Kniha priani 4.13
|
606_Temp |
Přidané 21-01-2013 05:15
|

Stařešina

Příspěvek: 5502
Založený: 19.08.07
|
WT_Slava napsal:
606_Tempik napsal:
Já třeba jel v kabrioletu asi 150 km/h a normálně jsem mohl sedět. Jen jsem nic neslyšel a vláli mi vlasy z vírů vzduchu nademnou.
Tak ten kabriolet rozjed na 200km/h a stoupni si (bez toho aby ses držel něčeho rukama)
Ty jsi to nepochopil, že? Tady jde o to, že můžeš jet/letět jakoukoliv rychlost, ale dokud jsi za větrným štítkem a v podstatě v kabiuíně, tak ti v ní nic nebrání se hýbat. Nápor vzduchu se do tebe opře až když jsi mimo tuto kabinu a to už jsi venku z letadla. Už?
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
|
|
|
|
Bierglass |
Přidané 21-01-2013 07:12
|

Diskutující

Příspěvek: 2615
Založený: 12.05.10
|
606_Tempik napsal:
WT_Slava napsal:
606_Tempik napsal:
Já třeba jel v kabrioletu asi 150 km/h a normálně jsem mohl sedět. Jen jsem nic neslyšel a vláli mi vlasy z vírů vzduchu nademnou.
Tak ten kabriolet rozjed na 200km/h a stoupni si (bez toho aby ses držel něčeho rukama)
Ty jsi to nepochopil, že? Tady jde o to, že můžeš jet/letět jakoukoliv rychlost, ale dokud jsi za větrným štítkem a v podstatě v kabiuíně, tak ti v ní nic nebrání se hýbat. Nápor vzduchu se do tebe opře až když jsi mimo tuto kabinu a to už jsi venku z letadla. Už?
No já si myslím,že kdyby jsi si stoupl na sedačku v letadle tak minimálně horní polovina těla bude vystavena náporu větru (za předpokladu,že jsi normálního vzrůstu).V takové situaci si nedovedu dost dobře představit nějaké odstrkování řídící páky nohou jak uvádíš shora.Konec konců můžeš si tento experiment provést ve svém kabrioletu.I v tomto případě nebude přibližně polovina těla chráněna před náporem větru a můžeš se pokusit v této pozici vyřadit nohou třeba na neutrál.O výsledku experimentu nás prosím informuj ihned po propuštění z nemocnice. |
|
|
|
veikso |
Přidané 21-01-2013 08:14
|

Uživatel

Příspěvek: 919
Založený: 15.01.08
|
Kdyby tam kopl jedničku, měl by to i s katapultáží.
Bierglass měl na mysli zřejmě nějakou kapotovanou zmrzlinu, ne bílou Jawu 250. |
|
|
|
Hoper |
Přidané 21-01-2013 08:58
|

Fusioner

Příspěvek: 12131
Založený: 29.09.05
|
proč se dělaly vystřelovací sedačky, když to bylo tak snadné ? (dle Tempíka stačí vystrčit kousek čela a už tě to vytáhne celého)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.
[samurajský pohled na zajetí]

|
|
|
|
WT_Horrido |
Přidané 21-01-2013 09:27
|

Fusioner

Příspěvek: 10264
Založený: 30.09.05
|
Vystřelovací sedačky se dělaly proto, aby pilot při naložených géčkách vůbec nedosáhl na ovládání té sedačky a nemusel tak zbytečně čelit náporu vzduchu a mohl pohodlně a za plného komfortu vyrobit kráter v poli.
Upravil/a WT_Horrido dne 21-01-2013 09:28
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
|
|
|
|
1stCL_Novotny |
Přidané 21-01-2013 09:29
|

Diskutující

Příspěvek: 3174
Založený: 01.10.05
|
Nechci se tu přít o to zda šlo nebo nešlo vyskočit. Poučka ve spoustě případů uvádí převrátit letoun a v podstatě z letadla vypadnout. Ale to je buřt.
Hopříku jeden z hlavních důvodů vystřelovací sedačky je potřeba se ve vysoké rychlosti dostat z dosahu ocasních ploch letadla. Coj je dobrý důvod. O moderních 0-0 sedačkách ani nemluvě, tam je to jasné ne.  |
|
|
|
DarkTatka |
Přidané 21-01-2013 09:31
|

Uživatel

Příspěvek: 857
Založený: 20.09.10
|
Rekl bych, ze moznost minout ocasni plochy a moznost vystrelit se i v nizsi vysce je duvod dostatecny, nehlede na mozna zraneni pilota, ktera by mu stizila vylezeni z letadla a vyrazne rychlejsi odchod z letadla kdyz te do zadku kopne raketovy pohon 
Nechci rict ze 500km/h je nejak spatne nebo dobre, jen ze tvuj argument neni prilis validni.
A ta hyperbola s tempikovym tvrzenim je taky uplne zbytecna. |
|
|
|
Robo |
Přidané 21-01-2013 09:56
|

Uživatel

Příspěvek: 1836
Založený: 01.10.05
|
Hoper napsal:
proč se dělaly vystřelovací sedačky, když to bylo tak snadné ? (dle Tempíka stačí vystrčit kousek čela a už tě to vytáhne celého)
Vela hlaseni bolo prave takych, ze vystrcil som kusok tela, (napr hlavu) von a bol doslova vycucnuty von. Samozrejme ti, co sa capli o chvost hlasenia nepisali.
500km/h je znacne zjednoduseny kompromis (ako takmer vsetko v Ilovi), tam to nezavisi len od rychlosti ale aj pd pozicie lietadla, posobiacich G-ciek.... Osobne si nepamatam, ze by mi pajko nevyskocil v nejakej situacii, keby podla mojho nazoru urcite ale urcite mal. Ak sa rutim bez kridla kolmo k zemi tak holt smola. Ak mam kontrolu a dokazem spomalit alebo otocit masinu na budu tak OK - celkom fer.
Ak by sa to malo urobit lepsie ako to je teraz, tak to podla mna rozhodne nie je zalezitost par riadkov kodu ako niekto pisal. |
|
|
|
313_Nevo |
Přidané 21-01-2013 12:06
|

Uživatel

Příspěvek: 1888
Založený: 13.08.06
|
Ja uznavam, ze DT spravili na starom IL2 kus prace.
A tak isto si uz viem predstavit ze dorobit nejaky komplet system od zakladu do IL2 nebude taka prca 
Kazdopadne je na chalanoch z DT a na ich vizii co chcu v buducnosti z ILa mat. A verim, ze sa najde dost ludi ktorym sa to co robia paci.
Ja som chcel len spravit zoznam toho co by tyto ludia, po drobnej zhode troch hlasov, uvitali v dalsom patchi - tento zoznam mozete najst v prvom prispevku tohto vlakna 
A ci uz to niekto DT posunie, a ci uz si DT z toho nieco vyberie necham uz na inych 
Btw, co sa tyka poziaru, magnet, palivoveho kuhutu atd. tak si myslim, ze ma Kraken v tomto pravdu. Cele magneta su tu na dve veci. Dolezitejsi a zaujimavejsi by bol v hre ten palivovy kohut.
CPU 4core 3.3GHz | GPU 1GB GDDR5 192bits | DDR3 4x4GB CL9 | SSD 250GB | Win7
|
|
|
|
WT_Horrido |
Přidané 21-01-2013 12:27
|

Fusioner

Příspěvek: 10264
Založený: 30.09.05
|
Já bych chtěl implementovat Merlin Air Combat a Advanced A.I.
Upravil/a WT_Horrido dne 21-01-2013 12:30
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
|
|
|
|
606_Temp |
Přidané 21-01-2013 16:29
|

Stařešina

Příspěvek: 5502
Založený: 19.08.07
|
Bierglass napsal:
606_Tempik napsal:
WT_Slava napsal:
606_Tempik napsal:
Já třeba jel v kabrioletu asi 150 km/h a normálně jsem mohl sedět. Jen jsem nic neslyšel a vláli mi vlasy z vírů vzduchu nademnou.
Tak ten kabriolet rozjed na 200km/h a stoupni si (bez toho aby ses držel něčeho rukama)
Ty jsi to nepochopil, že? Tady jde o to, že můžeš jet/letět jakoukoliv rychlost, ale dokud jsi za větrným štítkem a v podstatě v kabiuíně, tak ti v ní nic nebrání se hýbat. Nápor vzduchu se do tebe opře až když jsi mimo tuto kabinu a to už jsi venku z letadla. Už?
No já si myslím,že kdyby jsi si stoupl na sedačku v letadle tak minimálně horní polovina těla bude vystavena náporu větru (za předpokladu,že jsi normálního vzrůstu).V takové situaci si nedovedu dost dobře představit nějaké odstrkování řídící páky nohou jak uvádíš shora.Konec konců můžeš si tento experiment provést ve svém kabrioletu.I v tomto případě nebude přibližně polovina těla chráněna před náporem větru a můžeš se pokusit v této pozici vyřadit nohou třeba na neutrál.O výsledku experimentu nás prosím informuj ihned po propuštění z nemocnice.
Já někde psal, že na té sedačce budeš stát a polovina těla ti bude koukat ven z letadal? Mohl bys mi to prosím najít? Jde o to, že se prostě uvolníš z popruhů, odhodíš překryt, čupneš si na sedačku, nohou kopneš do kniplu. Letadlo letí dolů a ty oproti němu nahoru (repektive taky padáš dolů, ale výrazně pomaleji, než letadlo). Se vzduchem to nemá nic společného. Spíše s hybnou energií a změnou směru.
Každopádně už tu bylo dáno zepár příkladů, kdy piloti dokázali vyskočit i na mnohem vyšších rychlostech.
Jo a mimochodem první vystřelovací sedačky u němců nebyly dánu z důvodů vysokých rychlostí. U He-162 to bylo například proto, že pilot měl za sebou nad hlavou motor a při výskoku do něj nechtěl vletět. U Do 335 byla zase hodně vysoký směrovka a tlačný motor s vrtulý (která sice byla teoreticky odstřelovací, ale kdo by na to chtěl spolíhat). Nejrychlejší letoun války (Me-163) napříkald vystřelovací sedačku neměl. Me 262 taky ne.
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
|
|
|
|
WT_Horrido |
Přidané 21-01-2013 16:54
|

Fusioner

Příspěvek: 10264
Založený: 30.09.05
|
Oba letouny vznikly dříve než vystřelovací sedačka schopná sériovky. Primárně vystřelovací sedačka zvyšovala šance na přežití (pokud její použití přímo nevyžadovala praštěná konstrukce letadla). O to šlo. Heinkel měl výhodu funkčního modelu tetovaného od He-280, proto byly třeba v He-219. Protože to bylo fajn...
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
|
|
|
|
jirik |
Přidané 21-01-2013 18:29
|

Uživatel

Příspěvek: 560
Založený: 12.05.08
|
Taková situace, kterou jistě již většina zažila, nicméně asi zcela bytečný námět k nějakému řešení. Občas paňáca vyskočí a padá přimo pod letadlem, po chvilce spokojeně otevře padák a nechá se následně letadlem zabít. Že by se třeba dal řídit pád vyskočivšího pilota vzduchem, asi ne, co?  |
|
|
|
Cendic |
Přidané 21-01-2013 19:18
|

Nováček

Příspěvek: 39
Založený: 28.05.12
|
jirik napsal:
Taková situace, kterou jistě již většina zažila, nicméně asi zcela bytečný námět k nějakému řešení. Občas paňáca vyskočí a padá přimo pod letadlem, po chvilce spokojeně otevře padák a nechá se následně letadlem zabít. Že by se třeba dal řídit pád vyskočivšího pilota vzduchem, asi ne, co? 
Tady jde o zachranny padak pilota a posadky, jejich padova rychlost je vetsi nez dopredna (tusim ze to je 5m/s padova a 2m/s dopredna) na tom se nikam letet neda. da se otocit, da se stim sklouznout na stranu. ale clovek muze byt rad ze si nic nezlomi pri dopadu. |
|
|
|
jirik |
Přidané 21-01-2013 19:22
|

Uživatel

Příspěvek: 560
Založený: 12.05.08
|
Cendic napsal:
jirik napsal:
Taková situace, kterou jistě již většina zažila, nicméně asi zcela bytečný námět k nějakému řešení. Občas paňáca vyskočí a padá přimo pod letadlem, po chvilce spokojeně otevře padák a nechá se následně letadlem zabít. Že by se třeba dal řídit pád vyskočivšího pilota vzduchem, asi ne, co? 
Tady jde o zachranny padak pilota a posadky, jejich padova rychlost je vetsi nez dopredna (tusim ze to je 5m/s padova a 2m/s dopredna) na tom se nikam letet neda. da se otocit, da se stim sklouznout na stranu. ale clovek muze byt rad ze si nic nezlomi pri dopadu. 
já jsem spíš myslel na přesun pajduláka vzduchem ještě před otevřením padáku. |
|
|
|
Hoper |
Přidané 21-01-2013 19:40
|

Fusioner

Příspěvek: 12131
Založený: 29.09.05
|
není daleko jednoduší udělat to, co dělá pilot v BoBku ? - padák otevírá až v x (bezpečných) metrech nad zemí ?
a pokud se bezpečná výška bude rovnat výšce letadla, holt má pilot smůlu (a nebyla to bezepečná výška)
ale jinak dobrý postřeh, tohle by mohlo jít udělat (teda... ono by se musela přidat simulace pohybu těla pilota lětícího vzduchem)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.
[samurajský pohled na zajetí]

|
|
|
|
Koty |
Přidané 21-01-2013 19:51
|

Diskutující

Příspěvek: 2868
Založený: 18.07.11
|
Když už vymyslí pajduláka ve vzduchu, mohli by rovnou přidat tu vaši hydrauliku...
Rien n'est parfait; c'est la vie!
|
|
|
|
DarkTatka |
Přidané 21-01-2013 19:55
|

Uživatel

Příspěvek: 857
Založený: 20.09.10
|
Hoper napsal:
není daleko jednoduší udělat to, co dělá pilot v BoBku ? - padák otevírá až v x (bezpečných) metrech nad zemí ?
a pokud se bezpečná výška bude rovnat výšce letadla, holt má pilot smůlu (a nebyla to bezepečná výška)
ale jinak dobrý postřeh, tohle by mohlo jít udělat (teda... ono by se musela přidat simulace pohybu těla pilota lětícího vzduchem)
Velmi dobry napad s otviranim padaku ne ihned po opusteni, ale az v bezpecne vysce nad zemi. Nevim jake jsou pro to historicke podklady, ale herne by to bylo zajimave. Pachani sebevrazdy padakem je ne zrovna caste, ale vzdycky nastve 
Rizeni pilota za letu je asi blbost, ale vsadim se ze by pak nekdo zacal provozovat synchronizovane padani  |
|
|
|
Ajvn |
Přidané 21-01-2013 21:08
|

Diskutující

Příspěvek: 2520
Založený: 30.05.07
|
Plachtícího pajďuláka nebrat.
Hydrauliku, hadice , dratice a magnetice brááát. |
|
|
|
magot |
Přidané 21-01-2013 22:36
|

Fusioner

Příspěvek: 18189
Založený: 19.06.08
|
Určitě by to bylo zábavné, stejně jako přítomnost proudění vzduchu pro kluzáky ...
No od toho je Kondor ...
Upravil/a magot dne 21-01-2013 22:39
|
|
|