WT_Horrido napsal:
No pokud někdo mluví o dynamické kampani pak automaticky myslí tu ve Falconu ne? Nikde jinde v leteckém simu snad dynamická kampaň nebyla.
Jestli mě paměť neklame, měl dynamickou kampaň stařičký Their finest Hour:BoB a potom Secret Weapons of Luftwaffe právě od Hollanda/ Lucasfilmu. Vzpomínám, že za Luftwaffe se BoB dal vyhrát, za RAF prohrát. Mimo jiné tam byl třeba super feature, že sis mohl pojmenovat piloty své letky, oni získávali zkušenosti bojem a pak sis je mohl přidělovat jako své wingmany - až člověk povýšil na příslušnou pozici. To mělo šťávu Dodnes jsem nepochopil proč to následně nikdo v žádném jiném simu nezopakoval, prakticky snad až dodnes.
Jo, přesně o SWOTLu jsem v IL-2 COD vláknu básnil asi 2x, to je pro mě z hlediska off-line kampaně do dnes nepřekonaný simulátor, přestože to bylo v době 486-tek a na tři diskety Od tý doby to už pak šlo z mého pohledu s off-line náplní simulátorů jen z kopce, ruku v ruce se zlepšující se grafikou, FM a DM
Upravil/a LEON dne 17-04-2012 16:40
Jasne, asi by sa tym coop nemohol/nemal venovat priamo vyvojar, ale ako som poznamenal, komunita nejak blizka vyvojarom, komunita s ktorou by spolupracovali. Takze by sa tie coop misie organizovali na ofiko forach (s odkazom na hlavnej stranke hry) a dali by sa spojit aj s nejakym odmenovanim a pod. Neraz vyhlasi nejaky server sutaz (obrazky, videa...) a ten nejaky vyvojar prispeje cenami.
Takto nejak by som si to predstavoval Bo ono sa to nezda, ale tie coop misie su, ako pise aj Letecz, dost lahko pravidlami osefovatelne a dokazu sa lahko priblizit realite - uz len to, ze sa to hrava vacsinou na jeden zivot atd. Coop misie maju stavu, podla mna je to 'lahko' pripravitelna a motivujuca zabava.
Co sa tyka tych panov, jedno meno mi cosi hovori Ale aj svet PC simov ma tiez svoje velke mena - Martin Kenwright (Rowan Software neskor DiD), Tsuyoshi 'TK' Kawahito (Jane's neskor Microprose neskor Third Wire) a tiez sam velky Kevin Klemmick (Microprose neskor SEGA neskor Gravity Bear) a dalsi..
A teraz to zacne byt zaujimave, bo som si uvedomil, ze tie mena nejak suvisia navzajom ale aj s temou DK
[img]http://pics.mobygames.com/images/covers/small/1037539415-00.jpg[/img] is not a valid Image.
Takze.. Pan menom Kevin Klemmick je prave 'halvou' za dynamickou kampanou pre Falcon 4.0. Hned po skole! nastupil do Microprose, aby pre nich stvoril jeden z etalonov naseho virtualneho sveta. Makali dlhe roky, dni a hodiny aby stvorili, to co stvorili. Ale samotne Microprose bolo v case vydania Falcon 4.0 (1998) vo financnych problemoch a predaje Falconu tomu moc financne nepomohli. Doslo na predaj Microprose a Kevin odisiel k SEGA kde sa uz venoval, da sa povedat, konzolovkam. Neskor zalozil Gravity Bear kde maka na hrach pre Facebook..
[img]http://pics.mobygames.com/images/covers/small/1037539623-00.jpg[/img] is not a valid Image.
Ale pozor, dynamicku kampan nemal v tej dobe len Falcon 4.0 (a tie spomenute starsie tytuly)! Dynamicku kampan obsahuje aj titul F-22 Total Air War (1998) od spolocnosti DiD, s ktoru je spaty jej zakladatel Martin Kenwright.
Toho korene podla vsetkeho siahaju az ku povodnemu Falconu od Spectrum Holobyte. Ako som uz vyssie uviedol, pracoval aj pre Rowan Software (kazdy dobre pozna kvailty titulov od Rowan'ov), odkial odisiel aby prave zalozil DiD. Po mnohych simulatorovych uspechoch DiD predal a zalozil Evolution Studios, aby sa dalej venoval uz napr autickam - WRC, Motorstorm..
[img]http://pics.mobygames.com/images/covers/small/1064065153-00.jpg[/img] is not a valid Image.
Dalsi pan na holenie je Tsuyoshi 'TK' Kawahito, ktory pracoval pre Jane's na tituloch ako Longbow2 (1997) a F-15 (1998). A prave Longbow2 tiez obsahoval dynamicku kampan. Tento pan sa podielal nasledne aj na Europen Air War (1998) u Microprose aby potom zalozil svoju vlastnu znacku Third Wire. A Third Wire a TK vydavaju simulatory dodnes - seria Strike Fighters (aspon jeden stastny koniec)
Takze aj takto to bolo, aj takyto boli. Boli to zlate casy - zlate simy zlatej ery. A je urcite viac takych mien a viac takych hier.
Ano, da sa povedat, ze sme (niektori z nas) vela z tych hier zameskali. Ale ako sa hovori 'neplacme nad rozliatym mliekom'. Ale skor sa poobzerajme, ze ci aj v tych sucastnych casoch a tituloch nie je niekde ukryte 'zlato'. Bo sa mozno tiez o dalsich 15 rokov obzrieme a zistime, ze to co sme mali na kompoch a nehrali, su tiez svojim sposobom legendy zanru
Tak napr (skoro) legendy..
IL2 1946 a jeho modovatelnost, ktora poskytuje napr rozne druhy online zabavy - Warbirds style server, Histomod Korea, UP3 s B-17kami, atd atd
ROF so svojou vybornou offline karierou a svojimi modmi Team Deathmatch a Capture The Flag - ktore svojou moznostou prisposobenia do chcenej podoby su schopne poskytnut zaklad pre dobre 'campaign' servery.
DCS je study sim, ktory nema v historii a na trhu obdoby.
COD, tak ten je v 'plienkach', ale svojou study povahou tiez laka vela zaujemcov.
....
A komu by to nestacilo, stale sa daju kupit/zohnat hore uvedene pecky a mnohe znich (ako tu uz bolo spomenute) su stale udrzovane komunitou, aby nestracali nic na svojom sarme ani v dnesnej dobe - OFF, BOBII, Falcon 4.0, F-22 TAW, ... no je ich proste mrte
Zdroje
simhq.com, wikipedia.org, mobygames.com, cleared-to-engage.com, ...
WT_Horrido napsal:
No pokud někdo mluví o dynamické kampani pak automaticky myslí tu ve Falconu ne? Nikde jinde v leteckém simu snad dynamická kampaň nebyla.
Tornado, Hind, TFX a EF2000, Retaliator a F19. Mozna taky 1942 PAW a Overlord, lovim jen tak z hlavy a uz si to presne nepamatuji. Kdyz se pujde dostatecne do minulosti, bude toho hodne.
Combat Flight Simulator 3 od Microsoftu mal dynamickú kampaň, ak si dobre spomínam. Nikdy som to nehral, ale vraj to bolo dosť prehnané - jedno lietadlo ovplyvňovalo celú vojnu
Samozrejme ze som tym mojim prispevkom nechcel povedat to, ze vyvojari dnes nemusia pracovat na obsahu, kedze su tu pecky starsieho data vydania, ktore ten obsah maju.
Nic zle nie je na tom ziadat za svoje peniaze nejaku hodnotu v podobe kampane/karieri. A nemusi to byt zrovna taka ako vo Falconovi (zas ten Falcon, ale on jaksi mal tu DK fakt ze mocnu - hmm nebolo to dokonca nieco viac ako len DK? ) *
Ale vyzera to tak, ze dnes vyvojari nejak predpokladaju, ze nam stacia dve mapy, 5lietadiel a nastroje na tvorbu offline a online. A ze komunita sa zabavi sama.
A preto som chcel naznacit, ze ked sa nieco take uz stane, ze dostaneme len kostru, netreba vesat hlavu. Tym jednym z rieseni zabavy je tvorba offline misii, alebo prave to organizovanie coop akcii.
Kuknite len na 'Saldyho bitevní koutek' kde Saldy organizuje super polety, ktore bavia. Dalej obcasne COD polety organizovane Cibulom.
Nehovorim, ze tu nasa komunita zvysi takto predaj simov globalne. Ale aspon moze prispiet k rozsireniu komunity lokalne. Bo pokial sa nemylim, tak vo vlakne kde Cibul organizoval COD polety (COD nie je pred vydanim patchu najstastnejsi priklad, ale budiz) sa na zaklade toho ozvali min dvaja ludia, ktori sa zaujimali o to ci ten COD teda kupit alebo nekupit (mozno to bola len zhoda nahod ). A to si myslim ze cosi vypoveda
* A vratim sa spat k tym kampaniam/karieram z minulosti. Kde su? Je to otazka penazi a ludskych zdrojov pre vyvojarov? Nezaplati to nakoniec vyvoj?
Ano DK z Falcona by vyvoj nezaplatila, ale ako tu uz bolo spomenute, su aj ine cesty. Mix medzi dynamickou a statickou kampanou. Alebo preco nie rovno staticka kampan? Je nutne mat dynamiku? Nestacila by nam seria naskriptovanych misii ktore by tvorili nejaku karieru s povysovanim, udelovanim medaily atd. proste tymi dalsimi vecami ktore patria ku kariere pilota?
Sak zoberme si hit FPS zanru ako COD Modern Warfare!! Ten ma linarny naskriptovany singleplayer a ludia to kupuju ako besni, bo aj ten linarny naskriptovany pribeh proste bavi
Upravil/a 313_Nevo dne 18-04-2012 07:06
WT_Horrido napsal:
No pokud někdo mluví o dynamické kampani pak automaticky myslí tu ve Falconu ne? Nikde jinde v leteckém simu snad dynamická kampaň nebyla.
Tornado, Hind, TFX a EF2000, Retaliator a F19. Mozna taky 1942 PAW a Overlord, lovim jen tak z hlavy a uz si to presne nepamatuji. Kdyz se pujde dostatecne do minulosti, bude toho hodne.
btw Hind, měl plně animovanou pěchotu, tohle prvenstní už žádný sim myslím nikdy nepřekonal.
Nedávno jsem si dokonce stáhl originál verzi která byla uvolněna volně ke stažení. Funguje to pod WXP/95 kompatibilta.
Tutoť:
http://www.abandonia.com/en/games/497/HIND+-+The+Russian+Combat+Helicopter+Simulation.html
Upravil/a magot dne 18-04-2012 08:06
WT_Horrido napsal:
No pokud chceš hrát DID tak je skriptovaná kampaň je to nejhorší co může být. Nulová znovuhratelnost.
Osobne si nemyslim, ze skriptovana kampan pre PC sim ma nulovu znovuhratelnost.
Je to asi o uhle pohladu, dam svoj:
Uvazujem o offline kariere, ktora sa bude odohravat prave vdaka tej skriptovanej kampani. Tj poskytne nejaku radu misii, ktorych obsah a postupnost je fixne dana. Ale zoberme si, ze v tej kariere o nieco ide. Ako som uz vysie poznamenal, napr pojde o dosiahnutie hodnosti, medaili a s tym suvisice uspechy vo vzdusnych a pozmenych bojoch.
Takze jednoduchy system, nieco ako (pozor, extremny priklad) tetris. S kazdou misiou sa bude zvysovat obtiaznost:
1(za prve) pausalne, dizajn misii;
2(za druhe) cim vacsie uspechy, tym vyssia hodnost, tym vyssia zodpovednost (AI wingmani atd.);
Takze v skratke, cim lepsie budes hrat, tym lepsie ohodnotenie, tym vyssia hodnost.
Na konci hry skoncis s nejakou hodnostou, medailami a poctom killov. A povedzme, ked by to malo byt hardcore, tak koniec by nastal tvojou virt smrtou, ziadne 'refly last mission', pekne odznovu - to ponuka moznost vybrat obtiaznost pred zacatim kariery.
Na web by sa posielal nejaky log po skonceni a bola by tabulka najuspesnejsich hracov kariery.
Presne ako tetris, hralo sa to preto, aby si proste prekonaval sam seba, alebo kamosa v pocte zmazanych riadkov
Je to jednoduchy vseobecny princip, ako ma skoro kazda pocitacova hra.
Tomu ja hovorim znovuhratelnost >0
PS: neviem ci som nepopisal karieru v ROF, ale nikdy som ju nehral, tak neviem
Upravil/a 313_Nevo dne 18-04-2012 12:17
Ja nevím. Jednak si při třetím opakovaní mise pamatuješ odkud, kdy, kde a kolik, a za druhé válka není tetris.
V ROF se sleduje statistika jak pilota tak jednotky se kterou pilot letá. A v tabulce je online porovnání s ostatníma. Zřejmě proto se začíná kariéra vždy on nuly. Ovšem nejsou nijak rozděleni ti co létají DID a ti co používají refly. Takže špičky tabulek jsou lidi s tisícem sestřelů. Po rozdělení je voláno.
Upravil/a WT_Horrido dne 18-04-2012 14:44
313_Nevo napsal:
A komu by to nestacilo, stale sa daju kupit/zohnat hore uvedene pecky a mnohe znich (ako tu uz bolo spomenute) su stale udrzovane komunitou, aby nestracali nic na svojom sarme ani v dnesnej dobe - OFF, BOBII, Falcon 4.0, F-22 TAW, ... no je ich proste mrte
...
Mimochodem Flacona 4.0 Allied Force uz asi nenainstalujes. Mam XP SP3 a nejak se mi ugradoval instarator tak, ze mi instalace Falcon 4.0 AF pri vyberu instalacni cesty spadne a nevim co s tim. Jde pouze instalovat do defaultni slozky C:/blablablabla... a tam nemam misto...
Nevím jak to funguje v těchto případech. Jestli je možné si patentovat třeba možnost výběru wingmana z rosteru, jeho přejmenování, možnost vybrat si cíl mise a vliv výsledku na nějaké další události. Bylo by to dost zvláštní. Pak by se ve hrách nemohlo opakovat skoro nic.
Letecz napsal:
Dodnes jsem nepochopil proč to následně nikdo v žádném jiném simu nezopakoval, prakticky snad až dodnes.
Není to náhodou kvůli možnosti napadení kvůli kopírování díla jiného autora?
to se me nezda ... posledni dobou se sice v copyrightu objevili docela zrudny veci, ale presto mam dojem, ze kdyby tohle melo fungovat, tak vsechny knizky, ktery pojednavaji o ceste party hodnych a cestnych hrdinu, aby nakopali do riti a porazili eanyho nepritele by podlehalo copyrightu Tolkiena
Letecz napsal:
Jestli mě paměť neklame, měl dynamickou kampaň stařičký Their finest Hour:BoB a potom Secret Weapons of Luftwaffe právě od Hollanda/ Lucasfilmu. Vzpomínám, že za Luftwaffe se BoB dal vyhrát, za RAF prohrát. Mimo jiné tam byl třeba super feature, že sis mohl pojmenovat piloty své letky, oni získávali zkušenosti bojem a pak sis je mohl přidělovat jako své wingmany - až člověk povýšil na příslušnou pozici. To mělo šťávu Dodnes jsem nepochopil proč to následně nikdo v žádném jiném simu nezopakoval, prakticky snad až dodnes.
Sranda, nahodou som na to narazil.
Ta seria Secret Weapons od LucasArts mala svojho pokracovatela v roku 2003:
Nevo, pochopil jsem správně, že chceš po vývojářích dynamickou kampaň né jako ve Falcon 4 a sám rozvíjíš, jak bys udělal statickou kampaň ? Dokonce v jednom postu.
Pochopil jsem správně, že netušíš, proč jdou vývojáři na trh s 5 mapa a 10 letadlama ? Tak já ti napovím. Představsi, že máš CLOD. Sám si ho vyrobil s dalšíma 10 lidma vzal sis půjčku a její splatnost je za rok. Máš CLOD ve stavu jakém je a co děláš ? CLOD ti nefunguje, padá, malé FPS, některá z 50 páček nefunguje, letadla nevystoupají kam mají, ale máš něco, co ještě nikdo nikdy neviděl. Co děláš ? Budeš to opravovat a opravovat s nadějí, že za 11 měsíců všechno opravíš a za následující měsíc vyděláš na 6 let vývoje ? Co sakra uděláš, za těch 11 měsíců můžeš objevit kritickej bug a 12 končíš v bankrotu s dluhama a neprodejnou věcí. protože není ani na půl hotová a ani vydaná.
clone9cz napsal:
Pochopil jsem správně, že netušíš, proč jdou vývojáři na trh s 5 mapa a 10 letadlama ? Tak já ti napovím. Představsi, že máš CLOD. Sám si ho vyrobil s dalšíma 10 lidma vzal sis půjčku a její splatnost je za rok. Máš CLOD ve stavu jakém je a co děláš ? CLOD ti nefunguje, padá, malé FPS, některá z 50 páček nefunguje, letadla nevystoupají kam mají, ale máš něco, co ještě nikdo nikdy neviděl. Co děláš ? Budeš to opravovat a opravovat s nadějí, že za 11 měsíců všechno opravíš a za následující měsíc vyděláš na 6 let vývoje ? Co sakra uděláš, za těch 11 měsíců můžeš objevit kritickej bug a 12 končíš v bankrotu s dluhama a neprodejnou věcí. protože není ani na půl hotová a ani vydaná.
Co udělá Nevo s CLODem ?
Co by dělal, správný postup už je snad osvědčený.
Bude lhát jako když tiskne a vydá to co má. Nezapomene produkt přejmenovat aby vznikla asociace na uspěšný předchozí díl, bez ohledu na to jak je to nesmyslné. Bude několik měsíců mazat jakékoliv kritické připomínky a banovat. Vlivní simrecenzenti budou několik měsíců dělat že nevidí že už to vyšlo, případně spáchají doublethink recenzi. Co jim taky zbývá když kolem toho roky tancovali, pořádali rozhovory s autory a aktivně šiřili jejich lži.
Na splátku úvěru to nevydělá, ale podaří se mu přesvědčit investora aby ještě vrazil peníze do "pokračování" s tím, že má tvrdé jádro idiotů kteří mu budou dělat zadarmo testery a klidně i několik let snesou nestabilní a nedodělaný zmetek.
Pak už jen vydržet roky vést vyhýbavé a nekonkrétní řeči, občas prohodit něco o tom jak natrhne konkurenci prdel (opět) a zahrát na banjo.
A hlavně je nutné se celé roky zásadně vyhýbat čemukoliv co se byť jen vzdáleně podobá koncepci a ignorovat vše co se děje kolem her.
Upravil/a WT_Horrido dne 25-04-2012 09:21
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.