September 21 2025 12:52:28
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 14

· Piloti on-line: 1
magot

· Registrovaní piloti: 2,755
· Nejnovější pilot: Glider
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
obecná diskuse
magot
Četl jsem to v té knize o Migu-15 (Létal jsem patnáctku), ale třeba tady to taky píšou:
https://books.goo...mp;f=false

Šlo o nějaký pár stupňů pod horizont ani ne tak kvůli tomu aby si pomohl gravitací ale kvůli špatné aerodynamice. Šlo o Fresco VK1-F s forsáží, mig se stavěl na prdel tak vlastně nemohl Mach1 letět kontinuelně páč to neutáhla vejškovka.
 
1stCL_Fucida
Takže to v horizontu nedal.

Je něco absolutně jiného se k rychlosti zvuku přiblížit a něco jiného ji překonat. Růst aerodynamického odporu v blízkosti Mach 1 je enormní a tahle letadla na to prostě neměla výkon.

[img]http://soliton.ae.gatech.edu/labs/windtunl/classes/hispd/hispd04/Image428.jpg[/img] is not a valid Image.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
magot
No jestli jsem to dobře pochopil, tak s forsáží na to výkonově krátkodobě měl potenciál ale zradila ho konstrukce. Jeden z hlavních problémů byla myslím tloušťka křídel. V čistým rovným horizontu to nedal. A bez forsáže rozhodně ne.
 
alfik
On měl klasickou výškovku, tedy stabilizátor a kormidlo.
Tehdy se vlastně tak nějak nezávisle na sobě v SSSR a USA přišlo na to, že to s tímhle asi nepůjde a že bude třeba přejít na plovoucí výškovku.
Mám za to že dokonce i první pokusy s Mig-17 měly klasiku a plovoucí se začala dělat až na předsériích.
Ovšem ten tah motoru byl nedostatečný, takže i 17ka mohla překonat M1 jedině v klesavém letu.
Ale i tak to "sověti" svým způsobem stihli - Mig 19 byl první sériově vyráběné letadlo které to zvládlo nad M1 Šklebící se
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

13-09-2025 17:59
Ahoj, jak bych si s vámi mohl zalétat? Kdy, kde a jak? Létal jsem BOS solo a ted si na TAW trosku osvojil i engine mgmt a navigaci jen podle mapy. Sám ale nemám šanci. Létám za spojence.

20-08-2025 11:11
Ahoj dneska někdo na il-2 budem na teamspeaku kolem 5-6 hod klidne i ty Vity muzes dorazit taky se vracime po dlouhé době. Mrknutí

19-08-2025 21:45
Ahoj, Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá Úsměv poraďte mi kde bych objevil staré veterány.

09-08-2025 13:55
Tak na zbytek roku hodně štěstí jako z Kokury!

23-07-2025 10:14
A kde máš ty "svoje" obrázky?

22-07-2025 20:07
já "svoje" nezakazuju

18-07-2025 10:09
Jaké nalinkované obrázky? 95% obrázků na netu nelze linkovat, je to zakázáno.

14-07-2025 18:24
a není tu čistě náhodou někdo, kdo ví proč se nezobrazují nalinkované obrázky?

13-07-2025 23:31
Další zpráva o medvědech! Šklebící se

13-07-2025 19:07
Pro zajímavost: Na území česka se v minulosti v hradních příkopech medvědi nikdy nepoužívali. Bylo to neekonomické.

38,067,748 návštěv