Soundmod je ilegalni?
|
Tajpan |
Přidané 16-02-2008 02:15
|
Diskutující
Příspěvek: 2928
Založený: 11.10.05
|
Hoper napsal:
Rufu napsal:
Stalo s eněkomu že na 4.09bm mu nejdou típat obrázky a nanenahrávají se mu tracky?
nevím jak tracky, ale típat obrázky se dařilo
Track not saved. |
|
|
|
LesniHU |
Přidané 16-02-2008 12:05
|
Stařešina
Příspěvek: 5855
Založený: 30.09.05
|
606_Tempik napsal:
myslel jsem si, ze to bude u grifonu min, prece jen jde o jinej - vetsi motor, dik
Jeste kdyz jsme u tech spitu. Mela devitka a ctrnactka navzajem kompatibilni kridla? Cetl jsem to, ale ruku do ohne bych za to nedal Nove kridlo bylo afaik az u mk21 - vnitrne vyztuzene a s novymi kridelky. |
|
|
|
606_Temp |
Přidané 16-02-2008 12:39
|
Stařešina
Příspěvek: 5502
Založený: 19.08.07
|
takze to znamena ano? Ja si prave nebyl jistej, proto se ptam. Preci jen zadni cast je uplne jina a u kridla jsem nechtel napsat nejakou koninu.
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
|
|
|
|
Joe Hallenbeck |
Přidané 16-02-2008 16:59
|
Uživatel
Příspěvek: 1781
Založený: 22.04.06
|
LesniHU napsal:
606_Tempik napsal:
Joe Hallenbeck napsal:
Fuci, nevim jestli jsem to dobre pochopil, ale MkXIV s 25lbs litali na 150oktanovym benzinu.
21lbs bylo maximum pri tankovani 130 oktanoveho paliva.
grifony meli stejny plnici tlaky, jako merliny? Ne, u XIV to bylo nejvic +21.
+25lb nebyl afaik u Griffonu za valky pouzivan vubec, po valce (jestli si pamatuji spravne) treba u Shackletonu.
Jj cece asi mas recht
Oni v nejakym manualu, ci co to je, ke Griffonu uvadeji, ze 21lbs je max. ale ze ziskali na par motorech tohoto typu i 25lbs ale se 150oktanovym benzinem.
Upravil/a Joe Hallenbeck dne 16-02-2008 17:02
313_FlyBoy
RY-C
|
|
|
|
LesniHU |
Přidané 16-02-2008 23:43
|
Stařešina
Příspěvek: 5855
Založený: 30.09.05
|
606_Tempik napsal:
takze to znamena ano? Ja si prave nebyl jistej, proto se ptam. Preci jen zadni cast je uplne jina a u kridla jsem nechtel napsat nejakou koninu. Ja jsem presvedcen, ze ano, ale jestli to chces vedet naprosto jiste, tak musis udelat vlastni patrani v dokumentaci :-). |
|
|
|
310_Crowley |
Přidané 17-02-2008 10:18
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 263
Založený: 17.10.05
|
[b]Joe Hallenbeck napsal:
Oni v nejakym manualu, ci co to je, ke Griffonu uvadeji, ze 21lbs je max. ale ze ziskali na par motorech tohoto typu i 25lbs ale se 150oktanovym benzinem.
"Aby mohl být Spitfire (XIV) nasazován proti střelám V1, bylo nutné ještě více zvýšit jeho maximální výkon v malých výškách. Proto byla řada letounů upravena pro spalování 150oktanového paliva s přeplňováním (172kPa). Tímto způsobem se podařilo zvýšit rychlost v minimální výšce o asi 50 km/h. Maximální rychlost dosahovaná ve výšce 600 m byla přitom 640 km/h." (Price, A.: Supermarine Spitfire)
IMHO se ovšem jednalo o stroje nasazené v rámci Air Defence of Great Britain *.
*Edit: ADGB nikoli Home Defence pochopitelně
Upravil/a 310_Crowley dne 17-02-2008 12:30
|
|
|
|
606_Temp |
Přidané 17-02-2008 12:42
|
Stařešina
Příspěvek: 5502
Založený: 19.08.07
|
I na tech 21lb mohli potrebovat 150 oktan. To ze merliny s 25lb pouzivali 150 oktan neznamena, ze i grifony mohli mit 25lb. Slo o vetsi motor. Do motoru Sabre (typhoon, tempestV a dalsi) se 150 oktan musel nalejvat uz pri plnicim tlaku 13lb. 100% na to mel vliv obsah motoru a dalsi vlastnosti a jen srovnani oktanu a plniciho tlaku nebude to prave orechove.
Jinak tech 172kpa je teda kolik na prepocet do liber?
edit: tak tech 172kpa je opravdu 25lb
Upravil/a 606_Temp dne 17-02-2008 12:51
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
|
|
|
|
Joe Hallenbeck |
Přidané 17-02-2008 17:27
|
Uživatel
Příspěvek: 1781
Založený: 22.04.06
|
Nn to nemyslim, v dokumentu co mam tu pred sebou uvadeji, ze prave onen 25lbs tlak u Griffonu 65 byl dosazen pri pouziti 150 oktanoveho paliva, ale jen u nekolika malo motoru.
Oni zkouseli, uz tusim v Srpnu 1944, ohulit u Griffonu 65 tlak na 25lbs, jenze ten motor byl potom uz k nepouziti na dalsi testy. Prej doslo k nejakymu "odpaleni valcu ci co".
Samozrejmne ze pouziti 150oktanoveho paliva je mozne i pri nizsim plnicim tlaku.
313_FlyBoy
RY-C
|
|
|
|
Joe Hallenbeck |
Přidané 17-02-2008 17:41
|
Uživatel
Příspěvek: 1781
Založený: 22.04.06
|
310_Crowley napsal:
[b]Joe Hallenbeck napsal:
Oni v nejakym manualu, ci co to je, ke Griffonu uvadeji, ze 21lbs je max. ale ze ziskali na par motorech tohoto typu i 25lbs ale se 150oktanovym benzinem.
"Aby mohl být Spitfire (XIV) nasazován proti střelám V1, bylo nutné ještě více zvýšit jeho maximální výkon v malých výškách. Proto byla řada letounů upravena pro spalování 150oktanového paliva s přeplňováním (172kPa). Tímto způsobem se podařilo zvýšit rychlost v minimální výšce o asi 50 km/h. Maximální rychlost dosahovaná ve výšce 600 m byla přitom 640 km/h." (Price, A.: Supermarine Spitfire)
IMHO se ovšem jednalo o stroje nasazené v rámci Air Defence of Great Britain *.
*Edit: ADGB nikoli Home Defence pochopitelně
To je mozne, ale co vim tak to nejlepsi co bylo k mani se vyclenovalo prednostne pro frontove perute. Napriklad, vzhledem k jistym logistickym problemum ohledne zasobovani 150 oktanovym palivem velitelstvi rozhodlo, ze perute v ramci ADGB budou tankovany "pouze" 130 oktanovym palivem, zatimco jednotky u 2. TAF 150 oktanovym.
EDIT: chyba
Upravil/a Joe Hallenbeck dne 17-02-2008 17:42
313_FlyBoy
RY-C
|
|
|
|
310_Crowley |
Přidané 17-02-2008 19:54
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 263
Založený: 17.10.05
|
K ADGB: to co jsem napsal byla jen domněnka vycházející z poznámky o boji proti nízko letícím V-1.
Nemyslím si, že by se jednalo o běžnou úpravu. Psal jsem to proto, že jsem náhodou narazil na zmínku o tom, že to technicky nebylo nemožné. Je otázkou jestli jsme dnes schopni zjistit z dostupných záznamů u kterých jednotek, u kolika strojů a jestli vůbec byla běžně prováděna.
Ovšem daleko závažnější otázka je zda výsledek stojí za všechno to snažení |
|
|
|
LesniHU |
Přidané 17-02-2008 20:54
|
Stařešina
Příspěvek: 5855
Založený: 30.09.05
|
310_Crowley napsal:
[b]Joe Hallenbeck napsal:
Oni v nejakym manualu, ci co to je, ke Griffonu uvadeji, ze 21lbs je max. ale ze ziskali na par motorech tohoto typu i 25lbs ale se 150oktanovym benzinem.
"Aby mohl být Spitfire (XIV) nasazován proti střelám V1, bylo nutné ještě více zvýšit jeho maximální výkon v malých výškách. Proto byla řada letounů upravena pro spalování 150oktanového paliva s přeplňováním (172kPa). Tímto způsobem se podařilo zvýšit rychlost v minimální výšce o asi 50 km/h. Maximální rychlost dosahovaná ve výšce 600 m byla přitom 640 km/h." (Price, A.: Supermarine Spitfire)
IMHO se ovšem jednalo o stroje nasazené v rámci Air Defence of Great Britain *.
*Edit: ADGB nikoli Home Defence pochopitelně O testech s +25 vim, ale nemyslim, ze byly v praxi bojove nasazeny.
Koukam ted do dokumentu ADGB "Use of 150 Grade Fuel" z 18. srpna 44, ktery rozebira, jestli po skonceni hrozby V1 pouzivat toto palivo, a v priloze je shrnuti nasbiranych zkusenosti. Cast ocituji:
Spitfire XIV/Griffon 65
A total of over 2000 hours has been flown at a maximum of +21 lbs. sq./in. boost. Of this total 610 Squadron flew 1,119 hours. There have been no failures of any kind which could be associated with the use of the higher boost. pressure.
Rolls Royce will be producing Griffon 65 engines very soon, which will include certain improvements which it is anticipated will allow the engine to be run at +25lbs. boost pressure.We can expect these engines to be available in about three months time in quantity.
Coz chapu tak, ze proti V1 se letalo nejvic s +21. Druhy odstavec byl asi nemistne optimisticky, protoze zminky z roku 45 stale uvadeji 21 - hadal bych kombinaci problemu se spolehlivosti, logistikou a faktu, ze uz nebylo proti komu bojovat :-). |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 18-02-2008 08:57
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10825
Založený: 26.01.13
|
Četl jsem, že už i Spitfire VIII a tedy i XIV měly mít nějakým způsobem modifikovaná křidélka. Ale source už tedy nevím.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
alfik |
Přidané 18-02-2008 11:29
|
Diskutující
Příspěvek: 4820
Založený: 21.04.06
|
Co já vím tak Britové (a v začátku války i Rusové) na rozdíl od Německa, USA a Japonska zkoušeli úpravy "za chodu". Prostě upravili pár letounů, poslali k nějakému útvaru na frontu, a na základě hlášení pilotů pak rozhodli co a jak se bude do budoucna upravovat. V Rusku to nezřídka dělali zbrojíři přímo na frontě s už dodanými letouny - např. takto vznikly první Šturmy s místem pro palubního střelce.
Proro se opravdu stávalo, že u jedné letky i u stejných verzí mohly létat letadla s různými motory (samo ne úplně - jen úpravy), křídly i aer. ovl. prvky. A také s různou výzbrojí, velikostí nádrže, čili i hmotností, a pod.
Pro historiky trochu komplikace...
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
|
|
|
|
3BAP_Cassius Chaerea |
Přidané 18-02-2008 11:44
|
Diskutující
Příspěvek: 2854
Založený: 30.09.05
|
aalf napsal:
např. takto vznikly první Šturmy s místem pro palubního střelce.
Proro se opravdu stávalo, že u jedné letky i u stejných verzí mohly létat letadla s různými motory (samo ne úplně - jen úpravy), křídly i aer. ovl. prvky. A také s různou výzbrojí, velikostí nádrže, čili i hmotností, a pod.
Pro historiky trochu komplikace... No šturmoviky byly v tomhle extrém, zvláště v prvních dvou letech války, většinou u bitevního pluku nebyli ani dva "totožné" stroje. Polní úpravy a opravy + nové várky továrních šturmů, kteří pokaždý byly trochu jinný, jak výzbrojí tak svojí kvalitou (ta šla výrazně dolu), mělo za následek že jediné co tenhle chlívek různorodejch odrůd spojoval bylo označení Il-2. |
|
|
|
Joe Hallenbeck |
Přidané 18-02-2008 19:49
|
Uživatel
Příspěvek: 1781
Založený: 22.04.06
|
LesniHU napsal:
310_Crowley napsal:
[b]Joe Hallenbeck napsal:
Oni v nejakym manualu, ci co to je, ke Griffonu uvadeji, ze 21lbs je max. ale ze ziskali na par motorech tohoto typu i 25lbs ale se 150oktanovym benzinem.
"Aby mohl být Spitfire (XIV) nasazován proti střelám V1, bylo nutné ještě více zvýšit jeho maximální výkon v malých výškách. Proto byla řada letounů upravena pro spalování 150oktanového paliva s přeplňováním (172kPa). Tímto způsobem se podařilo zvýšit rychlost v minimální výšce o asi 50 km/h. Maximální rychlost dosahovaná ve výšce 600 m byla přitom 640 km/h." (Price, A.: Supermarine Spitfire)
IMHO se ovšem jednalo o stroje nasazené v rámci Air Defence of Great Britain *.
*Edit: ADGB nikoli Home Defence pochopitelně O testech s +25 vim, ale nemyslim, ze byly v praxi bojove nasazeny.
Koukam ted do dokumentu ADGB "Use of 150 Grade Fuel" z 18. srpna 44, ktery rozebira, jestli po skonceni hrozby V1 pouzivat toto palivo, a v priloze je shrnuti nasbiranych zkusenosti. Cast ocituji:
Spitfire XIV/Griffon 65
A total of over 2000 hours has been flown at a maximum of +21 lbs. sq./in. boost. Of this total 610 Squadron flew 1,119 hours. There have been no failures of any kind which could be associated with the use of the higher boost. pressure.
Rolls Royce will be producing Griffon 65 engines very soon, which will include certain improvements which it is anticipated will allow the engine to be run at +25lbs. boost pressure.We can expect these engines to be available in about three months time in quantity.
Coz chapu tak, ze proti V1 se letalo nejvic s +21. Druhy odstavec byl asi nemistne optimisticky, protoze zminky z roku 45 stale uvadeji 21 - hadal bych kombinaci problemu se spolehlivosti, logistikou a faktu, ze uz nebylo proti komu bojovat :-).
JJ 25lbs Griffony 65 u Spitu XIV zrejmne nebyly. 21lbs bylo maximum.
313_FlyBoy
RY-C
|
|
|
|
606_Temp |
Přidané 18-02-2008 20:04
|
Stařešina
Příspěvek: 5502
Založený: 19.08.07
|
mno tady se pise, ze uz 21lb grifony papali 150octan, nezarucuju pravdivost , jen jsem na to narazil na jednom foru http://img225.ima...ostrz4.jpg
edit: bohuzel se tam clovek nedovi, v jake vysce, ale tykalo se to vyzkumu kolem stihani V1, takze asi v hodne malych vyskach
Upravil/a 606_Temp dne 18-02-2008 20:09
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
|
|
|
|
310_Mazy |
Přidané 17-03-2008 10:07
|
Nováček
Příspěvek: 27
Založený: 24.10.06
|
Zdravim . Při používání sound modu se mi občas stane . Že se kliknu na spojenecký letiště ale šturm mě odešle i se spitem na modrý letiště . Kde mě samozřejmě během pikosekundy rozseká flak .
Upozornuju že to není pokus o dezerci ani jinou kolaboraci .
|
|
|
|
310_Gringo |
Přidané 17-03-2008 11:06
|
Uživatel
Příspěvek: 550
Založený: 28.03.07
|
No jo,musíš ten průzkum bojem ještě vypilovat |
|
|
|
AH_Kraken |
Přidané 17-03-2008 13:20
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 486
Založený: 05.12.05
|
310_Mazy napsal:
Zdravim . Při používání sound modu se mi občas stane . Že se kliknu na spojenecký letiště ale šturm mě odešle i se spitem na modrý letiště . Kde mě samozřejmě během pikosekundy rozseká flak .
Upozornuju že to není pokus o dezerci ani jinou kolaboraci .
Mě se to také stávalo. Pak jsem si přečetl na stránkách sound modu že to může dělat on-line chyba u letadla TBF-1. Tak jsem nainstaloval poslední variantu modu pro letadla Avenger, která vlastne TBF-1 odinstalovává a nechává jen varianty TBF-1C , TBM-3, Avenger Mk III. a přestalo to.
Myslím že podobnou zkušenost má i Tibor_sk. Zkus to, třeba ti to taky pomůže. |
|
|
|
Tajpan |
Přidané 17-03-2008 23:26
|
Diskutující
Příspěvek: 2928
Založený: 11.10.05
|
nová mapa do ila. nechajme sa prekvapiť aká bude final verzia.
http://allaircraf...php?t=3486
|
|
|