IL2 se jim povedl na jedničku, alespoň co se vzhledu týče
Ale sejří mě ovládání výškovky (někdo to tu myslím už řešil, že chod páky nemá stejně dlouhou dráhu od sebe/k sobě a kvůli tomu je posunutý střed) mno snad to daj nějak rozumně do kupy. Tohle řešení je fakt na pytel, a ani trim by to nezachránil.
Joy na středu, ale výškovka docela dost vychýlená, takže za letu musí tlačit ještě víc jak v LaGGu.
[img]http://i57.tinypic.com/33y0zgo.png[/img] is not a valid Image.
Flak je drsnej, ale trefí se většinou jenom, když na něj útočím (v ne moc prudkém divu) a v tu chvíli to má dost jednoduché. Takže to vypadá, že to bude chtít útočit více střemhlav, ale to mě moc nejde, většinou končím zapíchlej v zemi
"Když umřeš, tak o tom nevíš, ale pro ostatní je to těžké. To samé platí, když jsi debil." ~ autor neznámý
Problém je zamknutá konvergence zbraní. Zatím celkově je balistika zbraní nějaká divná. Byl k tomu příspěvek na IL2 foru, že Bf 109 nedostřelí ani na konec letiště, když stojí na zemi. A to hlavně mířej asi 15 stupňů nahoru a úsťová rychlost je cca 1000 m/s. Pak taky německý zbraně maj proti ruským zbraním strašnej rozptyl. Takže prozatím jsou zbraně implementovaný jako středověký plivátka. Pravděpodobně i proto neodemkli nastavování konvergence. Tedy musíme střílet na velmi krátké vzdálenosti a 150m při útoku na pozemák je šeredně málo, že? Ale jestli s tím pohnou podobně jako pohnuli s IL2, určitě se dočkáme lepšího stavu.
No u IL2 convergence rozhodně není 150m (alespoň ne horizontální), vypadá to spíše na nekonečno.
Každopádné jsem rád za nové letadélko, člověk se má zas s něčím novým pomazlit. Jenom mě trochu straší ty %, podle toho jak lezou pomalu nahoru, mám strach, že tu alfu budeme mít ještě o vánocích
"Když umřeš, tak o tom nevíš, ale pro ostatní je to těžké. To samé platí, když jsi debil." ~ autor neznámý
Tady na tom obrázku je vidět ,že je výškovka posunutá.Ale z praxe vím,že výchylka kormidel (výškové,křidélka ) u některých letadel nebývá stejna na obě strany.Snad krom směrového kormidla.
Tady na tom obrázku je vidět ,že je výškovka posunutá.Ale z praxe vím,že výchylka kormidel (výškové,křidélka ) u některých letadel nebývá stejna na obě strany.Snad krom směrového kormidla.
Jo psal o tom tuhle Zak na IL2 foru. Je to to staré známé z ROFu, kde letadla s nesymetrickým středem reálné páky mají střed posunutý do poloviny z maximálních výchylek. Díky tomu se musí hodně potlačovat. V ROFu k tomu mají křivky. Krom toho je to v ROFu maskovaný i tím, že většina letadel je těžká na zadek i tak. Jenže v BOSu už letadla na zadek těžká nejsou, od toho mají trim. Takže zbývá ten střed joysticku posunutý do docela slušné výchylky výškovky.
Co s tím? Počkat na křivky v BOSu a pak si střed holt najít. Nebo se dá použít ten můj softík. Případně můžu uvolnit nový SW, který původně nebyl určen pro tento účel, ale když už to mám, naučil jsem to posouvat střed joysticku a krom toho trimovat i směrovku a křidélka. Mezitím vJoy vydal podepsaný driver, takže odpadla ona nepříjemnost s windows v test mode.
Flak je přehnaně přesnej, o tom žádná. Minule byl zase neškodnej.
Pravdou je, že reálný flak prostě není v možnostech stolního počítače. Bylo by super mít tam desítky stanovišť flaků s naprosto reálným chováním a přesností, obsluha by měla morálku co by se dala zlomit (prostě by pod útokem zdrhla) atd. A byla by tam pěchota, co by pod útokem střílela po letadlech z pušek a kulometů. Nic z toho tam není a nebude, protože to zkrátka naše PC neutáhne. Takže to musejí vyřešit jinak.
Můj názor je, že z herního principu má flak představovat hrozbu, která by ale neměla hráče frustrovat. Když někdo vletí sám v malé výšce do oblasti která je zaflakovaná, měl by za to tvrdě zaplatit. Bitevníci musejí mít vítr z lehkého flaku, tak jako se ho bály piloti v reálu. Flak by měl nutit útočit jedním průletem a ne že tam bude někdo 10 minut poletovat jako motýl a vyzobávat tanky. Flak by měl nutit hráče spolupracovat a útočit ve větším počtu, ne jednotlivě. Najít tu hranici, kde flak bude dostatečná hrozba a zároveň nebude přehnaně účinný (nebo naopak neškodný) je těžké, ale nemám důvod si myslet že to tvůrci BoSu nezvládnou.
Pár dojmů z posledních novinek -
Viditelnost kontaktů ve vzduchu se zlepšila, takhle mi to naprosto vyhovuje.
DM i FM se evidentně ladí a to k lepšímu. Tento víkend si mi poprvé podařilo zadřít motor když jsem ignoroval vysokou teplotu. Je vidět že ten surový diamant vybrušují a na konci z toho může být opravdu skvostný klenot. V tomhle jsem hodně pozitivní.
Pořád přidávají nové fičúrky a efekty a ono se to stále slušně hýbe a je to stabilní (i když nejnovější verze občas padá).
Šturmovik je pěknej, moc pěknej. Zadní střeliště bude hodně velká pomoc, nejen pro boj ve vzduchu ale i pro útoky na pozemáky. Je z něj totiž narozdíl od pilotní kabiny dobře vidět. Ono se teda samozřejmě dá lítat s otevřenou kabinou, ale to je poněkud zdraví škodlivé. Možnost podvěsit společně 37mm kanóny, rakety a pumy je více než podivná. Ale budiž, když to může mít Bf 109, proč ne Il-2. Jen bych se nerad dočkal Stuky s 37mm kanóny (potvrzený "upgrade" pro Ju 87D) co má "pětistovku" zavěšenou pod trupem.
Balistika, konvergence, zbraně obecně - nijak zvlášť jsem nad tím nekoumal. Jedno ale vím. Neměl jsem nejmenší problém přejít z klasického ila na BoS. Z mého pohledu je tedy střelba stejně lehká/těžká (nehodící se škrtněte) jako v ilovi. Význam konvergence v simech se IMHO obecně dost přeceňuje. V BoS není v téhle chvíly podle všeho ještě namodelovaný zpětný ráz zbraní (éro na zemi při střelbě necouvá), tak uvidíme jak to s celou věcí zahýbe. Protože třeba 37mm kanón v LaGGu se mi zdá být velmi přesný. Rakety mi zatím lítají kam chtějí. Taky mě štve že je nemůžu odpálit po dvojici nebo salvou, ale to zatím nejde ani u bomb (taky padají jednotlivě). V ovládání je na to určené tlačítko, nicméně je zatím nefunkční. Zvlášť spoušť pro odhoz pum a pro odpal raket myslím udělají, střílet rakety odhozem bomb by jim asi neprošlo.
Mise kde čtyřka Il-2 útočí na letiště ukazuje, že by to mělo mít atmosféru. Let přes zničený hořící Stalingrad na který dopadají dělostřelecké granáty, pak se přitisknout těsně k vrcholkům stromů, start dvojice Friedrichů, letiště co vypadá že je opravdu v provozu. Trochu mě ale vyděsila komunikace po rádiu. Pokud je v klasickém ilovi v singlu něco co spolehlivě zabíjí atmosféru, tak jsou to dokola se opakující hlášky (moje nejoblíbenější - "co to děláš, padej zpátky do formace" ve chvíly kdy se snažím vedoucímu zachránit zadek). A tady ty hlášky byly otravný už poprvé co jsem tu misi letěl. Všichni tři moji spolubojovníci neustále opakovali že útočí na letadlo tam a tam, pořád a pořád a pořád a pořád ... Upřímně doufám že to tak nezůstane a nějak rozumně to poladí. A jestli ne, tak ať tam alespoň přidají komunikační příkaz "STFU".
Ohledně flaku. Pokud nad tím začne uvažovat člověk reálně, dojde mu že jako všude jinde se dá nastavit um/přesnost flaku. Bo je to ovšem Afa verze není možné posoudit v jakémkoli editoru jak to momentálně je.
- neoptimalizovaný flak, ktorý je vražedný. Až príliš povedal by som. Verím, že v najbližšej aktualizácii ho opravia.
- Komunikácia medzi hráčom a kremíkovými pilotmi (odskúšané v IL2 pri útoku na nemecké letisko. Napodiv, kremikáči docela inteligentne reagovali na pokyn k útoku na pozemáky, a LaGGy odháňali dotierajúce Bf-109. Ide o kombináciu ľavý alt+1 (+2, +3, atď.), piloti z RoF to už poznajú. Mám dojem, že je rozšírená komunikácia v nemčine (ďalší hlas a zdá sa mi, že aj iné - teda ďalšie - hlášky), v ruštine si nie som istý, ale myslím, že je to aj tam.
- IL2 Šturmovik: jednoducho nádhera. Po grafickej stránke mu nie je čo vytknúť, tak krásne spraveného Šturma som ešte nevidel. Čo sa týka FM a DM, nuž, zatiaľ nehodnotím, to si počkám až to bude aspoň Beta, nie Alfa s 39 %. Ovšem to čo je spravené, je urobené pekne, a docela si viem predstaviť, že to (asi) takto nejak lietalo. BTW, zdá sa mi, že IL2 je nejaký príliš stabilný.
- grafika: no, mám dojem, že nás neinformujú o všetkom, čo zmenia/upravia/vylepšia/uberú (netýka sa iba grafiky). Každopádne, Šturmas vyzerá po každom patchi lepšie. Možno je to prkotina, ale zmena farby výfukvých plameňov je docela milým detailom, ktorý si na prvý pohľad nevšimnete. Lenže takýchto drobných detailov je to hromada a dotvárajú hru do hodne peknej podoby. Na hotovú tretinu hry všetka česť. Priamo v Stalingrade dodané ďalšie stĺpy dymu a plamene, prelet k nemeckému letisku vo formácii je docela atmosférický (zvlášť keď si vás všimne ťažky flak a oblažuje vás 88 mm granátmi). Vzhľadom nato, že na ruskom fóre niekto písal, že Stalingrad a efekty sú hotové asi tak na 15 %, a vo finále by to malo byť rozbité, horiace a zadymené mesto (vraj to, čo je v traileri v pozadí, je to, čo by malo byť v hre) tak som zvedavý na optimalizáciu enginu. Zatiaľ krásne plynulé, či už pri prelete nad Stalingradom alebo mimo neho.
- rozmazanie grafiky: efekt, ktorý rozmazáva pohľad, mne osobne neprekáža. Spočiatku to bolo trochu nezvyklé to áno, ale páči sa mi to. Navyše to nerozmazáva nijak dramaticky, oveľa menej priamo v lete ako keď sa z toho "típne" fotografia. Okrem toho je pekný cinematický efekt pohupovania kamery pri vonkajšom pohľadeč, čo oceníte hlavne pri pozeraní tracku.
- veľmi dobrá viditeľnosť nepriateľských lietadiel. Na druhej strane - zatiaľ nedotiahnutá viditeľnosť pozemných cieľov.
Celkovo som s týmto posledným patchom veľmi spokojný. No, a dnes uvidíme či už je "Early Access" neobmedzený, ale nám ho znovu stopnú až do piatku
Upravil/a Baron dne 17-02-2014 10:33
Nejsem znalec poměrů na frontě kolem Stalingradu, ale opravdu měli letiště tak blízko u sebe? Vždyť to je cesta na pár minut i pro IL2. Bych řekl, že v tom scenáriu je to na dostřel těžkých zbraní z ruského na německé letiště. Nebo je to tak vyrobené v zájmu lepší hratelnosti?
ono za pár minut se dá uletět... daleko. při rychlosti 300 km/h je to za šest minut rovnou 30 km - to je daleko za dostřelem i dnešních houfnic, taková Dana, či jak se jmenuje ta česká potvora, střílí tuším na dvanáct nejvíc.
ono za pár minut se dá uletět... daleko. při rychlosti 300 km/h je to za šest minut rovnou 30 km - to je daleko za dostřelem i dnešních houfnic, taková Dana, či jak se jmenuje ta česká potvora, střílí tuším na dvanáct nejvíc.
Ty letiště jsou od sebe bych řekl do 20km. To je dostřel běžné 152mm zbraně a třeba i Dany. Ondava má třeba dostřel 30km. Dalekonosný děla maj i přes 50km dostřel. Navíc ty letiště jsou od fronty polovinu této vzdálenosti. Tedy 10km. A 10km už je v dostřelu i menších ráží. Tedy tu otázku jsem pokládal s nadějí, že se toho chytne nějaký znalec. A on Koty
ono za pár minut se dá uletět... daleko. při rychlosti 300 km/h je to za šest minut rovnou 30 km - to je daleko za dostřelem i dnešních houfnic, taková Dana, či jak se jmenuje ta česká potvora, střílí tuším na dvanáct nejvíc.
Ty letiště jsou od sebe bych řekl do 20km. To je dostřel běžné 152mm zbraně a třeba i Dany. Ondava má třeba dostřel 30km. Dalekonosný děla maj i přes 50km dostřel. Navíc ty letiště jsou od fronty polovinu této vzdálenosti. Tedy 10km. A 10km už je v dostřelu i menších ráží. Tedy tu otázku jsem pokládal s nadějí, že se toho chytne nějaký znalec. A on Koty
Tak ono je dostřel a vzdálenost, na kterou se skutečně střílí...
Baron napsal:
Celkovo som s týmto posledným patchom veľmi spokojný. No, a dnes uvidíme či už je "Early Access" neobmedzený, ale nám ho znovu stopnú až do piatku
Takže není náhoda, že mě to dnes pustilo do hry?
"Když umřeš, tak o tom nevíš, ale pro ostatní je to těžké. To samé platí, když jsi debil." ~ autor neznámý
V příloze pak tabulka poškozených letadel na každých 1000 odlétaných misí pro 65. Fighter Wing (leden-duben 1945), kdy poškození od Flaku je vždy vyšší než od E/A (enemy aircraft).
Možná by Farky mohl dohledat buď celkové ztráty nebo ztráty způsobené letadly protivníka k této jednotce, aby bylo vidět, že on ten flak byl docela "přesný" a nebezpečný (obecně). Stačí i vzpomenout na strach Clo-Clo z útoků na flakem bráněné cíle... Osobně si myslím, že ztráty způsobené AAA byly větší než 1/3, ale pokud to nedohledám, nemá cenu to zmiňovat ;)
A jak už tu tuším Farky psal - jelikož nelze bojiště zaflakovat stejně jako v reále, holt musí být flak o něco účinější. Pokud kolem cíle létá bez rozmyslu jediné letadlo a míří na něj 4 hlavně, pak se nesmí divit, že ji koupí.
Jen osobně doufám, že tuhle "přesnost" nedodrží u střelců v letadlech, tam by to bylo hloupé. Tam vlastně ani není důvod, aby stříleli lépe než v reále. Spíše naopak :)
asi o 3hodiny později....
Jinak co jsem teď koukal na Baronem postnuté obrázky: Barone, ty jsi po útoku na flak odlétal "rovně" (měnil maximálně jen dva směry) ??
Jestli ano, pak se ale není čemu divit, že tě semuli.
A snažil jsem se pohledat nějaké přesnější údaje k počtům/procentům sestřelů díky AAA ale našel jen tohle:
http://whitect321.webs.com/ww2facts.htm (tady je trošku zajímavý 17 údaj. Nevím jak přesný (hodně nadsazený) je ten údaj o počtu sestřelů (já bych to vydělil 4 a pak zkrátil o polovinu ;) ale 13000 výstřelů na sestřel +- sedí.
je to hodně brané odsud: http://www.angelfire.com/ct/ww2europe/stats.html
celkem zajímavé info je tady: http://www.wwiifoundation.org/our-mission/wwii-facts-figures/wwii-aircraft-facts/
a tady: http://www.wwiifoundation.org/our-mission/wwii-facts-figures/ (víc jsem z toho webu neprolejzal)
pak by něco mohlo být zde, ale jen omezené na námořníky: http://www.history.navy.mil/library/online/antiaircraft_action_summary_wwii.htm#V
takže kdo chce, může se tím prohrabat :)
ed: jo a tady je jedna wiki:
http://en.wikipedia.org/wiki/Equipment_losses_in_World_War_II
ono v některých armádách bylo nebojových ztrát vůči bojovým poměrně dost...
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Baron napsal:
Celkovo som s týmto posledným patchom veľmi spokojný. No, a dnes uvidíme či už je "Early Access" neobmedzený, ale nám ho znovu stopnú až do piatku
Jinak co jsem teď koukal na Baronem postnuté obrázky: Barone, ty jsi po útoku na flak odlétal "rovně" (měnil maximálně jen dva směry) ??
Jestli ano, pak se ale není čemu divit, že tě semuli.
Hopere az ma naucis ako manevrovat s mrtvym pilotom, potom rovno nepoletim. Takze som same ucho ako to urobit
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.