Nové stroje
|
ringlett |
Přidané 30-09-2013 19:02
|
Diskutující
Příspěvek: 2093
Založený: 23.10.09
|
Hoper napsal:
Spočítal si, že při osmi hlavních a 2s palby je nepřátelský stroj tolikrát zasažen a natolik poškozen, že pokud není zničen úplně, je jeho schopnost držet se ve vzduchu velmi malá - a tudíž má problém sám se sebou a na nějaký útok se může - tadá...
Problémem ovšem v reále bylo to, že udržet cíl celé dvě vteřiny v zaměčovači a především dopadu střel byl jaksi problém.
no jo jenze on počítal plátěná éra ... |
|
|
|
606_Temp |
Přidané 30-09-2013 19:05
|
Stařešina
Příspěvek: 5502
Založený: 19.08.07
|
To ale trochu mícháme pancéřování pilota Fw 190/Bf 109 a pancéřování posádky He 111. Střelci na tom byli velmi bídně a piloti jen o něco lépe.
Na druhou stranu i postřelený pilot dokázal často přistát. Dokonce jsem nedávno četl, že jeden britský pilot dostal od stodevítky z čelního útoku zásah do krku, projektil se mu zasekl v páteři a nárazem na nervovou soustavu na několik okamžiků ztratil možnost ovládat tělo. Následky nebyli naštěstí moc fatální a dávka adrenalinu a hromada štěstí dovedla pilota až domů. Tam ho vytáhli z kabiny a samozřejmě okamžitě na operační sál. |
|
|
|
Hoper |
Přidané 30-09-2013 19:28
|
Fusioner
Příspěvek: 12091
Založený: 29.09.05
|
ringlett napsal:
Hoper napsal:
Spočítal si, že při osmi hlavních a 2s palby je nepřátelský stroj tolikrát zasažen a natolik poškozen, že pokud není zničen úplně, je jeho schopnost držet se ve vzduchu velmi malá - a tudíž má problém sám se sebou a na nějaký útok se může - tadá...
Problémem ovšem v reále bylo to, že udržet cíl celé dvě vteřiny v zaměčovači a především dopadu střel byl jaksi problém.
no jo jenze on počítal plátěná éra ...
Která létala natolik rychle, že stíhačce dávala jen jednu šanci na útok ? I ba ne...
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.
[samurajský pohled na zajetí]
|
|
|
|
ringlett |
Přidané 30-09-2013 19:33
|
Diskutující
Příspěvek: 2093
Založený: 23.10.09
|
Hoper napsal:
ringlett napsal:
Hoper napsal:
Spočítal si, že při osmi hlavních a 2s palby je nepřátelský stroj tolikrát zasažen a natolik poškozen, že pokud není zničen úplně, je jeho schopnost držet se ve vzduchu velmi malá - a tudíž má problém sám se sebou a na nějaký útok se může - tadá...
Problémem ovšem v reále bylo to, že udržet cíl celé dvě vteřiny v zaměčovači a především dopadu střel byl jaksi problém.
no jo jenze on počítal plátěná éra ...
Která létala natolik rychle, že stíhačce dávala jen jednu šanci na útok ? I ba ne...
tendle pán to spočítal v ´34 neb0,o´35. to moc kovových potvor nelétalo a stíhačky se plazili jen o máo rychleji než ty bombarďáky. Skoro vše co tuhle teorii ověřovalo bylo teprve na papíře nebo v prototypu |
|
|
|
1stCL_Werner |
Přidané 30-09-2013 20:37
|
Uživatel
Příspěvek: 720
Založený: 21.08.10
|
Pilot v heinkelu na tom zezadu nebyl zrovna špatně, měl za sebou několik přepážek pumovnice.
1st Czech Lions - Resistance is futile...
|
|
|
|
606_Temp |
Přidané 30-09-2013 21:16
|
Stařešina
Příspěvek: 5502
Založený: 19.08.07
|
Což jim bylo při útoku z vrchu, z boku, zepředu a zespodu jen o něco více platné, než střelcům. |
|
|
|
1stCL_Werner |
Přidané 30-09-2013 21:24
|
Uživatel
Příspěvek: 720
Založený: 21.08.10
|
Ok nebudu ti kazit tvou pravdu.
1st Czech Lions - Resistance is futile...
|
|
|
|
Hoper |
Přidané 01-10-2013 15:15
|
Fusioner
Příspěvek: 12091
Založený: 29.09.05
|
ringlett napsal:
Hoper napsal:
ringlett napsal:
Hoper napsal:
Spočítal si, že při osmi hlavních a 2s palby je nepřátelský stroj tolikrát zasažen a natolik poškozen, že pokud není zničen úplně, je jeho schopnost držet se ve vzduchu velmi malá - a tudíž má problém sám se sebou a na nějaký útok se může - tadá...
Problémem ovšem v reále bylo to, že udržet cíl celé dvě vteřiny v zaměčovači a především dopadu střel byl jaksi problém.
no jo jenze on počítal plátěná éra ...
Která létala natolik rychle, že stíhačce dávala jen jednu šanci na útok ? I ba ne...
tendle pán to spočítal v ´34 neb0,o´35. to moc kovových potvor nelétalo a stíhačky se plazili jen o máo rychleji než ty bombarďáky. Skoro vše co tuhle teorii ověřovalo bylo teprve na papíře nebo v prototypu
Hoper napsal:
Rumcajs napsal:
No jasně kluci, ale proto těch Browningů bylo tolik, aby se zvedla pravděpodobnost zásahu něčeho důležitého.
tak nějak, viz:
"Usuzoval jsem, že bombardér se bude pohybovat takovou rychlostí, která umožní pronásledující stíhačce pouze jediný útok, a proto musí být zničen během jediné a rozhodující dvouvteřinové dávky"
Ralph Sorley, 1934
Spočítal si, že při osmi hlavních a 2s palby je nepřátelský stroj tolikrát zasažen a natolik poškozen, že pokud není zničen úplně, je jeho schopnost držet se ve vzduchu velmi malá - a tudíž má problém sám se sebou a na nějaký útok se může - tadá...
Problémem ovšem v reále bylo to, že udržet cíl celé dvě vteřiny v zaměčovači a především dopadu střel byl jaksi problém.
psal jsem tam i ten rok :)
a snažil se to počítat s výhledem do budoucna, takže na takový Wellington nebo Blenheim to stačilo :)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.
[samurajský pohled na zajetí]
|
|
|
|
Koty |
Přidané 01-10-2013 18:51
|
Diskutující
Příspěvek: 2868
Založený: 18.07.11
|
Pozor, Wellington byl sakra odolnej! Běžně se dom vraceli s obrovskýma dírama v potahu, upálená celá (třeba pravá) výškovka, propálený potah od trupu k motoru a to letadlo si vesele (no, pravda, moc veselý to asi nebylo) doletělo do anglie.
Rien n'est parfait; c'est la vie!
|
|
|
|
Joe Hallenbeck |
Přidané 01-10-2013 21:37
|
Uživatel
Příspěvek: 1781
Založený: 22.04.06
|
Podívejte, jak tak koukám, tak na to koukáme ze svého pohledu. Jsem si ale jistý, že přesnost střelby byla někde jinde než je na našem virtuálním nebi. Takže zasáhnout cíl plnou dávkou byl docela problém, jestli se nepletu. Kromě pár zkušených a ostřílených Es, průměrný pilot na obou stranách nebyl schopný něco kloudně naplno trefit. Toť můj skromný názor.
Upravil/a Joe Hallenbeck dne 03-10-2013 02:01
313_FlyBoy
RY-C
|
|
|
|
1stCL_Novotny |
Přidané 01-10-2013 21:46
|
Diskutující
Příspěvek: 3174
Založený: 01.10.05
|
Koty napsal:
Pozor, Wellington byl sakra odolnej! Běžně se dom vraceli s obrovskýma dírama v potahu, upálená celá (třeba pravá) výškovka, propálený potah od trupu k motoru a to letadlo si vesele (no, pravda, moc veselý to asi nebylo) doletělo do anglie.
Svatá pravda panáčku, ale bohužel pro tebe se musím zastat Hopera.
Na velouše nikdo osmi kulasema s efektem brokovnice nestřílel. Proletivší 20mm granát je na nic. Prostě díra. To ujen pro názornost.
Pa. |
|
|
|
radko1111 |
Přidané 02-10-2013 18:41
|
Uživatel
Příspěvek: 795
Založený: 24.01.12
|
Heinkel , Dornier , ..... Ani jeden by určite nezvládol keby ho zasiahla dávka z 8x 7,7 (v prípade hurikána aj 12x 7,8 ) . To je predsa blbosť aby to prežil NEREÁLNE ! Tie lietadlá neboli z betónu ! V hre je kulomet 7,7 (aj ostatné verzie vrátane Nemeckej , Talianskej,Francúzkej a Ruskej ) hlboko podcenená ! .
Ked v nórskej kampani dokázal potopiť Swordfish s 1 vickersom 7,7 nemeckú PONORKU tak nejaké bombardovacie lietadlo by po 2 sekundách presného mierenia s 8x 7,7 malo byť na cucky ! Nemalo by len odpadávať haraburdie z ktorého by sa dalo poskladať celú letku takých stojou .
Ivan Gašparovič o Balkánskych otázkach:
„Srbsko má veľmi výhodnú a peknú polohu pri mori.“
"Republika srbská a Biela Hora je ako Slovensko a Česko. V mnohom sú si podobné."
"Za najvážnejšiu otázku pri stabilizácii regiónu západného balkónu... ehm... balkánu..."
|
|
|
|
1stCL_Hien |
Přidané 02-10-2013 19:04
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 264
Založený: 30.01.10
|
Již od počátečního nasazení Fulmaru bylo jasné, že snaha srovnat tímto strojem výkony námořních a pozemních stíhaček se nezdařila. Nízká rychlost a ostatně i kulometná výzbroj malé ráže na soupeře nestačily. Příkladem je např. akce, při níž napadla trojice Fulmarů italský třímotorový bombardér, vystřílela do něj všechnu munici a ten, byť poškozen, ulétl.
Citováno z: Stíhací letadla (1939-45/Velká Británie-Německo)
Ha! Buď je italskej trojmotorák z betonu, nebo nevim |
|
|
|
ringlett |
Přidané 02-10-2013 19:04
|
Diskutující
Příspěvek: 2093
Založený: 23.10.09
|
radko1111 napsal:
Heinkel , Dornier , ..... Ani jeden by určite nezvládol keby ho zasiahla dávka z 8x 7,7 (v prípade hurikána aj 12x 7,8 ) . To je predsa blbosť aby to prežil NEREÁLNE ! Tie lietadlá neboli z betónu ! V hre je kulomet 7,7 (aj ostatné verzie vrátane Nemeckej , Talianskej,Francúzkej a Ruskej ) hlboko podcenená ! .
Ked v nórskej kampani dokázal potopiť Swordfish s 1 vickersom 7,7 nemeckú PONORKU tak nejaké bombardovacie lietadlo by po 2 sekundách presného mierenia s 8x 7,7 malo byť na cucky ! Nemalo by len odpadávať haraburdie z ktorého by sa dalo poskladať celú letku takých stojou .
Chceš příklady? Dá se toho dohledat mraky ... |
|
|
|
606_Temp |
Přidané 02-10-2013 19:24
|
Stařešina
Příspěvek: 5502
Založený: 19.08.07
|
No argumentovat Fulmarem není úplně ono. To letadlo ikdyby mělo baterii osmi dvacítek, tak by to mělo svými výkony problém bombardér sestřelit...
Pořád nemáme v ilovi namodelovanou chladící soustavu. A přitom je to relativně velký cíl a i ty hloupé 7,7 stačily na vyřazení protivníka s řadovým motorem, že... A snad mi tu nikdo nebude tvrdit, jak byla chladící soustava netrefitelná a nebo pancéřovaná... |
|
|
|
saldy |
Přidané 02-10-2013 19:26
|
Diskutující
Příspěvek: 3650
Založený: 29.01.09
|
Třeba ve Sparvieru do mě vyprázdnili dva stíhači zásobníky, jeden se poroučel do vody a já letěl dál, to byly myslím 2 huriky, nevim jestli to byla přímo pušková ráže, nebo velkorážovej kulomet. Přišlo mi to reálný bo já kvedlal jak blázen, spousta střel šla mimo a oni se báli taky úplně přiblížit, spíš mě tok kropili, ne aby koncentrovali přesnou střelbu třeba motor, nebo jiné místo. |
|
|
|
kouty |
Přidané 02-10-2013 19:29
|
Uživatel
Příspěvek: 1050
Založený: 29.08.09
|
radko1111 napsal:
Heinkel , Dornier , ..... Ani jeden by určite nezvládol keby ho zasiahla dávka z 8x 7,7 (v prípade hurikána aj 12x 7,8 ) . To je predsa blbosť aby to prežil NEREÁLNE ! Tie lietadlá neboli z betónu ! V hre je kulomet 7,7 (aj ostatné verzie vrátane Nemeckej , Talianskej,Francúzkej a Ruskej ) hlboko podcenená ! .
Ked v nórskej kampani dokázal potopiť Swordfish s 1 vickersom 7,7 nemeckú PONORKU tak nejaké bombardovacie lietadlo by po 2 sekundách presného mierenia s 8x 7,7 malo byť na cucky ! Nemalo by len odpadávať haraburdie z ktorého by sa dalo poskladať celú letku takých stojou .
tak proč tedy všichni přecházeli z malorážových kulometů na velkorážové a na kanóny v průběhu války?
|
|
|
|
1stCL_Novotny |
Přidané 02-10-2013 19:34
|
Diskutující
Příspěvek: 3174
Založený: 01.10.05
|
Kouty a proč všichni postupem války přecházeli k opancéřování?? Pak se znova sám sebe zeptej na tebou položenou otázku. |
|
|
|
Koty |
Přidané 02-10-2013 19:59
|
Diskutující
Příspěvek: 2868
Založený: 18.07.11
|
X Novotny napsal:
Koty napsal:
Pozor, Wellington byl sakra odolnej! Běžně se dom vraceli s obrovskýma dírama v potahu, upálená celá (třeba pravá) výškovka, propálený potah od trupu k motoru a to letadlo si vesele (no, pravda, moc veselý to asi nebylo) doletělo do anglie.
Svatá pravda panáčku, ale bohužel pro tebe se musím zastat Hopera.
Na velouše nikdo osmi kulasema s efektem brokovnice nestřílel. Proletivší 20mm granát je na nic. Prostě díra. To ujen pro názornost.
Pa.
No, ono když ti podpálí třeba motor, tak i když ho uhasíš, vezme část potahu za své, to samé zápalné náboje, nebo i ta dvacítka, i když proletí, furt je šance, že potah chytne. Navíc, ta čtverečková kostra je docela nahuštěná, takže šance zásahu je vysoká.
K těm osmi .303, Radko, abych tak řekl, motor sám o sobě je docela masivní blok ocele, když k tomu přidáš krycí plechy a tak, munice se stane neúčinou a motoru nijak moc neubližuje, na druhou stranu se však dá vyřadit chladící systém. Otázkou pak zůstává, jak moc se zahřívá motor bez funkčního chlazení kapalinou. (Olejový systém je mimo diskuzi, jeho vyřazení je samozřejmě zásadní a motor se během chvilky zadře.)
Rien n'est parfait; c'est la vie!
|
|
|
|
606_Temp |
Přidané 02-10-2013 20:03
|
Stařešina
Příspěvek: 5502
Založený: 19.08.07
|
Motor bez chladící kapaliny se zahřívá tak moc, že jeho životnost počítáš řádově v sekundách, až desítkách sekund v závislosti na míře poškození. Občas se zahřál a zadřel takovým způsobem, že začal i hořet. |
|
|