Tak Rumova metoda sčítání latence je na místě, problematiku komplikují hlavně výrobci hw, raději input-lag svých produktů neuvádí a to se netýká jen monitorů.
Ano neuvádí, proto se to měří (celý řetězec) a dá se to dohledat. Sčítat latence vstupních zařízení s časem CPU a to celé pak s časem mezi framy GPU na místě není (to už totiž není latence, byť je v ms). Totéž pak že double buffer "udělá" z 16,7ms 33ms....neudělá...navíc o nějakých 100ms (ke kterým takové mylné uvažování vede) a více nelze vůbec uvažovat, to by nestačilo ani na kancelářskou práci, reakce na klik LTM myši by nastala až po puštění LTM. Vážně nevím kdy jsem někdy naposledy něco takového viděl...na osmibitech snad ..?
Upravil/a ZVP Zdenek dne 11-01-2020 03:03
Hele Zdendo, tak si k tomu nastuduj nějaké podklady. Na WEBu se toho válí nespočet. Třeba zde to mají na Anandtechu. https://www.anand...how/2803/7
V latenci se časy totiž sčítají prakticky vždy. Ty si možná představuješ input lag monitoru a uniklo ti, že já mluvím o celkovém input lagu. No a protože ta věc se zpožděním páky reálné proti té na monitoru je dána celkovým input lagem (kde se všechny ty čas sčítají, hmm) a ne jen input lagem monitoru.
Richi, latence pamětí do toho vstupují jistě také, ale jsou schované v tom CPU time v těch obrázcích na anadtechu. Případně v GPU time, kdybys chtěl brát v úvahu latenci pamětí v GPU. Asi nejsnáze změřit celkový input lag s jedněmi RAMkami a pak s druhými. Ale to číslo rozdílu mezi rychlými a pomalými RAM bude malinké. Asi jednotky ms.
Jistě, ten CPU time je čas potřebný k tomu, aby CPU vypočetlo další stav toho virtuálního světa. Ten čas je dán mnoha faktory. Šikovnost programátora do toho jistě vstupuje taky. Ovšem krom toho do toho vstupuje třeba komplexnost scény, náročnost fyzikálních výpočtů, dosažitelná úroveň paralelizace, čekání ... v počítači se furt na něco čeká, atd. Pak taky šikovnost kterého programátora? Toho (těch), kteří tvořili engine hry? Nebo toho (těch), kteří tvoří herní obsah? Nebo těch, kteří psali síťové a USB drivery? Nebo snad programátorů OS a driveru karty? Zde je odpověď prostá - všech. A že jich byly mraky.
Magote, plánuju si na Alze nebo CZC na 14 dní půjčit tenhle: https://www.czc.c...07/produkt s tím, že vyzkouším, jak si poradí moje nVidia s FreeSyncem ve srovnání se stávajícím GSyncem. Jas má 400cd.
Herr major, smím-li být tak smělý, kdy hodláte tento kus hw pořídit? Zaujal mě a na webu je výrazně chválen, tak by mě zajímal názor z pohledu virtuálního pilota, zda bude vyhovovat nárokům virtuálního lítání...co nějaké CS nebo Tomb Rider, to bigotního lítavce neza!
i5-6600K @ 4.6 GHz, ASUS Z170 Pro Gaming, Gigabyte RX 5700 XT Gaming OC 8G, Kingston 8GB KIT DDR4 2400MHz CL12, Noctua NH-C12P SE14, Win 10 Pro
Hele, rumcajsi, podklady si nastuduj ty To co jsi postnul je 11 let staré Několikrát jsem tu zmínil že mluvím o latenci celého řetězce...celého. 100 ms je víc než potřebuješ na klik myší, čili např. zbraň v FPS hře by vystřelila až poté co tu myšku...atp...hele na co se mám vlastně opakovat když víš že jsi totálně ujel, jen to nemíníš přiznat ? Chytrý jsi na pochopení problému dost, pouze ego je problém ale jinak dobrý, pobavils
Hehe, Zdendo, některé věci nestárnou. Například třeba Archimedův zákon. Lol. A latence taky nestárne. Tys takovej šmudla, že ani nevíš, že o dané problematice nic nevíš. Hele teď to s tebe nabírá dobré grády. Tak já si jdu pro něco k pití a počkám, jakým výrokem nás zas potěšíš.
No ale máš recht, že na výstřel myšky potřebuješ nějaký čas. Dokonce i člověk má nějakou latenci. Než mu dojde, že má reagovat, než mozek vydá pokyn a než ten pokyn z mozku doputuje do končetiny. A dokonce je i měřitelný rozdíl mezi dosažitelnou reakcí ruky a nohy díky rozdílné délce nervů.
Tak já těm tvým výrokům rozumím tak, že jsi v dané problematice nováček, který neumí odlišit pojem input lag monitoru od input lagu celkového. Který neví nic o tom, jak se vlastně klik myši či pohyb klacíku dostane do počítače. Že netušíš, jak to OS předá danému procesu. Že neznáš ani zbla o tom, jak ten proces na to reaguje, jak se generuje další scéna, jak se to posílá na GK, co s tím dělá GK, jak to putuje na monitor ani co s tím ten monitor pak dělá. Protože to vše jsi tím svým neználkovským výrokem světu sdělil. Ale upřímně děkuji. Děkuji za tu chvilku legrace, co jsem si užil. V poslední době mám spíš starosti, tak tyhle okamžiky uvítám.
Hehe, Zdendo, některé věci nestárnou. Například třeba Archimedův zákon. Lol. A latence taky nestárne. Tys takovej šmudla, že ani nevíš, že o dané problematice nic nevíš. Hele teď to s tebe nabírá dobré grády. Tak já si jdu pro něco k pití a počkám, jakým výrokem nás zas potěšíš.
No ale máš recht, že na výstřel myšky potřebuješ nějaký čas. Dokonce i člověk má nějakou latenci. Než mu dojde, že má reagovat, než mozek vydá pokyn a než ten pokyn z mozku doputuje do končetiny. A dokonce je i měřitelný rozdíl mezi dosažitelnou reakcí ruky a nohy díky rozdílné délce nervů.
Tak já těm tvým výrokům rozumím tak, že jsi v dané problematice nováček, který neumí odlišit pojem input lag monitoru od input lagu celkového. Který neví nic o tom, jak se vlastně klik myši či pohyb klacíku dostane do počítače. Že netušíš, jak to OS předá danému procesu. Že neznáš ani zbla o tom, jak ten proces na to reaguje, jak se generuje další scéna, jak se to posílá na GK, co s tím dělá GK, jak to putuje na monitor ani co s tím ten monitor pak dělá. Protože to vše jsi tím svým neználkovským výrokem světu sdělil. Ale upřímně děkuji. Děkuji za tu chvilku legrace, co jsem si užil. V poslední době mám spíš starosti, tak tyhle okamžiky uvítám.
Jak já tomu rozumím tak nám tady dáváš jen přesný popis tvého já Takto reaguješ vždy když jsi v koncích, šmudlo Děkuji ale není třeba více
No ano Zdendo. To je přesně to ono. Nevím úplně, co jsi chtěl dokázat tím videjkem. Ale jestli jsi chtěl potvrdit, že mezi pohybem kontroleru a zobrazením je zpoždění, tak to video je přesně o tom. Ano, pro někoho je to možná překvapivé, ale je tam zpoždění. Je tam vždy. V principu je tam úplně vždycky. Je jen otázka, jak je veliké. To video by bylo stejné i při 50ms zpoždění, jen by to bylo míň výrazné.
No a taky Zdendovi asi uniklo, že se jedná o zpomalený záznam. To tak udělali, aby to bylo jasné i těm, kteří se v tom tápou.
Tak abych tady kolegovi přistrčil něco drobně ke vzdělání, a aby si tedy nestěžoval na to, že to je starý test, tak tady třeba jsem našel maníka, který testoval NVidiáckou technologii na snížení celkové latence. Je to trošku delší, tak si to hoďte na cca 5:20. Všimněte si, že se jedná o celkem špičkovou sestavu přetaktovanou na 5GHz a střílečku, která je přímo stavěná na co nejnižší input lag. Testuje to při 144Hz a FPS kolem tohohle čísla. Což jsou hodnoty a podmínky, kam se většina z nás se svým HW a tím naším lítacím SW nedostaneme. A to dost možná ani zdaleka ne. Nejedná se přitom jen o FPS. Jde i o to, že ta testovaná gameska je proti našim simům celkem triviální uvnitř. No a v takovém prostředí a s takovým FPS se dostane s průměrným input lagem někam mezi 30 - 40ms. Ještě jednou je třeba říct, že to není ani sim a že většina z nás asi nemá doma 144Hz G-Sync monitor. A že když už, tak asi budeme chtít 2K a ne Full HD. Takže se tím dostáváme k tomu, že ta běžná česká realita bude 80 - 100ms. A jak jsem řekl, mnohdy i přes 100ms.
YouTube Video
Zdendo, nedělej ze sebe vola. Jako já chápu, žes nasranej a neumíš uznat ... co já vím, co máš zrovínka v hlavě. Ale tohle je jako s těma Iráncema, jak tvrdili, že to éro nesundali. Celej svět pak na ně čumí a čeká, kdy jim dojde, že se chovaj jak malé děti.
jen jsem měl chvilku volnou a tak krmím trolla .... ostatně jako troll jsi se nedávno zde na fóru sám definoval až mne to přestane bavit tak ti zas nechám volné pole, neboj kein stress
Nojo hele. Věc se má tak, že lidi si tohohle všimli. Dokonce již dávno. Proto máš ten WEB, kde mají databázi input lagů monitorů. Proto máš na televizkách ten herní mód. Proto máš na webu všechny ty testy celkového input lagu. Proto vznikl ten článek na Anadtechu (a taky na Tomshardware a spoustě dalších). To je přesně proto, že si toho lidi už dávno všimli. Ono se to nezdá, ale značná část lidí nejsou úplní tvrdolíni a takhle si sem tam všimnou. Nepodceňuj je. A nesuď podle sebe.
No a těch 30 - 40 ms máš hned v mém prvním postu. Víš proč? Hádej. Možná bys po vychladnutí mohl dospět i k závěru, že "kacířská myšlenka" se v tom ten idiot vyzná.
80 - 100ms máš v testech běžného vybavení. Když si přečteš ten článek na Anandtechu, bude to tam zcela jistě. A víš proč? Protože to měřili.
Ano, zde od roku 2012. Tak to je pokrok, že sis přečetl číslo, který se snažíš pochopit. To je třeba pochválit. Máš bod.
Myslím že bys měl být Zdendo Hlavně vděčný a děkovat, že měl Rum tolika trpělivosti a naservíroval ti všechny základy latence pěkně pod nos.
Koukám vědět více o jakékoliv problematice než ostatní, je pro někoho dost nepřekousnutelný problém!
Petsilde: děkuji za názor. Ano to že někdo může vědět více než tady Rumcajs je pro něj nepřekousnutelný problém. Nic nového, vždy to tak bylo takže už se to tedy asi nezmění. A jinak petsilde, nepleť si pojem "naservírovat základy" s pojmem "argumentační fauly". Rumcajs prakticky nic jiného nedělá kamkoli vleze, tento případ není žádná výjimka (teda snažil se a faulů a invektiv naskládal opravdu hodně a v rekordním čase - v tomhle je opravdu mistr)....ale aspoň je sranda tak díky
Upravil/a ZVP Zdenek dne 11-01-2020 17:21
GtG (grey to grey) je doba přepnutí bodu mezi barvami. Tohle se uvádí asi častěji.
MPRT (moving picture response time) je doba, po kterou je pixel viditelný při pohybu.
Jsou to dva rozdílné parametry. Možná nejsnáze najít na WEBu nějaký článek o tom, co to znamená prakticky. Jen upozorňuji, že zabředení do těchto detailů může vést k tomu, že už nikdy nekoupíš žádný monitor, protože tě budou rozčilovat.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.