byl výmysl pilotů, kterým byla v prvních verzích P38 zima a museli si vymyslet důvod proč se mohli vrátit z mise bez vojenského soudu...
Bohužel nám v práci vypadl na chvíli proud a celé to šlo do kytek tak místo toho Googlujte a čtětě (keyword: P-38 compressibility).....
Takhle akorát vzkážu Fučidovi:
Kurva co mi chmatáš na Lightninga, pomlouvám ti snad Fokáča?
[img]http://forum.il2sturmovik.com/public/style_extra/team_icons/founder_gold_en.png[/img] is not a valid Image.
|
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 25-09-2006 17:16
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10832
Založený: 26.01.13
|
ou..soráč Jsem na chvilku zapoměl na nesmrtelné spojení Schmouddle + Light
tu hodnotu 0,78 - nespletl jsi to s Mustangem? Tadyk se jeden chlapík zmiňuje o tomhle čísle v souvislosti s Ponym:
http://groups.google.cz/group/rec.aviation.military/browse_thread/thread/6ce983d2c59a7322/904f012add7172c1?lnk=gst&q=P-38+compressibility&rnum=3&hl=cs#904f012add7172c1
a tadyk pár slov přímo o Lightu (zmiňuje se tam hodnota MACH 0.65):
http://groups.google.cz/group/rec.aviation.military/browse_thread/thread/ad6309ce675d5ac4/c93042f965ecc5a5?lnk=gst&q=P-38+compressibility&rnum=1&hl=cs#c93042f965ecc5a5
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 25-09-2006 17:17
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
57MH_Zvire |
Přidané 25-09-2006 18:19
|
Uživatel
Příspěvek: 1287
Založený: 30.09.05
|
WT_Schmouddle napsal:
a že nespolehlivost motorů byl výmysl pilotů, kterým byla v prvních verzích P38 zima a museli si vymyslet důvod proč se mohli vrátit z mise bez vojenského soudu...
To si jako odskočili na křídlo a chvilku se šťourali v motoru šroubovákem? To trochu nechápu. Vždyť to museli technici poznat? |
|
|
|
1stCL_Bumik |
Přidané 25-09-2006 18:28
|
Uživatel
Příspěvek: 756
Založený: 14.02.06
|
Americti technici?? Ty mrkve?? |
|
|
|
WT_Schmouddle |
Přidané 25-09-2006 18:39
|
Uživatel
Příspěvek: 1984
Založený: 02.10.05
|
Já zas někde četl 400mph indikovaných v 30000 stop..
Ono je to ve skutečnosti jedno, pořádnej Lightning je až verze L a tam s deflektorama si lítali jak cepelíni.
[img]http://forum.il2sturmovik.com/public/style_extra/team_icons/founder_gold_en.png[/img] is not a valid Image.
|
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 25-09-2006 19:12
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10832
Založený: 26.01.13
|
resp. ta J-25 - nebo kolik. Ty už mají brzdy, to je pak úplně jinej stroj. Poslední eLka s nařvanýma motorama taky stály za to. Já jen právě chtěl poznamenat, že to ve velkých výškách v dobách, kdy P38 hooodně létaly se svazama, že to s nimi nebylo vůbec snadné
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
wolf00 |
Přidané 25-09-2006 21:15
|
Nováček
Příspěvek: 54
Založený: 08.07.06
|
no nekde jsem cosi cetl o tom jak se amici starali o motory v masine kde meli motory uz odlitano, a museli na generalku tak se poslali do dilen a tam se motoru proste udelal vybrus a vydal se do dalsiho letadla... takhle se asi praktikovalo,americke motory pry byli nachylne na zmeny klimatickych podminek mohli skvele slapat v tichomori ale zase pak v evrope delat trable... vsiml jsem si ze americani aspon ze zacatku preferovali na svych stihacich strojich hlavnovou vyzbroj na blizko a na dalku.... prvni verze p36 meli 1x kulomet raze .30 a 1x raze .50 |
|
|