FM - Flight model verze 1.008+(2015)
|
Rumcajs |
Přidané 01-01-2015 18:04
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
Fuči a kolik by to podle tebe mělo být? Nebude u stihačky, která je na maximálce schopná na křídlech vyvinout určitě víc jak +10g a -6g, potřebný úhel náběhu blízký nule? O kolik se zvedne odpor křídel? Nebude spíš důležitý parazitický odpor trupu, který bude v blbé poloze vůči proudění? A není ztráta 50km/h u letadla který lítá cca 600km/h docela dost? Už proto, že ty závislosti jsou kvadratické.
Non est specifica
|
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 01-01-2015 18:09
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10825
Založený: 26.01.13
|
Nedokážu to posoudit a už jsem zapomněl, jak se používá program k obtékání profilu, který by mě alespoň trošičku nasměroval (takže budu muset požádat Gryzlova, který s tím dělá denně). Taky se domnívám, že trup udělá mnohem horší ztrátu, než samotné křídlo. Trup je v té poloze úplně mimo optimum, ostatně je vyosený snad o 20°. Nedivil bych se, kdyby ztráta rychlosti byla třeba 200 km/h, těch současných 20 - 50 je naprosto směšných a odpovídá to spíše ne úplně dobře umístěné kuličce.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 01-01-2015 18:17
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
No to pak vypadá, že možná vliv proudění kolem trupu nemaj simulovaný vůbec. Kdyby to tak bylo a měli ten matematickej model zjednodušenej na vrtuli, křídla a ocesní plochy + nějaká konstanta odporu jako substituce trupu, vysvětlovalo by to obecně malou citlivost maximálky na centrování kuličky a tuhle invertovanou nesrovnalost. No a mimo to by to taky vysvětlovalo některé ty rozporuplnosti směrové stability a chování na zemi, kde si myslím, že příspěvek trupu ke směrové stabilitě není zanedbatelný.
Non est specifica
|
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 01-01-2015 18:19
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10825
Založený: 26.01.13
|
Přesně.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 01-01-2015 18:25
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10825
Založený: 26.01.13
|
Tzn. teď musíme věc exaktněji analyzovat, mrknout na nějaké poláry warbirdů, nebo (geometricky a aerodynamicky) jim podobných strojů a pak to poslat tvůrcům.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
Valec |
Přidané 01-01-2015 19:09
|
Uživatel
Příspěvek: 1172
Založený: 16.01.06
|
Ja jen ze u CloDa v Bf to je dost přes 100 a zniceny motor.Tak nevim co je spravne. |
|
|
|
clone9cz |
Přidané 01-01-2015 19:23
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 5062
Založený: 09.10.05
|
1stCL_Fucida napsal:
Nedokážu to posoudit a už jsem zapomněl, jak se používá program k obtékání profilu, který by mě alespoň trošičku nasměroval (takže budu muset požádat Gryzlova, který s tím dělá denně). Taky se domnívám, že trup udělá mnohem horší ztrátu, než samotné křídlo. Trup je v té poloze úplně mimo optimum, ostatně je vyosený snad o 20°. Nedivil bych se, kdyby ztráta rychlosti byla třeba 200 km/h, těch současných 20 - 50 je naprosto směšných a odpovídá to spíše ne úplně dobře umístěné kuličce.
Čistě teoreticky, pokud éro vyvíjí dostatečný vztlak při konkrétní rychlosti, aby uneslo samo sebe, tak tato síla bude působit opačným směrem. 3 tunové éro na zádech by nemělo letět lépe jako v normální konfiguraci s 3 tunovou interní bombou.
|
|
|
|
magot |
Přidané 01-01-2015 19:43
|
Fusioner
Příspěvek: 17606
Založený: 19.06.08
|
Taky úhel náběhu v horizontálním letu bude odlišný. |
|
|
|
LesniHU |
Přidané 01-01-2015 21:46
|
Stařešina
Příspěvek: 5855
Založený: 30.09.05
|
Pri letu velkou rychlosti je uhel nabehu(*) maly, na zadech bude take maly. Rozdil uhlu trupu vuci proudeni bude proto take maly, rozdil odporu take a rozdil rychlosti, prekvapive, take.
EDIT:
(*) myslim vuci uhlu, kdy drak letadla negeneruje zadny vztlak, ne vuci nejake imaginarni care, ktera se nakresli na vykres letadla :-) |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 01-01-2015 22:00
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10825
Založený: 26.01.13
|
LesniHU napsal:
Pri letu velkou rychlosti je uhel nabehu maly, na zadech bude take maly. Rozdil uhlu trupu vuci proudeni bude proto take maly, rozdil odporu take a rozdil rychlosti, prekvapive, take.
U symetrického aerodynamicky a geometricky nekrouceného profilu, jež je posazen rovnoběžně s osou trupu (akrobatické letadlo), bezesporu ano. U ostatních určitě ne. Plus samozřejmě do toho zasáhne mnohem slabší příčná stabilita, resp. nestabilita při letu na zádech, což vyvolá nutné zásahy do řízení.
Ne, rozdíl v průměru nějakých 30 km u Warbirda určitě správně není.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 01-01-2015 22:04
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10825
Založený: 26.01.13
|
LesniHU napsal:
EDIT:
(*) myslim vuci uhlu, kdy drak letadla negeneruje zadny vztlak, ne vuci nejake imaginarni care, ktera se nakresli na vykres letadla :-)
Tak to potom jo . Blbý je, že my ten vztlak potřebujeme .
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 01-01-2015 22:21
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
1stCL_Fucida napsal:
LesniHU napsal:
EDIT:
(*) myslim vuci uhlu, kdy drak letadla negeneruje zadny vztlak, ne vuci nejake imaginarni care, ktera se nakresli na vykres letadla :-)
Tak to potom jo . Blbý je, že my ten vztlak potřebujeme . Ale o tom Lesník povídal. Mluvil o tom, že úhel náběhu je při vysoké rychlosti malý a tedy bude malý i při letu na zádech. Celková změna úhlu náběhu tak nebude až tak výrazná, aby to úplně zničilo výkony. Asi by to bylo jiné, kdyby se jednalo o letadlo lítající na vysokém úhlu náběhu, tam by inverze úhlu náběhu přinesla drama.
Jednoduše, jaký úhel náběhu potřebuje WW2 stihačka na maximálce někde u země? 1 stupeň? Možná 2. Na zádech bude potřebovat ... 2 - 3? Celkově se změní pozice draku vůči proudu vzduchu o 3 - 5 stupňů? Mám ty čísla v smysluplných velikostech?
Non est specifica
|
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 01-01-2015 23:27
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10825
Založený: 26.01.13
|
Nevím :-/. Zavolám tomu Gryzlovovi, to je aerodynamik s mnohaletou praxí, ten bude vědět více.
Dost možná to celé bude nakonec OK a jen zbytečně plaším.
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 01-01-2015 23:39
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
magot |
Přidané 01-01-2015 23:41
|
Fusioner
Příspěvek: 17606
Založený: 19.06.08
|
|
|
|
|
clone9cz |
Přidané 02-01-2015 00:02
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 5062
Založený: 09.10.05
|
1stCL_Fucida napsal:
Nevím :-/. Zavolám tomu Gryzlovovi, to je aerodynamik s mnohaletou praxí, ten bude vědět více.
Dost možná to celé bude nakonec OK a jen zbytečně plaším.
Nemůžeš porovnávat jen maximálku, musíš porovnat totožný tah, pak bude rozdíl velký na malém tahu a menší na velkém ... na maximálce.
|
|
|
|
Shadowdeath |
Přidané 02-01-2015 12:13
|
Uživatel
Příspěvek: 844
Založený: 03.02.13
|
Nerozumím jak to s tím tahem myslíš.
Každopádně způsob jak jsem to zkoušel já je.
- letím v levelu, na půl plynu (tahu?)
- dám plné koně (tzn. asi plný tah?)
- počkám až letadlo přestane zrychlovat
- obrátím na záda
Z toho co jsem zkoušel:
Yak, Lavina, Lagg - prakticky neztratí žádnou rychlost
Bf - mělo ztrátu asi 50 km/h
IL2 - asi 40 km/h
Zkusil jsem i P-51 v DSC:
- na plné koně (3000 rpm a 60 plnicí tlak), nezpomaluje vůbec, respektive, nezačne zpomalovat, do chvíle ztráty výkonu motoru, což je cca 10 vteřin.
- na cestovní režim (ručicky v zeleném, 2400 rpm, 35 plnici tlak), začne hned po převrácení relativně rychle zpomalovat, ale na kolik se dostane těžko řící, protože po chvilce motor ztratí výkon
"Když umřeš, tak o tom nevíš, ale pro ostatní je to těžké. To samé platí, když jsi debil." ~ autor neznámý
|
|
|
|
alfik |
Přidané 02-01-2015 13:19
|
Diskutující
Příspěvek: 4818
Založený: 21.04.06
|
clone9cz napsal:
Takže když vyndáš z Cessny motor, tak může lítat na zádech ? No to je trapné.
Týwoe tak to mě ještě nenapadlo Jak se "udělá" počasí, tak to musím zkusit!
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
|
|
|
|
clone9cz |
Přidané 02-01-2015 16:19
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 5062
Založený: 09.10.05
|
Shadowdeath napsal:
Nerozumím jak to s tím tahem myslíš.
Každopádně způsob jak jsem to zkoušel já je.
- letím v levelu, na půl plynu (tahu?)
- dám plné koně (tzn. asi plný tah?)
- počkám až letadlo přestane zrychlovat
- obrátím na záda
Přesněji jsem to myslel tak, že se musí provést několik měření a to buď úhlu náběhu
normální let + na zádech při stejné rychlosti
a nebo měření rychlosti
normální let + na zádech při stejném tahu.
Druhá varianta je vhodnější, protože se dá tah snadno nastavit a rychlost odečíst, zatímco rychlost se bude blbě korigovat a úhel náběhu blbě odčítat.
|
|
|
|
Valec |
Přidané 02-01-2015 20:01
|
Uživatel
Příspěvek: 1172
Založený: 16.01.06
|
Neucinnost směrovky u Bf F4.V této hre snad nefunguje ani směrovka kolem rychlosti 400Km/h.Ne ze na plne vyslaplou směrovku doleva to vůbec netoci když se snazim letet rovne skluzem.U Bf F4 zvenku je ta směrovka posunuta jen kousek i když je na doraz.Dokonce když letim něco malo pod 400 tak s plne vyslaplou směrovkou a vyrovnavanim kridelek at to leti v rovine do skluzu Befko zacne zrychlovat.
Upravil/a Valec dne 02-01-2015 20:10
|
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 02-01-2015 20:09
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
Na nesrovnalosti směrovky a obecně neschopnost BOSkových aparátů jít do ploché zatáčky jsem si stěžoval už v alfě. Mírně to upravili, ale jinak trvají ne svém. Asi to souvisí s modelováním trupu. Podezříváme je, že v rovnicích nezvažují trup jako těleso mající svojí poláru jako horizontální tak vertikální.
Non est specifica
|
|
|