Kniha priani 4.13
|
Bierglass |
Přidané 20-01-2013 08:26
|

Diskutující

Příspěvek: 2615
Založený: 12.05.10
|
AH_Kraken napsal:
1stCL_Fucida napsal:
zapnuté zapalování -> můžu začít hořet
vypnuté zapalování -> nemůžu začít hořet
umožnit výskok padákem nad 500 km/h IAS
Jen tak mimochodem. Při požáru motoru se magneta nevypínají to je chyba. Dá se plný plyn a zavře palivový kohout aby zbývající benzín v motoru se rychle vypotřeboval.
Co se týče vypínání elektroinstalace, tak k tomu se nepouřívá vypnutí magnet, ale tzv "hlavní vypinač" který vypojí celou elektroinstalaci a při nouzovém přistání ještě se zastaví motor vypnutím magnet nebo ještě lépe spotřebováním paliva, postupem viz požár motoru.
Má pravdu ten chlapec. Magneta ovládají jen VN okruh zapalování motoru.Ostatní el.spotřebiče se vypínají odpojovačem akumulátoru. Vypnutím kohoutu přívodu paliva dochází jak k mechanickému uzavření přívodu paliva tak k odpojení el. napájení palivových čerpadel.Urychlené spotřebování zbytku paliva v palivové soustavě od kohoutu po motor(při již vypnutém kohoutu) bylo nutné i z toho důvodu,že po vypnutí magnet i sekundárního el.okruhu mohlo dojít k vzplanutí paliva které mohlo samovolně vytékat z poškozené palivové soustavy na horký motor.Je to sice taková dost nepříjemná vlastnost benzinu ale jinak by nám spalovací motor nefungoval. |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 20-01-2013 10:30
|

Hlavní administrátor

Příspěvek: 11133
Založený: 26.01.13
|
Jasně, bylo by určitě komplexnější, kdyby se krom zapalování modelovaly ještě palivové kohouty, přepínače nádrží a elektrický okruh jako takový . Pak můžeme jet přesně dle manuálů, zavřít palivový kohout, nechat vyhořet vše, co půjde, ve válcích, pak vypnout zapalování, přestavět vrtuli do praporu a vypnout elektřinu.
Jenže má to jeden malej detail: na tohle se nám DT na 90% vykašle 
Proto bych navrhoval implementovat byť stále velmi zjednodušené, ale přesto mnohem komplexnější řešení a sice, že v situaci, kdy se z letadla valí černý kouř dojde odpojením magnet k zabránění znovuobjevení plamenů (a můžeme tomu říkat třeba "Magneto 1 - off, magneto 2 - off, fuel pumps - off, electricity - off" ).
V současnosti můžeme, jak asi všichni víme, dělat cokoliv, ale po určitém čase se plameny objeví znovu, případně letadlo rovnou exploduje. Domnívám se, že implementace mého návrhu i ve stávajícím enginu ILa by byla relativně jednoduchá (pár řádek kódu) a posunula by ho dále. Nic víc, nic míň.
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 20-01-2013 10:31
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
BP_dFrog |
Přidané 20-01-2013 11:52
|

Rozkoukaný

Příspěvek: 326
Založený: 20.01.08
|
Já jsem pro. V současné době jsou magneta úplně k ničemu, motor se dá vypnout jedním tlačítkem. |
|
|
|
Koty |
Přidané 20-01-2013 13:14
|

Diskutující

Příspěvek: 2868
Založený: 18.07.11
|
Magneta jsou tam spíš od toho, že se dají spálit. Nevím jak se mi to povedlo, ale přetočil jsem motor v IL dvojce ja Mgnt 1, motor vypnul a nešel nahodit. Hodil jsem Mgnt 2 a zase to šlo! Nevím jestli to byla shoda náhod nebo bug nebo něco úplně jiného, ale...
Každopádně Fučiho návrh je velmi dobrý a velmi užitečný. Mohl bych se pod něj podepsat.
Rien n'est parfait; c'est la vie!
|
|
|
|
AH_Kraken |
Přidané 20-01-2013 13:15
|

Rozkoukaný

Příspěvek: 486
Založený: 05.12.05
|
Ona magneta jsou uplně k ničemu. Osobně nechápu proč to v IL-2 bylo vůbec modelováno. To může být zahrnuto pod klávesu "I" stejně jako "hlavní vypinač". Ale palivový kohou pilot potřebuje velmi často. Při startu motoru, přepínání nádrží za letu, požár motoru, vypnutí motoru. Myslím že jedno talčítko a funkce navíc by nemuselo být tak složité implementovat.
Mě se v IL-2 CLOD stala jedna příhoda. Letěl jsem v Hurriku a zsatvil se mě motor, tak jsem začal nadávat jaký jsou vývojáři blbci jaký tam maj chyby a klouzal k Anglii. Během klouzánáí jsem si všimnul že velký blbec jsem já že mám špatně přepnutou nádrž. Přepnul jsem palivový kohout na nádrž s palivem, motor nastartoval a letěl dál. Taková drobnost posunula realističnost v IL-2CLOD daleko dál než třeba klikatelný kokpit. |
|
|
|
Koty |
Přidané 20-01-2013 13:18
|

Diskutující

Příspěvek: 2868
Založený: 18.07.11
|
311_Tank napsal:
Smajlík není tak úplně na místě, protože dokumentace je samozřejmě dostatek (a to ať už přímé, či nepřímé). Například na Fw 190 byly pyropatrony na překryt kabiny dávány z důvodu, že cca nad 450 (nebo kolik) km/h nebylo možné otevřít překryt běžnou cestou (tedy klikou po pravé ruce). Bohatě jsou zdokumentovány nehody, kdy docházelo k roztržení popruhů padáků při otevření v příliš vysoké rychlosti. Oficiálním vysvětlením vzešlým z řady vyšetřování bylo, že letec otevřel padák dříve, než se jeho tělo po výskoku z rychle padajícího letadla dostatečně zpomalilo. Mimochodem - popruhy byly dimenzované tak, aby vydržely otevření padáku při dosti vysoké rychlosti okolo 600 - 700 km/h (záleželo na hmotnosti pilota). Luftwaffe si problém uvědomovala a časem došlo k revizi, kdy místo snad konopných, nebo lněných popruhů (nebo co to bylo) byly zavedeny popruhy se složkou snad nějaké pryže. Kdysi jsem četl o pilotovi (a bylo to velké jméno...prostě někdo typu Hartmann, Rall, Krupinski...), který otevřel padák příliš brzy a praskl snad jeden z popruhů, přičemž druhý tento ráz se štěstím vydržel - a se štěstím tak vydržel i pilot. Celá tahle problematika byla rozvedena v nějaké knížce, ale už si nepamatuji v jaké. Nicméně dohledatelné to určitě je.
No ja bych ktomu rek asi toto, problem neni s rychlosti jakou pilot pada problem je vtom ze nad urcite rychlosti proud vzduchu nedovoli opustit kabinu. Nekde na youtube je video jak to testovalo RAF na spitech ve vzdusnem tunelu a pilot se proste pri rychlosti pres 400km uz nebyl skoro shopen z letadla vyskrabat.
http://www.youtub...gWWIDNzM78
Proto si myslim ze soucasna implementace je +- korektni
Rozdíl je v tom, že Fw má kapkovitý překryt a může se vyškrábat v závětří čelního štítku, kdežto u spita nic takového nejde, jelikož trup svými rozměry přesně vyplňuje tuto závětrnou kapsu, takže pilot je přimáčknut na trup a nemůže nic dělat, max prudce potlačit (jestli to ještě jde) a nechat se katapultovat.
Rien n'est parfait; c'est la vie!
|
|
|
|
1stCL_Novotny |
Přidané 20-01-2013 13:23
|

Diskutující

Příspěvek: 3174
Založený: 01.10.05
|
 |
|
|
|
magot |
Přidané 20-01-2013 13:53
|

Fusioner

Příspěvek: 18189
Založený: 19.06.08
|
1stCL_Fucida napsal:
Jenže má to jeden malej detail: na tohle se nám DT na 90% vykašle
Ano, jednoduše proto že palivové potrubí prostě a jednoduše není vymodelováno.
Myšleno interní objekt který by mohl být zasažen a poté vyhodnocen jako zasažený.
Toto má CLOD.
IL2 má nějakou namodelovanou (zjednodušeně): elektriku, nádrže, olej, motor na několik částí, lanka a další spíše mechanické části. Palivové potrubí ne 
Počítání zasažení pal. potrubí pomocí kódu via funkci "random" bych považoval za více než nevhodné ...
Upravil/a magot dne 20-01-2013 13:55
|
|
|
|
311_Tank |
Přidané 20-01-2013 14:19
|

Uživatel

Příspěvek: 1021
Založený: 01.04.08
|
Koty napsal:
311_Tank napsal:
Smajlík není tak úplně na místě, protože dokumentace je samozřejmě dostatek (a to ať už přímé, či nepřímé). Například na Fw 190 byly pyropatrony na překryt kabiny dávány z důvodu, že cca nad 450 (nebo kolik) km/h nebylo možné otevřít překryt běžnou cestou (tedy klikou po pravé ruce). Bohatě jsou zdokumentovány nehody, kdy docházelo k roztržení popruhů padáků při otevření v příliš vysoké rychlosti. Oficiálním vysvětlením vzešlým z řady vyšetřování bylo, že letec otevřel padák dříve, než se jeho tělo po výskoku z rychle padajícího letadla dostatečně zpomalilo. Mimochodem - popruhy byly dimenzované tak, aby vydržely otevření padáku při dosti vysoké rychlosti okolo 600 - 700 km/h (záleželo na hmotnosti pilota). Luftwaffe si problém uvědomovala a časem došlo k revizi, kdy místo snad konopných, nebo lněných popruhů (nebo co to bylo) byly zavedeny popruhy se složkou snad nějaké pryže. Kdysi jsem četl o pilotovi (a bylo to velké jméno...prostě někdo typu Hartmann, Rall, Krupinski...), který otevřel padák příliš brzy a praskl snad jeden z popruhů, přičemž druhý tento ráz se štěstím vydržel - a se štěstím tak vydržel i pilot. Celá tahle problematika byla rozvedena v nějaké knížce, ale už si nepamatuji v jaké. Nicméně dohledatelné to určitě je.
No ja bych ktomu rek asi toto, problem neni s rychlosti jakou pilot pada problem je vtom ze nad urcite rychlosti proud vzduchu nedovoli opustit kabinu. Nekde na youtube je video jak to testovalo RAF na spitech ve vzdusnem tunelu a pilot se proste pri rychlosti pres 400km uz nebyl skoro shopen z letadla vyskrabat.
http://www.youtub...gWWIDNzM78
Proto si myslim ze soucasna implementace je +- korektni
Rozdíl je v tom, že Fw má kapkovitý překryt a může se vyškrábat v závětří čelního štítku, kdežto u spita nic takového nejde, jelikož trup svými rozměry přesně vyplňuje tuto závětrnou kapsu, takže pilot je přimáčknut na trup a nemůže nic dělat, max prudce potlačit (jestli to ještě jde) a nechat se katapultovat.
Nahodou u FW se clovek neprimackne na tu pancerovou desku ze ne ? |
|
|
|
1stCL_Werner |
Přidané 20-01-2013 14:28
|

Uživatel

Příspěvek: 724
Založený: 21.08.10
|
Ta už tam při výskoku dávno není
1st Czech Lions - Resistance is futile...
|
|
|
|
Koty |
Přidané 20-01-2013 14:42
|

Diskutující

Příspěvek: 2868
Založený: 18.07.11
|
1stCL_Werner napsal:
Ta už tam při výskoku dávno není 
Nebylo to náhodou tak, že ta kapka byla přidělaná posuvně k desce s pancéřovou opěrkou, přičemž ta deska se pyrotechnicky odstřelila? Ale jako nevím kolik je to pravda, ale četl jsem že prvně tam ta deska byla napevno a pak to právě podložili trhavinou, protože pilot se zarážel o tu desku.
Rien n'est parfait; c'est la vie!
|
|
|
|
1stCL_Novotny |
Přidané 20-01-2013 14:55
|

Diskutující

Příspěvek: 3174
Založený: 01.10.05
|
Probůh!Je to celek! |
|
|
|
606_Temp |
Přidané 20-01-2013 20:25
|

Stařešina

Příspěvek: 5502
Založený: 19.08.07
|
Četl jsem několikrát, že pilot při výskoku prostě vylezl na sedačku a nohou kopl do kniplu. letoun šel dolů, ale jeho setrvačnost ho prostě vytáhla ven. Respektive letoun šel dolů rychleji, než on. Na rychlosti pak vůbec nezáleží.
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
|
|
|
|
Bierglass |
Přidané 20-01-2013 20:49
|

Diskutující

Příspěvek: 2615
Založený: 12.05.10
|
606_Tempik napsal:
Četl jsem několikrát, že pilot při výskoku prostě vylezl na sedačku a nohou kopl do kniplu. letoun šel dolů, ale jeho setrvačnost ho prostě vytáhla ven. Respektive letoun šel dolů rychleji, než on. Na rychlosti pak vůbec nezáleží.
Už jsi někdy zkoušel se zvednout z lehu na motorce když jedeš přes 200/km/h do sedu? Vyzkoušej si to. |
|
|
|
606_Temp |
Přidané 20-01-2013 20:54
|

Stařešina

Příspěvek: 5502
Založený: 19.08.07
|
A co má motorka společného s letadlem? Pokud vím, tak pokud si na motorce sedneš, tak do tebe jde nápor vzduchu z čela. V letadle jsi pořád v kabině, před sebou máš pořád pevnou zábranu a fučí ti v podstatě jen nad hlavou. Takže vítr jako takový se do tebe opře až když jsi z kabiny venku. Ale možná máš nějakou motorku s kabinou, takže máš jinou zkušenost. Já třeba jel v kabrioletu asi 150 km/h a normálně jsem mohl sedět. Jen jsem nic neslyšel a vláli mi vlasy z vírů vzduchu nademnou.
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
|
|
|
|
WT_Slava |
Přidané 20-01-2013 21:46
|

Rozkoukaný

Příspěvek: 322
Založený: 03.10.05
|
606_Tempik napsal:
Já třeba jel v kabrioletu asi 150 km/h a normálně jsem mohl sedět. Jen jsem nic neslyšel a vláli mi vlasy z vírů vzduchu nademnou.
Tak ten kabriolet rozjed na 200km/h a stoupni si (bez toho aby ses držel něčeho rukama) |
|
|
|
DarkTatka |
Přidané 20-01-2013 21:50
|

Uživatel

Příspěvek: 857
Založený: 20.09.10
|
WT_Slava napsal:
606_Tempik napsal:
Já třeba jel v kabrioletu asi 150 km/h a normálně jsem mohl sedět. Jen jsem nic neslyšel a vláli mi vlasy z vírů vzduchu nademnou.
Tak ten kabriolet rozjed na 200km/h a stoupni si (bez toho aby ses držel něčeho rukama)
A jestli se mu podari z kabrioletu vypadnout tak to je jako dukaz ze to jde, nebo jak jsi to myslel? |
|
|
|
magot |
Přidané 20-01-2013 22:13
|

Fusioner

Příspěvek: 18189
Založený: 19.06.08
|
Ale má je jeden pokus  |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 20-01-2013 23:18
|

Hlavní administrátor

Příspěvek: 11133
Založený: 26.01.13
|
Neni nejmenší problém spočítat, jakou silou vítr při určité rychlosti působí, ne? A není nejmenší problém spočítat, jaká odstředivá síla (resp. negativní G) jdou proti ní. Pak už je to o prachobyčejném skládání vektorů.
Nicméně fakta jsou taková, že se z letadel dalo (světe div se) vylézt i při rychlostech mnohem vyšších, než je ILovských 500 km/h.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
magot |
Přidané 20-01-2013 23:57
|

Fusioner

Příspěvek: 18189
Založený: 19.06.08
|
1stCL_Fucida napsal:
Neni nejmenší problém spočítat, jakou silou vítr při určité rychlosti působí, ne? A není nejmenší problém spočítat, jaká odstředivá síla (resp. negativní G) jdou proti ní. Pak už je to o prachobyčejném skládání vektorů.
Nicméně fakta jsou taková, že se z letadel dalo (světe div se) vylézt i při rychlostech mnohem vyšších, než je ILovských 500 km/h.
je třeba připočítat "pud sebezáchovy" kdy je člověk schopen neuvěřitelných kousků  |
|
|