Baron napsal:
Konvergencie v FC je funkčná, ak chceš dosť "do oka" vzdialenosť lietadiel v FC, daj si QM a zapni ikony.
To mne nenapadlo. Dík : )
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Konvergence:
Bylo snahou palbu vést na krátkou vzdálenost, kvůli rozptylu při větší vzdálenosti. To myslím platí i v FC, že čím blíže je ten neštastník před laufy, tím hůře pro něj. V rámci stíhacích letadel WWI bylo minimálně potřeba kontrolovat funkčnost mechanismu synchronizace, takže bych i nějaké ladění konvergence taky předpokládal.
Poznáš, jak daleko máš éro před sebou? Docela by mne to zajímalo.
Nepoznám. Střelba je opravdu o dost účinnější na krátkou vzdálenost. Ale nesmí se to přehnat, když pak protivník vybuche (i to se občas stává) může to mít neblahé důsledky pro pronásledujícího.
Baron napsal:
Viac-menej zodpovedal Jirko, len doplním, že od leta 1918 to bola povinná výbava nemeckých pilotov. Časom ich začali používať aj CaK letectvo.
No vzhledem k tomu, že na podzim 1918 si už Luftstreitkräfte balili fidlátka, tak by se dalo říct že se ty padáky během WWI až na vyjímky nepoužívali.
Tudíž by tam neměli být ..
Konvergence:
Bylo snahou palbu vést na krátkou vzdálenost, kvůli rozptylu při větší vzdálenosti. To myslím platí i v FC, že čím blíže je ten neštastník před laufy, tím hůře pro něj. V rámci stíhacích letadel WWI bylo minimálně potřeba kontrolovat funkčnost mechanismu synchronizace, takže bych i nějaké ladění konvergence taky předpokládal.
Poznáš, jak daleko máš éro před sebou? Docela by mne to zajímalo.
Nepoznám. Střelba je opravdu o dost účinnější na krátkou vzdálenost. Ale nesmí se to přehnat, když pak protivník vybuche (i to se občas stává) může to mít neblahé důsledky pro pronásledujícího.
Výbuchy jsem pozoroval snad jen u velkých bombardérů v ROF, stíhačku jsem ještě asi vybuchnout neviděl, spíš jen spořádaně hoří. Při střelbě na krátkou vzdálenost jsem se v ROF spíš bál odpadajících kusů ostřelované stíhačky, často z ní odpadlo nějaké prkýnko, kus výškovky nebo jiný bordel a vrtule byla hned v tahu. Tenhle jev jsem zatím ve FC ještě nezpozoroval, tam se mi zdá, že letadla tolik věcí "neztrácejí" jako v ROF.
[quote]Konvergence:
Bylo snahou palbu vést na krátkou vzdálenost, kvůli rozptylu při větší vzdálenosti. To myslím platí i v FC, že čím blíže je ten neštastník před laufy, tím hůře pro něj. V rámci stíhacích letadel WWI bylo minimálně potřeba kontrolovat funkčnost mechanismu synchronizace, takže bych i nějaké ladění konvergence taky předpokládal.
Poznáš, jak daleko máš éro před sebou? Docela by mne to zajímalo.
S tím mířením na dálku to jsou Cibule zbytečné starosti, až si zkusíš několikrát z nějakého hadraplánu vystřelit, rychle pochopíš Nejsou tu přesné letecké zbraně na které jsi zvyklý z druhoválečných stíhaček, jen relativně primitivní "pěchotní" kulomety s obrovským rozptylem. Prostě buď střílíš opravdu na vzdálenost kdy máš soupeře těsně před sebou a pak s velkou pravděpodobností trefuješ i bez míření, nebo střílíš na větší vzdálenost a tomu se tu potom říká sprejování Nehledě na to, že někteří piloti tu než Aldis a kolimátory raději používají klasická železná mířidla, nebo různé výčnělky na chladiči pomáhající k zamíření, protože pak ve výhledu nepřekáží žádná velká roura s čočkami a na tu střelbu na tak krátkou vzdálenost ta železa tady bohatě stačí.
Jsem zvědav na nový damage model, jestli se nějak promítne i do FC. V ROFce se mi právě moc líbila ta možnost ustřelit protivníkovi např. výškovku, křídélka, nebo třeba dolní křídlo. V tu chvíli byl oponent většinou "zpacifikován" a v onlinu rozumný pilot pochopil, že nemá moc smyl pokračovat v boji a šel na nouzové přistání. Obdobně, když letadlo začalo pouštět obláčky dýmu, bylo jasné že má pilot problém se zaolejovanými brýlemi. Tohle mi v FC chybí a bohužel někdy to se střelbou přeháním až do ohnivé jistoty. Můj subjektivní názor je, že ROF i FC jsou trochu extrémní v damage modelu. V ROFce jde ustřelit nosné plochy velmi snadno, ve FC zase není příliš vidět stupeň jejich poškození.
V reálu bylo velkým nebezpečím stržení plátěného potahu z nosných ploch a některé typy letadel na toto dost trpěly, to v obou hrách nějak moc simulováno není a asi by to bylo velmi obtížné udělat. Angličané udávali kolonku "shot down out of control", tak by mě zajímalo co se pod tím skrývalo. Kromě zranění/smrti pilota si pod tím představuji právě poškození řízení zoblokováním nebo poškozením ovládacích prvků letadla. Už nevím které italské eso tvrdilo, že nikdy nestřílelo na člověka, ale na letadlo - to funguje v ROFce, v FC moc ne.
Jinak v FC mi letadla opravdu občas vybuchují, hlavně tedy při střelbě na krátkou vzdálenost, někdy vybuchne i chvilku plápolající stroj.
If you happen to be stuck indoors for a while, we've given everyone a unique, single-use discount code for many of our products. Early Access and Pre-Order products are not included.
- 50% Off BOBP and FC1
- 75% Off All other released content
- The codes are good for 30 days
You can find the codes in your IL-2 User Account which you can access from the Main Page of the website. You just have to log in. They are easy to find. Just apply them in the Cart. Remember, we don't mean your forum profile.
We hope this will give you some new options if you have to stay indoors during this disruptive period.
LEON napsal:
S tím mířením na dálku to jsou Cibule zbytečné starosti, až si zkusíš několikrát z nějakého hadraplánu vystřelit, rychle pochopíš Nejsou tu přesné letecké zbraně na které jsi zvyklý z druhoválečných stíhaček, jen relativně primitivní "pěchotní" kulomety s obrovským rozptylem. Prostě buď střílíš opravdu na vzdálenost kdy máš soupeře těsně před sebou a pak s velkou pravděpodobností trefuješ i bez míření, nebo střílíš na větší vzdálenost a tomu se tu potom říká sprejování Nehledě na to, že někteří piloti tu než Aldis a kolimátory raději používají klasická železná mířidla, nebo různé výčnělky na chladiči pomáhající k zamíření, protože pak ve výhledu nepřekáží žádná velká roura s čočkami a na tu střelbu na tak krátkou vzdálenost ta železa tady bohatě stačí.
Už to zkouším asi měsíc a furt si říkám, co dělám blbě. To, co píšeš, dává smysl. Minimálně si můžu přestat říkat, že jsem lemra, která neumí střílet, ale že za to můžou blbý pěšácký lewisy ; )
Jinak mi přijde, že ten DM by fakt zasloužil velkou úpravu. Kropím albatrosa jak divej, podívám se na něj zvenku, kolem kabiny má cedník, ale furt kroutí. A to nemluvím o tom, že se z něj valí pára a teče benzín.
A nakonec: ROF jsem prakticky nelítal, mimo jiné proto, že se mi nepodařilo zkrotit mého milovaného vemblouda (za mlada jsem ho měl jako kit, čtyřiadvacítku). Ale ve FC je to parádní "easy" stroj. Do vývrtky padám jen sporadicky (a to nemluvím o tom, že jsem si nemusel extra za pět dolarů přikoupit díru do horního křídla jako v rofl : )
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
- kedy sa nieco komunita dozvie o FC, tazko povedat. Je to vec vyvojarov a FC vyvija UgraMedia nie 777. Nieco sa deje - co to je sa ale medzi testerov nedostava, je to vec medzi vyvojarskymi tymami.
* Ano, novy DM sa testuje uz pomerne dlho. Pochopitelne som testoval, i viac ako 12 hodin za den (vdaka Covidu 19 a opatreniam vlady, a netyka sa iba DM). Ci som s nim spokojny? Na to je tazka odpoved, ked musis vyhladavat chyby, ktore nie su na prvy pohlad patrne a potom o nich pises (nie na tomto fore ). Odpoviem ti za IL2 GB ako celok - v podstate som spokojny s tym ako teraz DM vyzera. Specialne co sa tyka P-47. Nehcem sa o tom velmi rozpisovat, s velkou pravdepodobnostou uvidite sami buduci tyzden.
- v FC pohlad cez zameriavac samozrejme existuje. Je to kombinacia klaves na numerickej klavesnici Del + 8. Potom treba upravit klavesami Ins-Home-PageUp-PageDn-Del
- co sa tyka DM v FC, musim povedat, ze vela hracov si svoje top stroje predstavuje ako X-Wingy obalene plastotitanom (Sturmovik suvix) a ked su zostreleni tak je zle (typicky napriklad taky Spitfire alebo Bf-109). Masiny z WW1 nemali ziadne pancierovanie (s vynimkou Junkersu J1 a niekolkych dalsich nemeckych strojov specializovanych na pozemne utoky - zial v hre ich nemame, spojenci nemali podobne stroje vobec), ani samosvorne nadrze atd. V podstate islo o ultralighty s gulometmi obrazne povedane. Ked bol takyto stroj zasiahnuty do nadrze alebo do motora s 8 mm municiou, skody boli spravidla fatalne - aj preto boli medzi pilotmi take strasne straty a ich zivotnost sa odhadovala na niekolko tyzdnov (spravidla na dva u RAF). To sa tyka aj nosnikov, rebier a vobec draku lietadla. Keby ste si niekedy precitali pi*oviny co su hraci schopni vyprodukovat a oznacit ako chybu, neverili by ste. A to sa netyka iba FC. Trochu oklukou sa dostavam k odpovedi na tvoju otazku, ci sa novy DM premietne aj do FC - ano premietne. Uvidite sami ako, len naznacim, ze na rozdiel od RoF vam teraz moze protivnik vyradit napr. gulomet, v tom horsom pripade obidva. Len jedna z veci noveho DM.
Pre Cibulu (ako doplnenie Leonovho prispevku)
Co sa tyka strelby, nad 100 metrov je to v podstate plytvanie municiou (obrazne povedane). To ale neznamena, ze konvergenciu das na 100 metrov, niekolko top pilotov z Netu ju ma nastavenu napr. na 600 metrov a niektori dokonca na vacsie hodnoty. Aj ked maju nastavenu takuto konvergenciu, malokedy strielaju na vzdialenost vacsiu 100 a viac metrov, skor to je okolo 50 metrov a menej. Vtedy tie zbrane maju docela zabijacky ucinok ovsem predpoklada to uz nejake letecke umenie ako vymanevrovat protivnika a dobre oko. Dovolim si pozornit, ze na rozne lietadla v FC platia rozne nastavenia - je rozdiel ak strielas z Camela alebo zo Spada. Pripadne z SE5a, navyse tato potvora moze strielat aj z dola hore ak vyklopis gulomet (vyklopne gulomety ma aj Doplhin ale ked si ich das, zvysujes vahu lietadla - optimisti, co idu do dogfightu v Dolphinovi so siestimi gulometmi su v 99.9 % pripadov mrtvoly).
Upravil/a Baron dne 22-03-2020 15:26
Díky, Barone. Ne úplně rozumím tomu, proč má někdo nastavenou ve FC konvergenci na 600 a střílí ze sta metrů. K čemu to je?
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Jsem zvědav na nový damage model, jestli se nějak promítne i do FC. V ROFce se mi právě moc líbila ta možnost ustřelit protivníkovi např. výškovku, křídélka, nebo třeba dolní křídlo. V tu chvíli byl oponent většinou "zpacifikován" a v onlinu rozumný pilot pochopil, že nemá moc smyl pokračovat v boji a šel na nouzové přistání. Obdobně, když letadlo začalo pouštět obláčky dýmu, bylo jasné že má pilot problém se zaolejovanými brýlemi. Tohle mi v FC chybí a bohužel někdy to se střelbou přeháním až do ohnivé jistoty. Můj subjektivní názor je, že ROF i FC jsou trochu extrémní v damage modelu. V ROFce jde ustřelit nosné plochy velmi snadno, ve FC zase není příliš vidět stupeň jejich poškození.
V reálu bylo velkým nebezpečím stržení plátěného potahu z nosných ploch a některé typy letadel na toto dost trpěly, to v obou hrách nějak moc simulováno není a asi by to bylo velmi obtížné udělat. Angličané udávali kolonku "shot down out of control", tak by mě zajímalo co se pod tím skrývalo. Kromě zranění/smrti pilota si pod tím představuji právě poškození řízení zoblokováním nebo poškozením ovládacích prvků letadla. Už nevím které italské eso tvrdilo, že nikdy nestřílelo na člověka, ale na letadlo - to funguje v ROFce, v FC moc ne.
Jinak v FC mi letadla opravdu občas vybuchují, hlavně tedy při střelbě na krátkou vzdálenost, někdy vybuchne i chvilku plápolající stroj.
To, že se v FC na rozdíl od ROF střílí až do úplného rozstřílení letadla má svůj jednoduchý důvod. V FC totiž na rozdíl od ROF nevíš, jestli je soupeřův letoun už vyřazený z boje nebo ještě ne, hra to prostě do chatu nenapíše. V ROF jsi hned díky hlášce v chatu věděl ten moment, kdy je vyřazen motor nebo řízení a nemusel jsi dál bojovat. V FC prostě musíš střílet, dokud letoun nezačne neřízeně padat a ani samotný dopad letadla na zem a smrt pilota Ti hra do chatu, na rozdíl od ROF (a ostatních simulátorů), nenapíše. Je to možná sice realističtější, v reálu útočník také nikde neviděl žádný nápis, že je soupeř bez motoru nebo bez ovládání, ale důsledkem je pak to dorážení soupeře často až na zem...
Jinak v ROF šlo přestřelit i lanka řízení a letadlo pak bylo správně i bez nějakého vizuálního zevního poškození a s bezvadným motorem označeno systémem v chatu za sestřelené.
Takže pohled přez zaměřovač je stejně nesmyslně komplikpvaný jako v ROF.
Takže se nejprve musím nějak k zaměřovači vyšibovat a potom si tento pohled uložit? Jako v ROF?
Ano. Osobne mi to nepríde nijak zvlášť komplikovane, je to otázka niekoľkých sekúnd, ale to je vec názoru. Niekomu pripadá nezmyselne komplikované aj ovládanie lietadlá joystickom, pedálmi a plynovou a nie myšou. Aj s takým názorom som sa stretol.
LEON napsal:
S tím mířením na dálku to jsou Cibule zbytečné starosti, až si zkusíš několikrát z nějakého hadraplánu vystřelit, rychle pochopíš Nejsou tu přesné letecké zbraně na které jsi zvyklý z druhoválečných stíhaček, jen relativně primitivní "pěchotní" kulomety s obrovským rozptylem. Prostě buď střílíš opravdu na vzdálenost kdy máš soupeře těsně před sebou a pak s velkou pravděpodobností trefuješ i bez míření, nebo střílíš na větší vzdálenost a tomu se tu potom říká sprejování Nehledě na to, že někteří piloti tu než Aldis a kolimátory raději používají klasická železná mířidla, nebo různé výčnělky na chladiči pomáhající k zamíření, protože pak ve výhledu nepřekáží žádná velká roura s čočkami a na tu střelbu na tak krátkou vzdálenost ta železa tady bohatě stačí.
Už to zkouším asi měsíc a furt si říkám, co dělám blbě. To, co píšeš, dává smysl. Minimálně si můžu přestat říkat, že jsem lemra, která neumí střílet, ale že za to můžou blbý pěšácký lewisy ; )
Jinak mi přijde, že ten DM by fakt zasloužil velkou úpravu. Kropím albatrosa jak divej, podívám se na něj zvenku, kolem kabiny má cedník, ale furt kroutí. A to nemluvím o tom, že se z něj valí pára a teče benzín.
A nakonec: ROF jsem prakticky nelítal, mimo jiné proto, že se mi nepodařilo zkrotit mého milovaného vemblouda (za mlada jsem ho měl jako kit, čtyřiadvacítku). Ale ve FC je to parádní "easy" stroj. Do vývrtky padám jen sporadicky (a to nemluvím o tom, že jsem si nemusel extra za pět dolarů přikoupit díru do horního křídla jako v rofl : )
Přijď někdy večer na server Flying Circus Flugpark a tu díru do horního křídla Ti klidně vystřílím do jakéhokoliv letadla budeš chtít, třeba i zadarmo
Takže pohled přez zaměřovač je stejně nesmyslně komplikpvaný jako v ROF.
Takže se nejprve musím nějak k zaměřovači vyšibovat a potom si tento pohled uložit? Jako v ROF?
Prostě skloníš hlavu s TIRem před zaměřovač a ťukneš na F10, jednodušeji to snad už ani nejde
Upravil/a LEON dne 22-03-2020 13:13
LEON napsal:
Přijď někdy večer na server Flying Circus Flugpark a tu díru do horního křídla Ti klidně vystřílím do jakéhokoliv letadla budeš chtít, třeba i zadarmo
To je nabídka, která s neodmítá : )
To s tím předsazením je zajímavá info.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.