October 19 2025 17:06:44
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 5

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,755
· Nejnovější pilot: Glider
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2 Sturmovik 1946 (letový bojový simulátor z období druhé světové války) /*PC série*/ » IL-2: 1946 - diskuse
 Vytisknout diskuzi
Kniha priani 4.13
606_Temp
WT_Slava napsal:
606_Tempik napsal:
Já třeba jel v kabrioletu asi 150 km/h a normálně jsem mohl sedět. Jen jsem nic neslyšel a vláli mi vlasy z vírů vzduchu nademnou.



Tak ten kabriolet rozjed na 200km/h a stoupni si (bez toho aby ses držel něčeho rukama)

Ty jsi to nepochopil, že? Tady jde o to, že můžeš jet/letět jakoukoliv rychlost, ale dokud jsi za větrným štítkem a v podstatě v kabiuíně, tak ti v ní nic nebrání se hýbat. Nápor vzduchu se do tebe opře až když jsi mimo tuto kabinu a to už jsi venku z letadla. Už?
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
 
http://no606.ic.cz/
Bierglass
606_Tempik napsal:
WT_Slava napsal:
606_Tempik napsal:
Já třeba jel v kabrioletu asi 150 km/h a normálně jsem mohl sedět. Jen jsem nic neslyšel a vláli mi vlasy z vírů vzduchu nademnou.



Tak ten kabriolet rozjed na 200km/h a stoupni si (bez toho aby ses držel něčeho rukama)

Ty jsi to nepochopil, že? Tady jde o to, že můžeš jet/letět jakoukoliv rychlost, ale dokud jsi za větrným štítkem a v podstatě v kabiuíně, tak ti v ní nic nebrání se hýbat. Nápor vzduchu se do tebe opře až když jsi mimo tuto kabinu a to už jsi venku z letadla. Už?

No já si myslím,že kdyby jsi si stoupl na sedačku v letadle tak minimálně horní polovina těla bude vystavena náporu větru (za předpokladu,že jsi normálního vzrůstu).V takové situaci si nedovedu dost dobře představit nějaké odstrkování řídící páky nohou jak uvádíš shora.Konec konců můžeš si tento experiment provést ve svém kabrioletu.I v tomto případě nebude přibližně polovina těla chráněna před náporem větru a můžeš se pokusit v této pozici vyřadit nohou třeba na neutrál.O výsledku experimentu nás prosím informuj ihned po propuštění z nemocnice.
 
veikso
Kdyby tam kopl jedničku, měl by to i s katapultáží.Šklebící se
Bierglass měl na mysli zřejmě nějakou kapotovanou zmrzlinu, ne bílou Jawu 250.
 
Hoper
proč se dělaly vystřelovací sedačky, když to bylo tak snadné ? (dle Tempíka stačí vystrčit kousek čela a už tě to vytáhne celého)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.

[samurajský pohled na zajetí]
ovarek.cz/hamster.gif
 
WT_Horrido
Vystřelovací sedačky se dělaly proto, aby pilot při naložených géčkách vůbec nedosáhl na ovládání té sedačky a nemusel tak zbytečně čelit náporu vzduchu a mohl pohodlně a za plného komfortu vyrobit kráter v poli. Úsměv
Upravil/a WT_Horrido dne 21-01-2013 09:28
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
 
1stCL_Novotny
Nechci se tu přít o to zda šlo nebo nešlo vyskočit. Poučka ve spoustě případů uvádí převrátit letoun a v podstatě z letadla vypadnout. Ale to je buřt.
Hopříku jeden z hlavních důvodů vystřelovací sedačky je potřeba se ve vysoké rychlosti dostat z dosahu ocasních ploch letadla. Coj je dobrý důvod. O moderních 0-0 sedačkách ani nemluvě, tam je to jasné ne. Úsměv
 
DarkTatka
Rekl bych, ze moznost minout ocasni plochy a moznost vystrelit se i v nizsi vysce je duvod dostatecny, nehlede na mozna zraneni pilota, ktera by mu stizila vylezeni z letadla a vyrazne rychlejsi odchod z letadla kdyz te do zadku kopne raketovy pohon Úsměv

Nechci rict ze 500km/h je nejak spatne nebo dobre, jen ze tvuj argument neni prilis validni.

A ta hyperbola s tempikovym tvrzenim je taky uplne zbytecna.
 
Robo
Hoper napsal:
proč se dělaly vystřelovací sedačky, když to bylo tak snadné ? (dle Tempíka stačí vystrčit kousek čela a už tě to vytáhne celého)


Vela hlaseni bolo prave takych, ze vystrcil som kusok tela, (napr hlavu) von a bol doslova vycucnuty von. Samozrejme ti, co sa capli o chvost hlasenia nepisali.

500km/h je znacne zjednoduseny kompromis (ako takmer vsetko v Ilovi), tam to nezavisi len od rychlosti ale aj pd pozicie lietadla, posobiacich G-ciek.... Osobne si nepamatam, ze by mi pajko nevyskocil v nejakej situacii, keby podla mojho nazoru urcite ale urcite mal. Ak sa rutim bez kridla kolmo k zemi tak holt smola. Ak mam kontrolu a dokazem spomalit alebo otocit masinu na budu tak OK - celkom fer.

Ak by sa to malo urobit lepsie ako to je teraz, tak to podla mna rozhodne nie je zalezitost par riadkov kodu ako niekto pisal.
 
313_Nevo
Ja uznavam, ze DT spravili na starom IL2 kus prace.
A tak isto si uz viem predstavit ze dorobit nejaky komplet system od zakladu do IL2 nebude taka prca Úsměv

Kazdopadne je na chalanoch z DT a na ich vizii co chcu v buducnosti z ILa mat. A verim, ze sa najde dost ludi ktorym sa to co robia paci.

Ja som chcel len spravit zoznam toho co by tyto ludia, po drobnej zhode troch hlasov, uvitali v dalsom patchi - tento zoznam mozete najst v prvom prispevku tohto vlakna Mrknutí
A ci uz to niekto DT posunie, a ci uz si DT z toho nieco vyberie necham uz na inych Úsměv

Btw, co sa tyka poziaru, magnet, palivoveho kuhutu atd. tak si myslim, ze ma Kraken v tomto pravdu. Cele magneta su tu na dve veci. Dolezitejsi a zaujimavejsi by bol v hre ten palivovy kohut.
CPU 4core 3.3GHz | GPU 1GB GDDR5 192bits | DDR3 4x4GB CL9 | SSD 250GB | Win7
 
WT_Horrido
Já bych chtěl implementovat Merlin Air Combat a Advanced A.I. Mrknutí
Upravil/a WT_Horrido dne 21-01-2013 12:30
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
 
606_Temp
Bierglass napsal:
606_Tempik napsal:
WT_Slava napsal:
606_Tempik napsal:
Já třeba jel v kabrioletu asi 150 km/h a normálně jsem mohl sedět. Jen jsem nic neslyšel a vláli mi vlasy z vírů vzduchu nademnou.



Tak ten kabriolet rozjed na 200km/h a stoupni si (bez toho aby ses držel něčeho rukama)

Ty jsi to nepochopil, že? Tady jde o to, že můžeš jet/letět jakoukoliv rychlost, ale dokud jsi za větrným štítkem a v podstatě v kabiuíně, tak ti v ní nic nebrání se hýbat. Nápor vzduchu se do tebe opře až když jsi mimo tuto kabinu a to už jsi venku z letadla. Už?

No já si myslím,že kdyby jsi si stoupl na sedačku v letadle tak minimálně horní polovina těla bude vystavena náporu větru (za předpokladu,že jsi normálního vzrůstu).V takové situaci si nedovedu dost dobře představit nějaké odstrkování řídící páky nohou jak uvádíš shora.Konec konců můžeš si tento experiment provést ve svém kabrioletu.I v tomto případě nebude přibližně polovina těla chráněna před náporem větru a můžeš se pokusit v této pozici vyřadit nohou třeba na neutrál.O výsledku experimentu nás prosím informuj ihned po propuštění z nemocnice.

Já někde psal, že na té sedačce budeš stát a polovina těla ti bude koukat ven z letadal? Mohl bys mi to prosím najít? Jde o to, že se prostě uvolníš z popruhů, odhodíš překryt, čupneš si na sedačku, nohou kopneš do kniplu. Letadlo letí dolů a ty oproti němu nahoru (repektive taky padáš dolů, ale výrazně pomaleji, než letadlo). Se vzduchem to nemá nic společného. Spíše s hybnou energií a změnou směru.
Každopádně už tu bylo dáno zepár příkladů, kdy piloti dokázali vyskočit i na mnohem vyšších rychlostech.

Jo a mimochodem první vystřelovací sedačky u němců nebyly dánu z důvodů vysokých rychlostí. U He-162 to bylo například proto, že pilot měl za sebou nad hlavou motor a při výskoku do něj nechtěl vletět. U Do 335 byla zase hodně vysoký směrovka a tlačný motor s vrtulý (která sice byla teoreticky odstřelovací, ale kdo by na to chtěl spolíhat). Nejrychlejší letoun války (Me-163) napříkald vystřelovací sedačku neměl. Me 262 taky ne.
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
 
http://no606.ic.cz/
WT_Horrido
Oba letouny vznikly dříve než vystřelovací sedačka schopná sériovky. Úsměv Primárně vystřelovací sedačka zvyšovala šance na přežití (pokud její použití přímo nevyžadovala praštěná konstrukce letadla). O to šlo. Heinkel měl výhodu funkčního modelu tetovaného od He-280, proto byly třeba v He-219. Protože to bylo fajn...
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
 
jirik
Taková situace, kterou jistě již většina zažila, nicméně asi zcela bytečný námět k nějakému řešení. Občas paňáca vyskočí a padá přimo pod letadlem, po chvilce spokojeně otevře padák a nechá se následně letadlem zabít. Že by se třeba dal řídit pád vyskočivšího pilota vzduchem, asi ne, co? Úsměv
 
Cendic
jirik napsal:
Taková situace, kterou jistě již většina zažila, nicméně asi zcela bytečný námět k nějakému řešení. Občas paňáca vyskočí a padá přimo pod letadlem, po chvilce spokojeně otevře padák a nechá se následně letadlem zabít. Že by se třeba dal řídit pád vyskočivšího pilota vzduchem, asi ne, co? Úsměv

Tady jde o zachranny padak pilota a posadky, jejich padova rychlost je vetsi nez dopredna (tusim ze to je 5m/s padova a 2m/s dopredna) na tom se nikam letet neda. da se otocit, da se stim sklouznout na stranu. ale clovek muze byt rad ze si nic nezlomi pri dopadu.Úsměv
 
jirik
Cendic napsal:
jirik napsal:
Taková situace, kterou jistě již většina zažila, nicméně asi zcela bytečný námět k nějakému řešení. Občas paňáca vyskočí a padá přimo pod letadlem, po chvilce spokojeně otevře padák a nechá se následně letadlem zabít. Že by se třeba dal řídit pád vyskočivšího pilota vzduchem, asi ne, co? Úsměv

Tady jde o zachranny padak pilota a posadky, jejich padova rychlost je vetsi nez dopredna (tusim ze to je 5m/s padova a 2m/s dopredna) na tom se nikam letet neda. da se otocit, da se stim sklouznout na stranu. ale clovek muze byt rad ze si nic nezlomi pri dopadu.Úsměv


já jsem spíš myslel na přesun pajduláka vzduchem ještě před otevřením padáku.
 
Hoper
není daleko jednoduší udělat to, co dělá pilot v BoBku ? - padák otevírá až v x (bezpečných) metrech nad zemí ?
a pokud se bezpečná výška bude rovnat výšce letadla, holt má pilot smůlu (a nebyla to bezepečná výška)

ale jinak dobrý postřeh, tohle by mohlo jít udělat (teda... ono by se musela přidat simulace pohybu těla pilota lětícího vzduchem)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.

[samurajský pohled na zajetí]
ovarek.cz/hamster.gif
 
Koty
Když už vymyslí pajduláka ve vzduchu, mohli by rovnou přidat tu vaši hydrauliku... Zamračený
Rien n'est parfait; c'est la vie!
 
DarkTatka
Hoper napsal:
není daleko jednoduší udělat to, co dělá pilot v BoBku ? - padák otevírá až v x (bezpečných) metrech nad zemí ?
a pokud se bezpečná výška bude rovnat výšce letadla, holt má pilot smůlu (a nebyla to bezepečná výška)

ale jinak dobrý postřeh, tohle by mohlo jít udělat (teda... ono by se musela přidat simulace pohybu těla pilota lětícího vzduchem)


Velmi dobry napad s otviranim padaku ne ihned po opusteni, ale az v bezpecne vysce nad zemi. Nevim jake jsou pro to historicke podklady, ale herne by to bylo zajimave. Pachani sebevrazdy padakem je ne zrovna caste, ale vzdycky nastve Úsměv

Rizeni pilota za letu je asi blbost, ale vsadim se ze by pak nekdo zacal provozovat synchronizovane padani Úsměv
 
Ajvn
Plachtícího pajďuláka nebrat.
Hydrauliku, hadice , dratice a magnetice brááát.Šklebící se
 
magot
Určitě by to bylo zábavné, stejně jako přítomnost proudění vzduchu pro kluzáky ...
No od toho je Kondor ...
Upravil/a magot dne 21-01-2013 22:39
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

06-10-2025 19:06
Radiační situace za firmamentem zůstává normální

21-09-2025 14:51
Byl jsem na dnech NATO. Viděl Harrier, Hornet, Rafale, EF Typhoon, Mirage2000 a B-52 a bylo to dobré.

20-08-2025 11:11
Ahoj dneska někdo na il-2 budem na teamspeaku kolem 5-6 hod klidne i ty Vity muzes dorazit taky se vracime po dlouhé době. Mrknutí

19-08-2025 21:45
Ahoj, Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá Úsměv poraďte mi kde bych objevil staré veterány.

09-08-2025 13:55
Tak na zbytek roku hodně štěstí jako z Kokury!

23-07-2025 10:14
A kde máš ty "svoje" obrázky?

22-07-2025 20:07
já "svoje" nezakazuju

18-07-2025 10:09
Jaké nalinkované obrázky? 95% obrázků na netu nelze linkovat, je to zakázáno.

14-07-2025 18:24
a není tu čistě náhodou někdo, kdo ví proč se nezobrazují nalinkované obrázky?

13-07-2025 23:31
Další zpráva o medvědech! Šklebící se

38,310,861 návštěv