alfik napsal:
Mechu, kdybych měl se šturmem vystoupal do šesti set metrů tak bych si už mohl rovnou vzít jiné letadlo. V takové výšce mě můžeš vidět jedině na zpáteční cestě- to když už o nic nejde a já si ze svého bitevníku dělám pro prdel (a pro nasrání modrásků) těžkou stíhačku.
Na to druhé je jediná odpověď - přečti si co napsali jiní dříve a pochopíš že se tu nebavíme o tom jak dlouho trvá roztočit vrtulku ale za jakou dobu se vůbec začne ta vrtulka točit. To zajištění (u emerikanos drátem, u japíků kusem tyčky) sloužilo k tomu aby se neodtočila ještě za letu. Na dvě sekundy si spočti kolik by toho drátu tam muselo být.
Vychazim z Pokryskina, kde myslim bylo popsano tech 500-600 metru pro zacatek utoku standartem. Sam Pokriskyn lital ILa jen kratce kdyz se ho pokouseli vystrnadit od stihacu, ale dost casto popisuje jak takovy utoky na pozemni cile probihaly. Z 300 metru jednak vidis prd, natoz abys nabral rychlost pro odpoutani a uleteni flaku. Vystoupat 500 metru snad neni problem pro zadny letadlo, na to ti staci radove desitky sekund.
Ad. vrtulky, ty 2s prece nenahrazuji jen odjisteni vrtulky, ale taky jeji vytoceni, ktery neprobehlo okamzite. Az potom co se vrtulka vytocila byla bomba aktivni. Pokud se predtim zaborila do zemne nemuselo dojit k aktivaci rozbusky vubec(zase Pokryskin a nalet 88tek na jejich letiste).
alfik napsal:
Mechu, kdybych měl se šturmem vystoupal do šesti set metrů tak bych si už mohl rovnou vzít jiné letadlo. V takové výšce mě můžeš vidět jedině na zpáteční cestě- to když už o nic nejde a já si ze svého bitevníku dělám pro prdel (a pro nasrání modrásků) těžkou stíhačku.
Na to druhé je jediná odpověď - přečti si co napsali jiní dříve a pochopíš že se tu nebavíme o tom jak dlouho trvá roztočit vrtulku ale za jakou dobu se vůbec začne ta vrtulka točit. To zajištění (u emerikanos drátem, u japíků kusem tyčky) sloužilo k tomu aby se neodtočila ještě za letu. Na dvě sekundy si spočti kolik by toho drátu tam muselo být.
Vychazim z Pokryskina, kde myslim bylo popsano tech 500-600 metru pro zacatek utoku standartem. Sam Pokriskyn lital ILa jen kratce kdyz se ho pokouseli vystrnadit od stihacu, ale dost casto popisuje jak takovy utoky na pozemni cile probihaly. Z 300 metru jednak vidis prd, natoz abys nabral rychlost pro odpoutani a uleteni flaku. Vystoupat 500 metru snad neni problem pro zadny letadlo, na to ti staci radove desitky sekund.
Ad. vrtulky, ty 2s prece nenahrazuji jen odjisteni vrtulky, ale taky jeji vytoceni, ktery neprobehlo okamzite. Az potom co se vrtulka vytocila byla bomba aktivni. Pokud se predtim zaborila do zemne nemuselo dojit k aktivaci rozbusky vubec(zase Pokryskin a nalet 88tek na jejich letiste).
500-1000m je výška pro zahájení útoku, takže než zacílíš jseš v polovině týhle výšky. Německý bomby žádný vrtulky nemaj, he ?
Není důležité vyhrát, ale přežít.
I když vyhrát je taky fajn.
Obzvlášť, když vyhraju já!
Toto vysvětlení je fakt trapas.
...
Práce TD se mi líbí a respektuju ji, ale tohle vysvětlení skutečně nepůsobí profesionálním dojmem. Prostě někomu hodila osmaosmdesátka dvoutuny na hlavu a ten se nasral a změnil to.
To bol jeden obycany prispevok v obycajnom fore jedneho "obycajneho" uzivatela (navyse Hoperom vytrhnuty z kontextu) - neviem, preco to povazujes za "oficialne vyjadrenie" Daidalos Teamu a podla toho to cele sudis. Navyse podla smilikov pripojenych v prvej casti Martinovho textu je mozne usudzovat, ze to bolo myslene "s usmevom".
Barry, nebud taky vznetlivy za to, ze ti "rozborili babovecku", a prave Tvoje "dva ci tri" typy bomby toto "pausalne" pravidlo znevyhodnuje. Mozno ze pre 60% ostatnych bomb v celej hre to nastavenie je spravne a ma tak byt.
To vazne nikto z vas nevie pochopit, ze vsetko v simulatore je presne (realne) len do urcitej miery?! Vsetko je len nejakou mierou kompromis... Proste to podla mna spravili pausalne jednou hodnotou 2s pre vsetky bomby, pretoze to bolo najjednoduchsie a najrychlejsie riesenie a pritom som presvedceny, ze pre vatsinu bomb v hre to ma opodstatnenie.
Samozrejme ze sa nede vyhoviet vsetkym a pokryt uplne vsetky pripady - ale prekvapuje ma, ze ty, Barry, to nevies pochopit. :-|
A ja si bomby do bitevniku zamerne casoval na 1.5 vteriny prave pro zbavovani se doternych a hloupych stihacu. A muzu rict ze to nefunguje prave casto, vetsinou si dacani vsimnou ze neco leti.
Kazdopadne to je nemile. Obzvlaste na starsich strojich typu He-51 nebo Smolik bude bitevniceni jen pro otrle, obzvlast kdyz nebudou moct nalozit neco co dovoli aspon malou nepresnost (200kg a vys).
Jedine co vidim jako plus je ze nemuze jeden pilot s bombarderem zamcit vlastni letiste stylem refly/odhodit bomby/refly
311_Tank napsal:
Jinak tady je prehled snad VSECH US fuzes se vsema potrebnejma datama nakresama vcetne pro zdejsi diskuzi velmi podnetneho parametru Air Travel to Arm
Tak a aby to tu zaznelo cierne na bielom - dal som si tu pracu, prebehol cely dokument a vypisal vsetky spomenute vzdialenosti "Air Travel to Arm" (az na vyslovene "nezaujimave" kusky, ako napr. kontainerove rozbusky). Kedze sa v jednotlivych rozbuskach nevyznam, zobral som priemer cez vsetky uvedene typy.
Na zaklade ziskanej priemernej hodnoty Air Travel to Arm sa da priblizne urcit, ako dlho musi bomba letiet, aby sa odistila. Pre rychlost bomby pouzijeme rychlost letiaceho lietadla, jej zrychlenie sposobene gravitaciou zanedbame (jednak do hry vstupuje odpor vzduchu, ktory vo vyssich rychlostiach bombu bude skor spomalovat, jednak pri tu diskutovanom "vodorovnom odhoze" narast rychlosti je zanedbatelny a do tretice aj keby sme grav. zrychlenie uvazovali, zisk rychlosti za inkriminovane prve 2 sekundy je o rad mensi nez uvodna rychlost bomby v "beznom" pripade). Dostaneme tak cas, ako dlho musi bomba letiet vo vzduchu nezavislo na tvare trajektorie (ci pada kolmo nadol zo strmhlaveho utoku, alebo po balistickej krivke z vodorovneho odhozu).
Vsetky vytiahnute udaje z dokumentu uvediem na koniec, kedze to je dlhy vypis. Poradie zodpoveda poradiu rozbusiek uvedenych v dokumente (mozete si to prekontrolovat), hodnoty ATtA pre kazdy typ rozbusky su napisane na samostatnom riadku - lomitkom su oddelene 'podvarianty'.
Zo vsetkych hodnot je ziskany priemer, ktory cini: priemerna potrebna draha letu = 915,9 ft. = 279,2 m.
Za aky cas preleti tuto vzdialenost bomba letiaca nasledujucou rychlostou?
100 knots = 185,2 km/h = 51,4 m/s => cas 5,4 s 150 knots = 277,8 km/h = 77,1 m/s => cas 3,6 s 200 knots = 370,4 km/h = 102,8 m/s => cas 2,7 s 270 knots = 500 km/h = 138,8 m/s => cas 2,0 s 300 knots = 555,6 km/h = 154,2 m/s => cas 1,8 s 400 knots = 740,8 km/h = 205,6 m/s => cas 1,4 s
Aby bomba danu vzdialenost preletela presne za 2 sekundy, musi byt odhodena rychlostou cca 500 km/h.
Zaver:
- pre "nizsie rychlosti" (povedzme do 350 km/h) odhozu je limit "2 sekundy" priliz malo
- pre "vysoke rychlosti" (cca 400 - 600 km/h) je limit 2 sekund spravny v ramci tolerancie (2.5 - 1.7s)
- pre velmi vysoke rychlosti (okolo 700 km/h) je limit "2 sekundy" vyssi zhruba o pol sekundy.
Nech si kazdy sam odpovie na otazku, akou rychlostou bezne odhadzuje bomby pri JABO utoku (a tym nemyslim hrdinske reci typu "ja to vzdy rozbehnem na 715km/h - pomalsie nikdy neutocim!" ) - a potom zistite, ci je pre vas "kompromisna" hodnota 2 sekund zvyhodnujuca, alebo znevyhodnujuca.
Na zaver slubeny vypis hodnot Air Travel to Arm:
Code
~ 1000 ft
850-1100 ft
850-1100 ft
0 ft
1500 ft (v urovni mora, 3000 v 20.000ft)
1100 ft
400-500 ft
300-400 ft
300-400 ft
0 ft (potrebuje hydrostatic tlak na plne odistenie)
400-500 ft
850-1100 ft
300-400 ft
450 ft
450 ft
2000/450 ft
1140/1710 ft
2.5 sec
0 ft (obsolete)
0 ft (obsolete)
2200/725 ft
1300/2200 ft
100 ft
450-650 ft
2.5+-0.3 sec / 1.9+-0.3 sec
80-100/900-1400 ft
2500 / 800 ft
1300 ft
1300 ft
100 ft
1300 ft
1300 ft
1300 ft
510 / 765 ft
510 / 765 ft
1300 ft
1300 ft
1300 ft
510 / 765 ft
250 ft
200 ft
1300 ft
1300 ft
150 ft (napalm)
1200 ft
2000 ft
1500 / 2200 ft
1.5 +- 0.3 sec
Máme v ilovi 7 x Spitfire Mk.V s celkovou zásobou nábojů do Hispana 120 kusů, 2x Mk.V po 240 kusech a 1x Mk.V se zásobou 480 kusů. (7x120)+(2x240)+ 480=1800, 1800/10=180. Takže by vlastně bylo úplně v pořádku, kdyby měl každej Spitfire "pětka" na palubě 180 granátů do Hispan, tj. 90 nábojů na zbraň, u čtyřkanóna 45 na zbraň?
Odjišťování bomb v ilovi je dobrá myšlenka, jen by to chtělo nějak dotáhnout. Pokud je smyslem téhle "úpravy" donutit hráče aby se chovali podle reality WWII, pak by měli jít dělat stejné věci jako se dělali za války.
Toto vysvětlení je fakt trapas.
...
Práce TD se mi líbí a respektuju ji, ale tohle vysvětlení skutečně nepůsobí profesionálním dojmem. Prostě někomu hodila osmaosmdesátka dvoutuny na hlavu a ten se nasral a změnil to.
To bol jeden obycany prispevok v obycajnom fore jedneho "obycajneho" uzivatela (navyse Hoperom vytrhnuty z kontextu) - neviem, preco to povazujes za "oficialne vyjadrenie" Daidalos Teamu a podla toho to cele sudis. Navyse podla smilikov pripojenych v prvej casti Martinovho textu je mozne usudzovat, ze to bolo myslene "s usmevom".
Barry, nebud taky vznetlivy za to, ze ti "rozborili babovecku", a prave Tvoje "dva ci tri" typy bomby toto "pausalne" pravidlo znevyhodnuje. Mozno ze pre 60% ostatnych bomb v celej hre to nastavenie je spravne a ma tak byt.
To vazne nikto z vas nevie pochopit, ze vsetko v simulatore je presne (realne) len do urcitej miery?! Vsetko je len nejakou mierou kompromis... Proste to podla mna spravili pausalne jednou hodnotou 2s pre vsetky bomby, pretoze to bolo najjednoduchsie a najrychlejsie riesenie a pritom som presvedceny, ze pre vatsinu bomb v hre to ma opodstatnenie.
Samozrejme ze sa nede vyhoviet vsetkym a pokryt uplne vsetky pripady - ale prekvapuje ma, ze ty, Barry, to nevies pochopit. :-|
na obyčejné fórum z jiného obyčejného fóra. Nebo je snad SVK nějak výjimečné ? )
ale nějak nechápu ten zbytek a hlavně to "vytržení z kontextu" - na to jsi přišel jak, co to meleš ??
na SVZ byla debata ohledně 4.10, mezi posledníma příspěvkama i poznámky k bombám. Tohle byla první martinova odpověď a reakce na ohlasy k 4.10 (kromě hlášek, ať se píšou připomínky, že je pak všechny probere a vyhodnotí a že bude až 3.1. 2011)
a asi mi nechceš říct, že to martin vysvětloval sám za sebe a ne z pozice člověka, co je v DT týmu, viď že ne ?
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
darktatka napsal:
A ja si bomby do bitevniku zamerne casoval na 1.5 vteriny prave pro zbavovani se doternych a hloupych stihacu. A muzu rict ze to nefunguje prave casto, vetsinou si dacani vsimnou ze neco leti.
Kazdopadne to je nemile. Obzvlaste na starsich strojich typu He-51 nebo Smolik bude bitevniceni jen pro otrle, obzvlast kdyz nebudou moct nalozit neco co dovoli aspon malou nepresnost (200kg a vys).
Jedine co vidim jako plus je ze nemuze jeden pilot s bombarderem zamcit vlastni letiste stylem refly/odhodit bomby/refly
neumím si představit, jak jsi chtěl "neotrle" bitevničit se Šmolíkem v letech 40-45 i s časem < 2s ...
a pokud ti vadí především to, že nemůžeš odhazovat bomby pod nos dotírajících stíhačů, taky bude někde něco špatně a ne na straně 2s ;)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
311_Tank napsal:
Hoper: http://www.youtub...x5xN8hlGLo
Ty hurriky kdyz se na konci odpoutavaj z toho pruletu tak jsou tak v 10 m ? a letej vicemene vodorovne.
u posledního bylo vidět, že má mírně sklopený čumák...
jinak tenhle nálet pro kameramana, kdy cíl byl statický a už možná zapálený předem ;) bych tedy v soudním sporu asi jako věrohodný nebral :)))
;)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Toto vysvětlení je fakt trapas.
...
Práce TD se mi líbí a respektuju ji, ale tohle vysvětlení skutečně nepůsobí profesionálním dojmem. Prostě někomu hodila osmaosmdesátka dvoutuny na hlavu a ten se nasral a změnil to.
To bol jeden obycany prispevok v obycajnom fore jedneho "obycajneho" uzivatela (navyse Hoperom vytrhnuty z kontextu) - neviem, preco to povazujes za "oficialne vyjadrenie" Daidalos Teamu a podla toho to cele sudis. Navyse podla smilikov pripojenych v prvej casti Martinovho textu je mozne usudzovat, ze to bolo myslene "s usmevom".
Barry, nebud taky vznetlivy za to, ze ti "rozborili babovecku", a prave Tvoje "dva ci tri" typy bomby toto "pausalne" pravidlo znevyhodnuje. Mozno ze pre 60% ostatnych bomb v celej hre to nastavenie je spravne a ma tak byt.
To vazne nikto z vas nevie pochopit, ze vsetko v simulatore je presne (realne) len do urcitej miery?! Vsetko je len nejakou mierou kompromis... Proste to podla mna spravili pausalne jednou hodnotou 2s pre vsetky bomby, pretoze to bolo najjednoduchsie a najrychlejsie riesenie a pritom som presvedceny, ze pre vatsinu bomb v hre to ma opodstatnenie.
Samozrejme ze sa nede vyhoviet vsetkym a pokryt uplne vsetky pripady - ale prekvapuje ma, ze ty, Barry, to nevies pochopit. :-|
Já se Falkone vážně neztotožnuji s tvojí myšlenkou "kompromisu". Farky to celkem vystihl. Co bylo špatného na tom, jak to bylo předtím ? U letadel a hlavňových zbraní se řeší každý detail a bomby se takto paušalizují. Do té míry, kdy ovlivní styl létání u některých strojů, které tak prokazatelně létaly.
Je to šlápnutí vedle a obhajovat to moc nemá smysl.
Není důležité vyhrát, ale přežít.
I když vyhrát je taky fajn.
Obzvlášť, když vyhraju já!
falkon napsal:
Zo vsetkych hodnot je ziskany priemer, ktory cini: priemerna potrebna draha letu = 915,9 ft. = 279,2 m.
No falkone jen tak jsem si to taky projel a me vyslo 233,4m (coz je ale jedno, je to jen trochu jine) ale souhlasim s Tankem, ze je blbost prumerovat hodnoty bombicek, ktere sejmou tak jedno neopancerovane auticko a velke bomby pro vyskove bombry, ktere dovedly vyhladit cele tovarny. U takovychto pum je samozrejme prodleva 2s a vic vice nez zadana (a klidne muze byt 5s, u tech vyskacu je to jedno), ale my se tu bavime o prizemnich bitevnicich, kteri prave nesli bomby tak na 2 tanky. To je stejne jako zprumerovat ucinek a dosah vsech strelnych zbrani ve vsech letounech
310_cibule napsal:
Kdo má zájem, je v misích USAAF v sekci B 25 testovací mise. Totální tma, paráda. Hlavnmě udržet křížek v pravým úhlu, což prakticky nejde. Doporučuju pro dlouhé zimní večery.
Mimochodem je někde popsaný princip tohodle přístroje ? Co která úsečka vlastně znamená ?
Po pokusech s Bf-110 jsem namachrovaně skočil do Mitchella a ouvej.
Asi si bude muset udělat "odpolední" variantu téhle mise.. jinak to nevidím.
No, nám, modrookým klukům od Luftwaffe by to mohlo být celkem jedno. Tedy kdyby naše pumy z našich ETC závěsníků odpadávaly již odjištěné, tedy tak, jak je to historicky korektní
Já bych to úplně jako šlápnutí vedle neviděl, ale spíš jako šlápnutí hodně šikmo v před. Nápad mi příjde jako dobrý, ale to provedení ne. Nevím jak často He 111 útočili v 50-200m (krom útoků na vodní ploše)??? Do teď se to v ilu dělo a přesně toto odstraňuje, Odstraňuje i použití bomb jako obrané zbraně, neznám žádný záznam že by piloti využívali bomb k ničení na ně útočících letadel. (Pokud se pletu v obou případech, tak mě opravte)
Ale Ten úkrok stranou je v tom že 2s značně zesložiťují útoky na chráněné pozemáky a dle podkladů co tu psal tank právě to je v rozporu s možnostmi užívaných pojistek.
Ten nápad s různejma typama bomb a různym časem se mě osobně líbí.
310_cibule napsal:
Kdo má zájem, je v misích USAAF v sekci B 25 testovací mise. Totální tma, paráda. Hlavnmě udržet křížek v pravým úhlu, což prakticky nejde. Doporučuju pro dlouhé zimní večery.
Mimochodem je někde popsaný princip tohodle přístroje ? Co která úsečka vlastně znamená ?
Po pokusech s Bf-110 jsem namachrovaně skočil do Mitchella a ouvej.
Asi si bude muset udělat "odpolední" variantu téhle mise.. jinak to nevidím.
předně když ccheš používat "ILS", měl bys být naveden co nejvíce do osy dráhy, být už v určité výšce a mít určitou rychlost (já je neznám)
Ve své misi jsem to řešil tak, že jsem do cca 10km před dráhu dal maják a odkudkoliv letěl k němu. Když jsem byl nad ním, věděl jsem, že mám točit určitý úhel přiměřenou rychlostí a především zatáčkou, abych se dostal do osy dráhy.
No a pak posloucháš pípání (viz tvůj link s různýma frekvencema) a podle toho koriguješ svoji polohu vůči ose. Správnost ti pak ukazuje svislá ručička na !ILS" (jestli se nemýlím, pokud ukazuje doprava, ty jsi vlevo od osy)
No a ta vodorovná je logicky na úhel sestupu...
Pípnutí a zablikání ILS značí, že jsi 3km (nevím, jestli by nemělo být 4km) od prahu dráhy a že máš vysunout podvozek a hlídat si rychlost a sestup.
Druhé pípnutí že jsi před prahem dráhy...
Ať ti Cibule pošle link na moji misi - není tam zas tolik tmy.
Pozor na to, že stačí kousek a ručička ILS běží okamžitě ze strany na stranu... Jakmile se pohne z jedné max výchylky, dávat bacha na kurz a když je rovný ose dráhy, resp kus před ním, začít rovnat zatáčení.
Velké zatáčky nemá smysl dělat, to se prostě nechytí...
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
1stCL_Fucida napsal:
No, nám, modrookým klukům od Luftwaffe by to mohlo být celkem jedno. Tedy kdyby naše pumy z našich ETC závěsníků odpadávaly již odjištěné, tedy tak, jak je to historicky korektní
A zcela v rámci historické korektnosti bych si tedy dovolil navrhnouti, aby modroocí chlapci museli obsluhovati zbraňový pultík před odhozem pum (tj. nutnost tlačítkem odjistit pumy před vlastním odhozem a zadání doby elektrického odjištění pumy) a aby jim byla simulována i poruchovost elektrických obvodů a součástek.
Mít odjišťovací tlačítko pro spouště hlavňové výzbroje a pumy, to bych se asi už pokakal blahem A kdyby k tomu byla i možnost ve vzduchu nastavit časovač...ouyeah..
No, na druhou stranu by ty kulomety a kanony jistě zachránily nejedno červené letadlo
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.