clone9cz napsal:
Nevo, pochopil jsem správně, že chceš po vývojářích dynamickou kampaň né jako ve Falcon 4 a sám rozvíjíš, jak bys udělal statickou kampaň ? Dokonce v jednom postu...
Skus citat znova:
313_Nevo napsal:...
Ano DK z Falcona by vyvoj nezaplatila, ale ako tu uz bolo spomenute, su aj ine cesty. Mix medzi dynamickou a statickou kampanou. Alebo preco nie rovno staticka kampan? Je nutne mat dynamiku? Nestacila by nam seria naskriptovanych misii ktore by tvorili nejaku karieru s povysovanim, udelovanim medaily atd. proste tymi dalsimi vecami ktore patria ku kariere pilota?...
---------------------------------------------
clone9cz napsal:...
Pochopil jsem správně, že netušíš, proč jdou vývojáři na trh s 5 mapa a 10 letadlama ?...
Skus citat znova:
313_Nevo napsal:...
Ale vyzera to tak, ze dnes vyvojari nejak predpokladaju, ze nam stacia dve mapy, 5lietadiel a nastroje na tvorbu offline a online. A ze komunita sa zabavi sama...
Ono COD bol od zaciatku vyvijany ako MMO. Vedeli, ze casom budu MMO na koni a ze nejaku offline hru nema cenu vyvijat.
Sadli, dali hlavy do kopy a povedali si, ze najlepsie bude zacat Moskvou. Rusko je velky trha a IL2 sa tiez vyborne predaval, tak preco nezopakovat uspech.
Ale potom im doslo, ze tvorit nextgen nad Moskvou bude tvrdy oriesok, bo budu musiet nasimulovat nextgen letecku cast a aj nextgen pozemnu cast.
Tak zase sadli, dali hlavy a pohare od vodky dokopy a vymisleli BoB. Tam tych pozemnych bojov zas tak moc nebolo a mohli sa sustredit len na letecku cast. Povedali si, ze tu letecku cast by to chcelo vydat ako technologicke demo - overenie konceptu, ze ci takyto klikatelny sim z druhej svetovej ma miesto na trhu. Vdaka konceptu BoB to technologicke demo mohlo navonok vystupovat ako plnohodnotna hra a tak to aj tak predali.
Tah sa im samozrejme vydaril, ludia kupovali ako divi a oni mohli spokojne pristupit k domodelovaniu pozemnej casti a nasledne dokoncovaniu sladkej Moskvy.
Nevo, pokud bys s někym takový nesmysl konzultoval ústně, tak by ti řekl, že byl BoB:SoW v předprodeji za 30Éček už v roce 2006 a měl box. Žádné ruské tanky na něm nebyly.
Prostě je to v tentonoc a novej investor, pokud spekulace dovolí tak uvažovat, mohl říci: "BoB mě nezajímá, chci východní frontu". Teorie je to jednoduchá, ale když teče do bot, tak začínají mít investoři větší chuť rozhodovat, protože si myslej, že přece nemohli investovat do takovýho tentonoc. Staty dedikáčů také mohou ukazovat dost velkou cílovou skupinu a pokud není západní (ivani), tak nemá význam BoB dál rozvíjet.
Letecz napsal:Snad skutečně nabídnou pravé MMO s persistentní válkou.
A co přesně to je ta pravá MMO s persistentní válkou? To jako že jedna strana vyhraje a bude po válce? To je klasický omyl MMO, že by tohle mělo být cílem. Zatím všechny persistentní MMO světy po čase tíhnuly k totální převaze jedné strany, odchodu hráčů utlačované strany a následně i vítězné strany.
Rumcajs napsal:
No já nevím, ale WWII třeba má bitvy na dny a kampaně na týdny ... tedy perzistence maximálně v tomto rozsahu. Model EVE Online asi není úplně napasovatelný na prostředí leteckých bitev. ADW neznám. Můžete popsat, jak tam ten perzistentní svět funguje? Je skutečně perzistetní, nebo dočasně perzistentní?
Co sa tyka perzistentnosti hry, prevahy jednej strany, WWII a EVE Online, tak je tam urcita moznost.
Inspirovat sa "security systemami" z EVE Online a aplikovat to napr na WWII letecke (MMO) hry.
Konkretne keby doslo k prevahe jednej strany, tak by AI dorovnala balanc. A mam na mysli konkretne AI protilietadloveho delostrelectva. V zavyslosti na velkosti prevahy jednej strany by sa zvysovala hustota a ucinost protilietadlovej obrany druhej strany.
Co by vytvorilo priestor pre slabsiu stranu opat ziskat aspon svoj vzdusny priestor pod kontrolu a ked tak zahajit protiutok
To by umoznilo viest perzistentu vojnu, ktoru vlastne nikdy nikdo uplne nevyhra
Nieco ako v starom dobrom NFS, kde rychlejsie auto bolo zamerne ciastocne spomalene, aby ho pomalsi super mohol dohnat a mohlo dvojst k dalsiemu vzrusujucemu suboju o poziciu. Aby nedoslo k nudnemu kruzeniu po trati bez kontaktu so superom
...
Konkretne keby doslo k prevahe jednej strany, tak by AI dorovnala balanc. A mam na mysli konkretne AI protilietadloveho delostrelectva. V zavyslosti na velkosti prevahy jednej strany by sa zvysovala hustota a ucinost protilietadlovej obrany druhej strany.
Co by vytvorilo priestor pre slabsiu stranu opat ziskat aspon svoj vzdusny priestor pod kontrolu a ked tak zahajit protiutok
To by umoznilo viest perzistentu vojnu, ktoru vlastne nikdy nikdo uplne nevyhra
A motivací hráčů by tedy bylo vést perzistetntní válku, kterou nikdo nevyhraje ? Válka pro válku ? To pak můžeš zmenšit prostor na 10x10km a neřešit strategické problémy jako vzájemné vzdálenosti letišť od cílů a zásobování (obklíčení).
Celou dobu si myslím, že si z jiného světa, a je to tak.
313_Nevo napsal:
Nieco ako v starom dobrom NFS, kde rychlejsie auto bolo zamerne ciastocne spomalene, aby ho pomalsi super mohol dohnat a mohlo dvojst k dalsiemu vzrusujucemu suboju o poziciu. Aby nedoslo k nudnemu kruzeniu po trati bez kontaktu so superom
A analogii to má s lítacíma simulátorama jakou ? Všechny éra budou lítat stejně a nebo eště pomalejc, když budou daleko ? Tady mě zůstává rozum stát, rači předem svý názory konzultuj s 313.
LOFT:
9) Will the developers host an official server? If so, whether the official draft of the war, the servers with other regimes, organizing tournaments?
No. Establishment and maintenance of servers - is the cost that we don't plan. We are not MMO project for which the creation and maintenance of the servers is the main tool. Carried away by the audience itself can create for yourself "project in the project" use of this opportunity.
Potencijal to ma, napr. k tomu, aby sa v tom zorganizovala online kampan ako napr. aktualne prebiehajuca Storm Of War
Treba este nieco viac?
Jo, je třeba víc. Více lidí a více peněz. Dostat bojové simulátory z gheta sociálně narušených nerdů.
A nie je to vlastne paradox, ze Eagle Dynamics sa so svojou seriou nakoniec do toho gheta socialne narusenych nerdov dopracoval?
Ako inak si vysvetlit simy ako Ka50, A10, P51?
Pokial nechcem byt naruseny nerd, tak hravam Strike Fighters?
Za dalsie, aj keby sa napr CLOD (alebo hoc aky iny sim) nejakym zazrakom dostal z gheta socialne narusenych nerdov, o co sa nam bude v takom pripade hrat lepsie ta kampan? Ten pocit, ze ju hraju aj tisice ludi na dalsich serveroch nas zahreje pri srdiecku, alebo u noziciek?
Stary IL2 hralo v obdobi najvacsej slavy urcite mrte ludi naraz, co z toho ked aj tak boli rozdrobeny po max 64(?) ludoch po jednotlivych serveroch?
Keby som chcel MMO tak si platim Aces High, ktory sa lietal este pred starym IL2 a lieta sa stale aj pocas CLODu a ROFu...
A z pohladu offline hraca. Povedzme ze ROF nie je pre nerdov, CLOD je pre nerdov. Je proste smola, ze viac offline kampani vyslo prave pre CLOD...
Takze co nam hracom vlastne prinesie viac ludi a viac penazi? Konecne 'ten dokonaly sim' na ktory stale cakame? Fakt neviem co by nam to mohlo priniest..
Nejde o to koho co zahřeje u srdíčka jde o to že model - zorganizuj si online server sám, zorganizuj si obsah sám, obstarej si komunikaci sám a organizuj se v obskurních zaheslovaných diskusích kde ti někdo určuje jak a kdy máš letět, to je gheto. Máme dvacáte první století a hry jsou někde jinde. Možnostmi a hlavně obsahem MP. Nikdo nevolá po MMO. Pro začátek by možná stačilo zvládnout coop, něco co zvládá kdejaká blbost na každe pitomé konzoli.
Ano ROF má jednoduchou kariéru, žádná sláva to není, ale je rozhodně méně nerdy. Taky je zaslouženě o dost úspěšnější než jakákoli srovnatelná konkurence. Dokonce jednu konkurenci pozřel, mám dojem...Ty CLOD offline kampaně nemyslíš vážně že?
Na co více hráču a více peněz? Co by to asi tak mohlo přinést? Třeba že by se podařilo "dohnat" obsahem dvacet let staré tituly? Pro začátek? O dokonalý sim opravdu nejde.
No je to asi o uhlu pohladu, podla mna DCS A10 alebo DCS Ka50 su combat simy, maju bojove single misie, maju bojove kampane (proste maju). Jasne, F4 z toho nikdy nebude.
Ale keby som nieco chcel oznacit ako 'neni bojovy sim', tak by to bol MFS F-18 SuperBug a jemu podobne veci.
Ja neviem, ale co je tak spatne na tomto systeme 'urob si sam'? Napr. mne uplne vyhovuje. Nevidim na tom nic spatne sa organizovat do uzavretych skupin, mat velitelov a plint rozkazy v pridelenych misiach.
Staviam sa k tomu ako k particke paintballu. Tam tiez neklabosim so superom, ze ako sa mu pri dalsej hre obchvatom dostanem na chrbat a nasolim mu to rovno do ... . Rozdelime sa na dva tymy, kazdy tym ide na svoju stranu, dohodne sa taktika v ramci tymu a vrhneme sa na seba. Po skonceni zapasu si sadneme spolu na pivo a kecame kto, ako, kde, proti komu atd. A je to sranda.
Jasne, po skonceni ery stareho IL2, skoncila aj era lietadielkovych serii ala Call Of Duty.
Prisiel ROF, prisiel CLOD. Prisli s inymi konceptami, ale to neznamena ze tieto koncepty su od podstaty zle.
Vyvojari BOS sa zrejme snazia vratit spat ku korenom, k tym lietadielkovym seriam. Ostava jedine dufat, ze sa im to podari
Nie, prave ze vidim dost daleko. Tvorci ROF a CLOD prisli s nejakym konceptom. Nie kazdemu sa to paci. Ale su tu aj skupiny hracov, ktorym to plne vyhovuje.
Nemozem predsa nadavat na Call Of Duty, ze to nie je Counter Strike. Proste sa zoberem a idem hrat Counter Strike. A tiez dlho nemal Counter Strike nejakeho nastupcu. Prisli ine hry, ine koncepty. Az v 2012 prisiel CS:GO. Dovtedy sa parilo co bolo - CS a CS:S.
Tak isto aj pri simoch. Nelubi sa mi koncept ROF/CLOD? Zahram si IL2:1946 alebo BOBII:WOV alebo AH alebo WWII: OL alebo WT alebo...
Kazda z tychto hier stale frci, ci uz oficialne, alebo na moderskej scene.
Nevidim na ROF, alebo CLOD nieco stagnujuceho, zastaraleho, alebo nekoncepcneho. Skor tie veci vidim v navrate k obsahu dvacat rokov starych titulov
Na druhu stranu musim povedat, ze mam pre retro slabost
Aha, takže primitivní obsah, nedodělanost, chybovost, zaostalost a nezájem kupujících je koncept. A návrat k neskonale bohatšímu obsahu by byl stagnujícím retrem. Dobře.
Na novy sim (ci uz BOS alebo nieco ine) sa tesime vsetci.
Pocas toho cakania mame na vyber: bud budeme hrat a bavit sa, alebo nebudeme hrat a budeme remcat. Kazdy nech si vyberie to svoje.
Aj hry s daleko lepsim obsahom sa stretli s nezaujomom kupujicich a skoncili zabudnute a nehrane a spolocnosti co ich vyvynuli rozpadnute. Neni dovod plakat nad rozliatym mliekom furt
Napadla ma este dalsia moznost. Ponuknut sa vyvojarom BOS ako dobrovolna vypomoc. Mozno sa ten vyvoj urychli a budeme sa radovat opat a skor
- která hra, s tak náročnou fyzikou a dalšími výpočty, pobere 90 lidí na serveru ? (relativně běžném serveru ;)
to bylo k tomu tvému
kde ti někdo určuje jak a kdy máš letět
- a druhá - zaregistroval jsi, kolik je na SVK různých názorů na klikací kokpit ? A teď si představ, že by autoři simu udělali něco (nějaký styl např DF) a všichni "zákazníci" by se tomu museli podřídit (v předešlé větě myslím na tohle (přesně tohle) nadáváš. A pak to zase chceš ?
Není tedy lepší, když si "zákazník" může dle své vlastní invence v simu připravit misi / kampaň / onlineněkolikadenníbitvu sám a udělat to tak, jak chce on a jemu podobní ?
toto se týká toho, že si "zákazník" musí udělat vše sám...
ad obsah - offline generátor QM u DCS jsi už zkoušel ? Jestli ne, měl bys... AI (komplet) je problém v celém spektru nejen leteckých simů a obávám se, že ještě dlouho bude. Falkon v tomhle směru nějak stagnuje ;)
Horri, proč ani RoF není takový jako RB + FC4 dohromady ? Vždyť kdysi se už ukázalo, jak se to dá dělat a lidi to měli rádi...
Už jsem to kdysi psal, ale hra se musí zvládnout nejen technicky, ale i obsahově - vývojář musí být "zdatný" i v představivosti a nápaditosti. V dosti týmech tato část chybí Bohužel. Jak to asi bude vypadat v BoS... Horri, co myslíš ?
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.