ac sem ji nikdy nedelal, tak by bylo dobry si ji nekolikrat zaletet a poucit se z chyb
predne je dobry znat duvod proc ? (vetsinou to lze zduvodnik nejakou pseudohistorickou bachorkou)
od toho se odviji planeset
kdyz uz mas letadla, potrebujes realny (splnitelny) cile
dale musis definovat (pro obe strany) zakladni podminky, jejich plneni zajisti velitele (pokud se maj potkat letadla s definovanou vejskovou prevahou, zdali vubec, konkretni vyzbroj atp.)
proste pravidla, ktery vyloucej faktor, hra to umoznuje, tak ...
ted potrebujes ty velitele, ktery ukocirujou 20..30 pilotu (budou si je trenovat jeste pred specialkou - navigace, lvl bombardovani atp.)
mapa je uz celkem irelevantni, ale flak musi strilet tam kam ma a ne jinam (si to musis otestovat nebo to vedet), oblacnost musi bej nebo nebejt na mistech, kde se predpoklada bombardovani atp.
... a kdyz uz se to zaleti, tak musi mit kazdej pocit, ze mohl neco udelal lip a tim ovlivnit vysledek ve svuj prospech
PS: jeden borec tu mel predstavu, ze to pujde systemem pokus omyl ... no, par lidi s nim uz asi nikdy nepoleti
EDIT: dobry je procist si pravidla ke specialkam, kde se resi co je poskozeny ero, za jak dlouho se smi letet znova (resp. za jak dlouho bude natankovano, vyzbrojeno), v jakem minimalnim poctu se smi odstartovat, jestli si smis vzit jinou vyzbroj nebo ero ... vsechno ma svuj ucel, aby se to nezvrhlo v DF nebo v bezhlave poletovani jednotlivcu po takrka prazdne mape
co musis vzit jako fakt je, ze to nedelas pro sebe ... a pokud chces preci jen letet, tak musis poskytnout veskery tobe dostupny informace i protistrane, aby si smazal svoji vyhodu GM, tvurce mapy atp.
Upravil/a clone9cz dne 21-09-2006 18:40
No, specialky lietaju ludia, co ozaj chcu, takze da sa to dosiahnut dohodou - proste to stanovis v pravidlach. Existuje ale pri tvorbe mapy aj moznost explicitne vypisat, ktora vyzbroj je povolena a ostatnu zablokovat, kedysi sme to preberali na nasom (Letka13) fore, ale v tomto okamihu si nespomeniem na presny postup.
Osobne by som ale v pripade, ze obmedzis vyzbroj to oznamil len prislusnej strane. Nech protistrana nevie, ze napr. Tempesty neletia ako nazhavene stihacky, ale su obtazkane raketami/bombami a pod.
clone9cz napsal:
PS: jeden borec tu mel predstavu, ze to pujde systemem pokus omyl ... no, par lidi s nim uz asi nikdy nepoleti
Ktery?
třeba se mnou
Důležité je mít nějakou vizi a snažit se jí držet - neustoupit pokaždé, když některá ze stran při přípravě něco požaduje. Na druhou stranu je nutné oběma stranám naslouchat a spolupracovat s veliteli.
No, aby to katastroficky nezhavarovalo, potrebujes:
-konzistentni pravidla - porovnavej ty z minulych specialek
-mit zajisteny server
-spravne udelanou mapu (pozemni jednotky strili jen kam maji, spravne respawny, na letiste se vejde dost lidi (!) atd. atd.)
-spravny pristup k veci (sje to pousta prace, nervu a ty si to stejne moc neuzijes)
-delegovat pravomoci a zodpovednost na velitele stran a rozdelit jim informace tak, aby to fungovalo
A misi musis zvolit takovou, 1) aby byla hratelna a 2) nalakala dost lidi, at uz to bude historickym pozadim a planesetem, lakavymi ukoly a planesetem nebo nebo necim jinym a planesetem.
A samozrejme vsechno to, co tu uz psali ostatni :-).
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.