October 22 2025 05:05:17
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 7

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,755
· Nejnovější pilot: Glider
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2: Cliffs of Dover (letový bojový simulátor z období bitvy o Británii) » IL-2: CLOD diskuse
 Vytisknout diskuzi
Videa z poletů
Rumcajs
LangMaster napsal:

No Rume mě by zajímalo jak to že se ti ten Spit nerozebral nebo alespoň neklepal protože ručka tachaku na dorazu a nic?
No jsem se díval na to video a nejvíc tam je 410 MPH. Si to zkus, při 410 se Spitu nic neděje. V jednu chvíli v tý strmý části dajvu se dvakrát zachvěje. Teď jsem to zkoušel. Možná nějaká úprava od TF. Vytáhlul jsem Spita na 430 MPH aniž by se poškodil. Při 420 se tedy už klepal.
 
Joe Hallenbeck
Rumcajs má pravdu.
Spit je i po patchi docela příjemné letadlo. Od doby co jsem začal hrát CLOD jsem poprvé zařval až včera a vlastní blbostí, kdy jsem při návratu domů nad korunami stromů nečuměl při seřizování GYRO kompasu před sebe a vrazil jsem do země....
Je to o taktice. Držím si výšku + rychlost, a když se podmínky boje začnou obracet v můj neprospěch, tak to prostě otočím hlavou dolů a v klesání na maximálce se snažím zmizet buď do mraků a nebo úplně pryč. V podstatě se to neliší od toho co jsem četl v knize od D. Badera a jiných přeživších pilotů. Alfou a omegou vzdušného boje je Výška + rychlost = přežití.
313_FlyBoy
RY-C
 
Bierglass
Joe Hallenbeck napsal:

Rumcajs má pravdu.
Spit je i po patchi docela příjemné letadlo. Od doby co jsem začal hrát CLOD jsem poprvé zařval až včera a vlastní blbostí, kdy jsem při návratu domů nad korunami stromů nečuměl při seřizování GYRO kompasu před sebe a vrazil jsem do země....
Je to o taktice. Držím si výšku + rychlost, a když se podmínky boje začnou obracet v můj neprospěch, tak to prostě otočím hlavou dolů a v klesání na maximálce se snažím zmizet buď do mraků a nebo úplně pryč. V podstatě se to neliší od toho co jsem četl v knize od D. Badera a jiných přeživších pilotů. Alfou a omegou vzdušného boje je Výška + rychlost = přežití.


Je to tak. Jak jednou odpověděl Erich,létání není nic těžkého,jde jen o to umět rychlost proměnit ve výšku a opačně Mrknutí
 
Pepe
Rumcajs napsal:

SepiaX napsal:

Nejsem zastáncem modropatche ale Rume v čem tvé video jakož to oponentura vyvrací onu zmíněnou netočivost popř. horší netočivost? Počítám že úspěšně padnout shora na nic netušící befko umí i starší stroje než Hurrik:-)

Video není vůbec o parametrech letadla. Video je o tom, že vyhrávat souboje točením je víceméně zlozvyk. Vlastně vůbec vyhrávat soubojem je zlozvyk. Nejlepší vítěztví je to, kde protivník nemá žádnou šanci. O tom je to video.
Spitfire i Bfko jsou rovnocené v tom, že se obě letadla dají použít tak, že druhý nedostane šanci. Obě letadla mají svojí taktiku, když se to nepovedlo a je třeba se bránit a mohou alespoň limitovaně vzdorovat, když jsou v nevýhodě. Není to ROF a Albatros vs Camel, kde ten Albík má šanci jen a pouze když pilot Camelu spí a ještě k tomu tak, že Albíkovi sám vběhne před hlavně.
Nemyslím si, že by se TF snažil nějak preferovat tu či onu stranu. Změny co dělají, dělají tak, aby byly podložený. Nebo aby se tomu alespoň blížili v rámci svých možností. Zkrátka mě to baví za modré i za červené a nevidím na žádné straně překážku vítězit. Tedy ne na straně simu. Většinou je člověk sám sobě největší překážkou.


Není to tak do důsledků jak píšeš podle mne. Měl jsi štěstí že za tebou neletělo ještě jedno a nebo dvě Bf jak se zhusta přiházívá (určitě jsi viděl vláček několika letadel) Také to tak praktikuji někdy když mám výškovou převahu a myslím že valná část virt.pilotů. Jedině do těch schrumáží kde je deset letadel nejít a nechat ty lodě a nebo jiné cíle zbobardovat-zničit co máš hlídat. Jestli budeš striktně používat nějakou metodu jako solista, proč ne. Jestli jsi se koukal za sebe tak nemusíš nic vidět, ale proti moři a z výšky jsi vidět krásně. Myslím si, že tam jsou tak dvě Bf když padám, aby jich tam záhy bylo pět. Té druhé 109 co jde po tobě se vyhneš a stratíš rychlost. Bf stoupá a jde po tobě třetí a tak dokola. Vybral jsi si jednu situaci ale tu vítěznou jako já ve videich Šklebící se. Těch situací je ale mnoho a ne vždy výjdou. Potom jedině celou mapu lítat v10 - 15 tis. feetů a když se tam přestěhujeme všichni, tak se půjde do 20 tisíc a tak dále. Mě se také jednou dříve podařilo sestřelit v honičce 3 bf, ale vím že to nebylo pravidlo a podle toho to nemohu poměřovat. Joo, ty máš tu methodu vycizelovanou. Nedávno jsem to zažil kdž jsi mě tou methodou zabil. Už abychom měli ATC a hlásky a flaky tak jak to bývalo Úsměv
 
Rumcajs
Ale Pepe, já netočil štěstí. Samozřejmě nejsem schopen vyloučit, že někde v okolí není další letadlo, o kterým nevím. Ale to není pointa, nemůžeš čekat, že díky utažené zatáčce budeš pravidelně vyhrávat proti dvoum. Stejně tak nelze čekat, že přežiješ vždy, když na kěhoho dajvuješ. Nakonec i Hartmanna několikrát sestřelili. To video jsem natočil jako reakci na nářky, že to teď s Spitama nejde. Jde. Jde to dokonce velmi dobře, Nepozoruju rozdíl v úspěšnosti, když lítám Bfko a když lítám Spita. Většinou vyhraju, sem tam umřu. A umřu skoro vždycky po školácké chybě. Tedy poté, co se nechám nalákat do zatáčkového souboje, nebo se nechám natáhnout příliš nízko k zemi. Skoro nikdy neumřu, když si zachovám trpělivost. Jak ve Spitu, tak v Bf.
 
Pepe
Rumcajs napsal:

Ale Pepe, já netočil štěstí. Samozřejmě nejsem schopen vyloučit, že někde v okolí není další letadlo, o kterým nevím. Ale to není pointa, nemůžeš čekat, že díky utažené zatáčce budeš pravidelně vyhrávat proti dvoum. Stejně tak nelze čekat, že přežiješ vždy, když na kěhoho dajvuješ. Nakonec i Hartmanna několikrát sestřelili. To video jsem natočil jako reakci na nářky, že to teď s Spitama nejde. Jde. Jde to dokonce velmi dobře, Nepozoruju rozdíl v úspěšnosti, když lítám Bfko a když lítám Spita. Většinou vyhraju, sem tam umřu. A umřu skoro vždycky po školácké chybě. Tedy poté, co se nechám nalákat do zatáčkového souboje, nebo se nechám natáhnout příliš nízko k zemi. Skoro nikdy neumřu, když si zachovám trpělivost. Jak ve Spitu, tak v Bf.


Tak to má ale být ta debata. Já nepatřím k vynikajícím pilotům. Jen jsem zaregitroval nárůst zrychlení a přesné střelby. Ale možná to tak je správně a k tomu se musí vyjádřit tak trochu fanšmejkři přes technická data a také skvělý virtuální piloti. Tvůj názor také beru. Já jen že je našlapáno a nedostaneš se na mapu Dunquerk která dříve zela prázdnotou a kolikrát tam pletovlo opravdu pár Bf a to jsem tam lítal Spita I. Ta tlačenice není jen kvůli Patchi aby viděli jak je upavená scenerie a mola na hrázi. Jinak jsme zaregistroval nářek jen jednoho červeného a samosebou mé nadávky když co rána to zásah do hlavy. Ale na to mám tak trochu nárok si zanadávat ne? Už jsem z toho byl dost frustrovaný Naštvaný
 
Rumcajs
Pepe, ono je jasný, že aktuálně má Bf trochu navrch. Ale zkus to. Zkus si vlézt do tý 109 a něco sestřelit. Přijdeš na to, že to není tak zadarmo. Nakonec uvidíš, že na serveru je velmi rozdílná množina pilotů. Několik čelních má většinu sestřelů. Rozdíly v efektivitě mezi piloty jsou klidně 1:10. A možná i víc. A vsaď se, že i v tý 109 si budeš připadat jak Alenka v říši divů. A za chvilku budeš nadávat na Spitfajry, že se tomu nedá utéct.
Přesto si myslím, že tak jak je to teď, je Bfko lepší volba pro solo lovce, jako jsem já. Ten Spitfire má, alespoň v mých rukou, míň šancí na zdrhnutí, když něco nejde podle očekávání. Ale sundat Bf? Stačí dobře mířený trrrccc. Co podle mě chybí je větší škála poškození motoru. Vysazení motoru po zásahu více kulkama. Rychlejší ztráta výkonu při větším poškození atp. To je aktuální handicap Britských .303 zbraní. Ty mraky kulek sice vyřadí letadlo, většinou mu ale zbývaj ještě dvě minuty, kdy stále může bojovat. Zatímco po zásahu 20mm je to většinou okamžitý konec.
 
Robo
Co zasah rana do hlavy vid:

http://theairtact...post105377

Je tam nejaka chyba.
 
Rumcajs
Robo napsal:

Co zasah rana do hlavy vid:

http://theairtact...post105377

Je tam nejaka chyba.
Úplně nerozumím, jestli to myslíš vážně nebo ironicky.

Já jsem samozřejmě zanamenal, že prudce narostla frekvence Pkček při zásahu kanonem. Vzhledem k mé omezené zkušenosti s reálným umíráním po zásahu letadla takovým granátem na to nemám úplně jasný názor. Zbývají pocity a ty mi tak nějak říkají, že aktuální stav věcí je přehnaný. Zatímco dřív mi přišlo, že těch PK po zásahu kanonem je relativně málo. Ale jak jsem řekl, sám na vlastní kůži jsem to nezažil, jsou to jen pocity. Zkrátka nedivil bych se, kdyby tam byla chyba a kdyby záměr nebyl takový. A i kdyby byl záměr takový, protože se jedná jen o simulaci, nedivil bych se, kdyby ten záměr byl korigovaný. Máš k tomu nějaké bližší informace?
 
Pepe
Rumcajs napsal:

Pepe, ono je jasný, že aktuálně má Bf trochu navrch. Ale zkus to. Zkus si vlézt do tý 109 a něco sestřelit. Přijdeš na to, že to není tak zadarmo. Nakonec uvidíš, že na serveru je velmi rozdílná množina pilotů. Několik čelních má většinu sestřelů. Rozdíly v efektivitě mezi piloty jsou klidně 1:10. A možná i víc. A vsaď se, že i v tý 109 si budeš připadat jak Alenka v říši divů. A za chvilku budeš nadávat na Spitfajry, že se tomu nedá utéct.
Přesto si myslím, že tak jak je to teď, je Bfko lepší volba pro solo lovce, jako jsem já. Ten Spitfire má, alespoň v mých rukou, míň šancí na zdrhnutí, když něco nejde podle očekávání. Ale sundat Bf? Stačí dobře mířený trrrccc. Co podle mě chybí je větší škála poškození motoru. Vysazení motoru po zásahu více kulkama. Rychlejší ztráta výkonu při větším poškození atp. To je aktuální handicap Britských .303 zbraní. Ty mraky kulek sice vyřadí letadlo, většinou mu ale zbývaj ještě dvě minuty, kdy stále může bojovat. Zatímco po zásahu 20mm je to většinou okamžitý konec.


To si stále nerozumíme. Já vůbec nemluvím o tom že je to lehké nebo těžké. Jen své pocity. Určitě nezlehčuji účelově. To ode mne snad nečekáš a také jsme mluvili spolu na TS. kdo létá ještě bf a nebo jiné éro obivuji. Mě by se to sakra pletlo. Skoušel jsem jen G-50. Bf mělo určitě navrch, to všichni vědí a berou na vědomí, ale záleží jak navrch. To neposoudím korektně. Mě se zdálo laickým pohledem že ano a jetli příjde veterán a řekne že je to Ok a že to tak bylo, tak dobrý. Vyděšený Úsměv
 
Pepe
Rumcajs napsal:

Pepe, ono je jasný, že aktuálně má Bf trochu navrch. Ale zkus to. Zkus si vlézt do tý 109 a něco sestřelit. Přijdeš na to, že to není tak zadarmo. Nakonec uvidíš, že na serveru je velmi rozdílná množina pilotů. Několik čelních má většinu sestřelů. Rozdíly v efektivitě mezi piloty jsou klidně 1:10. A možná i víc. A vsaď se, že i v tý 109 si budeš připadat jak Alenka v říši divů. A za chvilku budeš nadávat na Spitfajry, že se tomu nedá utéct.
Přesto si myslím, že tak jak je to teď, je Bfko lepší volba pro solo lovce, jako jsem já. Ten Spitfire má, alespoň v mých rukou, míň šancí na zdrhnutí, když něco nejde podle očekávání. Ale sundat Bf? Stačí dobře mířený trrrccc. Co podle mě chybí je větší škála poškození motoru. Vysazení motoru po zásahu více kulkama. Rychlejší ztráta výkonu při větším poškození atp. To je aktuální handicap Britských .303 zbraní. Ty mraky kulek sice vyřadí letadlo, většinou mu ale zbývaj ještě dvě minuty, kdy stále může bojovat. Zatímco po zásahu 20mm je to většinou okamžitý konec.


To si stále nerozumíme. Já vůbec nemluvím o tom že je to lehké nebo těžké. Jen prezentujii své pocity. Určitě nezlehčuji účelově. To ode mne snad nečekáš a také jsme mluvili spolu na TS. kdo létá ještě bf a nebo jiné éro obivuji. Mě by se to sakra pletlo. Skoušel jsem jen G-50. Bf mělo určitě navrch, to všichni vědí a berou na vědomí, ale záleží jak navrch. To neposoudím korektně. Mě se zdálo laickým pohledem že ano a jetli příjde veterán a řekne že je to Ok a že to tak bylo, tak dobrý. To by RAF byla bez pilotů během půl rokuVyděšený Úsměv
PS: Dnes jsem se opět nedostal na Dunquerk 100/100
 
Valec
RAF74_Buzzsaw:
Salute All

After looking at the weapons code again, we realized there was a calculation error in the method we used for determining dispersion due to wing flex and vibration on Wing mount MG/FF weapons.

Hope to be able to change this in the next week or so, in the meantime our apologies to the sore heads out there... bear with us... and CHECK SIX!!!
 
Rumcajs
Valec napsal:

RAF74_Buzzsaw:
Salute All

After looking at the weapons code again, we realized there was a calculation error in the method we used for determining dispersion due to wing flex and vibration on Wing mount MG/FF weapons.

Hope to be able to change this in the next week or so, in the meantime our apologies to the sore heads out there... bear with us... and CHECK SIX!!!
No tak to bude fajn. Aktuální stav by dlouhodobě vedl k frustraci na červené straně.
 
Paulus
Po opravě se budou BF109 kanonama trefovat ještě přesněji...Cool
základna Loc: 49°43'52.703"N, 16°26'5.3"E
 
LangMaster
Zatím máme jen jednu možnost nenechat se trefit.
OctalCore AMD FX-8350
MSI 990FXA-GD80
32GB DDR3 Kingston HyperX 1866MHz
MSI N770-2GD5/OC
Samsung SSD 850 EVO 500GB
 
http://www.ok1slm.cz
Pepe
Rumcajs napsal:

Valec napsal:

RAF74_Buzzsaw:
Salute All

After looking at the weapons code again, we realized there was a calculation error in the method we used for determining dispersion due to wing flex and vibration on Wing mount MG/FF weapons.

Hope to be able to change this in the next week or so, in the meantime our apologies to the sore heads out there... bear with us... and CHECK SIX!!!
No tak to bude fajn. Aktuální stav by dlouhodobě vedl k frustraci na červené straně.


A také k nedůvěryhodnosti TF a to si přeci jen nemohou dovolit. Totiž, neměl jsem od Patche poškozoné letadlo například křídlo a podobně. Vždy tma. Oni se dříve také dobře trefili což o to to, ale ještě jsem neviděl, že brankář v kopané dal čtyři góly zápas co zápas. Díky Válče za dobré zprávy Úsměv
 
Rumcajs
Zas ale kluci, až to opravěj, koho budete sestřelovat? Teď to máte supr, páčto stodevítek na sundání máte kolem sebe vždy plno. Cool
 
SepiaX
No tak to bude fajn. Aktuální stav by dlouhodobě vedl k frustraci na červené straně.


Nejde o frustraci, jde o to že někdo potvrdil Fakt. A může klidně být že někdo potvrdí že i další záležitosti které jsou údajně schizofrenní a nepravdivé, opraví TF jako chybu výpočtů. Proto bych zde neobhajoval ani "Ń" páč bych mohl narazitVyděšený

Při vší úctě bych po 3 až čtyřech letech v měsíci na stroji druhé strany nevyvracel ni nepotvrzoval vůbec nicMrknutí

PS: změnilo se mnohé na obou stranách, posouzení nechám na fundovaných nicméně já se bavím. Modrých je třikrát více než kdy jindy, přibylo spousty nových nicků a soubojůMrknutí
Má-li problém řešení nemá cenu se trápit, nemá-li řešení trápení je zbytečné.
 
BP_Madvlk
.....nechci Vám do toho kecat,ale co takhle řešit tohle u píva a tady to nechat pouze pro ty videa ze hry ? .....
 
Pepe
BP_Madvlk napsal:

.....nechci Vám do toho kecat,ale co takhle řešit tohle u píva a tady to nechat pouze pro ty videa ze hry ? .....


Woe, nejde to nahrávat, tak kecáme no.
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

06-10-2025 19:06
Radiační situace za firmamentem zůstává normální

21-09-2025 14:51
Byl jsem na dnech NATO. Viděl Harrier, Hornet, Rafale, EF Typhoon, Mirage2000 a B-52 a bylo to dobré.

20-08-2025 11:11
Ahoj dneska někdo na il-2 budem na teamspeaku kolem 5-6 hod klidne i ty Vity muzes dorazit taky se vracime po dlouhé době. Mrknutí

19-08-2025 21:45
Ahoj, Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá Úsměv poraďte mi kde bych objevil staré veterány.

09-08-2025 13:55
Tak na zbytek roku hodně štěstí jako z Kokury!

23-07-2025 10:14
A kde máš ty "svoje" obrázky?

22-07-2025 20:07
já "svoje" nezakazuju

18-07-2025 10:09
Jaké nalinkované obrázky? 95% obrázků na netu nelze linkovat, je to zakázáno.

14-07-2025 18:24
a není tu čistě náhodou někdo, kdo ví proč se nezobrazují nalinkované obrázky?

13-07-2025 23:31
Další zpráva o medvědech! Šklebící se

38,329,491 návštěv