Šlo o nějaký pár stupňů pod horizont ani ne tak kvůli tomu aby si pomohl gravitací ale kvůli špatné aerodynamice. Šlo o Fresco VK1-F s forsáží, mig se stavěl na prdel tak vlastně nemohl Mach1 letět kontinuelně páč to neutáhla vejškovka.
Je něco absolutně jiného se k rychlosti zvuku přiblížit a něco jiného ji překonat. Růst aerodynamického odporu v blízkosti Mach 1 je enormní a tahle letadla na to prostě neměla výkon.
[img]http://soliton.ae.gatech.edu/labs/windtunl/classes/hispd/hispd04/Image428.jpg[/img] is not a valid Image.
No jestli jsem to dobře pochopil, tak s forsáží na to výkonově krátkodobě měl potenciál ale zradila ho konstrukce. Jeden z hlavních problémů byla myslím tloušťka křídel. V čistým rovným horizontu to nedal. A bez forsáže rozhodně ne.
On měl klasickou výškovku, tedy stabilizátor a kormidlo.
Tehdy se vlastně tak nějak nezávisle na sobě v SSSR a USA přišlo na to, že to s tímhle asi nepůjde a že bude třeba přejít na plovoucí výškovku.
Mám za to že dokonce i první pokusy s Mig-17 měly klasiku a plovoucí se začala dělat až na předsériích.
Ovšem ten tah motoru byl nedostatečný, takže i 17ka mohla překonat M1 jedině v klesavém letu.
Ale i tak to "sověti" svým způsobem stihli - Mig 19 byl první sériově vyráběné letadlo které to zvládlo nad M1
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.