Hele žádnej motor nevydržel a nevydrží střelbu byť z 7.62 mm ráže. Prostě časem se něco ujme a poškodí/zničí to něco důležitého. To že někdo vyprázní zásobníky při střelbě na nějaký cíl, vůbec neznamená, že to šlo do toho cíle. Si třeba přečtěte, jak Hartman absolvoval ten stíhací kurs a na závěr stříleli na ten vlečný cíl. A jak byl překvapenej, jak málo to trefil v porovnání s tím, kolik toho vystřílel. Pokud vím, piloti Hurriků popisovali, když se tedy trefili, že to vypadá, jako by ten cíl krájeli na kousky. Páčto žádný letadlo není až tak pancéřovaný, aby sneslo 2 vteřiny trefující se střelby těch 8mi browningů. To je 2s * 8kulometů * 20ran/s = celkem 360 děr. To by musel být zázrak, aby tohle něco neprovedlo. Navíc pokud je to dobře provedený a stříleno na konvergenci, bude těch cca 300 děr docela blízko u sebe. Problém je trefit a udržet tu trefu těch pár vteřin. Větší ráže má tu výhodu, že i krátká trefa a pár děr nadělá zaručenou paseku. Navíc to může obsahovat větší nálož či zápalné látky.
Jinak Tempík má samozřejmě pravdu s tím chladícím okruhem. Trefa do chlazení je vždy fatální. Tedy pokud není chlazení víceokruhový. Je možná dobře připomenout, že všechny WW2 vodní chlazení byly alespoň částečně přetlakový. A tedy porušení těsnosti vedlo k téměř okamžité ztrátě tlaku v chladícím systému. A pokud to bylo trochu vejš, mohla taková ztráta tlaku znamenat, že se chladící kapalina začala okamžitě vařit a tedy přestala chladit. Ty vteřiny až desítky vteřin nejsou nijak přehnané. Je řeč o moterech 1000 koní + a takové potvory generují mnohem víc tepla, než fichtl doma na dvorku.
No to je další rozdíl mezi Ilem a reálem. Trefit něco v reálu nebyla až taková sranda. V ilovi ti kdejakej jouda co u toho prosedí 5 hodin denně ustřelí křídlo třicítkou na 800 metrů, bo má zoom, nemlátí s ním v kabině géčka a herní engine počítá rozptyl dost optimisticky
Pak mělo smysl mít hodně hlavní a používat brokovnicovej efekt, aby se to ujalo. Američtí stíhači měli schválně nastavenou konvergenci každé hlavně trochu jinak, aby jejich střely pokryli větší prostor.
Na nic ti šahat nehodlám. Ale v reálu třicítkou stříleli na sakra menší vzdálenosti, než co nám předvádí snipermod v ilovi.
Určitě jsem to někde četl. Na větší vzdálenosti stříleli MGčkama a až na jistotu pálili třicítkama. Pokud máš někde ty info o běžném střílení třicítkou na 500+ metrů, tak se přít nebudu. Samozřejmě jiné to bylo proti svazům bombardérů a jiné ve stíhacím boji. To je snad ale jasné a nemusel jsem to zmiňovat, nebo ano?
Edit: tak ano, měl jsem to zmínit.
Cheater trefil na 200 m rovně letíci B-17. Beru jako důkaz k sestřelování stíhačů na 500+ m v ilovi.
Upravil/a 606_Temp dne 02-10-2013 21:13
Motor bolo ťažké zničiť to uznávam no čo ostatné časti ??
Tu je vidieť že v motore sú neni žiadne diery a predsa to schytal .
[img]http://www.urbanghostsmedia.com/home/twamoran/urbanghostsmedia.com/wp-content/uploads/2013/04/aircraft-wreck-battle-of-britain.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://www.urbanghostsmedia.com/home/twamoran/urbanghostsmedia.com/wp-content/uploads/2013/04/aircraft-wreck-battle-of-britain-8.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://www.urbanghostsmedia.com/home/twamoran/urbanghostsmedia.com/wp-content/uploads/2013/04/aircraft-wreck-battle-of-britain-17.jpg[/img] is not a valid Image.
Tu je pekne vidieť aké slabé sú 7,7 (tie diery v tom krídle skoro ako z malorážky)
[img]http://www.urbanghostsmedia.com/home/twamoran/urbanghostsmedia.com/wp-content/uploads/2013/04/aircraft-wreck-battle-of-britain-6.jpg[/img] is not a valid Image.
Ivan Gašparovič o Balkánskych otázkach:
„Srbsko má veľmi výhodnú a peknú polohu pri mori.“
"Republika srbská a Biela Hora je ako Slovensko a Česko. V mnohom sú si podobné."
"Za najvážnejšiu otázku pri stabilizácii regiónu západného balkónu... ehm... balkánu..."
Tohle je Spitfire na 500m.
To je v podstatě hraniční trefitelný dostřel čehokoliv. Kdybys na tuhle vzdálenost střílel 30, tak ti těch 65 granátů moc dlouho nevydrží.
Trochu obektivity, do tý frustrace
Reálně většina mých sestřelů s MK 108 je pod 300m.
Ano - první granát letí zpravidla vždy mimo a jelikož ty třicítky docela cukaj s letadlem, něco jako oprava pomocí trasírek na tudle vzdálenost neexistuje
Určitě jsem to někde četl. Na větší vzdálenosti stříleli MGčkama a až na jistotu pálili třicítkama. Pokud máš někde ty info o běžném střílení třicítkou na 500+ metrů, tak se přít nebudu.
No já právě jediný info o "třicítce" mám o jejím relativně častém zasekávání vlivem přetížení a zničujícím účinku v cíli. Proto mě zajímá kde si co četl ty.
Tvrzení že tě ve šturmovi lámou třicítkou na 500m+ je asi hooodně subjektivní. Už s ohledem na to, že tu vzdálenost nemáš jak změřit. Je to jen další plácání slámy.
Není důležité vyhrát, ale přežít.
I když vyhrát je taky fajn.
Obzvlášť, když vyhraju já!
Pořád tu diskutujete o účinnosti zbraní, ale tím nejdůležitějším byl pilot který musel manévrovat s érem tak, aby alespoň na chvíli udržel protivníka v zaměřovači. Navíc tam nahoře jim šlo o kejhák a moc dobře to věděli. My sedíme na zadku v obýváku a mnohem snáze se můžeme zhluboka nadechnout a "zamířit". Kombinace stresu - rozrušení, fyzického vypětí atd. byly hlavní faktory přesnosti střelby. Přesná střelba si vyžaduje klid a soustředění a nemyslím si, že tam nahoře nějaký klid byl. Přesná střelba uprostřed boje na život a na smrt vyžaduje jistou dávku chladnokrevnosti, což není u lidí zase tak samozřejmá vlastnost. Takže nějaké rozptyly zbraní, nebo zahřívání hlavní je zanedbatelným vlivem IMHO.
Přesně jak tu bylo řečeno, to že někdo vystřílel všechnu munici v boji ještě neznamenalo, že každý vystřelený projektil skončil v cíli a vsadil bych se, že množství zásahů ku množství vystřelené munice se pohyboval tak do 2 %.
Jinak když jsme u rozptylů zbraní narazil jsem jednou na pro mě překvapující údaje a tak je mám uložený, třeba to někoho bude zajímat. Menší rozptyl samozřejmě neznamená, že se bude lépe zasahovat, důležitější bude pro snadnou střelbu vyšší úsťovka a plošší trajektorie.
Manuál ke G-6/U4 uvádí:
Při nastřelování zbraní je přijatelný rozptyl pro dvojici MG 131, když všechn 21 ran z každé hlavně padne na 100 metrů do čtverce 100x100 cm.
Pro MK 108 všechny střely z 11 musí na 100 metrů padnout do čtverce 30x30 cm.
Nejednalo se tedy o žádný granátomet.
A ještě jedna zajíavá citace.
Here are the results of a lenghty research into dispersion data, which is quite hard to come by...
The data is based on 100% diameter dispersion with 1 mil = 1/1000th of rad, the kind of mount is precised next to the weapon. 75% dispersion diameter is supposed to be half the 100% diameter which seems quite true for most weapons, this value is provided when quoted in the source (M2 data for instance).
We can clearly see the impact of the wing mounting compared to engine mounting, the later seems to have absorbed recoil and vibration much better... indeed dispersion is at least 2 times greater with wing mounted weapons.
Engine mount are the most efficient but nose mounting or cowling mounting does not provide the same amount of precision the mount being much more prone to vibration it seems.
Note that US data on the M2 is confusing since the reference data comes from a P-38 nose mounted M2, but the US manuals use the same dispersion data for wing mounted weapons. Either the P-38 mounts are really up to no good or the manuals make a wrong assumption when it comes to wing dispersion. I tend to believe the later, i think the wing mounted M2 would have had a dispersion of at least 12mils and probably more.
If you quote this data on other sites/bbs please precise the source being AAW. TIA
H means Height (or max dispersion diameter) as i previously used vertical and lateral dispersion values.
D means distance.
Units are metric.
German Weapons
-----------------------
MG-17 Cowling mounted (Bf 109F-2 / Bf 109F-1 actual tests)
H = 0.60 / 0.8 m
D = 100 m
R/D = 60/10000 80/10000
= 6 mils / 8 mils
MG-131 Cowling mounted (Fw 190A - theorical max)
H = 1m
D = 100m
H/D = 100/10000
= 10 mils
MG-151/15 Engine mounted (Bf 109F-2 actual test)
H = 0,35 m
D = 100 m
H/D = 35/10000
= 3.5 mils
MG-FF Engine mounted (Bf 109F-1 actual test)
H = 0,2 m
D = 100m
H/D = 20/10000
= 2 mils (very tight patern)
MG-FF Wing mounted (Bf 109E-3 actual test)
H = 0,35 m
D = 100m
H/D = 35/10000
= 3.5 mils
MG 151/20 Engine mounted (Bf 109G-6 - theorical max)
H = 0.3m
D = 100m
H/D = 30/10000
= 3 mils
MG 151/20 Wing mounted - inner (Fw 190A - theorical max)
H = 0.7m
D = 100m
H/D = 70/10000
= 7 mils
MG 151/20 Wing mounted - outer (Fw 190A - theorical max)
H = 0.8m
D = 100m
H/D = 80/10000
= 8 mils
MK 108 Engine mounted (Ta 152 - therorical max)
H = 0.35
D = 100m
H/D = 35/10000
= 3.5 mils
Allied Weapons
------------------
M2 Nose mounted P-38 (USAAF 1944 Gunnery manual)
H = 1.88 m
D = 229 m
H/D = 188/22900
= 8.2 mils (75% = 4.1 mils)
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.