Ale přeci AI v DCS nikdy nelítalo podle stejného FM jako tvoje letadlo a DM pro AI byla vůbec legrace. To je snad jen doména ROF a BOS, kde pro AI platí stejná fyzikální pravidla jako pro hráče. Myslím, že i CLOD má zjednodušený FM pro AI.
Jo DCS má ty nejhorší AI UFO ze všech, co pamatuji používají převážně vertikální manévry do svíčky, bez ohledu na to v kterém stroji letíte.
Teď nevím Jaromíre, jestli to je ironie nebo to myslíš vážně.
Management motoru je z celého Ai asi nejsnazší úloha na naprogramování. Není tam nic moc komplikovaného.
Horší je naprogramování pilota, který by pákou, pedálama a motorem dokázal letět po zadané trajektorii, nebo se tomu dokázal přiblížit. Navíc aby zvládnul detekovat přetažení, uměl vybrat vývrtku.
A asi nejhorší je naučit ho bojovat. Tedy jak se za pomoci páky, pedálů, plynu a dalších omezení dostat do střelecké pozice. Jak odlišit defenzivní a ofenzivní pozici a tak podobně.
Naopak samotné míření a střelba jsou, jak je ostatně dobře známo z simulátorů, celkem snadná záležitost.
Pak jsou tu takové ty lidské aspekty jako je blackout, únava, blbý odhad, ztráta vizuálního kontaktu a panika ... které to teprve dělají věrohodné.
Pekne. Sice by som sa viac radoval z palubnej verzie B alebo J, ale aj tak dobre. Kto ma rad Phantomov, na verzii mu asi az tak nezalezi. A Eckovy bol vrcholom vyvoja.
Takže už tu máme MiG-21 Bis a MiG-15 + F-5E. Do Vietnamu by to chtělo ořezat 21 na MF/PF + lehce vylepšit 15 na MiG-17, F-5E je OK, na F-4 Phantomu II už se maká (prosím námořní F-4J, což je prakticky ekvivalent E bez kanónu ale to by snad hoši mohli zvládnout) a hlavně MAPU Vietnamu + jednotky a budu moc, moc spokojený.
A ještě moc prosím A-4 Skyhawk + A-7 Corsair / F-8 Crusader pochopitelně. A nezapomenout na tu mapu!
PS: v letních slevách jsem neodolal pořídil si Nevadu + F-5.
UH-1 ještě máme snad i Cobra měla bejt ...
Ale mapa namu to bude FPS hardcore, kopce palmy, rákosníci ..
I F-14A se dotkla, krytí evakuace Saigonu. A-4E bude minimálně jako solidní mod.
A rozhodně A-1 by byla zajímavá ... ale pouze s mapou namu.
Upravil/a magot dne 08-08-2017 09:15
Jsem z toho volaky zmatený..po posledním updatu se s texturama od Mustanga nedostanu na server se zapnutou kontrolou integrity..to je mi jasné.ten patch něco upravoval..ale stejně jsou na tom i uživatelé těch koupených textur od Starwaye ??
Teď ti to neřeknu přesně, ale problém byl v configu ( low, high, ultra) ,kde se řeší načítání zobrazeni atd. Mělo by se to obejít umístěním do saved games.
tak ty problémy dělal shadows.lua
Do Vietnamu bych uvítal ne MF, ale původní starou F13. Tu s tím průhledným zadním překrytem.
Upravil/a rocketdog dne 08-08-2017 16:39
* MiG-29 and F-86F cockpit illumination are corrected.
* F10 Map User labels number is working now.
* Two more textures added to IC.
* F10 Normandy map view can be scrolled further to south.
* Tree shadows slightly adjusted.
* TF-51D cockpit glass textures corrected.
* DCS GUI will not freezes after using [LCtrl+L] combo.
* Double icon of statics in the ME issue fixed.
* Crash in VR when tool tips enabled fixed.
* MP. Server panel, mission list. Added terrain of mission column.
* Windshield and sight glass corrected.
* Impostors will not longer being visible through clouds.
DCS C-101 by AvioDev
New changes not included in latest 1.5.7 update:
* All (EB and CC) radios now correctly handle ON/OFF status. Radio transmission is impossible if the radio is OFF, or priority was switched to another cockpit.
* Added Normandy Quick Start and Single missions in ES, EN and CN.
* Added new IFR and FD training missions with EN, ES and CN localizations (available only for Caucasus terrain, you may copy C-101/Missions folder into your 1.5.7 install if you want to try them out).
Kdyby si chtěl někdo zaválčit v Mig21 s čistým překrytem kokpitu i na Check integrity serveru zde je jednoduchý návod : https://forums.ea...p?t=191483
bohužel těch serverů zas tolik není a když chce člověk lítat a bojovat čistě proti F5 má snad jen ACG Cold War..a to je stupidní masomlejn s jedním bodem zájmu..safra, když už dělám misi, tak si s tím aspon nemůžu trochu víc pohrát..neříkám že chci nějaké složité scripty ale aspon víc cílů a dál od sebe. Člověk se odlepí a ani ne do minuty už to po něm lítá..Holt jsem zmlsanej BMSkem
Hello folks. Zeus here.
How are you? Still fighting those withdrawal symptoms? We wish we could help.
On the AV-8B NA status:
We've been working on the speculars and I think that another livery is being worked on. None of them are ready for their photo op, sorry about that.
On avionics: Been working on the radios. Let me tell you this: I HATE the AV-8B NA radio system. My hate is warmer than our sun's corona.
As for pics all we can do is post more of the same. Visually nothing has changed yet, all changes are internal. So keep the faith. We are working to get this aircraft released on Q3 as promised.
Polychop Simulations
Today I feel to adress our customers, cause in some facebook topic people start to misunderstand again that Polychop Simulations is not Poly-Dynamics/ Miltech-5
First of all, although a former member of Polychop seems to have started Poly-Dynamics, we do not favour the new name at all, cause I see nearly every week misconclusions by customers and confusion.
Although I can not tell the other company not to use Poly in thier name in first place to not cause confusion, I hope that our customers can see the difference and also I hope everybody realizes that Polychop Siulations and Poly-Dynamics are 2 independand companies.
What I also want to point out strongly is the fact, that whatever is posted or said by Poly-Dynamics about armchair pilots or shown by community members as supposed Poly-Dynamics post, is nothing we will comment at all and that anything that is posted from Poly-Dynamics has nothing to do with Polychop Simulations.
What I can state though is, that the company is currently moving from bavaria to the capitol of Germany and in addition I am working on a list for the Gazelle pilots to test or confirm.
We have done some testing in the past and we found some stuff already that are details, according to a RAF Gazelle Pilot/Instructor. But I want to have more intel available and want a 2nd thought about what is off or incorrect. Also I do read the postings in the DCS Facebook group and the DCS forum. I noted down a few things that I will pass forward to have a word about it with the ALAT guys.
About the texture update and the sniper update. Currently Patrick was on vacation so I need to check with him how we can add the snipers and if, how long this will take in general. We have them on our list but not as Tier 1 issue to be honest.
About other projects that are developing in the background I do not want to share anything official at the moment cause we have 3 projects in the works. One could go into coding now as all 3D stuff is finished and the others are started in other ways already.
So to speak, we wish you all the best for the next weeks and hope you enjoy summer.
Sven
Miltech-5
Dear fellow Simmers,
while waiting for ED's decision, I decided to add additional damages to the BO
The BO-105 will be tested by 2 Former PAH instructors, 5 pilots and 2 BO15 Helo maintainers.
Guys - critism is ALWAYS welcome .
Just my 5 cents - From my expirience, guys who think they can handle a helicopter, can fly every helicopter and this is not the case. Speaking from the BO105 for example because the Flightbehaviour is very special .
Example: When you pull the collective, the BO wants to roll to the front right. When you push the collective, she wants to roll to the front/left and this is depending on the speed. Let's say you fly 50 knots and you push the collective to fast, she will flip 180 ° (skids up/rotor down).
What I want to say - there're maybe guys around who will complain that this is not right, but it is . Just an example
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.