To co popisuje Opitz je stesk po konci jedné etapy vývoje herního průmyslu. Tak jako byla éra němého filmu, která skončila s příchodem mluveného a hvězdy z rádia pohasly s příchodem televize, tak prostě bylo deset let Il2. Konec éry nemusí být daný chybou nikoho. Prostě se svět vyvinul jinam. Kdo by před deseti lety pomyslel, že se lidi budou bavit pěstováním zeleniny na virtuální zahráce na FB, případně že pod pojmem letecká simulace budou mít Angry Birds? Svět se mění, to je vše.
Opitz dobre, jen je to pohled z jedne strany - ze strany tech, co hrali quake a chteji vlastne to same, jen s letadylky.
Ted ten pohled na "upadek simulatoru" z druhe strany:
V roce 1988, to je pred 25 lety, vydalo MicroProse F-19. To se da urcitym zpusobem povazovat za vrchol simulatoru, rozhodne to byla zlata doba. Tehdy totiz meli pocitace technicky zdatni a tem se hry prodavaly. Proto take treba F-19 a velmi sofistikovane ztvarneni stealth technologii (to prosim v dobe, kdy se o takovych letadlech pouze spekulovano v odbornem tisku). Proto take tehdy tvorily simulatory desitky procent vsech her.
Dnes naopak je cilova skupina to obrovske kvantum lidi, co s radosti vyfarmari virtualni mrkev a posle ji kamaradum. Na tuto skupinu se pisou hry, coz znamena, ze je potreba udelat je tak, aby je pochopil kazdy. Coz znamena, ze ovladaci prvky je treba redukovat, protoze uzivatel prece nechce nic nastavovat, chce hned letet. Take je treba vyhodit cokoliv, co by vyzadovalo cteni manualu, protoze nas moderni uzivatel udrzi pri cteni pozornost pet minut. Klikaci kokpit ne, uzivatel by si musel pamatovat, co vlastne dela ta ci ona paka ci tlacitko v kabine, chran boze.
Tohle je sociologicky jev mnohem vice nez lenost ci neschopnost tvurcu, to proste kopiruje spolecnost (resp. jeji podmnozinu, ktera ma pristup k pocitacum). Je to stejne jako demokraticke volby, v nich se samozrejme nezvoli ten nejlepsi, ale ten nejprumernejsi. Kdybyste se nekdy divili, proc politici tolik kradou, tak je to proto, ze spolecnost krade a ocekava to same od politiku (priznejme si to). A prave proto jsou hry nyni stavene na to, aby byly co nejvic prumerne, umoznuje to vydojit ze spolecnosti nejvic penez. Je to snaha o hru pro kazdeho. Coz je to, co zabilo simulatory, delat hru pro kazdeho je dobre, kdyz jde o staveni domecku, pestovani zeleniny nebo hazeni ptaku na prasata. Delat simulator pro kazdeho proste nejde. Tohle neni FPS, kde se vezme lonska verze a letosni se z toho udela tak, ze se zmeni textury, struktura levelu a vnitrek zustane stejny (a herni doba sesti hodin taky zustane a taky nam vyroste nova generace patnactiletych, kteri to budou hrat).
Takze, jestli nekdo chce kvetouci a pocetnou komunitu, tak se musi presunout smerem k "vice strileckam a mene simulatorum", to jest smerem k prumeru dnesni spolecnosti, v dnesni dobe se nejake litaci MMO urcite najde. Jestli chce nekdo simulator ze stare skoly, jako treba s dynamickou kampani, "pridanym obsahem" a podobnymi serepetickami, tak musi zacit tim, ze prestane volat po masovem produktu pro kazdeho, ktery se bude prodavat po milionech a prave proto bude prumerny.
Opitz napsal:
A o práci pro komunitu zde hovoří ten pravý - Nevo... Sám ví, jak se organizují soutěže, které se zúčastní tři lidi, takže to celé zruší. Nevím, kolikrát to ještě udělá, než ho to přestane bavit... Možná už přestalo, jako téměř každého. (edit.nebyl to Nevo, ale Novotňas, díky za upozornění od Horiho
Ked sme pri tom, ak si bol upozorneny na to, ze to co pises je nezmysel, tak prosim ta ten nezmysel zmaz komplet.
A za to co spravil Novi pre komunitu, si zasluzi velku pochvalu a nie nejake smiesne vypisovanie o nom stylom, ako keby tu ani nebol!
Upravil/a 313_Nevo dne 02-03-2013 07:17
Opitz dobre, jen je to pohled z jedne strany - ze strany tech, co hrali quake a chteji vlastne to same, jen s letadylky.
Ted ten pohled na "upadek simulatoru" z druhe strany:
V roce 1988, to je pred 25 lety, vydalo MicroProse F-19. To se da urcitym zpusobem povazovat za vrchol simulatoru, rozhodne to byla zlata doba. Tehdy totiz meli pocitace technicky zdatni a tem se hry prodavaly. Proto take treba F-19 a velmi sofistikovane ztvarneni stealth technologii (to prosim v dobe, kdy se o takovych letadlech pouze spekulovano v odbornem tisku). Proto take tehdy tvorily simulatory desitky procent vsech her.
Dnes naopak je cilova skupina to obrovske kvantum lidi, co s radosti vyfarmari virtualni mrkev a posle ji kamaradum. Na tuto skupinu se pisou hry, coz znamena, ze je potreba udelat je tak, aby je pochopil kazdy. Coz znamena, ze ovladaci prvky je treba redukovat, protoze uzivatel prece nechce nic nastavovat, chce hned letet. Take je treba vyhodit cokoliv, co by vyzadovalo cteni manualu, protoze nas moderni uzivatel udrzi pri cteni pozornost pet minut. Klikaci kokpit ne, uzivatel by si musel pamatovat, co vlastne dela ta ci ona paka ci tlacitko v kabine, chran boze.
Tohle je sociologicky jev mnohem vice nez lenost ci neschopnost tvurcu, to proste kopiruje spolecnost (resp. jeji podmnozinu, ktera ma pristup k pocitacum). Je to stejne jako demokraticke volby, v nich se samozrejme nezvoli ten nejlepsi, ale ten nejprumernejsi. Kdybyste se nekdy divili, proc politici tolik kradou, tak je to proto, ze spolecnost krade a ocekava to same od politiku (priznejme si to). A prave proto jsou hry nyni stavene na to, aby byly co nejvic prumerne, umoznuje to vydojit ze spolecnosti nejvic penez. Je to snaha o hru pro kazdeho. Coz je to, co zabilo simulatory, delat hru pro kazdeho je dobre, kdyz jde o staveni domecku, pestovani zeleniny nebo hazeni ptaku na prasata. Delat simulator pro kazdeho proste nejde. Tohle neni FPS, kde se vezme lonska verze a letosni se z toho udela tak, ze se zmeni textury, struktura levelu a vnitrek zustane stejny (a herni doba sesti hodin taky zustane a taky nam vyroste nova generace patnactiletych, kteri to budou hrat).
Takze, jestli nekdo chce kvetouci a pocetnou komunitu, tak se musi presunout smerem k "vice strileckam a mene simulatorum", to jest smerem k prumeru dnesni spolecnosti, v dnesni dobe se nejake litaci MMO urcite najde. Jestli chce nekdo simulator ze stare skoly, jako treba s dynamickou kampani, "pridanym obsahem" a podobnymi serepetickami, tak musi zacit tim, ze prestane volat po masovem produktu pro kazdeho, ktery se bude prodavat po milionech a prave proto bude prumerny.
Cílová skupina simulátorů je totožná s těmi co farmaří na facebooku? Nesmysl.
Přístupná hra automaticky znamená že musí být jednoduchá? Tedy ořezaná o funkce? Nesmysl.
Lidé nečtou manuály? Mimochodem, kdy naposledy byl u nějakého simulátoru manuál, který by k něčemu byl?
A pokud tedy vím, že lidé nebudou číst a přesto chci vyrobit něco komplexního, tak proč tedy nejsem schopen vyrobit slušný tutorial jako součást obsahu? Proč udělám pravý opak? Tedy nedodám nic. Protože přesně to se děje. Nenapadne mě udělat letecký výcvik jakou součást kariéry. Neudělám tam větroň, nedám tam lety na Arádu s instruktorem, nedám tam jako odměnu první sólo, kdy postupně zvyšuji komplexnost ovládání. Nenaroubuju na to třeba postupné nastavování ovladačů. Neseznámím hráče s prostředím. Ne, nic takového mě ani nenapadne. Protože má cílová skupina jsou i lidé, co pěstují mrkev. TO MÁ PŘECE LOGIKU.
Ne, většina společnosti nekrade. To co je ve zprávách a novinách je tam proto, že to není běžný stav. Normálnost média nezajímá.
Tvůrci simulátorů šli vždy přesně proti „své“ skupině! Jedním dechem byli schopni prohlásit, že jejich hru zachránil modul kariéry, aby příště kariéru znovu neudělali… Simulátory že zabilo to, že měly být pro každého? To je vtip roku. Simulátory zabilo to, že skončili v ghettu „programátorů, inženýrů a asociálů, lidí co spolu mluví na TS.“ V chlívku něčeho rádoby odborného a vznešeného, což je z nouze cnost, protože nic jiného než falešný pocit jakési vyjímečnosti už kolem simulátorů nezbyl.
Nikdo přece nevolá po masovosti, snad je každému jasné že po miliónech se něco tak složitého prodávat nikdy nebude. Tady jde o opuštění ranku s bídou desetitisícových prodejů dejme tomu někam na stovku(y). Aby byla zachována možnost dalšího rozvoje.
WT_Horrido napsal: ... Lidé nečtou manuály? Mimochodem, kdy naposledy byl u nějakého simulátoru manuál, který by k něčemu byl?
Ámen. Překládám ty manuály letadel k RoF a jsou téměř všechny stejné. Semtam se člověk dozví jak ovládat nějakou fíčuru co má zrovna tohle letadlo (chladič, výškový plyn), ale jinak jsou podstatné jedině informace jestli v boji točit nebo zoomovat, a v kolika km/h se letadlo při střemhlavém letu rozpadne.
Poslední manuál k simulátoru který se mi jakžtakž líbil byl k Mig Alley od Rowan.
Co sa tyka monopolu, lidrovania na trhu a tej preslej dekady, tak len take velmi strucne info (zaciname pri 'legendarnom' IL2):
2001 IL2 Sturmovik
2002 Combat Flight Simulator 3 Battle for Europe
2002 Jane's Attack Squadron
2002 Strike Fighters Project 1
2003 Lock On Modern Air Combat
2005 Battle of Britain II Wings of Victory
2006 First Eagles The Great War 1918
2006 Over Flanders Fields 2007 IL-2 Sturmovik 1946
2008 DCS Black Shark
2009 Strike Fighters 2 2009 IL2 Sturmovik Wings Of Prey
2010 Rise Of Flight
2010 Appache Air Assault
2011 DCS A10C 2011 IL-2 Sturmovik Cliffs of Dover
2011 Jane's Advanced Strike Fighters
2012 Birds Of Steel (konzole)
2012 Strike Fighters 2 North Atlantic
2012 War Thunder (2014) IL-2 Sturmovik Battle Of Stalingrad
(????) DCS xyz
(????) Strike Fighters 3
Samozrejme tam chybaju vo velkom konzolove tituly, tituly pre mobilne zariadenia!, civilne a kozmicke hry na pilotov a kopec dalsieho ako vsakovake DLC, rozsirenia ci uz origos alebo komunitne (dokopy by toho boli stohy ).
V ktorom bode presne nastal ten upadok zanru (alebo serie IL2)?
CLOD nesplnil ocakavania. A vo co go? To akoze kazda hra v kazdej serii bola proste uplne 'vznesena a elitna'? To NFS nikdy nemal spatny diel? To Quake nikdy nemal spatny diel? ...
Bojove simulatory na trhu boli aj pred CLODom, su aj budu po nom (dokonca aj pokracovanie sa mu chysta ). Su tam aj ludia aj peniaze. Ci ta strucna chronologia vyssie svedci o niecom inom? To si nemyslim.
Ziadna vyssie spomenuta hra nesplna tvoje subjektivne kriteria? Je teda zrejme, ze zaner (alebo IL2) zomrel tak akorat pre teba! To je ten fakt, ktory by ste si mohli s Horim pripustit
Dosadte si do Horridovejch pripevku misto slova "simoulator" hra na letecke (nebo jine) tema a dostanou celkem smysl.
Nicmene uz podle definice je sumulator kapanek neco jineho a svete div se spousta lidi takove veci vyhledava a kupuje simulatory proto ze opravdu neco simuluji.
Pořád nechápete, že ten úpadek žánru stále ještě neskončil. že to stále pokračuje. CLOD to akceleroval jako nic předtím, a dokud nebude BOS, žádné masy nových lidí nečekejte a už vůbec nečekejte kvetoucí, živoucí a početnou komunitu lidí, kteří se tou hrou baví a společně ji třeba i rozvíjí. Jako 10, max. 20 lidí v ČR a SR fakt není početná komunita.
Úpadek žánru je už od dob Flankera. A ještě stále to nedopadlo až na dno. Asi je hodně hluboko.
Nicméně tato věta ve mne vyvolává pocit, že RoF je vlastně o ničem (nic na daném poklesu oblíbenosti leteckých simů nezmění) a může ho změnit až BoS. Případně v DCS FC3 zadarmo, konečně udělaná F-16, F-14 a Apač. Jo a ta FA-18 a F-15E :)
Opitz napsal:
Další poznámka. Moje názory jsou dlouho dobu konzistetní a jsou ve shodě (faktické, nikoliv formální) s lidma, které jmenoval Hoper.
Myslíš, že pokud by se BoS povedl, byl "geniální", že by to ty lidi, které jsem jmenoval (a další, které jsem nejmenoval ale vybavují se mi) přitáhlo tak, aby alespoň 2x týdně 2-3 hodiny lítali ?
Názor je možná ve shodě (že současné simy nepřinášejí nic nového), ale nový geniální sim by je stejnak už zpět nepřivedl - odešli, protože jejich priority jsou už někde jinde, než vítězit na pixelama na monitoru. A to je problém celé té komunity počátku tisíciletí...
(aha, tak sám níže píšeš, že nejspíš nevrátili)
Opitz napsal:
Komunita totiž nikdy nenahradí chybějící obsah, navíc pokud developer je arogantní blbec, který ví všechno nejlíp a akorát slibuje (slyšeli jste o tom jak to bude super s SDK?).
Nikdy ne plně, ale dá se - proč myslíš, že šturm je tak dlouho lítaný ? Jen kvůli počtu letadel a map ? Ne. Jen kvůli DT ? Ne. DT se snaží (a snaží ve volném čase a zadarmo) a stejně lítačů ubývá. Je to především kvůli komunitě, která kolem ila byla ale už se rozpadá. A beru to nejen podle AH (cz), ale i podle Zeke (svět). Protože komunita dokázala té hře dát i jiný rozměr, než její "chudý" obsah (chudý brát opravdu s rezervou). Viz Berlín, Palba, Invaze, Alsterufer (né... ale nedalo mi to ;) . Tyhle (a samo i ostatní starší akce a specky) ten chybějící obsah, který si komunita dodělala nebo i domyslela, nahradily.
Opitz napsal:
Co říkám je to, že se musí opustit model "simulátoru" bojových letadel, a musí se vrátit model "hraní si" na piloty. Kdo nechápe ten rozdíl, s tím prostě nemůžu dál diskutovat.
Cílová skupina simulátorů je totožná s těmi co farmaří na facebooku? Nesmysl.
Přístupná hra automaticky znamená že musí být jednoduchá? Tedy ořezaná o funkce? Nesmysl.
Neříkám, že se Horri musí s Opitzem schodovat, ale Opitz tu vyvrací Horriho názor. Tedy nejen Lesník, ale už i Opitz.
A Horri, když si pozorně znovu pročteš tohle: http://forum.il2sturmovik.net/topic/168-developer-diary/ , možná z toho vyčteš, že tu hru chtějí udělat pro široké masy lidí nepostižených historií a letectvím (jednodušší model ovládání, jednodušší modely kokpitů, něco ve stylu Il-2). Ač distributoři leteckých simů ví, že je to okrajový žánr, přeci jen potřebují prodávat. A vydělávat.
A Horri k těm manuálům - téměř souhlas. První manuál ke šturmovi nebyl špatný, nicméně na Flankera, nedej bože Falcona (http://cache0.bdc...501084.jpg) se nechytal. První manuál od DT taky nebyl špatný...
DCS jsi zkoušel (nebo aspoň Mustanga) - viděls, jak je dělaný tutoriál pro A-10 ? Zkus to... Není to sice v rámci kariéry, ale velmi velmi schopné (a při tom z hlediska programového provedení tak jednoduché).
A ač velmi chabě (jsem schovívavý), tak to co popisuješ ohledně výcviku, byla snaha udělat v BoB.
Horrido napsal:
Proč udělám pravý opak? Tedy nedodám nic. Protože přesně to se děje. Nenapadne mě udělat letecký výcvik jakou součást kariéry. Neudělám tam větroň, nedám tam lety na Arádu s instruktorem, nedám tam jako odměnu první sólo, kdy postupně zvyšuji komplexnost ovládání. Nenaroubuju na to třeba postupné nastavování ovladačů. Neseznámím hráče s prostředím. Ne, nic takového mě ani nenapadne. Protože má cílová skupina jsou i lidé, co pěstují mrkev. TO MÁ PŘECE LOGIKU.
Už jsem to psal minule - přijde mi, že vývojáři jsou bez špetky představivosti, hravosti a invence :(
A teď to nemyslím ironicky - co jim to napsat ?
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
je koukám aktualizováno, takže je dobré do něj občas kouknout
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Opitz napsal:
Dnes je komunita tak malá, že se nenajdou lidé, kteří vám věnují svůj čas a lítají s vámi pravidelně. Všechno si začátečník musí projít sám, aby nakonec šel na nějaký online server a byl tam snadnou kořistí žehličů, kdy 40 minut lítá, aby někoho našel a do minuty je mrtvej a může znovu. Dnes už je vše jinak. Takový CLOD je naprosto nepřátelský vůči novému zájemci. Nejen tím, že je zabugovaný, že musí mít zájemce další HW za desítky tisíc. ODMĚNA je potom NULA. Anebo ne, ano - jedna odměna - může si udělat screenshot, když se začíná stmívat.
Točíme se tu pořád v kruhu. Magoři chtěli total realitu, výsledkem je 80 lidí - to jsou ti "magoři", co se v tom rochněj jako prasátka. Zbytek, ty tisíce lidí, odešly jinam.
Horri má tady pravdu - základ je obsah, to je ta přidaná hodnota, to je to umění vývojáře, tvůrce hry. Jediný obsah v podobě složitého modelu letadla v jinak zabugované a prázdné hře, je o ničem, je to smrt, sami jste to viděli. CLOD je historie, odloženo, doufám, že nebude nikdy zapomenuto, že tudy cesta nevede.
Jasne , mas z velkej casti pravdu, simulatory aj ich hraci sa od doby prveho Sturma zmenili, to je ale prirodzeny pokrok. Prvy Il-2, na ktory si vsetci nostalgicky spominame bol jedinecny uz tym, ako to vyzeralo a ze sa to hybalo ako sa to hybalo. Niektori ludia to vidia ako ty (3D Quake), ale ini to vidia ako simulator a je to skratka otazka uhla pohladu. Uchylaci co klikaju na cudliky lietaju transatlanticke lety vo FSX na 747, v bojovych simulatoroch mas stale rovnakych kruticov a strielacov ako v roku 2001, ludia sa nemenia. Menia sa len HW moznosti a preto su simulatory ovela komplexnejsie. Oleg bol presne taky uchyl o akom pises a robil Ila pre ludi ako je on, pre leteckych fanatikov co praveze riesia, ci je Spitfire o 30km/h pomalsi ako ma byt, a keby to bolo vtedy techicky mozne, tak pri jeho povahe by to bol ovela ambicioznejsi a komplexnejsi simulator (alebo hra s leteckou tematikou alebo 3d airquake podla toho, v akom hracskom spektre sa pohybujes).
Pre pacientov, akych mas na mysli tu nie je CloD ani RoFka, ti maju DCS a FSX / a2a - napriek tomu, co pise Horrido su manualy pre oba produkty UZASNE a pre leteckeho nadsenca zaujimave. Ak niekto chce pokrutit a ozuzlat kamarata online tak o tieto veci ani nezakopne a to je OK, kazdy si moze vybrat. Mas tu RoFku, co je super sim aj skvela zabava ak ta bavi WWI, mas tu ClODa, co je super sim a skvela zabava ak ta bavi WWII a tam nemusis riesit ziadne divociny, mozes sa na tom v pohode naucit lietat alebo lietat hardcore online kampan ked uz lietat vies, zase podla toho v akom hracskom spektre sa pohybujes. Ak ta lietadla zaujimaju, mozes si o tom cosi nastudovat, ale kludne mozes byt eso a Spitfire aj ked nevies aky je rozdiel v plniacom tlaku Merlina III a Merlina XII.
Komunita je stale obrovska, ci uz pre DCS, alebo aj pre CloDa. Tvoj prispevok ma hlavu a patu a beriem tvoj pohlad aj nazor, ale s tymi 80 ludmi si asi robis (neuspesne) srandu, novacikov je stale kopec a pravidelne s nimi lietava dostatocne vela ludi. Hovorim za ClODa a najma teraz s novym patchom sa vrati kopec dalsich ludi - len za posledny mesiac do ACG pribudlo asi 10 pilotov, vacsina uplni novacikovia, ktori si kupili CloDa lebo sa im paci. Isto to tak funguje aj v RoFke. Jedine, co sa na tej kominite zmenilo od tvojich cias je, ze uz nie si jej sucastou. Aj teraz pred patchom sa lieta kazdy vecer normalne, na ATAGu mas od posledneho resetu 1800 ludi.
Plus to, co pise LesniHU - meni sa spolocnost, herny priemysel ako taky, a v zanri simulatorov / 3d airquake mozme byt radi aspon za to, co mame.
Manuál na RoF má přes sto stránek, nečetl jsem ho celý. Manuál na DCS také (ten jsem četl několikrát, je to parádní čtení). Manuály ke každému patchi DT jsou též docela obsáhlé a výborně udělané.
Svět se mění. Proiněkteré je to docela nepříjemné, znervozňující. Vzpomínají a to, co bylo, chtěli by to pořád tak. Pro jiné je to jediná jistota, na kterou se lze spolehnout, tedy že vše je neustále v pohybu. A proto se třeba někteří z nich angažují v projektech typu TD a TF. Zaplaťpánbůh.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
+ navíc ten TUTORIÁL, který občas někomu dá víc jak psaný manuál
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Kecáš, Hopře. Manuály se nedělaj a k tomu všemu je nikdo ani nečte.
V době Černobylo se tu říkalo: naměřená radiace na našem území je nulová a dále se snižuje
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
No jo. Všechno je sluníčkové. Nová doba. V novém světě se u hry nesejde ani sto lidí naráz a je to obrovská komunita. Manuál který sepíšou zákazníci dva roky po vydání hry je jistě naprosto úžasný. A nejvíce cool jsou pdf manuály, šetří stromy a dají se parádně číst na tabletu nebo druhém (třetím) monitoru.
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/16/Rasta_rules_485080279.jpg[/img] is not a valid Image.
V 'mojom' zozname vyssie chyba este jedna hra. Tato hra splna hned niekolko tu spomenutych kriterii. Je to v podstate 'hra na pilotov' (ziaden sim), ma to kopu obsahu a dokonca pribehovu kampan! (aky ma manual vazne netusim )
A ako sa takato skoro dokonala (na pohlad) hra vola? Vlastne je to seria:
Air Conflicts (2006) Air Conflicts Secret Wars (2011) Air Conflicts Pacific Carriers (2012)
A co je na nej este velmi zaujimave, je jej povod. Stoja za nou vyvojari zo Slovenska! Konkretne z Kosic a volaju sa GAMES FARM.
Pokial si vazne niekto mysli, ze ma recept na 'zachranu' alebo 'obnovenie' zanru, recept na pritiahnutie ludi a penazi, tak ma jedinecnu moznost. Ako som uz pisal, staci hodit detailny koncept na papier a skusit ho prezentovat vyvojarom napr. z GAMES FARM.
Su to zjavne ludia so zaujmom o lietadla, dokonca o obdobie WWII a maju radi pribehove kampane. Je tam minimalna jazykova bariera a dokonca maju na svojom webe inzerat:
Company is actively seeking for a new developers to extend the new team. If you think you are talented individual and want to work in game industry, please contact us...
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.